אלגוטק

user32

Well-known member
מנהל
לא יודע אבל HR גרוע יכול להרתיע

הכל תלוי במצב. עד כמה המועמד רוצה או זקוק למשרה, ועד כמה החברה זקוקה או רוצה את העובד.
במצב של היום כשלמועמדים טובים יש הצעות אינספור, HR מעצבן עם יחס אגרסיבי או מזלזל בהחלט יכול לגרום למישהו לעשות אחורה פנה. לא נשמע לי מוזר בכלל.
 

ipv6

Member
אינספור הצעות זה לא מעניין

מעניין כמה מהן זהות עד כדי ה-HR.
יש לך חברה שמציעה X ויש לך חברה שמציע 1.5X. באחרונה היה ראיון HR לא נעים. באמת תעדיף את הראשונה?
 

ipv6

Member
אני מתעלם מHR מסיבות דתיות

עלית על כולנו. סחטיין..
 

user32

Well-known member
מנהל
המרכיב הפסיכולוגי ולתת מודע יש משקל גדול מאוד

ברוב תהליכי העבודה המועמד נוקב בדרישת שכר וההצעה שהוא מקבל היא סביב המספר הזה. לכן רק טבעי לקבל הצעות קרובות או זהות מכמה מקומות. גם שאר השיקולים לא תמיד ניתנים להשוואה: מקום אחד קרוב יותר לבית אבל המקום השני יותר מאתגר מקצועית. באחד זו חברה קטנה ואינטימית עם יכולת השפעה רבה, בשני זו חברה גדולה ומפנקת.

במצבים האלה יש תת מודע שבסוף מאוד משפיע על קבלת ההחלטות. אם אתה יוצא בתחושה מגעילה מחברה מסויימת אז כן, היא תצטרך להבטיח 1.5X כדי שתסכים לעבוד שם אבל במקרה היותר סביר שההצעה שלה זהה ל"מתחרות" אתה בתת מודע תגיד לעצמך שאתה לא רוצה לעבוד שם.

אפילו סוחר רכב ממרק את האוטו לפני מכירה ושם עץ ריחני. רציונלית, לשטיפה ב30 ש"ח אמורה להיות אפס השפעה בעסקה של 70,000 ש"ח אבל בתת מודע, לרכב נקי יש סיכוי גבוה בהרבה להמכר לעומת רכב מלוכלך ויש אלף מחקרים בתורת המשחקים שיצביעו על כך כולל פרסי נובל כמדומני.
 

vinney

Well-known member


ראוי לציון, יש לאמר, שאפילו אתה מסכים איתי, ועדיין ipv6 חושב שהוא היחיד שצודק...
 

ipv6

Member
רב מי שאני מכיר

משתדל לקבל החלטה איפה לעבוד בצורה כמה שיותר רציונלית וזה אומר למשקל את הפרמטרים שחשובים לו. אצל רב האנשים שאני מכיר הפרש קטן ב- טכנולוגיה, תנאים, מרחק יהיה הרבה הרבה (הרבה!) יותר מהותי מהפרש גדול בחוויית ראיון ה-HR. בנוסף, כמו שכתבתי, הפורום מאד מוטה נגד התחום הזה ויש קבוצה לא קטנה של אנשים שלוקחים את זה הרבה יותר בקלות ולא היו מתרגשים בכלל מחוסר החיוכים והדפי A4 שמולאו ולא כל האנשים האלה מסכנים שצריכים להתפשר.

יש משקל ל-VIBE כללי שקבלת מהמקום, אבל זה כולל עוד דברים ואינטרקציה עם גורמים יותר רלוונטים כמו מנהלים ומהנדסים שאתה פוגש בתהליך או אווירה של לחץ שלפעמים מרגישים במקומות מסוימים. אבל זה לא ראיון HR לבדו.

הבחור שעליו דברתי, היה במצב שהשכר שלו מאד גבוה (יותר מפי 1.5 מהטבלאות) והוא רצה להחליף תחום טכנולוגי בלי לרדת בשכר \ לעלות. זה השאיר אותו עם מעט חברות רלוונטיות הוא שם את המשקלים שלו על הכסף והטכנולוגיה.
הוא חתם במקום שהוא טוב לכל הדיעות, למרות שנעקץ בצורה מעצבנת על ידי ה-HR. לדעתי כל אדם סביר היה מתנהל ככה.
ומן הסתם אין לה שום השפעה על היום יום שלו.
 

vinney

Well-known member
אם לא שמת לב - כן תיארת בן אדם שצריך להתפשר.

מחסור בברירות לא בהכרח נובע מזה שהמועמד מטומטם. אם זה מה שהבנת ממה שאמרתי, אז שוב - הבנת לא נכון. זה יכול להיות מהרבה סיבות, וכמו שאמרתי - אם יש לך ילדים להאכיל ומשכנתא לשלם, אתה תתפשר מהר מאוד ושום סיגי לא תעמוד בדרכך.
&nbsp
אבל לפשרות יש מחיר. וזה שהחבר הזה שלך התקדם כל כך מהר במקום חדש ובתחום חדש כן מעיד על מה קורה בסביבתו, תרצה או לא תרצה. אני אקח את ה"מקום שהוא טוב לכל הדעות" שלך בערבון מוגבל, אבל גם לגבי חברות "גדולות וידועות" לא תמיד מדובר בתמימות דעים (ע"ע אמאזון, מייקרוסופט, אובר, אפל וכו' וכד' שיש לא מעט סיפורי זוועה עליהן ועדיין אלה חברות יחסית מבוקשות).
 

ipv6

Member
לגיטימי לחלוטין

אני ממליץ לכל אחד פה לקחת כל דבר בערבון מוגבל. גם הודעות שלי. לא מתיימר להיות אורים ותומים.
&nbsp
לדעתי האישית אתה לא מהנדס בכלל אלא טרול שלמד על השוק מהפורום ולוקח את מה שאתה אומר בעירבון מוגבל גם כן וכמובן ממליץ על חיפוש מתקדם על הניק שלך לפני שעושים משהו לפי עצתך.
&nbsp
 

vinney

Well-known member
אתה פשוט חסר תקנה...

תתבגר כבר, אתה לא בגנון.
 

Nuke1985

Active member
בקיצור, אפשר להגיד שמקום העבודה "מאבד על זה נקודות"

 

GuestOfHonor

New member
גם אני עברתי חוויה דומה לפני כמה שנים

פניתי אליהם מיוזמתי. החלק המקצועי היה סבבה, ומאוד משך אותי לעבוד בחברה של מכשור רפואי שמושכת אליה (לפחות אז) אנשים טובים, אבל כשהגעתי למי שמובילה את כח האדם זה הוריד אותי מהמקום לגמרי.
 
למעלה