חופשה ללא תשלום בכפייה

odo21

New member
חופשה ללא תשלום בכפייה

עקב קשיים כלכליים בחברה, המנהלת שלי הודיעה לי היום בהפתעה שאני יוצא לחופשה ללא תשלום החל מהיום, ולתקופה זמן בלתי מוגבלת ("בין שבוע לחודשיים"). כמובן שלא אמתין, ואתחיל לחפש עבודה חדשה בקרוב.
מה זכויותי במקרה הזה? אם אתפטר, עדיין אהיה מחוייב לחודש הודעה מראש (אני עובד בחברה מעל שנה)? ואם כן, החברה תהיה מוכרחת לשלם לי עבור חודש זה, למרות הקשיים הכלכליים?
 

vinney

Well-known member
אני לא עו"ד וכו, אבל לדעתי אפשר להתייחס לזה כפיטורין

דהיינו אתה זכאי לפיצויי פיטורין ודמי אבטלה.
&nbsp
תבדוק ותוודא וכו'.
 

salachshabati

New member
תגגל את הכותרת שלך ותקבל הרבה מידע, לדוגמא:

חופשה כפויה ללא תשלום
&nbsp
במידה והמעביד מכריח את העובד לצאת לחופשה כפויה ללא תשלום, ייתכן ומדובר במהלך המזכה את העובד בפיצויי פיטורין. הלכה פסוקה היא כי הוצאתו של עובד לחופשה ללא תשלום, מבלי לקבל את הסכמתו, מהווה הרעה מוחשית בתנאי העבודה. הרעה זו הינה עילה להתפטרות בדין מפוטר.
&nbsp
תשלום לביטוח לאומי
&nbsp
התשלומים לביטוח לאומי חייבים להתבצע על ידי עובדים ומובטלים כאחד. במקרים בהם העובד נמצא בחופשה ללא תשלום, המעביד חייב להמשיך ולהפריש כספים לביטוח הלאומי עבורו במשך החודשיים הראשונים של החל"ת. לאחר מכן, תונח חובת התשלום על כתפיו של העובד (על בסיס שכר מינימום). נשים נשואות אינן מחויבות להעביר תשלומים לביטוח הלאומי במהלך חופשה ללא תשלום.
&nbsp
הפרשות במהלך חופשה ללא תשלום
&nbsp
במהלך עבודתו השוטפת של העובד, מפריש המעסיק סכומים מסוימים לקרנות השתלמות ולפנסיה. האם חובה זו ממשיכה גם כאשר העובד נמצא בחופשה ללא תשלום? ככלל, המעביד איננו חייב להמשיך ולהפריש סכומים אלו כאשר העובד איננו מועסק הלכה למעשה.
 

h a j b i

New member
בגדול זה פיטורים

עם כל מה שנובע מכך (כולל תשלום על תקופת ההודעה המוקדמת)

כמובן שהכי טוב להתייעץ עם עו"ד אבל אם אתה לא רוצה אתה יכול לשלוח להם מייל שאתה מסרב לחופשה ללא תשלום ורואה את זה כפיטורים ודורש מהם מכתב פיטורים כדין (חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות מחייב אותו לתת מכתב כזזה אחרת זו עבירה שדינה קנס).
 

odo21

New member
אם אני אמשוך עם המייל הזה מכל מיני סיבות

ונניח אשלח אותו עוד שבוע, אוכל להתחיל את הפיטורין בדיעבד (מרגע תחילת החל"ת), או רק מרגע שליחת המייל?
 

בן100

New member
עצור את הסוסים שלך

גילוי נאות: אני לא עורך דין והייעוץ שלי לא משפטי.
&nbsp
לדעתי, עליך להודיע בכתב שאתה מסרב להצעתם לצאת לחופשה ללא תשלום.
שלא תעז לבקש שיוציאו מכתב פיטורין, שכן אסור להם להוציא לך מכתב פיטורין סתם כך. אם הם רוצים לפטר אותך אז שיעשו לך שימוע כדין.
 

h a j b i

New member
קודם על להודיע בכתב שאתה מסרב לחל"ת

וחכה לתגובתם.
אם אין כזו או שהם מתעקשים אתה רשאי לראות את זה כפיטורים ולהודיע להם שככה אתה רואה את זה על כל המשתמע מכך.

חובת שימוע וכו זו בעיה שלהם לא שלך, זה בין היתר חלק מה "משתמע מכך" במידה ותגיעו לבית משפט.

באופן אישי, אני חושב שחובת שימוע זה דבר מטופש ולכן באופן אישי לא הייתי משתמש בזה. אל להוציא לחל"ת נגד הסכמתי? לא הייתי מוכן לקבל את זה (אלא אם באמת בא לי קצת חופש).
 

h a j b i

New member
אתה צריך להתייעץ עם עו"ד כדי להיות בטוח

כי יכול להיות בעיה של תום לב, שאתה נותן להם לחשוב שאתה מקבל את החל"ת והכל בסדר ואז פתאום אתה בא ואומר שבעצם לא הסכמת ומבחינתך פיטרו אותך, נשמע לי טיפה בעייתי אבל שוב, על הדקויות האלה כדאי להתייעץ.

השאלה מה אתה רוצה? אתה רוצה לשמור על הסיכוי הקטן שתחזור לשם בסוף החל"ת? פשוט אל תעשה כלום ובינתיים תחפש עבודה לכל מצב.

אתה לא רוצה לחזור בכל מקרה או לא מאמין שיש סיכוי שתחזור ורוצה פיטורים. תתחיל ממכתב שאתה מסרב לחל"ת וחכה לתגובתם. לא מגיבים? תודיע שעליהם להחליט: או פיטורים כולל תשלום על הודאה מוקדמת או המשך העסקה בשכר.
 

Grosseto

New member
במקומך, אם לא הייתי רוצה להחליף מקום עבודה

הייתי מנצל טוב את הזמן, יוצא לחו"ל, לומד משהו.
&nbsp
אלא אם כן אין לך כסף...
לי יש חח
 
עיצה פרקטית: אפשר לקבל דמי אבטלה בחל"ת

כל מה שהמעסיק צריך לעשות הוא לחתום בטופס תביעת דמי האבטלה שהוא הוציא אותך לחל"ת.

לבט"ל יש דרישה שהמעסיק ישלם על ימי החופשה שמגיעים לך לפני שתקבל דמי אבטלה, אבל אם המעסיק יציין שהוא לא מסוגל לשלם עליהם עקב מצבו הכלכלי, יוותרו על זה.

זה נותן לך אופציה לחפש עבודה בנחת בלי להתעמת עם המעסיק.
_______________________________________________________

נכון שהחברה לא יכולה לכפות עליך לצאת לחל"ת וגו', אבל תיקח בחשבון ש...

א. יש סיכוי טוב שהחברה לא תצליח לשלם את המשכורת.

ב. אתה עשוי להזדקק להמלצה, טופס 106 (נחות להחזר מס, סביר להניח שתהיה זכאי למשהו אם תהיה מובטל יותר משבועות בודדים), וגו', שאולי לא תקבל אם תתבע אותו.

ג. אם תגיע לבית דין לעבודה, פסק הדין יהיה זמין במשך שנים באינטרנט. יש מי שיראו בתביעה עמידה לגטימית על הזכויות שלך, ויש מי שיראו בה צדדים שליליים, בעיקר חברות קטנות שעשויות למצוא את עצמן באותה סיטואציה.

לי עשו בדיוק אותו דבר, רק בערב יום כיפור האחרון (המעסיק שילם משכורות לחלק מהעובדים, והודיע לכולם שהוא מוציא אותם לחל"ת מיידי). אני בחרתי בדמי אבטלה, התחלתי לעבוד בינואר, והשארתי את כל הסיפור מאחורי.
 

odo21

New member
ראיתי שדמי אבטלה מתחילים לקבל רק תוך חודש מההוצאה לחל"ת

זה נכון?
זה אומר שאני יושב חודש בלי משכורת.
 
זה לא היה ככה לפני פחות מחצי שנה.

כשאני תבעתי דמי אבטלה, התחילו לספור מהיום שניגשתי ללשכה + הגשתי את הטפסים לבט"ל, בלי שום דחיות.

נקודה עדינה: בט"ל משלם עבור ימי עבודה (לא כולל שבתות וחגים), ובתחילת כל שלושה חודשי תביעה דוחה חמישה ימים לסוף התביעה כדי לחלק את ימי הזכאות על תקופה ארוכה יותר, וכדי לחסוך לעצמו כסף אם תמצא עבודה.

נשארו בפבואר שמונה ימי עבודה, כולל היום. אלא אם תגיש את כל הטפסים ותחתום תיק תק, סביר להניח שלא תהיה זכאי לדמי אבטלה עבור פבואר, ולכן ישלמו לך על מרץ באפריל (הם משלמים בקרבת ה 17 לחודש).

מנסיוני, שווה לפנות לסניף בט"ל הקרוב כדי לשאול עובד פנים אל פנים. העובדת שהגעתי אליה הייתה יעילה, עניינית, ודאגה שאדע מה לעשות כדי שהכל יעבור במכה ראשונה.

אם תפספס משהו, היום מתקשרים מבט"ל כדי לומר מה לא בסדר ולעזור לסדר את העניין - לא תצטרך לחכות חודש למכתב כדי לגלות שהתשלום מתעכב בגלל בעיה בירוקרטית. עדיין, עדיף לתקן פרטים קטנים מאשר לגלות שתצטרך לעשות את הכל מחדש. בנוסף, היום אפשר להעלות טפסים דרך האתר של ביטוח לאומי, כך שלא צריך להגיע אליהם פיזית בשביל כל פיפס בטפסים.

כמו כן, תסדר מה שאפשר עכשיו: תבקש שידפיסו לך תלושים שלא שמרת, תבדוק אם הפרישו כל חודש לקרנות, תוודא שיהיה מי שידפיס לך 106 במקרה והחברה תסגר (מועיל מאוד להחזר מס, שכנראה תהיה זכאי לו), וגו'. המעסיק לא דורש ממך לעבוד, אז תנצל את הזמן כדי לסדר הכל כמו שצריך (כמו גם למטרות אחרות, כמו לרענן את הקו"ח, לרענן חומר לקראת ראיונות טכניים, וגו').
 
למעלה