מה יש בגוגל שכולם רוצים לעבוד שם

מה יש בגוגל שכולם רוצים לעבוד שם

יש כרגע סקר באיזה כתבה בגיקטיים מה היא הלברה המועדפת עליכם. גוגל לוקחת בגדול. 51 אחוז רוצים לעבוד בגוגל, הבאה בתור היא פייסוש עם 17 אחוז.
למה? מה יש שם שאין באפל למשל?

 

bismark1

New member
זה לא סקר "חברה מועדפת" אלא סקר שביעות רצון של עובדים

 

user32

Well-known member
מנהל
מאחורי הרוח והצלצולים

המוצרים שלהם לדעתי מלהיבים ומציתים את הדמיון כמעט לכל מתכנת.
מנוע החיפוש של גוגל הוא עדיין סוג של פלא טכנולוגי. גם gmail, המפות, הניווטים, ווייז, כל אלה מעניינים מאוד.

לגבי פייסבוק ואפל, לא יודע. באפל יש יותר מדי מוצרים כדי להחשיב אותה כחברה אחת. מן הסתם מי שמפתח מודולים לקרנל של iOS הוא לא אותו אחד שעושה את החנות מוסיקה וכו'.
המוצר של פייסבוק לא מעניין למרות שהחברה מנסה קצת ללכת בעקבות רוח התקופה ולהכנס לתחומים אחרים עדיין למי שצופה מהצד יש תחושה של שעמום.
 

ipv6

Member
לפייסבוק יש פרויקטים\מוצרים שבכלל לא קשורים לאתר

ה-SITE בארץ, למיטב הבנתי בכלל לא מתעסק באתר עצמו אלא ב-Onavo שזאת החברה שהם קנו ומספקת איזה שירות לצמצום צריכת נתונים של גלישה סלולארית ועוד איזה פרויקט של אינטרנט להודו.

לדעתי רב המוצרים שציינת של גוגל לא מעניינים. אולי רק ווייז. מה שמעניין שם (לדעתי) זה chrome \ אנדרואיד ואולי כל מני דברים של ה"מעבדות הסודיות" - כל מה שרשמתי פה לא מפותח בארץ, למיטב ידעתי ואפשר להגיד עליהם מה שאמרת על אפל. מה הקשר בין מי שמפתח מכונית שנוסעת לבד \ איזה פיצ'ר chrome os \אנדרואיד לבין מי שעובד ה-Live results והג'ימייל?

לדעתי מה שמושך לשם אנשים זה לאו דווקא פרויקטים מעניינים אלא שילוב של תנאים מצוינים שמבטיחים לך שהרמה האנושית שם כנראה גבוהה ומוצרים מאד מוכרים מחיי היום יום. יש משהו מלהיב בזה שאתה עובד על מוצר שגם סבתא שלך משתמשת בו ו"עוזר" למיליוני אנשים.
 

BravoMan

Active member
מה כ"כ מעניין ב-Waze?

שאלה רצינית: איזה אתגר פיתוח בדיוק הדבר הזה מהווה?
 

ipv6

Member
ציינתי את וייז בתור "הרע במיעוטו"

מבין המוצרים של גוגל שיוזר מנה, לאו דווקא כה-דבר שהייתי רוצה לעשות.

נראה לי שהעבודה שם מערבת אלגוריתמיקה מעניינת בצד של השרת : חישוב ניתובים, עיבוד ה-data על כל הנהגים ומחשבה איך עושים ממנו כסף, חיבור לפיצ'רים \ פרויקטים אחרים של גוגל.

פרט לזה, זה מוצר מוצלח שמשתמשים בו הרבה אנשים וזה נחמד שעבודה שלך בסוף משפיעה באופן דיי ישיר על חיי יום-יום של אנשים.
 

BravoMan

Active member
אני חושב שפה בדיוק "קבור הכלב":

"מעניין" זו הגדרה שונה עבור אנשים שונים.
&nbsp
יש מי שיגיד למשל, שאלגוריתמים של חישוב מסלול קיימים הרבה זמן וכבר די ממוסדים, לכן זה לא באמת מעניין לממש אותם בצד שרת שם אין מגבלה של משאבים.
&nbsp
אבל לך תממש אלגוריתם כזה בצד מכשיר מוגבל עם מעבד ARM ו-1 או 2 GB זיכרון, שעל הדרך עושה עוד דברים ואתה לא יכול להשתלט על כולו - וזה כבר באמת הופך להיות אתגר תכנותי, במיוחד אם DB מפות שלך הוא לא של מדינה 800 על 300 ק"מ אלא משהו בגודל ארה"ב שמשתרע לרוחב כל היבשת.
&nbsp
יש מי שיגיד שמה שמעניין אותו זה מוצר שמגיע לכמה שיותר אנשים, גם אם המוצר הזה אינו חדשני טכנולוגית. אדם כזה ישמח לעבוד גם בתפוז, העיקר שישתמשו בתוצרים שלו, אפילו אם הם מבישים (וכן, אני חושב שתפוז מביש טכנולוגית
)
&nbsp
מצד שני, יש מי שרוצה לפתח דברים שהם על הקצה, כמו הצוות מאחורי Watson ב-IBM, למרות שביצירה שלהם ישתמשו בודדים אם בכלל, והיא יותר פיתוח לצורך אקדמי (לפחות בינתיים, אני בטוח ש-IBM לא משקיעים הון תועפות עבור משהו שלא ימצא לו שימוש עסקי), מאשר שימושי.
&nbsp
בקיצור - "מעניין", זה תמיד "מעניין אותי", לעולם לא "מעניין את כולם".
 

ipv6

Member
אני מסכים איתך ב1000% שיש הרבה סוגים של "מעניין"

יכול להיות שהמעניין הזה מפולג ככה שקבוצה דיי גדולה מגדירה אותו כמשהו שמתאים לעבודה בגוגל, אבל בפירוש קיימים אנשים שיהיה להם יותר טוב במקומות אחרים.
 

zaske

New member
לגבי השכר

קחו בחשבון שבחברות האלה הרבה פעמים מהנדס "יורד בדרגה" לכאורה.
מי שהיה סניור בלא מעט חברות אחרות יחשב בגוגל רק "מהנדס תוכנה".
אבל המשכורת? עדיין תהיה יותר גבוהה משל ראש קבוצת פיתוח בסטרטאפ או חברה בינונית, וזה מהכרות אישית עם "מהנדס תוכנה" בגוגל.

וכמו שידידינו חובב התאגידים ipv6 תמיד מדגיש - תסתכלו גם על מה שיש מסביב ומה מקבלים, ובחברות האלה מקבלים "הרבה מסביב".
 

ronenw3

New member
בחברות כאלה מסתכלים על total compensation

שכר + RSU + בונוסים.
וזה בלי לספור פינוקים אחרים.

בחברה כמו פייסבוק,יש לשער ששוי המניות גימד את השכר החודשי אצל רוב המהנדסים בשנים האחרונות.
 

zaske

New member
לא יודע איך זה בפייסבוק בארץ

אבל בפייסבוק ארה"ב - ההשערה שלך לא נכונה.
 

vinney

Well-known member
הרבה PR, הרבה תדמית, הרבה יוקרה

וכן, הרבה מאוד כסף. בחלק מהחברות הליך הקבלה הוא כזה שעצם הקבלה לשם נותנת סוג של תעודת כבוד בקו"ח, ופותחת הרבה דלתות אחר כך (למשל גוגל/פייסבוק). בגוגל ספציפית יש סיכוי לעבוד בטכנולוגיות שמאוד מבוקשות (כל מיני שירותי ענן, big data, ML וכד'). בפייסבוק גם יש את זה, אבל עדיין פחות. במייקרוסופט יש את זה גם, אבל לא כולם יודעים.
&nbsp
אפל ספציפית לא זוכה לאהדה בין היתר בגלל הסגנון הניהולי בה, והיא נמצאת באותה סירה עם אמאזון, ועד לא מזמן מייקרוסופט - מתייחסים לעובדים כעבדים, ככוח עבודה ותו לא. נכון, משלמים הרבה, אבל לאנשים חשוב גם יחס, לא רק התנאים.
 
למעלה