לוחות דרושים באינטרנט - מה הקטע שלהם?

RandomNick

New member
לוחות דרושים באינטרנט - מה הקטע שלהם?

בתור מחפש עבודה, אם אני מגיש קורות חיים באתרי החברות, חוזרים אליי 10%. בלוחות הללו (אולג'ובס, ג'ובמאסטר, ג'ובנט, דרושים) - זה 0%. אני תוהה אם האתרים האלה בכלל שווים משהו, ולא בסה"כ אוספים מודעות מרחבי הרשת ומפרסמים אותן בתור place holders. אני בספק אם הקורות חיים מגיעים לאנשהו דרך האתרים האלה.
 

Indigo121

New member
אכן נראה שהאתרים האלה לא שווים כלום

אולי פעם היו מתייחסים אליהם אבל רוב המודעות שם היום הן מחברות השמה ופשוט משמשות כפרסומת או כדרך לקבל את קורות החיים שלך. זה תמיד אותו סיפור- חברת ההשמה מתקשרת אליי לקבל פרטים אבל כשאני שואל לגבי המשרה הספציפית אליה שלחתי אני מקבל איזה תשובה מתחמקת ואף פעם לא מציעים לי אותה.
ואם זו חברה פרטית זה בדרך כלל איזו מודעה שכבר לא רלבנטית.
 

RandomNick

New member
אוי, זה קטע עצוב ומשעשע.

משרות שמפורסמות באתרים של חברות השמה, שאחרי זה חוזרות אליך בשביל להציע לך משרות אחרות, ולא את אותה המשרה הספציפית שאליה הגשת את מועמדותך.
 

יבגניי34

New member
אם אתה מפתח תוכנה אתה לא אמור להסתכל בלוחות האילו

אתה פונה ל 1-2 חברות השמה לא קיקיוניות, והשאר אוסף בלינקדאין ופייסבוק.
 

RandomNick

New member
אני משתמש בשירותיהן האדיבים של נישה וג'ובאינפו.

כבר 4-5 חודשים. חברות ממש אחלה. אבל לוקח זמן עד שישנה משרה רלוונטית חדשה.
אני משתמש בעיקר ב-Indeed, LinkedIn ו-Glassdoor בשביל חיפוש אקטיבי. בכל סוף יום עובר על המשרות שפורסמו באותו היום, ומגיש מועמדות למה שרלוונטי.
בפייסבוק יש מלא זבל.
 

יבגניי34

New member
אם אתה מסוגל לכתוב קוד, לא אדיוט וגר במרכז אתה אמור להיות

מסוגל למצוא עבודה תוך זמן לא ארוך.
יש לך זמן פנוי? לך לכנסים דביליים של אמאזון או אזור. תרשם ל meetups. כנס לחללי עבודה משותפים תלה שם מודעה שאתה מחפש עבודה. תטריד אנשים בלינקדאין. ככה מחפשים עבודה היום.
 

ipv6

Member
דרך המלך היא חבר מביא חבר או חברות השמה

אם אתה רוצה לקבל התייחסות יותר קונקרטית תכתוב בקצרה מה הרקע שלך ולאיזה סוג של חברות פנית עד כה..
 

RandomNick

New member
בוגר מצטיין במדעי המחשב (האוניברסיטה הפתוחה)

ללא ניסיון מקצועי בפיתוח תוכנה.
אני אוטודידקט. חזק באלגוריתמים ובתכנות (Java בעיקר, אבל עם ידע ב-C#, C, Python, JavaScript, Lisp ו-F#). לא מזמן עשיתי פרויקט עצמאי קטן ב-Python עם NumPy ו-Matplotlib שבו פיתחתי מודול ליצירה פרוצדורלית של מפות משחק פשוטות בזמן-אמת ללא שמירה שלהן בזיכרון (נשמר רק ה-seed) לשימוש מפתחי משחקים. גם הפצתי איזשהו תוסף קטן שכתבתי ל-Google Chrome שמשתמש בשירות קיים של חדרי צ'אט כך שלכל דף אינטרנט שהוא קיים חדר צ'אט משלו, ומשתמשי התוסף שצופים באותו הדף יכולים לשוחח ביניהם. כרגע לומד לבד למידת מכונה ופיתוח צד-שרת עם Python על Django. אני מאוד performance-oriented.
אני פונה בעיקר למשרות פיתוח אלגוריתמים, פיתוח צד-שרת, פיתוח בשפות פונקציונליות (Elixir, LFE, Clojure, Scala, F#, Haskell), פיתוח בשפת Python, פיתוח בשפת Erlang, תכנות מערכות (C, C++, D, Nim, Go, Rust), עיבוד שפה טבעית, ראייה ממוחשבת, למידת מכונה ובינה מלאכותית (במהלך התואר למדתי כמה קורסים שעוסקים בלמידת מכונה ובינה מלאכותית, וגם העבודה הסמינריונית שלי הייתה בתחומים הללו).
עד כה התראיינתי ב-23 חברות. הגעתי לשלב האחרון באחת מהן (משרת פיתוח צד-שרת ב-Scala), אבל זה נפל על זה שאני מתכנן להתחיל ללמוד תואר שני גג עוד שנתיים. מאז למדתי לא לספר למראיינים על השאיפות האקדמיות שלי, כי הבנתי שזה מפיל אותי.
תג המחיר שלי הוא 18,000-20,000 ש"ח. בכמה מקרים שבהם התראיינתי למשרות הבנתי בדיעבד שמחפשים code monkey ולא מישהו שיוזם עם ראש גדול, אז יצאתי overqualified.
בכל אופן, מבחינת שאלות טכניות אין לי בעיה. רק במקרים חריגים אני לא מצליח או לא מספיק במסגרת הזמן הנתון לפתור בעיה באופן מושלם בסיבוכיות האפשרית הנמוכה ביותר. מה שקצת לקח לי לא מעט ראיונות להבין הוא איך לגשת לראיונות מבחינה אישיותית ואיך להתנהל במהלכם ולענות על שאלות לא טכניות בצורה נכונה. אמנם קראתי את הפרק שהוקדש ב-"Cracking the Coding Interview" לשאלות לא טכניות ולהכנה לא טכנית לראיונות, אבל עדיין לקח לי 15 ראיונות להבין את זה טוב יותר, ואני גם משתפר מראיון לראיון באופן בו אני מציג את עצמי ואת כישוריי.
אציין שיש לי תסמונת אספרגר (מוכרת כנכות לצד OCD). ההבנה הטכנית שלי ויכולות הלמידה וההסתגלות הטכניות שלי, כמו גם יכולת ההקשה שלי מניסיון וידע קודמים לתחומים לא מוכרים, הן גבוהות מאוד מהרגיל; ומנגד, היכולות הבין-אישיות שלי נמצאות בפער ניכר מאחור ביחס ליכולות הללו.
למעשה עכשיו נודע לי שהגעתי לשלב הראיונות האחרון של משרה שאני מאוד מעוניין בה (משרה שמתאימה מאוד לכישורים שלי ולשאיפות המקצועיות שלי, ואני מרגיש שתוכל למצות אותי על הצד הטוב ביותר). זה השלב הכי מלחיץ בעיניי, משום שהוא לא טכני בכלל. אני מקווה שאוכל להראות להם כמה אני חפץ במשרה, וכמה לדעתי אני מאוד מתאים לה והיא מאוד מתאימה לי.
אם יש המלצות או הצעות, אשמח לשמוע.
 

Astroo

New member
יהיה לך קשה לעבור ראיון hr

מציע לך ללכת לאיזשהו אימון לפני כן. אפילו אולי כדאי לשלם לאיזו פסיכולוגית שתכין אותך. נשות hr רק מחפשות איזושהי מוזרות (כגון אספרגר) כדי לפסול אותך.
 

דייהטסו

New member
לדעתי אתה תהיה זכייה לחברה שתעסיק אותך

עוד מהשורות הראשונות ניחשתי שאתה אספי, זה לא משהו שקל לך (או שצריך) להסתיר. יש בתעשייה בעיה קשה של פחד מהשונה. אבל אספרגרים והוריהם קיימים בשפע (גילוי נאות, גם אחד מילדי בספקטרום, ומתוך עשרים עובדים בחברה, לעוד שניים ילד מאובחן ועוד אחד כנראה לא מאובחן), כך שזה די מוכר.
לדעתי אתה צריך להיות גלוי לגמרי בעניין הזה, ולמנף אותו לטובתך. הרי נשמע שאתה חכם מאוד, אוהב מאוד ללמוד, ונלהב למקצוע - ואין את זה לרוב האנשים. תסביר לאשת כוח האדם שאתה מודע לקשיים שלך ביכולות הבינאישיות, אבל היתרונות שלך מפצים על זה פי כמה.
עצה קטנה - תתמקד יותר בתחומים ספציפיים שמעניינים אותך. אם אתה מתראיין בכל כך הרבה חברות, בכל כך הרבה נושאים, יש סיכוי שתתגלגל לתחום שלא תהיה מרוצה בו, רק כי זו היתה החברה הראשונה שקבלה אותך.
 

user32

Well-known member
מנהל


 

RandomNick

New member
אבל יש לא מעט דברים שמעניינים אותי. :)

אם משרה לא מעניינת אותי, אני לא מגיש את מועמדותי, או יורד ממנה (אם אני מבין שהיא לא מעניינת אותי).

אני לא בטוח כמה זה רעיון טוב להיות גלוי לגבי העניין הזה. אני באותה המידה יכול להצטייר פשוט כמו חנון סטנדרטי בתחילת דרכו בתעשייה, שזה משהו די נפוץ. אם אני אתייג את עצמי כאספי באופן ישיר, זה קצת כמו לירות לעצמי ברגליים. במיוחד כשבחברות רבות מאוד חשוב האלמנט החברתי ויכולת התקשורת והעבודה בצוות.

הרבה אנשים יכולים לקבל ממני רושם של חנון ולא של אספי, בעוד בפועל אני חנון וגם אספי.

אני יודע שבארה"ב פחות בעייתי לדבר על זה באופן פתוח, משום ששם יש רגולציה מאוד מובהקת לגבי העניינים הללו. בארץ הרגולציה מאוד דרדלה.

האמנם זה באמת רעיון טוב?
 

bismark1

New member
תשמע, באופן גלוי

מסגנון הכתיבה אני די בטוח שאני יכול לזהות אותך מפוסטים של הפתוחה בפייסבוק ובתור מישהו שלא מכיר אותך, אם לא היית מציין שיש לך אספרגר, היית מצטייר לי סתם בתור טיפוס מאוד טרחן - אני לא חושב שזה משהו שאפשר להסתיר או לחפות עליו בשיחה או ראיון כי זה משהו שבולט מאוד מהר. לדעתי, להכניס את זה לשיחה (ייתכן שכדאי להעזר במישהו בשביל לחשוב איך בדיוק להציג את זה) דווקא ישחק לטובתך כי זה מאיר אותך באור הנכון ומאפשר למי שמשוחח איתך לשים את ה"מוזרות" בצד ולהתמקד במה שיש לך להציע שזה יכולות חזקות בצד המקצועי.
 

grishab

New member
כמה המלצות

1. אל תשלח יותר קורות חיים דרך חברות ההשמה והקבלן. החברות האלה מפלות עבור המעסיקים עובדים על בסיס גיל, מצב משפחתי, מצב רפואי וכו, ובכך עוזרות לחברות לעבור על החוק ולדפוק אנשים. שלח את קו"ח החיים שלך ישירות לחברות עצמן או דרך שירותים כמו לינקדאין, GLASSDOOR וכו.

2. בגלל האפלייה המטורפת שקיימת בשוק העבודה בישראל יהיה לך קשה למצא עבודה. תנסה לבדוק אפשרויות לעבוד בחו"ל במיוחד בארה"ב שם המצב הרבה יותר טוב.

3.תנסה כיוון של פרילנסר, או תיזום עסק של עצמך שנותן שירותי תוכנה וייעוץ בתחום. לא קל אבל אני מכיר אנשים שמוציאים מזה את הפרנסה שלהם ונהנים ממה שהם עושים. שאל את מנהל הפורום כאן.

4. תמשיך תמיד תמיד ליצור ולהוסיף קוד לקהילת הקוד החופשי.

בהצלחה
 

godknows1

New member
מה זה אומר ההפלייה המטורפת?

לדעתך בישראל לא יקבלו מישהו עם אספרגר בקלות? נשמע לי סופר לא ענייני, מה זה מפריע למעסיקים? אם זה אכן המצב זה חבל מאד.
 

user32

Well-known member
מנהל
אני לא יודע אם יקבלו או לא אבל

מעסיקים בהחלט מחשיבים תקשורת בין אישית כנושא חשוב (בצדק או שלא בצדק). אני מכיר בעלי תסמונת אספרגר שעובדים בפיתוח וגם העסקתי אחד בעצמי אבל יהיו הרבה שיסננו מישהו שנראה שלא מתקשר כראוי.

המראיינים הם לא רופאים ולכן לא יאבחנו תסמונת כזו או אחרת. מזהים מישהו שנראה "לא משתלב" - עוברים למועמד הבא.
אני חושב שזה משהו שאולי שווה להעלות בראיון HR. אולי המגייסות שהרבה מהן למדו פסיכולוגיה ותארים דומים יגלו סובלנות לעניין. אם תנסה להסתיר זאת, אלא אם כן אתה "מאומן" בצורה יוצאת דופן, הן ירגישו בזה מיידית ויסווגו אותך בטעות כ"מוזר" או "לא חברותי" או שלל תארים לא מחמיאים אחרים ומשם יראו לך את הדלת החוצה.
שווה לשקול זאת.

בהצלחה
 

godknows1

New member
לי אין בעיית תקשורת למזלי (לא מעבר לממוצע), מה שכן שמתי לב-

זה שראיונות כוח אדם בישראל נוטים להגיע לפסים מאד אישיים... עשיתי ראיון HR בחברה כלשהי וגם יום אבחון באדם מילא (אותו עברתי איכשהו, אחת החוויות הלא נעימות) בחברה אחרת והרגשתי ששואלים אותי דברים לא עניינים בעליל (בראיון HR על משפחה וכאלה, באדם מילא בכלל הגזימו בטירוף), לא מבין איך מאפשרים לדברים כאלה לקרות פה, חבל שאנשים מוכשרים וטובים מופלים לרעה ועל חשבונם מתקבלים אנשים עם לשון חלקלקה ואולי הרבה פחות כישורים, אבל כנראה שככה זה עובד כשדרך ההתרשמות שלנו באופן טבעי היא כזאת שטחית, גם אם זה לא תמיד משחק לטובת המעסיק.
 

user32

Well-known member
מנהל
אכן מצער. רק שאלה

כשכתבת ואני מצטט: "היכולות הבין-אישיות שלי נמצאות בפער ניכר מאחור ביחס ליכולות הללו." למה התכוונת? והאם אתה לא חושב שזה משתקף בראיון אישיותי?
 
למעלה