התמודדות עם בוס נחמד אבל לא ממש טכני

fenderon

New member
התמודדות עם בוס נחמד אבל לא ממש טכני


זה כבר הבוס השני בארגון שאני צריך להתמודד מולו עם אותה תופעה.
הוא בנאדם חביב והשיחות היומיומיות שלנו נחמדות, לפעמים מצחיקות.

אבל - כשאני מנסה לעדכן אותו על פרט טכני טהור (איך כדאי לממש משהו בקוד) - הוא מתבלבל, לא מצליח להבין אותי ואז שולח אותי לתורן האנטיפט בקומה כדי לשאול.

אני ממש לא רוצה לשאול את הבנאדם כי אני יודע איך הוא יגיב "למה אתה בא לשאול אותי את זה ?" גם אם זה בחיוך - זה עושה ממני אדיוט בעל כרחי.

מצד שני, לא נעים לי להגיד בצורה בוטה לבוס (גם לא בחיוך) - לא הבנת מה שאמרתי נכון ? פשוט תגיד שאתה לא מבין, אני אסביר לך שוב על הלוח. אם אין לך מושג, פשוט תגיד שאתה לא יודע ואני כבר אדע מה לעשות.

אז אני מוצא את עצמי אוכל כאפות מאנשים. לפעמים אני שולח מייל ומכתב אותו כדי שיראה את התשובה הלבבית שאני מקבל.

בעבר, לא הייתי שואל את הבאנדם שאמרו לי ומנסה להסתדר לבד ואז למחרת הוא היה שואל אותי "דיברת עם [הקוף]" ? הייתי עונה לו שלא ואז הייתי חוטף במשובים 1@1 שאני לא מספיק 'מתייעץ' או 'מתקשר' עם שאר הקבוצה.

במקום הנוכחי כבר פחות אכפת לי מהרושם עלי אבל אני בחיפוש עבודות ומחר זה יכול להיות בארגון החדש ואז זה רושם ראשוני וזה כן משמעותי.

תודה לכל הצעה.
 

vinney

Well-known member
הבוס לא יכול ולא אמור לדעת הכל

למעשה זה לא תפקידו - זה תפקידו של המוביל הטכני או הארכיטקט. נכון שבהרבה מקומות מנהל הוא גם הראש צוות/מוביל טכני, אבל זה לא בהכרח חייב להיות כך.
&nbsp
אם האנטיפט התורן בקומה עונה לך בחיוך - למה הוא אנטיפט? למה לא לשאול אותו? הרי הוא יודע את התשובה. אם אתה רוצה להגיד לבוס שלך ״תגיד שאתה לא יודע ואני כבר אדע מה לעשות״ - למה שלא פשוט תעשה את זה? אתה כבר יודע שהבוס לא טכני.
&nbsp
אם האנשים שאתה מבקש מהם עזרה מורידים לך כאפות - זאת בעיה אחרת. וכן, צריך להראות לבוס שלך את זה, ולבקש ממנו לפתור את הבעיה. אולי הם לא יודעים שהוא שלח אותך אליהם? אולי הם יודעים, אבל הוא לא בדיוק ביקש את רשותם מראש? ניחוש שלי הוא שהכאפות שמורידים לך מכוונות בעצם אליו, כי הוא מסנג׳ר אותם. זה לא אשמתך, אבל צריך להגיד לו, כי הוא לא מתנהל נכון.
&nbsp
לגבי משובים - אם אמרו לך לעשות משהו ולא עשית - תחטוף במשובים. אבל זה נשמע שאתה יותר בין הפטיש לסדן כי הבוס לא מתנהל נכון מול שאר הקבוצה, לא כי הבוס לא טכני.
&nbsp
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה שאני מצאתי (והיו לי בוסים כאלה, תענוג לעבוד איתם אם לא צריך מהם מומחיות טכנית) היא להיות מומחה טכני. זה לאו דווקא אומר ללמוד הכל לבד בלילה מתחת לשמיכה. זה אומר, בין היתר, שאתה תיצור קשרים עם האנשים ה״נכונים״ שיעזרו לך ללמוד. ולקרוא להם ״[קוף]״ זה כנראה לא משהו שיועיל. אם אתה קורא להם כך פה, לא מן הנמנע שזה מה שאתה מקרין, גם אם לא בכוונה, מולם. זה גם אומר להיות מעורב יותר בדיונים טכניים של אחרים. תצטרף לcode/design review, תעבור על מסמכים שאחרים כותבים, אם זה חברה גדולה - כנראה שיש גם כל מיני פורומים פנימיים. בקיצור - אם אתה צריך מומחה טכני, תהפוך להיות מומחה טכני.
&nbsp
אם זאת משימה קשה מדי עבורך (וזה לא פסול), אתה צריך להיות בצוות עם ראש צוות טכני חזק. אם הצוות הנוכחי שלך לא מספק את זה - תחפש דרך לעבור לאחד אחר.
 

ipv6

Member


מאד מורגש שאתה מומחה טכני. במיוחד בC++ ומערכות מבוזרות.

בולט בכל הודעה שלך


NOT.
 

vinney

Well-known member
מה אמרנו על לשתות מים לפני שניגשים למקלדת?

אם יש לך שאלה טכנית שאתה רוצה לשאול - תרגיש חופשי. אני אשתדל לענות, אם אדע.
&nbsp
בינתיים, אתה זה שמתנהג כמו איזה ילדון בגנון שלא מסוגל לסלוח על עלבון. אז העזתי לתקן אותך מתישהו, מי ישמע...
 

ipv6

Member
אני נהנה מההודעות שלך

זה משעשע אותי לראות אותך קורא לעצמך ״מומחה טכני״ ולהזכר ב״מיטב״ שלך..באירוניה מצחיקה אותי.
&nbsp
איך אמרו לך פעם ״לפחות תנסה להשמע אמין״
 

vinney

Well-known member
בסדר, תהנה. רק אל תטבע בארס של עצמך.

וההצעה שלי בעינה עומדת: אם יש לך שאלה טכנית - אתה מוזמן לשאול. אני אשתדל לענות.
&nbsp
אני מוכן להחזיר לך את ה500 שקל שהפסדת לי בשרשור הקודם אם תעשה את זה.
&nbsp
אם האגו המנופח מדי שלך לא יעמוד בדרכך...
 

vinney

Well-known member
לינק? איזה לינק? היה מפגש, שכחת כבר?


הרי הכל מתנהל בדמיונך, לא? כל הדיאלוגים שלך איתי מבוססים על כל מיני המצאות, למה רק לך מותר?

&nbsp
אבל אני עדיין מחכה שתמצא מישהו שיכתיב לך שאלה טכנית. אתה עכשיו בעבודה, בטח יש מישהו מסביב שיכול להמציא משהו ברמה סבירה. הרי שנינו יודעים שאתה עצמך לא מסוגל

&nbsp
 

ipv6

Member
מעולם לא פגשתי אותך

ואם אתה חושב שכן, אז קח תרופות.
&nbsp
הדיאלוגים איתך מבוססים על שטויות שכתבת שלדעתי אדם בן אדם שמבין מעט מאד לא היה כותב.
ובגלל זה אני ממליץ לא להתייחס לדיעות שלך בשום נושא רציני. זאת גם הסיבה שהצעתי לך את ההתערבות נגד אותו חבר שזלזלת בו כי אותו אני מכיר מצד אחד והקשקושים שאתה מקשקש מהצד השני אומרים שגם ביחס של פי 5 לטובתך ההתערבות כדאית לי.
&nbsp
אין לי שום כוונה לעשות לך חידונים או לשאול אותך, יש מספיק הודעות שלך בפורום כדי שאפשר יהיה להבין במי מדובר ואם בכל זאת משהו מאמין שאתה מומחה ״טכני״ על אחריותו
&nbsp
 

vinney

Well-known member
אתה כזה כבד, בחיי....

תפסיק לחטוף שרשורים של אחרים כדי לספק את הצרכים שלך. האגו שלך מנופח מדי, הבנו.
&nbsp
אני הולך לישון, לילה טוב.
 

ai21

New member
אל תצפה להרבה מהבוס, וכך לא תתאכזב

במקום להיכנס לפרטים טכניים שישעממו אותו - תסביר דברים בקווים כללים וזהו.
אם נכנסים לפרטים - תגיד לו שזה מאוד טכני, ותסביר רק אם הוא מבקש במפורש.
ואם הוא מתעמת איתך או לועג בגלל שביקשת הנחיות ברורות - תגיד שאתה רק רוצה לעשות את העבודה שלך הכי טוב.
&nbsp
אף פעם אל תוציא כביסה מלוכלכת החוצה - כי זה רק יפגע בך.
אף אחד לא מתעניין מי אשם, זה רק ידביק לשניכם תדמית רעה.
אם אתה בחיפוש עבודות - תדאג שהמנהל יחשוב עליך רק דברים חיוביים בזמן שנותר
 
ההתמודדות שלך לא צריכה להיות עם הבוס

אל תחפש פתרון קסם. הבוס לא מבין, וכנראה לא רוצה להבין.

כרגע אתה עלול למצב את עצמך כאחד שמנג׳ס למנהל (הוא אומר לך לפתור את הבעיה בכוחות עצמך תוך התייעצות עם אחרים, ובמקום זה אתה מבלבל לו את המוח עם עוד הסברים על הלוח), ועושה טעויות בגלל שלא מתייעץ עם אנשים שמבינים.

מה לעשות? לבלוע את הגאווה, ולהתייעץ. ולהמשיך להתקדם טכנית.
 

Lhuna1

New member
לא הבנתי למה אתה מתנהל ככה, זה מזכיר לי קופת חולים

אתה לא יכול פשוט להתייעץ עם מהנדסים אחרים בחברה מיוזמתך? בטח יש סביבך עוד אנשים טובים טכנית שגם נחמדים ולא אנטיפאתים, אתה לא יכול פשוט לבקש יעוץ כמה דקות ממישהו לפי בחירתך?
אתה חייב קודם ללכת למנהל שלך, שאתה יודע שלא יוכל לעזור, ולקבל ממנו "הפניה" בשביל להתייעץ עם אדם אחר בחברה? (צריך גם טופס 17?)
הוא מתפקד עבורך בדיוק כמו רופא משפחה שנותן הפניה לרופא מומחה.. זה קצת מצחיק.
&nbsp
 

fenderon

New member
יכול להיות שלא הסברתי את עצמי נכון

קודם כל, תודה לכל מי שענה. אני אנסה ללמוד מהתגובות שלכם כיצד להשתפר.

כשאני נתקל בבעיה כלשהי, אני מוצא לעצמי פתרון.
אם זה בחיפושים ב-WEB, אם זה בחפירות בקוד של אחרים ואם זה בלשאול את האדם הנכון - דגש על האדם הנכון - אנשים שאני מכיר בארגון שאפשר לסמוך על מה שהם אומרים וגם שאפשר לתקשר איתם כמו בנאדם ולא מגיבים בחוסר טאקט או שמחלקים דיסאינפורמציה העיקר שתצא מהמשרד שלהם.

הבעיה מתחילה כשאני צריך לעדכן את הבוס. למה צריך לעדכן אותו ? כי הוא תופס אותי במטבח ושואל מה קורה? או כי בכל יחידת זמן אני דואג לעדכן באופן כללי סטטוס ויוצא שאני נשאל ונדרש לפרט בצורה טכנית מימוש בקוד.

לפעמים המימוש לא מספיק ברור לו (למשל, אני מפרסס סטרינגים וממיר למספרים כדי לעשות חישובים) מכל מיני סיבות ואז הוא מתחיל להלחץ שאולי אני לא בכיוון הנכון (השערה שלי) וכדי ש"לא אבזבז זמן" מתחיל לשלוח אותי לאנשים אחרים בצוותים אחרים ש"הוא חושב שהתעסקו עם העניין" או שהם "אמורים לדעת מה לעשות" והם יעזרו.

יוצא שהאנשים האלה עונים לי בצורה לקונית או מפנים אותי לחפש מידע בוויקי ושאר ירקות או לחילופין זורקים לי משהו שאני יודע שלא יעזור לי כלום וסתם יבזבז לי זמן.

אבל אני פונה אליהם כי זה מה שהוא ביקש - כדי שהוא יראה ש"פעלתי לפי הנהלים" ובכל זאת לא מצאתי תשובה מהאנשים האחרים - כשבסופו של דבר אני מוצא פתרון בעצמי ברוב המקרים.

אני לא היחיד בצוות עם אותה הבעיה וגם האנשים האחרים בצוות מקטרים בינם לבין עצמם. אבל כפי שאמרתי, אנחנו לא חושבים להתלונן או להתעמת איתו כי סה"כ הוא ר"צ טוב וכיף לעבוד איתו.

אני פשוט מנסה להבין איך להתנהג בפעם הבאה כשהוא שולח אותי לכל מיני אנשים אחרים בארגון שיש לי תחושה שלא יוכלו לעזור לי באמת, בלי להצטייר כמו "זאב בודד" שלא רוצה עזרה מאחרים.

בכל מקרה, קראתי את ההערות שלכם למעלה וכפי שציינתי אנסה להשתפר.
תודה.
 

Lhuna1

New member
אוקיי עכשיו זה נשמע הגיוני יותר

ואפילו בעיה קצת מוכרת...
לדעתי כן תפנה ל"מומחה" שהמנהל אמר ותעשה את המינימום שבמינימום להתייחס לתשובתו, כדי לצאת ידי חובה ושתוכל להגיד למנהל שדיברת איתו, אבל מה שהוא הציע לא היה כל כך עזר ובכל מקרה הסתדרת.
אתה יכול להגיד "כן, שאלתי אותו אבל הוא לא ממש התעסק עם זה..."
או "כן, הוא הציע לקרוא על X,Y,Z אז קראתי קצת אבל זה לא בדיוק הכיוון שהייתי צריך"
&nbsp
בנוסף אם אתה חושב שההצעות שלו הן בחלקן כי המנהל לא מספיק סומך עליך, אז תדאג כשאתה מעדכן אותו -מראש- גם להשחיל ש"התייעצתי עם X והוא גם הציע לעשות את זה ככה", כמובן כאשר זה נכון. זה אמנם מעצבן ופחות נעים, אבל אולי ירגיע אותו מראש וימנע את ההצעות המיותרות.
&nbsp
בהצלחה, זו בעיה מאוד מעצבנת. אישית אני חושבת שבמצב של יחסים ממש טובים עם המנהל הייתי אפילו אולי מדברת איתו על זה בכנות בשיחת משוב.
אולי לא לגמרי בכנות (לא על הקטע שהוא נלחץ וחלש כמובן)... אבל בכיוון של "אתה הרבה פעמים מפנה אותי ליוסי, והאמת שעד היום בשאלות ששאלתי אותו הוא לא עזר לי בכלל וההצעות שלו רק בזבזו לי זמן, אני כן מתייעץ עם אחרים - אבל אני מעדיף להתייעץ עם רועי... עם אלדד... הם עוזרים לי יותר"
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

choo

Active member
לגבי החלק של "התייעצתי עם X והסכמנו שצריך לעשות Y"

&nbsp
ברמה האישית, אני נוהג להתייעץ הרבה, וגם אחרי 20 שנות פיתוח תוכנה - זה טוב להתייעץ. לא צריך להתייעץ עם "מישהו שיודע יותר טוב ממך" כדי שזה יהיה אפקטיבי. השיחה עם ישהו אחר שמבין עניין יכולה לעזור לשים לב לנקודות שבינך לבין עצמך התעלמת מהן, או מנקודות שאולי לך ברורות אבל לאחרים לא (קוד צריך להיות ברור לאחרים. אם הוא לא ברור להם - זו אשמת מי שכתב את הקוד - לא אשמת אותם אחרים).
&nbsp
נכון שכדאי להגיע מוכן לפני שאתה מתייעץ עם עוד מישהו, ולכן הבוס עשוי לתפוס אותך לפני שהסתפקת להתייעץ - אבל יכול להיות שבתקופה הקרובה כדאי להתייעץ כמה שיותר מהר (ולא לעבור לפני כן היכן שהבוס מסתובב) כדי שבמרבית המקרים תוכל לאמר לבוס ש"התייעצת עם X ושניכם חושבים שכדאי לעשות כך וכך". סביר להניח שבשלב מסויים הבוס יצמצם את כמות הפעמים שבהן הוא יעשה לך חקירות כאלו כי הוא יתחיל לסמוך עלייך יותר, ותוכל לעבוד בצורה יותר עצמאית.
 

vinney

Well-known member
אז מה עצר בעדך? היה לך מספיק זמן להתפלסף איתי...

 

ipv6

Member
הייתי במצב שהבוס הפריע יותר ממה שהוא עזר

זה לא היה כי הוא היה איש לא טכני, אלא פשוט הייתי חדש יחסית והוא דיי זרק @#%$ עליי + היה מנהל רע באופן כללי. הוא הכיר נורא טוב את המערכת וה-Domain של החברה, אבל היה מאד לא מסודר, כתב קוד מזעזע ולא בן אדם נעים במיוחד.
1. המשימות שקבלתי היו לא אפויות \ לא חשובות לאף אחד.
2. לא עזר לי לקדם דברים שרציתי מול צוותים אחרים.
3. דרש לעשות לי code review (שבת'כלס היה מיותר לחלוטין) ועיקב פיצ'רים גמורים שלי , אבל הוא באמת היה עסוק.
מהמצד שני הפעיל עליי לחץ לשחרר דברים שאני בעצמי חשבתי שהם עוד לא מוכנים ולא נתן לי זמן לבדוק כמו שרציתי בטענה שהוא יודע יותר טוב חשוב ומה לא חשוב..וכמובן הביך אותי כמה פעמים מול צוותים בחו"ל שקבלו משהו שבקושי עובד ותוך יום החזירו לנו.

האנשים שהכי התחברתי אליהם ברמה האישית, היו 2 ה-Tech leads של המחלקה שאיתם כן היה אפשר לדבר כמו שצריך והשתמשתי בקשרים האלה כדי לקדם דברים שרציתי בין אם להם הייתה יכולת להשפיע שגבוהה משלי ובין אם עליהם הרש"צ לא היה זורק.
אם עשיתי מיוזמתי איזו תשתית למשהו וסיפרתי שלחתי\מייל לרש"צ על זה, הוא היה מעיף מבט חטוף ולא תמיד טורח להתייחס, אם אחד מהותיקים הללו היה מגיע אליו ואומר שסוף סוף משהו סידר הבעיה המציקה ב-X, זה כן היה זוכה להתייחסות והוקרה.

לשמחתי זמן קצר אחרי שהגעתי, הרש"צ הנהדר הזה קודם למעלה (קלאסי) ומשהו נורמלי מהמחלקה החליף אותו..
 
למעלה