אשמח לעזרה עם קורות החיים שלי (סטודנט שנה שלישית)

ching25

New member
אשמח לעזרה עם קורות החיים שלי (סטודנט שנה שלישית)

צינזרתי פרטים אישיים מקורות החיים (איפה שיש כוכביות)
אשמח להכוונה או עצה לכל מה שטוב או לא טוב בקורות חיים שלי.
לצערי לא קיבלתי שום זימון לראיון בחצי שנה האחרונה, אז אשמח לדעת כל דבר שלדעתכם יכל להשפיע (כולל העיצוב שאולי לא מוצלח במיוחד)

תודה רבה ושבת שלום
 

choo

Active member
יש כמה בעיות קטנות צורמות - וייתכן שמוקדם מדי למצוא עבודה

&nbsp
לא עשית שום פרוייקט בלימודים, ולמרבית המעסיקים זה מוקדם מדי. יש מספר מעסיקים שנוטיל לגייס סטודנטים בשלב מאוד מוקדם כדי "לתפוס אותם" - כמו אינטל. האם ניסית לפנות אליהם ישירות?
&nbsp
מעבר לזה, לגבי הצרימות:
&nbsp
אתה כותב "סמסטר רביעי" בכותרת, אבל בתוכן אתה רושם שאתה סטודנט שנה ג. אתה כותב על "תהליכים מקביליים - אבל אז רושם על threads (תהליכים מתייחס ל-processes) מה שמוביל לתחושה שאינך יודע על מה אתה מדבר. כתבת על עיצוב ממשק משתמש - GUI - אבל לא כתבת באמצעות אלו כלים וזה יוצר רושם לא אמין (אני בספק אם אתה באמת וידע *לעצב* ממשק משתמש. אני מנחש שאתה יודע לכתוב ממשקי משתמש פשוטים - עיצוב זה ממש לא "לשים את הכפתורים פה ושם".
&nbsp
לאחר מכן הנסיון התעסוקתי שלך והרקע הצבאי יותר מדי מדגישים שאתה "מאבטח", "לוחם", "רגם", "חובש" וכדומה - אוסף של דברים שלא יותר מדי רלונטיים למשרה ראשונה.
&nbsp
ולבסוף - אתה דואג לרשום שאתה לומד לתואר במערכות מידע, אבל מספר על כישורים בתחום של פיתוח תוכנה ולא של מערכות מידע. זה מבלבל את הקורא, שלא מבין לאן אתה מכוון ומה אתה רוצה לעשות כשתהיה גדול.
&nbsp
אני מציע להתחיל אחרת - במה אתה רוצה לעסוק? מערכות מידע? פיתוח תוכנה? משהו אחר? אתה צריך להחליט לאן לכוון את קורות החיים שלך, ולכוון אותם לשם. אם התשובה שלך היא "גם וגם" - רצוי שתכין שתי גרסאות של קורות חיים, ולכל משרה תשלח את קורות החיים הרלונטיים עבורה.
&nbsp
ובכל מקרה, התחל לקחת פרוייקטים מהותיים במסגרת הלימודים, כדי שתוכל לספק יותר מידע לקורא, ולגרום לו להעדיף את קורות חייך על פני קורות חיים של אחרים. כרגע זה לא נראה המצב.
 

ching25

New member
תודה רבה, תשובה לשאלותייך

מראש מצטער על החפירה, עניתי לך בנקודות כדי שיהיה לי ולך (ואולי למי שיצטרף בעתיד) יותר קל להתייחס לזה.

1. אוקיי מבחינת המעסיק לכתוב פרוייקט זאת מילה גדולה מידי. אז אני אוריד את זה ואכתוב במקסימום שבנינו מערכת מידע קטנה בארכיטקטורת MVC.
וכן פניתי לאינטל ישירות ולא עברתי את הראיון הראשון לפני כשנה.
2. סיימתי סמסטר רביעי ללימודים ואני מתחיל שנה שלישית, אז מה עדיף לרשום?
3. הוספתי את עניין ה THREADS כי בקורס בתקשורת נתונים עבדנו עם THREADS, מסכים איתך שהידע שלי לא גדול אבל הוספתי את זה בגלל שלא חזרו אליי מעסיקים לראיון כבר חצי שנה.
4. מבחינת GUI, בניתי מערכת בתוסף של אקליפס (windowbuilder) עם מסך ראשי, מסכים פנימיים, הרשמה, התחברות, מסכי הוספה וחיבור של אובייקטים שונים (לקוחות, משתמשי מערכת, וכו'), כולל בדיקת נתוני משתמש והתראות... ברמה של קורס באוניברסיטה. אני אשמח אם תוכל להכווין אותי לניסוח המתאים כדי שמצד אחד לא אשמע כמו איזה תותח של FRONT END, מצד שני כן יצא לי להתעסק עם זה ולהבין קצת לוגיקה של זה.
5. לא לציין שום עבודה שעבדתי בה בעבר? הרי לא הייתי מובטל מהשחרור ועד עכשיו (עברו כבר 5 שנים..). מצד שני לא לציין ששירתתי בצבא?
אני מודע לזה שצבא+עבודות לאחר השחרור + ההתנדבות שלי יכולים להוליך שולל ולגרום לי להראות כמו איזה מורעל צבא או משהו... אבל ההפך הוא הנכון.
בתור חייל משוחרר הכי נוח היה לעבוד באבטחה (מועדפת) וכרגע בתור סטודנט זאת עבודה מאוד נוחה. בנוסף ההתנדבות שלי היא עם ילדים ועם פעילות ספורטיבית, אבל מאוד חינוכית. בכל מקרה אשמח לקבל קצת עזרה יותר ספציפית מה כן לכתוב וכמה לכתוב (אני לא רוצה שהקו"ח שלי יהיו מורכבים רק מהשכלה וזהו).
6. אני לומד תואר במערכות מידע, להגיד לך שרציתי ללמוד דווקא מערכות מידע ולא מדעי המחשב? לא. אולי טעיתי ואולי לא.. אבל לא התקבלתי למדעי המחשב ולא רציתי לשרוף עוד שנה-שנתיים על פסיכומטרי או בגרויות...
אני מאוד אוהב לכתוב קוד, חלום חיי זה לעבוד במפתח תוכנה. אני לומד מערכות מידע כי זה הכי קרוב שיכלתי למדעי המחשב (לומדים קורסי תכנות וגם אפשר להתקבל למשרות של מפתחים). אז שורה תחתונה אני לא רוצה לעסוק בשום תחום של מערכות מידע, למעט פיתוח של מערכת מידע (לעבוד כמפתח).
7. כן אני רוצה להתחיל לעשות פרוייקטים, לצערי לא התחלתי עד עכשיו. אני אנסה להתחיל, אבל לפחות כרגע עד שאתחיל אני אשמח למקסם את קורות החיים שלי כמה שיותר.. כרגע אני סטודנט שמתחיל שנה שלישית, עם ציונים וממוצע טוב יחסית (בקורסי תכנות יש לי 90+). לא מחשיב את עצמי איזה עילוי, אבל כן רוצה הזדמנות לקבל ראיונות עבודה.

תודה רבה על התגובה, ותודה רבה אם באמת תקרא את כל החפירה שלי ותוכל לעזור לי :)
 

choo

Active member
שוב: מקד את קורות החיים שלך, ותקן את הסתירות הקטנות

&nbsp
רשום במשפט הפתיחה שאתה מחפש משרת פיתוח תוכנה - כדי שיבינו שלשם אתה מכוון למרות השם של התואר שלך
&nbsp
תקן את הרישום שלך לגבי תהליכים ו-threads. בניסוח הנוכחי זה נראה כאילו אתה רושם ש-threads היא המילה האנגלית לתהליכים - ומאחר וזה לא נכון, זה מוציא אותך לא מבין. עבדת גם עם ריבוי תהליכים וגם עם ריבוי נימים? אז רשום את זה ברור.
&nbsp
לגבי המשרות הלא-רלוונטיות - לא חייבים למחוק את כולן, אבל ריבוי הפרטים מוריד מהכיוון שאליו אתה מכוון - פיתוח תוכנה. אתה צריך לכתוב בקורות חיים את מה שיעזור לקורא לזמן אותך לראיון, ולא דברים לא רלונטיים מבחינתו. מראיין סביר ממש לא יתעניין בכמה זמן עבר בין הצבא שלך לבין הלימודים שלך (הרבה אנשים כיום עובדים בעבודות מזדמנות או נוסעים לטיול ארוך לחו"ל בין הצבא לבין הלימודים) - ולכן אין טעם לפרט לגבי כל המשרות השונות. לגבי השיעורים הפרטיים - זה יותר רלוונטי ואת זה הייתי משאיר. מה מעניין את המעסיק שלך שאתה עובד בתור שומר? ומה מעניין אותו בדיוק באלו מרגמות עסקת בצבא? כתוב את הדברים הללו בצורה קצרה יותר, שלא תמשוך את תשומת הלב מהדברים החשובים באמת. עבודה ניהולית - זה דבר שכן יש לו משמעות (למרות שעשויים להיות מעסיקים שיסיקו מזה שאתה רוצה לנהל ולא לעבוד - אבל יש מעסיקים אחרים שיראו בזה משהו שתורם להתנהלות חיובית וקידום משימות בעבודה)
&nbsp
לגבי פרוייקט ה-GUI שלך - אתה יכול לכתוב בערך מה שכתבת פה בפוסט, פשוט בניסוח יותר פורמלי - רק הוסף כמה מילם לגבי מה התוכנה הזו עשתה (מהתאור שכתבת לא הבנתי אם מדובר בתוכנה לניהול הרשאות למשתמשים, או תוכנה שנועדה למטרה אחרת, שיש לה גם חיבור להגדרות של הרשאות של משתמשים, או משהו אחר לגמרי)
&nbsp
אם בקורסי תיכנות יש לך 90+ - אולי כדאי לך לציין את זה (בסעיף בשם "ציונים בקורסי תיכנות רלונטיים:", למשל, עם רשימה קצרה של שמות הקורסים והציונים שקיבלת בהם - בהנחה שמדובר ב-3-4 קורסים מרכזיים ולא ברשימה ארוכה מדי).
&nbsp
וזכור, קוראים לזה "קורות חיים" אבל בפועל זה אמור להיות "דברים שעשיתי ולמדתי שרלונטיים למעסיקים שאני מחפש"
 
למעלה