בצעתי הסבה לתפקיד ביניים. יש יתרונות ויש חסרונות
 
התפקיד שלי אינו מנהל מוצר אלא יותר בכיוון של PO של סקראם (או מה שפעם קראו לו requirements engineer)
 
באופן עקרוני, העבודה הרבה פחות מלחיצה, אבל מצד שני יש הרבה פחות high בתפקיד כזה, עבורי. יש הבדל גדול בין לכתוב למישהו שצריך לבצע XYZ, לבין לממש את XYZ. בסופו של דבר, כשהדברים עובדים היטב, זה קודם כל ההישג של המפתחים (למעט במקרה מהותי אחד - במקרה שבו הצלחת להגדיר ממשק משתמש שמפשט מאוד את השימוש במוצר למשתמשים ו/או מספק למוצר גמישות גדולה מספיק עבור צרכים של לקוחות - ולא דרש מהמפתחים הרבה יותר זמן מאשר הממשק המעפן שהם היו מפתחים בהעדר דרישות טובות).
 
בחלקים של המוצר שבהם יש הרבה ממשק החוצה - לתפקיד כזה יכולה להיות תרומה גדולה בהאחדה של הממשק וביצירת מוצר ברור יותר ו/או גמיש יותר למשתמשים. בחלקים של המוצר שבהם הממשק החוצה צר ועיקר המימוש הוא בקרביים האטומים למשתמשים - עיקר התרומה יהיה במניעת הליכה לכיוונים שגויים ובהעלאת רמת היציבות של המוצר (עקב הגדרת דרישות ברורה יותר ורחבה יותר בכל מה שקשור ליציבות המוצר).
 
לגבי תפקיד של מנהל מוצר - למעט ענייני ממשק (שם ראיתי מנהלי מוצר מסויימים מגדירים ממשקי משתמש שלמים - ואחרים שבורחים מזה ומשאירים את הפרטים לאנשים אחרים) - התפקיד הזה הוא לרוב טכני ברמה שטחית יחסית, ומרבית מנהלי המוצר מכירים את הטכנולוגיה של החברה בצורה הרבה יותר שטחית מהמפתחים. מצד שני, מקבלים תמונה רחבה יותר של המוצר, ועוד יותר של השוק (זה מה שאמור לעשות מנהל מוצר מוצלח - ויש מעטים מאוד כאלו, לפחות בחברות קטנות וסטארטאפים) ודרישותיו. הבעיה היא שמנהל מוצר טוב בחברה מוכוונת מכירות יעשה את עבודתו היטב אם כבר עבד בתפקיד דומה בחברות אחרות - כי הוא כבר ראה מה עובד טוב בשוק ומה עובד פחות טוב בשוק. על מה לקוחות באמת מוכנים לשלם ומה הם רוצים אבל לא יקנו את המוצר באמת בגללו, והכי חשוב - יוכל לדעת באיזה סדר רצוי לפתח את הפיצ'רים של המוצר כדי שאפשר יהיה להגיע לשוק - וגם ידע לאן לאלו לקוחות בדיוק צריך ללכת בכל שלב של חיי המוצר (יש לקוחות שמספיק להם רשימת פיצ'רים מאוד מצומצמת כדי שיקנו - כי את השאר הם לא חייבים, או מקבלים ממוצרים אחרים שממילא כבר נמצאים ברשותם - ויש לקוחות שזקוקים לרשימת פיצ'רים מאוד רחבה, ואין שום טעם לפנות אליהם כשהמוצר עוד צעיר).
 
קח בחשבון שאם תעבור לתפקיד של ניהול מוצר (אם תצליח למצוא בזה עבודה כשאין לך נסיון בפועל בניהול מוצר) - סביר שבהתחלה לא תצליח באמת להשפיע על המוצר, ולא תדע מה באמת השוק צריך, וצריך להשקיע הרבה בכיתות רגליים ובעיקר בלהיצמד לאנשי מוצר שכבר "עשו את זה פעם" כדי שתוכל ללמוד מהם את השוק המסויים שאליו המוצר של החברה שתעבוד בה יפנה. ללמוד את העקרונות של ניהול מוצר תוכל ללמוד מכל מנהל מוצר (וגם מקרוסים, ספרים ובלוגים) - אבל את החלק של הכרת השוק עבור מוצר מסויים - לא תמצא בשום מקום חוץ מאשר בראש של מנהלי מוצר מאותו שוק.
 
לתפקיד של ניהול מוצר יש חלק מהותי נוסף ,שאליו קל יותר להתברג, והוא הוצאת חומר החוצה אל הלקוחות. זה יכלול ניהול של כתיבת ספרות למשתמשים, כתיבת white papers לסיוע לאנשי ה-pre sail, כתיבת חומר שישמש את אנשי השיווק והמכירות להכין את החומר שלהם החוצה, העברת ידע טכני לגבי גרסאות חדשות של המוצר לאנשי המכירות והשיווק (תוך כדי dumbing down של המושגים הטכנולוגיים של אנשי הפיתוח וההנדסה והעברתם למושגים המוכרים יותר אצל אנשי המכירות וה-pre sail) וכן הלאה. את החלק הזה קל יותר ליישם בצורה טובה והוא פחות דורש "ידע סודי" לגבי השוק.