זה מסוג התחומים שצריך ללכת אליו רק אם אתה מאוד רוצה בזה
 
במשרות כאלו צריך הרבה מוטיבציה כדי להתמודד עם המערכת, עם חוסר הוודאויות בתפקיד, עם הזמן הארוך שלוקח "לסגור חוג" (מרגע שהתקבלו החלטות ועד שרואים את תוצאות ההחלטות הללו), ועם הגמישות התעסוקתית המוגבלת יחסית.
 
מעבר לזה, כדי להיות מנהל מוצר טוב, בחברה שמפתחת מוצר (להבדיל מחברה שתופרת פתרונות ללקוחות ספציפיים), יש צורך בלא מעט נסיעות לחו"ל (בהנחה שלא מדובר במוצר שמיועד בעיקר לשוק הישראלי) כדי ליצור מגע בלתי-אמצעי עם לקוחות, שותפים, אנשי מכירות, שיווק ומהנדסי אפליקציה - יש לתפקיד הזה פן שיווקי משמעותי, לא רק פן טכנולוגי או פן עסקי, ולבסוף - יש צורך ביכולת לשכנע את האירגון בצידקת ה-roadmap, וזה נכון במיוחד כשהשמיכה קצרה מאוד (היא כמעט תמיד קצרה - השאלה בכמה בדיוק) והכי קל לאמר "צריך את הכל עכשיו".
 
לגבי הרקע של מנהלי מוצר - מודה שחוץ מאדם אחד או שניים, לגבי האחרים שנתקלתי בהם בדרך אין לי מושג כיצד הם הגיעו לתחום ועם איזה רקע.