למונייד מחפשת עובדים

eveik

New member
למונייד מחפשת עובדים

היי!

רשמתי פה בעבר כשעוד לא יכלתי לספר עלינו יותר מידי ונתקלתי בתגובות מעט ציניות. מקווה לחוויה קצת שונה היום כשיצאנו לשוק ומשתפים בכל מה שאנחנו עושים


אז מי אנחנו? אנחנו חברת ביטוח שכרגע מציעה ביטוח דירות לתושבי ניו יורק.
השקנו שבוע שעבר את המוצר (אחרי ציפייה ארוכה של המון אנשים בתעשייה) וקיבלנו המון ביקורות. במקום שאספר על המוצר (ואשתף את דעתי הלא אובייקטיבית כמובן) אתם מוזמנים לראות קצת מה כתבו עלינו כדי להבין את הפוטנציאל של החברה ואת הגודל של מה שאנחנו עושים. למי שאין לו כח לקרוא - אני חושב שהסרטון הזה (דקה וחצי) מראה דיי טוב בתאכלס מה אנחנו עושים.

אנחנו מחפשים מתכנתים (front end & back end) עם ניסיון של כמה שנים. הבק אנד כתוב בריילס, ופרונט אנד זה כמובן jquery/css (בתור התחלה לפחות) אבל פחות מעניין בעיניי איזה טכנולוגיות אתם יודעים - יותר חשוב אנשים שאוהבים את מה שהם עושים וטובים בו.

מי שמעוניין מוזמן לשלוח קו"ח בפרטי.
מוזמנים גם לשאול שאלות על המוצר / תעשייה וכו' - אני זוכר שהייתה התעניינות פעם שעברה. אשמח לענות כמה שאוכל.
 

ipv6

Member
רצית? קיבלת! (שאלות הכוונה)

אני אציין שראיתי את הסרטון ולא קראתי הרבה מעבר.
אין לי מושג איך עובד ביטח הדירות בארה"ב אז אני אשליך את השאלות\הערות שלי על מה שאני מכיר מהארץ.
ביטוח מבנה (שזה למיטב הבנתי מה שאתם מציעים, לא?) ותכולה.

הסרטו ממוקד מאד בקלות של רכישת הפוליסה, ביטול הפוליסה הישנה והגשת התביעה. לדעתי זה פיצ'ר חסר תועלת ולי אשית הוא אפילו מזיק.
פוליסת ביטוח (נניח שמדובר על מבנה) עושים פעם בשנה וממש לא איכפת לי למלא טפסים "ארוכים". להרבה אנשים יש סוכן (שסומכים עליו) שפשוט מסמן להם ב-X איפה לחתום ככה שגם הם יכולים לקנות פוליסה כמעט באותה הקלות.
באופן אישי אני מעדיף לקרוא פוליסה ארוכה ומפורטת כדי לוודא שאני מכוסה בכל האזורים שאני רוצה להיות מכוסה. אני מעדיף את זה על ממשק מתומצת ויוזר פרנדלי. אם האפלקיציה שלכם מגנרטת פוליסה כבדה ומסובכת בסוף התהליך אז גם ככה אקרא אותה ואין פה שוני מביטוח קונבנציונלי. אותו כנ"ל לגבי התביעות, הניירת לא מפחידה אותי. מפחיד אותי שברגע האמת חברת הביטוח (המסורתית או אתם) תקשה על התביעה שלי \ תדחה אותה כדי לא לשלם. למעשה זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבורי, מה המוניטין של חברת הביטוח בנוגע לתשלום תביעות. אין לי סטטיטיקה מדויקת על זה בארץ, אבל יש כמה חברות שאני מעדיף לא לבטח אצלן בגלל סיפורים של התחמקות מתשלום שקרו לי ואנשים שאני מכיר.
אני מניח שאתם רק מתווך בסוף אבוטח בחברה קונבנציונלית, האם יש לי דרך לבחור את החברה? לא מעניין אותי לדבר במיקרופון במקום בטלפון, לא מעניין אותי להחליק על המסך במקום לשלוח 10 עמודים בפקס, מעניין אותי שמי שבסוף ישלם יהיה גוף גדול וחזק שאוכל לתבוע ברגע האמת, רצוי עם מוניטין כלשהוא.

הסרטון מציין שמקבלים פוליסה "אישית" מה זה אומר בעצם? אם אתם יודעים עם להרכיב לי פוליסה שלא קיימת כמוצר מדף שתהיה משתלמת עבורי? אם כן זה הפיצ'ר המעניין ואשמח אם תפרט איך זה עובד \ מי מבטח אותי בפועל.

הסרטון מתמקד בקלות הרכישה, זה לדעתי החלק הלא מעניין, לפחות עבורי.
 

eveik

New member
אנחנו מדברים על זה באתר..

בסרטון ה״רשמי״ אנחנו מספרים על המודל העיסקי שלנו והוא שאנחנו לוקחים 20% מהפרמיה שלך וזהו, את שאר הכסף אנחנו שמים בצד לתביעות. בסוף השנה, אם נשאר כסף - אנחנו תורמים אותו לצדקה שאתה בוחר, כך שאין לנו עניין ב״לשמור״ את הכסף אצלינו. בכך אנחנו בעצם מונעים את הקונפליקט שקיים היום בחברות הביטוח שהוא פחות רווח להם על כל תביעה שלך.
&nbsp
אנחנו לא מתווכים - אנחנו חברת ביטוח כמו כל חברת ביטוח ״קונבניונלית״ והיינו צריכים לעבור דרך ארוכה (שבה בדקו אותנו מכל הכיוונים, בין היתר את המודלים העיסקיים שלנו כדי לוודא שנוכל לשלם כסף למבוטחים שלנו) כדי להגיע לשם.
&nbsp
אנחנו מנגישים את המידע בצורה מאוד פשוטה וברורה כך שאפשר לקרוא ולהבין בלי להפוך לסוכן ביטוח. יש לינק לפוליסה המלאה (לפני התשלום) למי שמעוניין לקרוא את כל הפרטים הקטנים ולוודא איפה הוא מכוסה ואיפה לא.
&nbsp
לגבי הפוליסה ״אישית״ - לפי המידע שאתה מוסר לנו (ומידע שאנחנו שולפים על הכתובת שלך) אנחנו מרכיבים לך את הפוליסה. אנחנו בעצם מחליפים את השיחה שלך עם הברוקר בחווית צ׳אט ושימוש במידע שהוא פאבליק במקום לשאול אותך 20 שאלות. זה לא לסמן x פה ושם, זה לשאול אותך על שנת הבנייה של הדירה שלך, כמה חדרים יש לך, וחומר בנייה, כמה מטבחים / אמבטיות, כמה אנשים גרים בבית ועוד 15 שאלות אחרות.
&nbsp
הרבה אנשים (במיוחד צעירים) לא קונים ביטוח כי הם חושבים שזה תהליך מסורבל ומורכב ואין להם כח להתעסק עם זה. זה הסיבה למה אנחנו מתמקדמים לא מעט בקלות הרכישה. כמובן שהטיפול בתביעות הוא מאוד חשוב כי אלו השאלות הבאות.
&nbsp
&nbsp
 

ipv6

Member
בוא נדבר על ה20-80 הזה.

למיטב הבנתי, אתם איכשהוא מחלקים את הלקוחות לקבוצות ואת כספי הפרמיה שלא שולמו כתביעה של כל קבוצה בנפרד, אתם בסוף תורמים לצדקה.
סליחה מראש על האנוכיות, אבל למה שלא תחזירו לי את הכסף שלי במקום לתרום אותו? כלומר האנשים של הקבוצה יקבלו את הכסף שנשאר אחרי התביעות עם איזשהיא "ענישה" לאנשים שהגישו תביעה. למה יש את העניין של הצדקה?
אתם לא חברה שנסחרת בבורסה, איזו בקרה יש לי ההליך שבו אתם תורמים את הכסף? אתם תפרסמו את הנתונים של הקבוצות? כמה כספי פרמיה נאגרו? כמה השתמשתם לתשלום תביעות וכמה הולכים לתרום לקהילה?
באופן אישי תרומה לקהילה לא כל כך מעניינת אותי, אני רוצה לוודא שאתם בודאות מאבדים את הכסף העודף (מה-80%) כדי שלא יהיה לכם אינטרס להקשות על תביעה שלי. הייתי מעדיף לקבל אותו אבל אם אתם מתחייבים לתרום אותו, אז אני רוצה לוודא שזה קורה.

חלק מה20% הללו הולכים לביטוח משנה, בחברה מסורתית (לא מכיר את המינוח הנכון) כלמור בסופו של יום, כשקורה אסון גדול שאתם לא יודעים לעמוד בו, אני שוב תלוי בחסדי הרשעים שרוצים לקחת את כספי הפרמיה שלי לעצמם.
כלומר אני נהיה תלוי ביכולת שלכם לגבות מהחברה הקונבנציונלית\מסורתית את הכסף בשביל להחזיר לי. אם מדובר במקרה קשה שהפעלתם את ביטוח המשנה,
כנראה שלחברה המסורתית יהיה אינטרס מאד גדול להקשות עליכם.
למה שאני לא אעשה פשוט ביטוח בחברה המסורתית וכך אדע שבמקרה של אסון זה אני מולם בלי שום לימונדה באמצע..?
ברור לי שגם חברות מסורתיות מבוטחות בביטוחי משנה, אבל הסיכוי שהם ישתמשו בו קטן יותר, לא כך? (מהסיבה שהם גדולים ואיתנים יותר).

אני לא יודע כמה העניין של הסיבוך, לפחות בארץ, משפיע על זה שאנשים לא קונים פוליסות. אם כבר אנשים מבוגרים שלא משתמשים במחשב, יתקשו להשוות ולהבין על מה הם משלמים
 

andthisistheme

New member
תשובות

1. ״למה שלא תחזירו לי את הכסף שלי במקום לתרום אותו?״ אסור להם.
2. ״איזו בקרה יש לי ההליך שבו אתם תורמים את הכסף?״ הם b-corp, והנתרמים יהיו NPO אני מניח. השקיפות בנושא הזה בארה״ב גדולה.
3. אני לא מבין מהיכן הרעיון שההתקשרות שלהם מול re-insurer היא איכשהו בעייתית יותר או פחות משל מבטח אחר. כל underwriter מחויב בהון עצמי (זו אחת הסיבות שהם נאלצו לגייס כ״כ הרבה), כך שיש להם יכולת לטפל בתביעות בעצמם.

לגבי סיבוך - אני לא בטוח מה קהל היעד שלהם, אבל עבור *שוכרים*, הנגישות יכולה לעשות הבדל משמעותי מאד.
 

ipv6

Member
נשמע שאתה גם משם

1.למה אסור להם להחזיר לי כספי פרמיה? או לזכות אותי בקניה של פוליסה הבאה?
2. איך אני מוודא שהם משתמשים בדיוק ב-20% מהכספי הפרמיה? לא מעניין אות שהם תרמו מיליון דולר השנה. אני רוצה לראות שהם לא מעלים את ה20% האלה עם הזמן. שזה מיליון מתוך 5 ולא מיליון מתוך 25. האם תהיה לי יכולת בקרה על זה? אחרת כל המודל לא שווה כלום. אני רוצה להבטיח לעצמי שבשום שלב האינטרס שלהם לשמור על הכסף (שכולו נמצא אצלהם) לא עולה. אם אין לי דרך אמיתית לראות שהם בשום שלב לא מוציאים יותר מ20% מהפרמיות לכל דבר שאני יכול להחשיב כרווח שלהם (כולל שכר של העובדים) אלא כל מה שאני יכול לעשות זה להאמין להם - זה לא שווה.
3. אם אני מבטח את עצמי בחברה קטנה שבמקרה "קשה" תצטרך להפעיל ביטח משנה בחברה גדולה, זה מצב שהוא פחות טוב לי ממצב שבו מראש הייתי מבוטח בחברה הגדולה.
בגלל שהם קטנים \ חדשים אז מקרה "קשה" שלהם הוא לא מקרה "קשה" של החברות הגדולות בארה"ב.

"לגבי סיבוך - אני לא בטוח מה קהל היעד שלהם, אבל עבור *שוכרים*, הנגישות יכולה לעשות הבדל משמעותי מאד." - לא מכיר את השוק בארה"ב אבל בארץ נהוג שבעל הדירה קונה את הביטוח מבנה, וזה ממש לא מסובך.
 

eveik

New member
הוא לא..

או שהוא כן אבל אני לא יודע מי הוא

אבל כן הוא ענה לעניין על השאלות שלך.

1. לצערינו להחזיר את הכסף לאנשים זה הרבה יותר מסובך משפטית ממה שהיית רוצה לחשוב, או ממה שזה אמור להיות. יכול להיות שבהמשך זה ישתנה, אבל כרגע אתה בוחר לאן לתרום את הכסף.

2. אנחנו מאוד בעד שקיפות ואנחנו נפרסם כמה תרמנו לצדקות השונות וכן, גם את החלק היחסי של כל פוליסה. לא מאמין לי? כנס לפה - https://medium.com/@shai_wininger/lemonade-launch-metrics-exposed-5e1a616b2cc7 זה פוסט על כל המספרים שלנו מה48 שעות הראשונות של ההשקה. כמה חברות אתה מכיר שעשו את זה? וכן, יש גם את העניין של הבי קורפ שמאוד חשוב לנו.

3. יש לנו הסכמים עם reinsurers מהגדולים בעולם שמבטחים גם את כל החברות המסורתיות. אין פה מקרה ״קשה״ או ״קל״ של לקבל מהם כסף - יש לנו הסכמים איתם, ובתנאים מסויימים הביטוח שלנו מופעל והם משלמים את התביעות. יש כל מיני סוגים של ביטוחי משנה אבל על רגל אחת ככה זה עובד וזה נכון לגבי כל חברת ביטוח.

אתה יכול להמשיך לטעון שלנגישות / מוצר שלנו אין ממש השפעה אבל זה 10 רמות מכל דבר אחר שקיים היום. כל וי סי שראה את האפליקציה שלנו מיידית ידע להגיד את זה, זה עולה בכל כתבה שעושים עלינו, ואנשים עושים טווטים על כמה שהמוצר קל לשימוש והם בהלם מחווית הקנייה. אני מבין שלך זה לא משנה, אבל להרבה אנשים בעולם זה כן.
 

eveik

New member
דבר אתה איתי בפרטי..

ועל איזה geolocation limit אתה מדבר? בגלל שניסית לשים כתובת מחוץ לניו יורק?
 

ipv6

Member
אולי אני הדיוט בתחום

אבל למה להחזיר כסף לאנשים זה כל כך מסובך? הרי יש מנגנונים של cash back
אפשר לתת שנה נוספת בחינם \ איזשהיא עלות, זה קיים בארץ ובטוח שלא המצאנו את השיטה. אם הייתי רואה שכל שנה קרוב ל80% מהכסף ששלמתי חוזר אליי - זה היה גורם לי להאמין בשיטה.

המצב כרגע שהחתול עדיין שומר על השמנת. פשוט לחתול יש אפליקציה מגניבה והוא מבטיח שהוא חתול הוגן יותר מהחתולים האחרים. זה אולי נחמד, אבל כל עוד אין מנגנון שיבטיח שלא תהיה לכם אפשרות לנגוס ב-80% מהפרמיה שאתם מבטיחים לא לגעת בה, אין פה רעידת אדמה בתחום.
גייסתם מלא עובדים, בניתם משרדים חדשים ומפוארים והלכו ה20% - אני רוצה לוודא שאתם תלוו \ תקרסו אבל לא תקחו מה80% האחרים שאתם מבטיחים לא לגעת בהם. ברגע שאין לי דרך לוודא את זה, כל העיקרון המעניין נהרס ואתם לא יותר טובים מחברת ביטוח קטנה עם מחירים טובים.
כשאתם שולטים על המספרים שיוצאים ועל הגרנולריות שלהם - קשה לדעת שאין לכם אינטרס לשמור את הכסף אצלכם בדיוק כמו שיש לכל חברת ביטוח רגילה.

48 שעות זה נחמד, אבל לא מוכיח לי את מה שחשוב לי להווכח בו.
 

eveik

New member
כמו שאמרתי - זה לא אמור להיות מסובך

אבל בסופו של דבר זה כן בגלל עיניינים משפטיים שאני מעדיף לא להיכנס אליהם פה. הרבה חוקים נשמעים לא הגיוניים אבל בסוף הם עדיין קיימים וצריך לכבד אותם.
&nbsp
גם אם היינו מחזירים את הכסף לך - עדיין היית חלק מקבוצה ומקבל כסף חזרה בהתאם לכמות התביעות שהיו בקבוצה, לא רק האם אתה תבעת או לא (זה החלק של ה peer to peer), ואז עדיין אתה יכול לטעון שאין לך דרך לדעת כמה באמת תביעות היו והם החזרנו את כל הכסף שהיינו אמורים להחזיר או שלא.
&nbsp
אני מקבל את הציניות והספקנות אבל אין לזה סוף. אם לא התחברת לערכים של החברה ולמה שאחנו עושים - אתה מוזמן להישאר באחת החברות המסורתיות :)
&nbsp
שיהיה בצהלחה.
 

ipv6

Member
אני ממש לא ציני

אבל בכנות, אין פה רעידת אדמה בתחום. אין פה waze אין פה uber ואין פה air BNB.
יש פה חברה חדשה בתחום שמביאה איתה 1.אפליקציה ידידותית, שכמו שויני כתב, אין שום בעיה לחברות הביטוח המסורתיות לשכור צוות פיתוח שיחקה את ההצלחה שלכם - אין פה שום חידוש טכנולוגי או המצאה של הגלגל, מקסימום מימוש מוצלח של קונספט קיים.

2. הבטחה שהיא יותר הוגנת מהאחרות. ה-ב-ט-ח-ה. אני מאמין שבסוף רב החברות קמות כדי להרוויח כסף לבעלי המניות שלהם. המנכלים יודעים בד"כ לכבס את זה בהבטחות וסיפורים שהם פה כדי לעשות את העולם טוב יותר, אבל בד"כ מי ששומר את הכסף אצלו - לא רוצה לוותר עליו בקלות. וזה בטח נכון לתעשית הפיננסים (שתחום הביטוח הוא חלק ממנה). בהיעדר מערכת בקרה יעילה ושקופה שתמנע מכם למעוד, אלה עדיין הבטחות.

עוד נקודה : אם אתם באמת הולכים לתרום את הכסף שלכם לצדקה, כלומר לא תראו אגורה מה80% הללו, מה מונע מכם לחלק את הכסף הזה לכל תובע בלי לעשות בדיקה האם מדובר בתרמית, כמו שעושות חברות הביטוח המסורתיות? למה לכם להחזיק מערך של חוקרי תאונות \ חוקרים פרטיים \שמאים כשאין לכם שום אינטרס להגן על הכסף הזה? אני מניח שלא תרצו להפעיל את ביטוח המשנה שלכם באופן קבוע, לכן כן תפעילו שיקול דעת בתשלום התביעות ואנחנו חוזרים למצב בחברות מסורתיות - שבו חברת הביטוח יושבת על השאלטר וקובעת מי יקבל כמה על פי שיקולים כאלה ואחרים.
 

vinney

Well-known member
זה כבר עשו

היה esurance, ואומנם עשו אקזיט יפה אבל זאת כבר לא חברה עצמאית.
&nbsp
הסרטון מראה איזה בוט שרץ במובייל לעזור במילוי טפסים, אבל בתכל׳ס זה לא שונה מהותית מכל onboarding אחר. אם אתם חושבים שהענקים לא יוציאו כל מיני ״assistants" תוך שבועיים אחריכם אתם חיים בסרט.
&nbsp
לגבי ה20/80 אחוז - אני כלקוח פוטנציאלי, לא רוצה שתתרמו שום דבר לשום מקום. אני רוצה שתורידו פרמיות אם אתם רואים שהמרווחים שלהם גדולים מדי. וכן, יש חברות ביטוח שעושות rebate, זה לא בשמיים [1].
&nbsp
בתור לקוח פוטנציאלי - לא התרשמתי. בתור עובד פוטנציאלי - נראה שאתם מנסים לחדור לשוק צפוף בלי הרבה חידושים.
&nbsp
[1] https://www.allstate.com/auto-insurance/safe-driver-rewards.aspx
 

GuestOfHonor

New member
אני חושב שאתם אחלה ומקווה שתצליחו


גיששתי אצלכם בסבב החיפושים האחרון שלי, בסוף לא יצא אל הפועל.
 

hookedatwalla

New member
לדעתי אתה לא מתאים לחברה ממילא

לא שירשרתי את זה למקום המתאים.
אבל המועמד הנוכחי רק מחפש למה לא.
מארק צוקרברג לא חיפש למה לא, הוא חיפש למה כן.
שנה דיסק אחרת תתעייף ותהיה מהזקנים הסקפטיים/פסימיים האלה שיושבים על אותו כסא ועושים אותה פעולה 40 שנה.
למה לעבור לJAVA כשאני יכול להישאר בCPP
למה לעבור לJAVA יש מתחרים, כבר כתבו ג'אווה, סקאלה, C#, F# וכדומה
למה ככה ולמה ככה. במקום להגיד אוקי רעיון נחמד אם עושים אותו היטב, יש פה הזדמנות, וגם אף אחד לא ייתן לך אופציות בחברה כזו. תוכל לתכנת שם בטכנולוגיות מעניינות ולהתנסות קצת בשוק הזה. להרוויח לדעתי קצת מעל מה שהשוק משלם וזהו. רוב הסיכויים שאחרי כמה זמן החברה תימכר או תיסגר.

לכן שוב, זה לא בשבילך, כי אנשים כמוך חושבים למה לא, ולא למה כן.
 
למעלה