אני מתרשם כל הזמן שקריירת הייטק היא קצרת ימים בהשוואה

tom1992

New member
אני מתרשם כל הזמן שקריירת הייטק היא קצרת ימים בהשוואה

למשרות רבות אחרות בשוק העבודה ; אין בטחון תעסוקתי בהייטק באופן קיצוני, והשוק הזה הוא שוק "בוגדני" שמעדיף להראות את הדלת החוצה לאנשים שעברו את גיל 40 (אלא אם הם מתברגים בצמרת תפקידי ניהול). אני, בתור סטודנט למדמ"ח שמצפה להשתלב בשוק הזה , נחרד כל הזמן כאשר אני קורא עוד ועוד סיפורים שמנחילים את התחושה שלטווח הארוך אין טעם ללכת להייטק (אע"פ שבשנים האחרונות עושים לא מעט כסף -כמובן תמורת שעות עבודה בלתי נגמרות במהלך היממה). עד כמה כל זה נכון - לשיטתכם ומנסיונכם ?
 
כל מה שכתבת הוא לא נכון
מההתחלה ועד הסוף, כל מה שכתבת זה אוסף של שטויות שכותבים בעיתונים אנשים שאין להם שום נגיעה להיי-טק. אולי תספר לנו מאיפה הבאת את ה"תובנות" המעניינות שלך, ואיזה סימוכין יש להן?
&nbsp
שאלת על "לשיטתכם ומנסיונכם", אז אני אענה מנסיוני:
&nbsp
- אני בן 42 בתפקיד טכני של פיתוח תוכנה (ובעל כ 16 שנות נסיון), ומעולם לא הייתי מבוקש יותר בשוק העבודה מאשר כיום. אני מקבל פניות רבות למרות שאינני מחפש כלל, אני נמצא במקום טוב ואינני מתכוון לעזוב אותו בשנים הקרובות אלא אם כן יהיו הפתעות בלתי צפויות.
&nbsp
- מי שנמצא בתפקיד טכני ולא "התקדם" לתפקידי ניהול נמצא בעמדה טובה בהרבה מאשר המנהלים. למנהלים שעזבו או הועזבו אין עבודה, משום שמספר משרות הניהול הפתוחות הוא זעום. למהנדסים יש ביקוש רב ומספר המשרות הפתוחות עולה על מספר האנשים שיכולים לאייש אותם.
&nbsp
- בהיי-טק יש יציבות רבה, רק זו לא אותו סוג של יציבות שאתה חושב עליה. היציבות נובעת מכך שהענף עצמו גדול, יציב, ובעל היצע משרות רב. אם מקום אחד נסגר או מפטר, יש לך הרבה לאן ללכת ומה לעשות בנידון. זאת בניגוד לענפים אחרים שבהם משדרים לך "יציבות" במקום אחד ויחיד, אבל אם הוא נסגר או קורס אתה מוצא את עצמך בלי כלום ובלי אלטרנטיבות.
&nbsp
- שעות העבודה בענף אינן ארוכות יותר מהמקובל בענפים אחרים. אני לא עובד שעות לא-נגמרות, וגם לא אף אחד אחר שעובד איתי. ראיתי אנשים שעובדים הרבה יותר שעות דווקא במקצועות אחרים, החל ממשרדי פרסום, דרך עורכי דין, ועד לבעלי מסעדות ומזנונים (ועוד לא דיברתי אפילו על מתמחים ברפואה).
 

TrustMeEngineer

New member
תגובה מצוינת

 

dts

New member
וגם אתה לצערי- לא ממש מדייק

אמנם אני כמה שנים לא בסצנה אבל בליתי עמוק ורחב בתוכה מעל עשור.
גילנות בולטת עד בוטה תמיד הייתה.
ממקרה שלך ושל מעגל בן 10 חברים לא ניתן להסיק הרבה.
כלל ה 80-20 חל גם כאן לחלוטין
ראשית חכה לנשוק את כיוון ה 50 (45+ )
מכלל המהנדסים ברור שכ20% מוכשרים ויהיו מבוקשים מעל גיל 40 ומשהו
יתר ה 80 לצערם פחות עד פחות מאוד ועד צרה צרורה ב 50 וצפונה.
כמובן ש 20% מהחברות פחות מתעניינות בגיל ואורך חיי המהנדס שם ארוך מאוד ביחס לשוק.
ראה תעשיות בטחוניות כמו אלביט או נייס וגם אלתא
ראה חברות גדולות מאוד כמו קבוצת רד או אינטל וכדו'
שם אנשים מבלים 20 שנה ויותר והרגישות לגיל גם בגיוס נמוכה יותר ברובם.
עכשיו נשארנו בשתי הקבוצות עם ה 80 ואצלם הבעיה גדולה יותר- ולא, אני לא מנסה לרפות ידי אף אחד.
גם האגדה שאם תתנהל נכון ב הי טק בגיל 45 תוכל להרשות לעצמך...
ממש לא
33K בחודש, שכר חלום לרוב עם ישראל (שכר חציוני של כ6500 ש"ח בישראל!!) למי שרוצה משפחה ושלשה ילדים ודירה משלו בחדרה גדרה ולא דרומה מבאר שבע, עם אישה שבנסיבות לא תפתח קריירה מרהיבה לא ירשה לעצמו בטלה ארוכה.
נעזוב ירושות כי רוב דור הY וסביבתו לא יקבל כאלו או יהנה מהכסף בגיל 50++ כי גם ההורים כיום חיים יותר ויש להם פחות אזי חשבון בנק שמן הוא נחלתם של אותם 20% מוכשרים/יורשים.
בהצלחה לכולם כמובן כי הענף הזה חשוב לכוולנו.
&nbsp
 

choo

Active member
יש לך מקורות לנתונים, או שהמצאת סטטיסטיקה?

&nbsp
כל הויכוח הזה, ללא מקור נתונים שאפשר להסתמך עליו, מתבסס על עדויות אנקדוטליות פלוס "נדמה לי ש..." - ולכן חסר משמעות סטטיסטית.
&nbsp
הפעם היחידה ששמעתי על נתון מעבר לעדויות אנקדוטליות (וגם שם לא ניתנו נתונים כדי לגבש מובהקות סטטיסטית) היא כשהסתובב בפורום אדם שעבד באחת מחברות ההשמה (חברת דיאלוג), שטען שעם אנשים מעל גיל 40 באותה עת היתה כ-75% הצלחה במציאת עבודה (במקצוע). הוא לא ציין בכמה אנשים היה מדובר, אבל מההכרות הוירטואלית שלי איתו (הוא כתב בפורום במשך יותר משנה) הוא לא נטה לזרוק מספרים, וידע מספיק סטטיסטיקה כדי לדעת מה יכול להיות מדגם מייצג ומה הוא סתם רעש סטטיסטי.
&nbsp
מעבר לזה, בראיון שערכו בעבר עם מנהל אתוסיה, הוא הציג נתונים לגבי משך הזמן שלוקח לאנשים למצוא עבודה חדשה כפונקציה של הגיל. לאנשים בגיל צעיר עם כשנתיים נסיון לקח אז בממוצע 4 שבועות למצוא עבודה. ככל שהגיל עלה, ממוצע החיפוש עלה, כאשר מעל גיל 50 בתפקידי ניהוליים בכירים לקח כ10-12 חודשים (תלוי בתקופה). באותה קבוצת גיל לאנשים טכניים לקח זמן מועט יותר (עדיין הרבה מאוד זמן). הנתונים בקישור הבא לקראת הסוף:
&nbsp
http://www.ethosia.co.il/knowledge_base/article/salary_report_2014.3
&nbsp
העובדה שהאנשים הללו בסוף מוצאים עבודה מעידה על כך שגם בגיל מבוגר ניתן למצוא עבודה. לא כל אחד מוצא, ואני מכיר אנשים שהחליטו לפרוש מהמקצוע (או נפלטו ממנו - תלוי בנקודת הראות - כולם, אגב, היו מנהלים בדרגי ביניים) בגילאים הללו, אבל גם האנשים הללו, ככל הנראה, לא מייצגים את כלל הענף וגם לא את רובו.
 

ipv6

Member
מבלי להתייחס לנושא של השרשור

לדיאלוג,כמו לכל חברת השמה, יש אינטרס לעודד תזוזה של אנשים ממקום עבודה אחד למקום אחר, לכן לא מפתיע שהם הגיעו למסקנה שלא קשה למצוא עבודה חדשה בזמן קצר..
אולי זה נכון, אבל כשזה בא מחברת השמה זה הרבה פחות אמין.

אני בטוח שאם תחפש מחקרים על קשר בין סרטן לעישון שממנו חברות של סיגריות, אתה תגלה תוצאות שיפתיעו אותך..גם אם מאחורי המחקר יעמוד גוף אמין לכאורה.
 

choo

Active member
שני המחקרים מציגים זמנים ארוכים למדי לחיפוש עבודה

&nbsp
כשאתוסיה כותבים לך שלוקח לבני 50+ קרוב לשנה בממוצע למצוא עבודה, גם אז אתה טוען שהם מציגים מצג אופטימי מוטה?
&nbsp
ולגבי דיאלוג, הם מספקים לך נתונים, ואתה רשאי להתעלם מהפרשנות של הנתונים ולהתייחס לנתונים נטו. לדידי, ולאור שיחות בפורום עם יואב חיים (האיש שאסף את הנתונים בתוך דיאלוג וכתב כאן הרבה בפורום) - אני נוטה להאמין שהנתונים עצמם לא מוטים בצורה מהותית.
&nbsp
אני מסכים איתך שהנתונים מגיעים מגופים בעלי אינטרס - אתה מוזמן למצוא גוף חסר אינטרס שיכול לספק נתונים רלונטיים.
 

ipv6

Member
התגובה התייחסה רק לכתבה מהאתר של דיאלוג

כמו שלונה כתבה, הם לא מציינים כמה אנשים לא מצאו בסוף עבודה והפילוג של האנשים האלה לפי גיל.
עוד נתון שחסר לי, זה פילוג של האנשים לפי גיל.
כמה אנשים מעל גיל 40 היו סהכ? מה היה האחוז שלהם מבין האנשים שעליהם נאספו הנתונים? זה רשום? אולי פספסתי. זה שהכי מבוגר בן 50 והממוצע 43 זה לא אומר כלום.

והדבר הכי חשוב, האם הם מקבלים כל מועמד לתהליך החיפוש שלהם? הרי יכול להיות שהדרישות שלהם מאנשים מבוגרים הן גבוהות יותר אפילו בשביל להתחיל את התהליך?
אני גם יכול לקחת את קבוצת האנשים בני 45+ שקיבלו ציונים גבוהים מאד בתהליך הערכה בחברות שלהם, לקחת קבוצה נוספת של בוגרי מכללה ללא ניסיון בממוצע 75 ומטה. אני מנחש שהמבוגרים בניסוי שלי ימצאו עבודה טובה מהר יותר, זה אומר שגיל מבוגר תורם למציאת עבודה?

עוד נתון מעניין זה איך כל קבוצת גיל "התפשרה" על השכרה\מיקום\תנאים.
אם נגלה שהמרחק הממוצע מהבית לעבודה אצל המבוגרים הוא גבוה יותר והשכר נמוך יותר זה גם מעיד על משהו.

לדעתי אגב גיל 40 לא שונה מ25 ממה שאני רואה, אבל איפשהוא בגילאים יותר מאוחרים (50-55) זה כנראה משפיע בצורה שלילית. לא יודע לכמת את זה אבל מכיר כמה סיפורים של אנשים בגיל הזה שתפקדו טוב טכנית בראיונות ונפסלו מסיבות מוזרות.
 

choo

Active member
כרגע אלו הנתונים (להבדיל מאנקדוטות) הרציניים ביותר שיש

&nbsp
קל מאוד לקטול נתונים - קשה יותר להביא נתונים שידגימו את מה שאתה טוען. אתה מוזמן להיות קונסטרוקטיבי ולהביא נתונים ממקור אחר שיתמכו בטענות שלך.
 

ipv6

Member
לא מבין על אילו אנקדוטות אתה מדבר

חברת השמה זה לא בית תמחוי. הגיוני שהם לא ירצו להתעסק עם מועמדים שלדעתם ההשמה שלהם עלולה להיות קשה, בין השאר בגלל גיל.

ברגע שלוקחים את זה בחשבון, צריך לקחת בחשבון שזה מעוות נורא את כל מה שהם מציגים בכתבה.
 

choo

Active member
אני לא מסכים עם ההנחה שלך (זו "הנחה" גם אם תכבס ב-"הגיוני")

 

ipv6

Member
מאד סביר שחברות השמה יפרסמו משהו כזה

גם אם זאת האמת.
הרי בבית משפט, תמיד הפושע מגיש לשופט את הראיות שהוא ביצע את הפשע..

אין לי אינטרס מיוחד לשכנע אותך - האמת כנראה איפשהוא בין מה שאתה טוען למה שאני טוען, בדיוק כמו שצומת גלילות היא בין ת"א לחיפה..
 

Lhuna1

New member
כתבה מעניינת. אך חסר בה משהו לצורך הדיון שלנו.

דיאלוג עושה שם סטטיסטיקות על משך הזמן שלקח למצוא עבודה, מתוך המהנדסים שמצאו דרכה עבודה.
אלו שלא מצאו דרכה עבודה (בין אם מצאו בלעדיה, או - מה שרלוונטי לענייננו - לא מצאו כלל ונשארו מובטלים עד היום, או נפלטו מהמקצוע) - לא נספרים שם.
&nbsp
 

choo

Active member
נכון, זו "הטיית השורדים" - והתייחסתי לזה מוקדם יותר

&nbsp
כפי שכתבתי למעלה, בפוסט בפורום, יואב חיים טען בזמנו שאחוזי ההצלחה שלהם עם עובדים בני יותר מ-40 היו כ-75%. לרוע המזל, מציאת פוסטים הסטוריים מהפורום היא משימה קשה למדי, ולכן לא אוכל להפנות לקישור הרלוונטי.
 

Lhuna1

New member
75% זה לא רע, בהתחשב בזה שיש לדעתי אחוז לא מבוטל שפונה

לחברת השמה, אך בסוף מוצא עבודה בלעדיה (דרך חברה אחרת או בלי).
היה עוזר אם היה לנו למה להשוות את זה, כמו מה האחוז המקביל אצל בני 40 ומטה.
גם מעניין לדעת מה אחוזי ההצלחה אחרי גיל 50.. (ללא ניהוליים)
&nbsp
 

BlackAdder1

New member
ואיך זה לעומת מקצועות אחרין במגזר הפרטי?

אני לא חושב שהמצב וורוד, אבל הבעייה העיקרית (למיטב ידיעתי) היא תעסוקת מבוגרים בכלל - ולא בטוח שבהייטק המצב יותר חמור מתחומים אחרים (התחושה שלי היא שלא, אבל אין לי נתונים מדויקים)
 

יבגני34

New member
בולשיט, יש מלא עבודה לעובדים בני 40 שהם לא מנהלים

כל עוד אתה חזק ומעודכן טכנולוגית, ויש לך שם טוב, בכל זאת גיל 40, כבר עבדת עם לא מעט אנשים שיכולים להמליץ עלייך ואפילו למשוך אותך לחברות שהם עובדים בהן,
המצב שלך מצויין,
אם לעומת זאת עסקת בניהול פרופר, ואתה לא מבין טכנולוגיה, הסיכוי שלך למצוא עבודה נמוך יותר ובעיקר מתבסס עד כמה אתה מקושר ופוליטיקאי,
&nbsp
ככל שאת מחובר יותר לטכנולוגיה, ככה התלות שלך באחרים הולכת וקטנה, מה שכן, תדאג להיראות צעיר, ולא מוזנח ודוחה, מה לעשות שצעיר מראיין אותך הוא לא רוצה לראות מישהו שנראה לו זקן עייף ומוזנח
 
למעלה