משרת סטודנט בבנק

godknows1

New member
משרת סטודנט בבנק

מה דעתכם הכללית לגבי משרת סטודנט בבנק? לא מדובר בפיתוח קובול כזה, מדובר בפיתוח פול סטאק באנגולר בצד לקוח ובצד שרת דוט נט... מה דעתכם בנוגע לעניין? יתרונות/חסרונות, האם עבודה כזו "נחשבת" פחות מאשר עבודה בחברת הייטק?(בהנחה וההרגשה היא שיש יכולת להתקבל למשרה בחודשים הקרובים אבל לא בטוח שדווקא פול סטאק שזה מה שאני רוצה לעשות כרגע)
תודה!
 

GuestOfHonor

New member
המטרה במשרת סטודנט היא קודם כל ללמוד

ועל הדרך לצבור ממליצים ו'פורטפוליו' פרוייקטים.

אני בספק אם האנשים החזקים ביותר טכנית או חדורי המוטיבציה ביותר, אלה שכדאי ללמוד מהם, יושבים בצוות הפיתוח בבנק.

לא הייתי פוסל, אבל הייתי מברר עוד אפשרויות.
 

user32

Well-known member
מנהל
במשרת סטודנט אין צורך ללמוד מהאנשים החזקים ביותר

בנק זה מקום מצויין לסטודנט: עובדים לפני נהלים מאוד מסודרים, by the book, טכנולוגיות בstack קשוח וכל הסטנדרטיים שלא מלמדים בשום אוניברסיטה.
בנוסף, הפיתוחים מגיעים ישירות למשתמשים אמיתיים, צריכים לעמוד ברמה מקצועית מסויימת וזה הרבה פעמים עדיף מאיזו משרה בחברת ענק שבה העבודה שלך במקרה הטוב זה תסריט בדיקות לכלי פנימי וכו'.
 

ipv6

Member
אני לחלוטין עם גסט.

כשאומרים ללמוד, זה קודם כל מהאנשים שלידך, שכמה שהם יותר חזקים, ככה אפשר לספוג מהם ולהתקדם.
production, נהלים מסודרים וכו' אלה מילות קוד שלא שוות כלום אם מי שיושב לידך הוא מתכנת בינוני ועייף שכל מה שמעניין אותו זה שהמשרה תהיה איזי ושסביב השעה 17:00 יעזבו אותו בשקט.

עדיף בעניי צוות בדיקות \ ניטור פנימי בגוגל או אפל על פני "נוהל פיתוח מסודר" של דיסקונט מרכנתיל, כשהאחרון כנראה נכתב בשנת האנתיוכוס.

אני לא בא להכליל ולהגיד שהכל רקוב בבנקים ובחברות ביטוח למרות שמה-O(1) דוגמאות שאני מכיר זה ככה, אני בא להגיד שבעניי ומנסיוני מה שמשנה זה מי שיושב לידך ולא אם זה Production או לא.

"אני בספק אם האנשים החזקים ביותר טכנית או חדורי המוטיבציה ביותר, אלה שכדאי ללמוד מהם, יושבים בצוות הפיתוח בבנק." - אני מוצא את המשפט הזה מדויק להפליא.

עריכה: אני דברתי על בנקים רגילים שנופלים תחת הסטיגמה של ה"מקומות העייפים" לא על Citi \ JP morgan וכדומה, שהסניפים שלהם בארץ הם חברות היי טק (אפילו טובות) לכל דבר ועניין.
 

user32

Well-known member
מנהל
זה מאוד משתנה ממקום למקום

אנשים עייפים ושחוקים תמצא גם במשרות סטודנט באינטל. אני ראיתי פרוייקטים מעניינים מאוד בבנקים וגם בחברות ביטוח.

פעם העסקתי בוגר הנדסת חשמל שעבד שנה בחברה בצוות אלגוריתמים (תוכנה). הוא היה מוקף באנשים מאוד חכמים אבל עזב אחרי שנה כי רצה לעסוק בפיתוח תוכנה קלאסי ובפועל התעסק בבורג של פינה באלגוריתם מאוד ספציפי. הוא הגיע עם אפס ידע מבחינתי וגם מבחינתו.

משרה בבנק יכולה להיות טובה למי שמכוון לעולם הפיתוח האפליקטיבי (היה לנו דיון על זה לפני כמה שרשורים). כלומר: ווב, דאטה, מובייל וכו' שזה החלק הגדול יותר של השוק. כמובן תלוי במקרה, אם זה לצוות קובול אז כנראה לא יקדם אותך יותר מדי.
אם זה בחירה בין דיסקונט לגוגל או אפל אז מן הסתם האחרונים עדיפים אבל אם זה בנק מול אוטומציה בחברת הי-טק רגילה או סטארטאפ, שווה לשקול את הבנק. זה ככה אגב גם במשרות רגילות לא של סטודנט.
 

ipv6

Member
הנקודה שלי הייתה

שמה שחשוב זה אנשים והרמה שלהם ופחות אם הקוד הוא ל-Production או לא.
בטח לסטודנט הוא מגיע בלי ידע וניסיון.

מההיכרות השטחית שלי עם בנקים \ חברות ביטוח, בעיקר עם אנשי MF \ COBOL יש הרבה מאד מבוגרים ועייפים שמחפשים להגיע לפנסיה בצורה שלווה ושקטה וללמוד דברים חדשים זה הדבר האחרון שמעניין אותם.

עכשיו גם אם יש ניתוק מוחלט בין קבוצת ה-web לחבר'ה האלה, הייתי מנחש שמשהו מה-DNA הזה, מגיע גם לקבוצת ה-web. לא עבדתי בבנקים כאלה ואני בטוח שיש דוגמאות לפה ולפה אבל אני חושב שיש אמת באמירה שהאנשים הטובים ביותר לא הולכים לדיסקונט מרכנתיל ובהיתן התדמית של המקומות האלה (גם בקרב אנשי HR) הייתי בודק טוב איפה אני חותם.

דבר אחד שיכול להיות יתרון שם זה אווירה רגועה וסבלנות להיעדרות ארוכה.
 

user32

Well-known member
מנהל
אני לא מסכים

אתה יכול לעבוד עם אנשים גאונים, זוכי פרס נובל בעלי מוטיבציה בשמים מהעלית של העלית רק שהם במקרה כימאים ואתה עוסק במחקר גנטיקה שאין בינו לבין תכנות שום דבר. רמת האנשים סביבך היא רק פקטור אחד בעבודה. יש גם סטארטאפים עם אנשים מבריקים שעובדים בצורה עקומה ומבולגנת ומפתחים בצורה לא נכונה מכל מיני סיבות וזה גם לא המקום האידיאלי ללמוד בו את המקצוע.
לסטודנט יש המון מה ללמוד ממתכנת שעובד 20 שנה בבנק גם אם הוא יוצא ב17:00 ועובד בנחת וברוגע. הסטיגמה על מתכנתים עייפים שלא עושים כלום רחוקה מלהיות נכונה וזה מנסיון אישי ואני מסייג ואומר שאני לא מכיר את כל הבנקים ואת כל עובדיהם.

לא אמרתי שהאנשים הכי טובים נמצאים בדיסקונט. אמרתי שברוב המקרים יש הרבה מה ללמוד מהאנשים שם.
 

godknows1

New member
יש לי מה ללמוד מכל אחד כמובן, בעיקר ממתכנת שעובד 20 שנה על-

אותו דבר. האמת שהייתי גם קרוב להתקבל לאחד המקומות ה"נחשקים" למשרת סטודנט וזה הרגיש לי מוקדם מדי מבחינת הידע שיש לי והלחץ בלימודים, הרגשתי שאני לא אוכל לספק את הסחורה (אגב אני מאמין שכנראה אוכל אם ארצה למצוא עבודה באחת הגדולות עוד שנה שנתיים וגם יש תהליך חצי פתוח לעתיד אבל אני רוצה להתחיל לעבוד כבר מעכשיו, חבל על כל רגע שאני לא צובר ידע נוסף ועוד מקבל על זה שכר במקום לצבור פחות ידע ולא לקבל על זה כלום).

השאלה היא עד כמה באמת העניין של מקום העבודה הוא קריטי, מרגיש לי שדווקא במקום כמו בנק אם אתה טוב תוכל לקבל הזדמנות באמת לכתוב קוד ולעבוד על דברים משמעותיים לעומת חברות ענק בהן אפשר בקלות ליפול בין הכיסאות... כמו כן יש לי גם הרגשה שיש חשיבות שהמערכות יהיו מאובטחות ויציבות בגלל שזה בנק וזה נושא קריטי, יש משהו במחשבה שלי או שאני סתם משלה את עצמי?
 

godknows1

New member
מעניין מה שאתה אומר בקשר לאנשי ה-HR

לדעתך זה עלול להיות חיסרון בחיפוש עבודה עתידי? כי למראיין אפשר כמובן להסביר מה עשיתי/איזה פריימוורקס אני מכיר/על איזה פרוייקטים עבדתי ואם זה מרשים טכנולוגית ברור לי שזה יהיה ניסיון חיובי... אבל אנשי HR עלולים להיות סטיגמטיים והאמת שחשבתי על זה. בעיקרון הבנתי שבבנקים יש הרבה אנשים שמגיעים מחברות "הייטק" שעושות אווטסורסינג, ונשמע לי הגיוני שאנשי HR "יחשיבו" יותר מישהו שבא מחברת הייטק ועבד בבנק לעומת מישהו שעבד בבנק ישירות, רק בגלל שם המעסיק
 

ipv6

Member
קל לי לבוא ולהגיד "כן זה חסרון"

מהצד השני, בעולם הסטיגמטי, גם לעשות בדיקות \ כלי אוטומציה זה "נחות" לעומת "פיתוח".

אני לא מכיר את כל אנשי ה-HR בארץ ולא מכיר את כל החברות. מהיכרות אישית אני יודע שמקומות כמו בנקים וחברות ביטוח, הרבה פעמים נתפסים כפחות טובים על ידי מעסיקים, בגלל שהם מרכזים הרבה עובדים "עייפים" שמחכים לפנסיה. אני מניח שלא כולם שם כאלה, אבל דברים כאלה מחלחלים לDNA של המקום.

זה רק צד אחד של המטבע וזה לא אומר שתפסל בכל מקום שתלך או אליו או תושפע לרעה אבל מההיכרות שלי זה עלול להסתמן כחסרון במקומות מסוימים גם אם לא יגידו לך בפנים.
 

godknows1

New member
אני מבין - נכון להיום זימנו אותי רק ל-3 ראיונות פיתוח

עשיתי ראיון אוטומציה לפני סמסטר, אותו עברתי ובחרתי שלא. כמו גם עוד ראיון אוטומציה אותו לא עברתי. מעבר לזה זימנו אותי ל2 ראיונות, באחת החברות(הגדולות והטובות) הגעתי עד שלב לפני ה-HR וגוייס מועמד אחר, ובאחרת לא התקדמתי בכלל. בבנק אני חושב שאקבל חוזה אבל אלוהים(אם יש) יודע. כל זה בחיפוש של חודשיים אולי, כמו שאתה רואה מצבי לא מדהים ואני חושב שזה ככה ברוב המשרות סטודנט (כמות סטודנטים פסיכית לעומת מעט משרות, אני מניח שגם לסטודנטים עם ניסיון לא כזה קל היום למצוא משרות ברמה... אני ממש לא רוצה לפתח אוטומציה או כלי בדיקה פנימיים באינטל או תעשייה אווירית)
 

choo

Active member
לעבודה על מוצר production יש הרבה משמעות, אם יש תפוצה מהותית

&nbsp
כשיש למוצר שלך תפוצה נמוכה, הלמידה מזה לא שונה ממוצר לשימוש פנימי. ברגע שהמוצר שלך זוכה לתפוצה רחבה, אתה מתחיל להגיע למגוון שימושים רחב יותר שחושף באגים רבים יותר, ולומדים מזה לא מעט על הצורה שבה צריך לפתח את הקוד.
&nbsp
מעבר לזה, מוצר שמגיע לשטח עשוי לדרוש תכונות וכלים שלא יממשו אותם למוצר בדיקות פנימי. למשל - במוצרי בדיקות פנימיים לרוב אין צורך בתמיכת HA כמו שיש צורך במוצרים חיצוניים (וזה משפיע לפעמים עמוקות על הארכיטקטורה של המוצר והצורה שהוא נכתב). גם תהליכי הגימור למוצר בדיקות פנימי לרוב פחות מלאים - בין אם בשיפצור ממשק משתמש ל"הדיוטות", פינוי שטחי איחסון מלוגים וכו' (במוצר בדיקות הרבה פעמים מספיק לעשות את זה ידנית פעם בכמה חודשים) וככדומה. גם דרישות האבטחה ממוצרי בדיקות פנימיים שונות מהותית ממוצרים חיצוניים. גם יכולות הדיבוג גבוהות יותר במוצר שנמצא בשימוש פנימי ויש לך גישה ישירה לכל המכונות שמריצות אותו, לעומת מוצר חיצוני, שם הגישה למכונות לקוח מוגבלת או לא קיימת, ויש צורך לפתח כלים חזקים יותר לדיבוג ללא גישה למכונה. הדוגמה האחרונה היא משהו שפחות רלוונטי לסטודנטים, ויותר רלוונטי לבוגרי תואר במשרה מלאה.
 

ipv6

Member
זה דיון בעייתי ללא קונטקסט

בלי 2 תפקידים / חברות שאפשר להשוות באמת.
&nbsp
בתוך אותה החברה כמובן שמוצרים שהולכים לפרודקשן יהיה מושקעים יותר, עם גימור גבוה יותר ודרישות גבוהות יותר.
&nbsp
אבל אף אחד לא מבטיח לך שמערכת שמנהלת תלמידים בבית ספר בכמות "גדולה" של בתי ספר בארץ, תהיה בהרבה יותר מעניינת או מלמדת ממערכת לשימוש פנימי שתומכת באופרציה של מאות מיליונים אבל לא יורדת לשטח. נניח סביבת סימולציה של חברת אלגוטריידינג שיש לך ערך קריטי למסחר אבל לא שולחת פקודות לבורסה בעצמה.
או כלים של data recovery שאמורים לחלץ מידע מcluster של לקוח שקרס אבל לא נמכרים ישירות ללקוח, או כלי דיבאגינג כאלה ואחרים.
&nbsp
כשאני אומר אנשים חזקים, אני מתכוון למהנדסים חזקים שטובים במקצוע שלהם. זה בעניי הרבה יותר חשוב מהטייטל או המהות של המערכת המפותחת. כמובן שלא התכוונתי לכימאים מבריקים שכותבים קוד עקום.
&nbsp
אפילו מההיכרות האישית שלי, אני יכול למצוא 2 חברות שתפקיד פרודקשן באחת יהיה פחות איכותי מפיתוח כלים פנימיים באחרת.
&nbsp
אני לא אומר שזה בהכרח תפקיד רע בבנק, אבל לדעתי זה לא נשמע לי כמו איזו מציאה מטורפת שצריך להתנפל עליה ב2 ידיים.
&nbsp
כולכם גם יוצאים מנקודת הנחה שרק בבנק סטונדטים כותבים קוד פרודקשן ושאר המקומות מעסיקים אותם רק בבדיקות.
 

choo

Active member
לא יצאתי מהנחה שבכל מקום אחר יציעו לו תפקידי בדיקות

&nbsp
ראיתי משהו שנראה לי מטעה במה שכתבת, ורציתי להבהיר את הנקודה הזו.
&nbsp
אולי אתה יוצא מנקודת הנחה שיש רק שחור ולבן? ;) או בנק דיסקונט או כלים פנימיים שתומכים באופרציה של מאות מיליונים (מאות מיליוני משתמשים פנימיים? או מאות מיליוני דולרים?) ואגב, בדיסקונט יש אופרציה של קצת יותר מכמה מאות מיליוני דולרים לשנה, אם מדברים על היקף הפעילות של הבנק (הכנסות שנתיות של קרוב ל-2 מיליארד דולר, רווח נקי שנתי של יותר מ-200 מיליון דולר, בשנת 2016). כמובן שבאופן אישי אין לי שום מושג לגבי צורת העבודה בפיתוח תוכנה בבנק, מה בפועל מפתחים in-house לעומת תוכנה שרוכשים מבחוץ וכדומה, ולכן נמנעתי מלהגיב בהקשר הזה.
&nbsp
בפועל, בינתיים הוא לא תאר מצב שבו יש לו בחירה בין 2 או יותר אלטרנטיבות, ולא כמה זמן הוא כבר מחפש עבודה, ולא אלו סוגי מקומות עבודה הזמינו אותו לראיונות.
 

ipv6

Member
אני לא חושב שהמילה "production"

או "in house" אוטמטית משליכה על טיב התפקיד או האתגרים שמתמודדים איתם כשמסתכלים על 2 חברות שונות, בטח בקצוות השונים של הסקאלה.

לעומת זאת חברה שמגייסת אנשים מ"פרופיל גבוה", לדעתי, זאת ערובה הרבה יותר טובה לתפקיד טוב יותר ובד"כ גם ההיפך (כל מיני חברות קבלן שה-"VP RND" הוא בוגר מכללה רעה עם 3 שנים של ניסיון וכל העובדים עם השכלה וניסיון לא איכותיים).

ה"מאות מיליונים" התייחס לסכום כספי שהעבודה שלך יכולה להשפיע עליו למרות שהכלי \ מערכת נשארים בבית ולא נמכרים ללקוח.

אגב, להסתכל על כל ההכנסות של דיסקונט כאיזשהוא מדד לחשיבות של התפקיד שם, זה כנראה לא נכון. אתה לא יודע מה יהיה היקף השימוש בפיצ'רים שהוא יעשה. אני מניח בלי לבדוק שההכנסות של מקדונלדס או סטארבקס הרבה יותר גבוהות משל דיסקונט (ברמה עולמית) זה לא גורר שכל קופאי\מוכר קפה, שם משפיע על מליארדים ויותר "חשוב" מחבר הנהלה בבנק דיסקונט.
אם יש לך חברת אלגורטיידינג שמכניסה 200 מיליון דולר בשנה ועובדים בה 150 איש, כשאתה חלק מצוות של 10 איש שאחראי על איזו מערכת סימולציה שהיא קריטית למסחר אבל לא חלק ממנו, זאת דוגמא הרבה יותר הדוקה..הדוגמא דימיונית כמובן.
ואגב אני לא בא להגיד שבדיסקונט (שם קוד לבנק כלשהוא) ההשפעה לא קיימת, באתי להראות שגם לכלים שנשארים בבית יכולה להיות חשיבות גדולה ל"ביזנס" וההשקעה בהם תהיה בהתאם.

אני לא חושב שהכל שחור לבן, אבל התגובות (למעט זאת של גסט) הציגו את הבנק כמקום המושלם לסטודנט, אני בכוונה הדגשתי את הצד השני ואת המגרעות שמגלים אחרי שחותמים..
לא עבדתי מעולם בבנקים \ חברות ביטוח אבל אני מכיר כמה אנשים שעובדים \ עבדו באזורי ה-COBOL שם. אני יודע גם מהיכרות אישית עם כמה אנשי HR (כולל חברות השמה) שניסיון ממקומות כאלה לא נחשב מדהים.
 

godknows1

New member
התכוונתי להגיב פה - בפועל אני לא מזומן ליותר מדי ראיונות -

אני מחפש עבודה בערך חודשיים... מתחיל שנה ב'
עשיתי ראיון אוטומציה לפני סמסטר, אותו עברתי ובחרתי שלא. כמו גם עוד ראיון אוטומציה אותו לא עברתי. מעבר לזה זימנו אותי ל2 ראיונות, באחת החברות(הגדולות והטובות) הגעתי עד שלב לפני ה-HR וגוייס מועמד אחר, ובאחרת לא התקדמתי בכלל. בבנק אני חושב שאקבל חוזה אבל אלוהים(אם יש) יודע. כל זה בחיפוש של חודשיים אולי, כמו שאתה רואה מצבי לא מדהים ואני חושב שזה ככה ברוב המשרות סטודנט (כמות סטודנטים פסיכית לעומת מעט משרות, אני מניח שגם לסטודנטים עם ניסיון לא כזה קל היום למצוא משרות ברמה... אני ממש לא רוצה לפתח אוטומציה או כלי בדיקה פנימיים באינטל או תעשייה אווירית)
 
יש לי שני חברים שהתקבלו לשני הבנקים שציינת

אחד ל-JP מורגן ואחד לסיטי. בשניהם השכר בחלק העליון של מה שמקובל בהייטק.
ב-JP אומרים לך שצריך לעבוד מאוד קשה והרבה שעות. החבר שלי ויתר על ההצעה בגלל זה.
אגב, ב-JP כולם הולכים מחויט ומצפים ממך גם לבוא כך.
 

ipv6

Member
כתבתי במפורש

שג'יי פי וסיטי לא נכללים תחת "מקומות עייפים".
ומה שאני מסתייג ממנו לא רלוונטי אליהם.
 
למעלה