אל תלמדו במכללה זה יהרוס לכם את הקריירה

S h a r k 1 8

New member
לא שכחתי כלום.

ציינתי את זה בראשית דבריי. איכות הסטודנטים באוניברסיטאות העילית גבוהה יותר וזה נובע ממועמדים איכותיים יותר. כמות המועמדים לא אומרת דבר, אלא האיכות שלהם.
&nbsp
לגבי רמה גבוהה - יש קורסים זוועתיים עם רמת הוראה איומה, וכתוצאה מזה הסטודנטים עובדים מאד קשה, מוציאים ציונים נמוכים ועדיין יוצאים עם רמת ידע נמוכה (היו לי כמה וכמה כאלה). לכן, איכות המרצה בפירוש משפיעה על איכות הבוגר.
&nbsp
דרך אגב, הוראה טובה זה ממש לא רק איך שהמרצה מלמד בכיתה. זה בעיקר מה איכות תרגילי הבית, האם יש מאגר מבחנים משנים קודמות עם פתרונות, חומרי לימוד זמינים וכו'... יש הרבה קורסים שלא צמודים לשום ספר לימוד, ואז גם אם תרצה להשקיע את הזמן בבית ולקרוא את החומר, אי אפשר.
&nbsp
אותי הרגיזה מאד הצביעות של האוניברסיטאות שרואות את עצמן כנושאות את דגל המצוינות, אבל לא מסוגלות להגדיר קריטריונים בסיסיים ביותר לאיך שקורס צריך להיות מועבר. סתם למשל, אין שום חובה תקנונית לתת שיעורי בית או להצמיד את הקורס לספר לימוד כלשהו או לתת מספר מבחנים משנים קודמות עם פתרונות.
&nbsp
אז איפה פה המצוינות, אוניברסיטאות יקרות?
&nbsp
 

user32

Well-known member
מנהל
זה החופש האקדמי המקודש

ומה שאתה מתאר קיים בערך מאז יוון העתיקה כשפילוסופים היו אוספים סביבם תלמידים ומעריצים.

אל תשכח שאוניברסיטה זה לא רק מדעי המחשב ומתמטיקה ולחייב כל מיני סטנדרטים זה מגביל ובמקרים רבים פוגע בכל הרעיון של האקדמיה שמקדמת בעיקר מחקר, יצירה, ועשיה.

הרעיון הבסיסי שמאחוריי זה הוא לקחת את אוסף האנשים הכי חכמים ומוכשרים ולתת להם להנחיל את הידע ולקדם אותו. כמובן שיש גם חוקים ותקנות אבל אם תתחיל להכתיב לכל מרצה איך ומה להעביר הם מהר מאוד יעופו משם.
 

S h a r k 1 8

New member
סבבה. השאלה היא מה המצב ההוראה והקורסים

בפועל ועם איזה ידע יוצאים בוגרים של האוניברסיטאות.

המורשת האוניברסיטאית והעובדה שהן סוגדות לסגל האקדמי אינה רלוונטית לדיון שלנו. הדבר היחיד הרלוונטי הוא רמת הידע הרלוונטי לתעשיה איתו יוצאים הבוגרים. אם המורשת פוגעת באיכות ועל הדרך גורמת לאנשים לסבול, אז אפשר לדחוף אותה אתה יודע לאן.

אולי זאת בדיוק הבעיה של האוניברסיטאות. העולם כבר ממזמן לא בתקופת יוון העתיקה. לאוניברסיטה לא הולכים בשביל לסגוד לאיזה גורו, אלא כדי לרכוש השכלה רחבה שתשרת את הבוגר בחיי היומיום.

אם אתה בעצם אומר לי שהאוניברסיטאות דואגות למרצים על הגב של הסטודנטים, אז אולי לא כדאי כ"כ ללמוד שם לתואר ראשון.
 

user32

Well-known member
מנהל
בגדול, מה שאתה כותב היה הרעיון המקורי

האוניברסיטאות היו אמורות להיות מחקריות ולדחוף למחקר אקדמי ומדעי. המכללות היו אמורות להיות מרכזי הכשרה לעבודה: מהנדסים, עו"ד, רו"ח וכו'. בפועל באמת נוצר מצב מעוות.

אגב, אולי הפתרון הוא שהאוניברסיטאות יעניקו רק תואר שני ומעלה. כמו במכון וויצמן.
 

antreprize

New member
בעברית לומדים DP בשנה א',

והקורס בתקשורת חובה לתואאר חד-חוגי, ופופולרי גם בקרב דו-חוגיים. לגבי קורס בפרזנטציות, אני ספקטי לגבי הערך שלו. שליטה בשפה זה לא משהו שבונים בקורס.
 

choo

Active member
סלח לי, אבל זה *לא* הידע הפרקטי שדרוש בעבודה

&nbsp
את הידע הפרקטי שדרוש בעבודה, לא באמת לומדים באף מוסד אקדמי. לעומת זאת, את הרקע האקדמי שכן דרוש בעבודה, לומדים הרבה יותר טוב באוניברסיטאות מאשר במכללות, ואת יכולות הלמידה שבהחלט דרושות בעבודה, מפתחים הרבה יותר באוניברסיטאות מאשר במכללות.
&nbsp
ללמוד עוד שפה זה לא באמת ידע מעניין. לעומת זאת ללמוד שפה שמלמדת אותך פרדיגמה אחרת (מה שאומר שאתה לומד את הפרדיגמה יותר מאשר את השפה) - זה כן מעניין.
&nbsp
ההפרדה לקורסי חובה וקורסי בחירה פחות מהותית מבחינתי - לכל מעסיק יש קורסים אחרים (מעבר לבסיס) שמעניינים אותו, והוא יכול לזמן לראיונות מראש את מי שלמדו דווקא אותם, אם זה חשוב לו.
&nbsp
הנקודה היא שהידע ה"לא מתחלף" הוא ידע שמעט אנשים מסוגלים ורוצים להשלים לאחר הלימודים באקדמיה, ולכן להתפשר שם, כמעסיק, אומר לקבל עובדים פחות מוצלחים גם בטווח הקצר. ואת הידע הזה לומדים בקורסים כמו אלגוריתמים, מבני נתונים, מערכות הפעלה, חישוביות וכדומה, ובגלל שיטת ההוראה שמטילה את האחריות על הסטודנט ולא על המרצה.
&nbsp
מעבר לזה, במכללות לעיתים קרובות יש פער גדול בין מה שרשום בסילבוס לבין מה שלומדים באמת. יש קורסים שעל הנייר נשמעים טוב, אבל בפועל מלמדים רק חצי מהחומר ו/או לא נכנסים לעומק סביר בנושאים שונים מהסילבוס, משום שהתלמידים לא עומדים בקצב, ובמקום לגרום להם ללמוד בעצמם בבית, המרצים חוזרים שוב ושוב על הנושאים הבסיסיים "עד שזה נתפס" ולכן לא מספיקים את החומר. באוניברסיטאות זו תופעה שהרבה פחות קיימת, בגלל שמראש מוגדר שכל הסילבוס יהיה רלוונטי, מה שמכריח את התלמידים להשקיע את הזמן הדרוש בעצמם כדי לעמוד בקצב - כל אחד בהתאם ליכולתו (מי שתפס מהר בכיתה יסתפק בזה. מי שלא - ישקיע עוד מספר שעות בבית כדי להבין את החומר, וכל אחד ישקיע מספר שעות שונה). העובדה הבסיסית שהאחריות לידע נמצאת על הסטודנט ולא על המרצה/מתרגל מאלצת את הסטודנטים לפתח שיטות למידה יעילות יותר - וזה לחלוטין ידע פרקטי שמגיע לידי ביטוי בעבודה.
 

rontech

New member
צ'ו, הרבה ממה שלומדים שוכחים....

וגם אם לא למדת קורס מסויים באוניברסיטה, תמיד אפשר לקחת את אחד הטקסט בוק של האמריקאים (500 עמוד) ולקרוא Cover to Cover.....
 

choo

Active member
העניין הזה קיים ללא קשר למוסד הלימודים

&nbsp
אבל באופן כללי, דברים שהשקעת בהם יותר זמן, סביר שתשכח פחות, מה שנותן עוד יתרון ללומדים באוניברסיטאות
 

maor255

New member
איזה ידע אקדמי שרוכשים באוניברסיטאות דרוש לעבודה ?

בכמה משרות בשוק יש צורך בידע בפיתוח קומפיילרים או מערכות הפעלה ? בכמה יש צורך באלגורתימים מתקדמים ? בכמה באמת יש צורך במתמטיקה מתקדמת ?

רוב המשרות בשוק לא מצריכות ידע של חוקר במדעי המחשב, שאליו האוניברסיטאות מכשירות.
 

choo

Active member
בכל המשרות שבהן רציתי לעבוד - יש צורך בידע הזה

&nbsp
כשאדם הולך ללמוד מדעי המחשב, לרוב הוא עוד לא יודע מה הוא ירצה לעשות כשיהיה גדול.
לפיכך, עדיף שלא יגביל את עצמו מראש, כל עוד זה תלוי בו.
&nbsp
למה זה "להגביל"? כי זה ידע שבפועל מעט מאוד אנשים ירשו לעצמם להשלים לאחר תואר ממכללה ומספר שנות עבודה.
&nbsp
מי שאומר לעצמו מראש 'אני לא מתכוון להגיע אף פעם למשרות מו"פ' ולכן הולך על מכללה, בבקשה.
 
בכל המשרות בהם עבדתי

למשל, באחת הייתי צריך לממש ורסיה של קוד הופמן. זה הפך את צריכת הסוללה למשהו שאפשר לחיות אתו. אם לא הייתי יודע מה זה בדיוק והייתי יכול לקרוא את סה שוב ולהבין את זה לעומק המוצר היה בבעיה ממש. זה ידע די סטנדרטי לבוגרי מכללה ואונ' אבל זה נצרך.
במשרה אחרת הייתי צריך להבין שצריך להשתמש בחתימה דיגיטלית. לא מימשתי אותה אבל הייתי צריך להבין שאני אמור להשתמש בזה.
אני לא מדבר על ML שנכון שלא למדתי ML בתואר אבל למדתי נגזרות וסטטיסטיקה שעזרו לי הרבה מאוד.
&nbsp
 

rontech

New member
לקרוא את הפרק מהספר של קורמן ועוד קצת מהאינטרנט לוקח

לא יותר משעתיים של קריאה
 

יבגניי34

New member
הציטוט שאתה מחפש הוא

You dropped a hundred and fifty grand on a f**in' education you coulda got for a dollar fifty in late charges at the public library.
 
לקרוא את הספר של קרומן זו יכולת

שלא נרכשת במכללות הפחות טובות.
בנוסף, זה לוקח שעתיים אחרי שאתה יודע מה לקרוא. אם אתה לא יודע מה לקרוא אתה צריך לקרוא את כל הספר של קרומן.
 

S h a r k 1 8

New member
אני אגלה לך סוד -

גם באוניברסיטאות הטובות ביותר היכולת הזאת לא רק שלא נלמדת, אלא אפילו לא נדרשת.
צורת העברת החומר היא פרונטלית. מה שלא נלמד בכיתה לא תיבחן עליו. אני מכיר מספיק סטודנטים טובים מאד באוניברסיטאות שמעולם לא פתחו ספר.
&nbsp
יודע מי כן פותח ספר? בד"כ מי שקצת מתקשה ולא מצליח להבין את המרצה בכיתה. להגיד שסטודנטים במכללות לא פותחים ספרים זאת הכללה גסה מאד.
&nbsp
&nbsp
 
לגבי ההכללה

שים לב שכתבתי ש"היא לא נרכשת במכללות הפחות טובות" מכאן ועד לומר שהכללתי את כל המכללות זה קצת לא מדויק.
 

יבגניי34

New member
בתור מי שמעולם לא למד דבר מהאמור לעיל - המקרים בהם חשתי

בפער הידע הזה, די מצומצמים - למרות שעבדתי גם בתחומים בהם לכאורה הידע הזה אמור להיות נדרש. אבל זה סיגנל חזק, וכולנו מאוהבים בסיגנלים - רק לא מסכימים על אילו מהם ״עובדים״


מאידך פער הידע הזה משחק תפקיד עצום בראיונות עבודה.
 

ipv6

Member
בתור בעל שני תארים

ועבד בתחומים בהם לכאורה זה נדרש, אני נוטה להסכים איתך.
יש מצבים שזה מועיל ויש מצבים שזה יחסוך חיפוש בגוגל אבל ברב המוחלט של תפקידי מהנדסי התוכנה, אפשר להסתדר בלי.

לדעתי יכולות hands on (בגדול לא לפחד ללכלך ידיים בקוד \ דיבוג \ הפעלה של כלים \ חפירה בקוד "מפחיד") והבנה טובה של המערכת \ domain הידע שבו עובדים, הרבה הרבה יותר מועילים מיסודות טובים של מדעי המחשב.
 

S h a r k 1 8

New member
אני חושב שאתה מוצף בסטיגמות

אולי במקום להסתכל על "מכללה" מול "אוניברסיטה" כדאי להסתכל על כל מוסד as is.
גם באוניברסיטאות קיימת תופעה שמרצה יכול להחליט שחלק מסוים בקורס הוא לא מלמד "סתם כי לא בא לו", ובהתחשב בעובדה שהפיקוח על הסגל חלש יותר באוניברסיטאות מפאת החופש האקדמי, מרצה שירצה לעשות דין לעצמו באוניברסיטה יכול לעשות זאת הרבה יותר בקלות מאשר במכללות.
&nbsp
שוב, שיטת הלימוד בשני סוגי המוסדות האלה היא זהה. בשני המקרים מדובר על חומר שנלמד במהלך שיעורים פרונטליים, והחומר הוא רשמית מה שלמדת בשיעורים האלה.
&nbsp
"באוניברסיטאות מראש מוגדר שכל הסילבוס יהיה רלוונטי" - סליחה? באיזה אוניברסיטה מוגדר דבר כזה? אני זוכר בהמון קורסים שלמדתי שהיו נושאים שנלמדו בהרצאות בקורס, אבל לא הופיעו בתרגולים ובשיעורי הבית ולא הייתה שום שאלה עליהם בשום מבחן בשנים קודמות. הסטודנטים מבינים את הרמז יפה מאד ופשוט לא לומדים את הנושאים האלה.
&nbsp
אם כבר האוניברסיטה היחידה שמכריחה אותך ללמוד מספרים היא האוניברסיטה הפתוחה, ואם תשאל את רוב המעסיקים הם עדיין מעדיפים את הטכניון/ת"א/ירושלים על פניה.
 

servside

New member
למשל,

בטכניון כל מה שבסילבוס בחומר. גם אם לא עבר בשיעור, גם אם לא היה בתרגילים, וכו'.
 
למעלה