הזדמנות למעבר לפיתוח מובייל - מה לברר?

zaske

New member
הזדמנות למעבר לפיתוח מובייל - מה לברר?

שמעתי היום לגבי התוכניות העתידיות בחברה.
בשנה ומשהו האחרונות נבנו לא מעט פיצ'רים חדשים, ובמקום אפליקציה אחת רוצים לבנות סט של אפליקציות חדשות. לדוגמא - פייסבוק הלכו על מהלך דומה, ויש להם את האפליקציה לקבוצות, האפליקציה הראשית, מסנג'ר וכו'.
אנחנו נלך כנראה על כיוון של פיתוח נייטיב.
אני רוצה "להתעניין" בהקשר של אולי לנסות לעבור ולהיות מפתח באחת הפלטפורמות (מי שמכיר אותי יודע שפחות חשוב לי עניין השפה, אם כי ברור שלאנדרואיד יהיה לי יותר קל להכנס מבחינת היבט השפה).
מה לדעתכם כדאי לי לברר בהתעניינות שלי?
 

BravoMan

Active member
תזכיר לי, מה זו "ההתעניינות שלך"?

למען האמת השאלה ממש לא ברורה לי.
&nbsp
אם יש לך משהו ספציפי שאתה רוצה לשאול על פיתוח ל-Android אשמח לשתף את ניסיוני, אבל מה זה "אני לא יודע מה אני לא יודע תגידו לי מה אני לא יודע"???
&nbsp
מה מעניין אותך? מה מטריד אותך במעבר? איזו הכרות עם איזו פלטפורמה יש לך בתור משתמש אם בכלל?
 

GuestOfHonor

New member
אני מכיר תנועה דווקא בכיוון ההפוך - מעניין


טוב, באוסטרליה גם המים מסתובבים הפוך.

בגדול, קל יותר להתחיל להתנסות באנדרואיד, גם בלי קשר לשפה. האתר מפתחים של גוגל הוא נקודת פתיחה מצויינת, ואתה יכול להגיע ל hello world בזמן קצר ובלי להוציא שקל מהכיס.

לפתח לאייפון לא ייקח הרבה יותר מאמץ - אתה צריך מק, ונקודת הפתיחה המומלצת היא הקורס של סטנפורד לפיתוח אפליקציות ל iOS, זמין בוידאו ב iTunes U בחינם.

אני לא אפתיע אותך בשיטה 'לברר' - קח איזה פרוייקט קטן (נגיד, אפליקציה ניהול רשימת קניות, מסונכרנת לכמה מכשירים) ותתחיל לתקתק.
 

selalerer

New member
תבדוק כמה האפליקציות מורכבות.

אם זה צוות שנטו עושה אפליקציות והאפליקציות הן סטנדרטיות ומשעממות, אז זה לא כדאי.
 

yosnp

New member
מסכים חלקית

זה נכון שאפליקציות מורכבות יותר יתנו יותר עניין, אבל מהניסיון שלי הרבה מהמורכבות (באנדרואיד) לא קשור בהכרח לביזנס לוגיק מורכב, אלה להתאמה להמון מכשירים ובאופן כללי מעבר לפרוקדשיין אמיתי עם סקייל (לא חייב להיות מיליונים), אז אתה מתמודד עם בעיות של התאמה למכשירים, מקרי קצה שנוגעים לביצועים (בטריה, אינטרנט איטי, UI ) וכו
הפער בין לפתח כהובי עם מדריכים לפיתוח ותחזוקה של אפליקציה עם משתמשים יכול להיות גדול. (ולכן מעניין..)
 
תברר שהאפליקציות מורכבות לוגית

שהיא לא רק הצגת תוכן במסכים מסכים. גם אם בהנחה שזה כן "רק" הצגת תוכן אתה צריך לשאול את עצמך האם אתה אוהב UI. אם התשובה היא כן, אני לא רואה שום סיבה לא להיכנס לזה. UI איכותי הוא דבר מורכב, תאימות למכישירים גם. לא קל לעשות אפליקציה טובה. אבל זה רק אם אתה אוהב UI.

מורכבות זה לא רק אלגוריתמיקה אלא גם ובעיקר שימוש מאסיבי במשאבי הטלפון שיגרור שיפורי ביצועים לא פשוטים. אלגוריתמיקה לעתים תראה דומה דבר באופליין ובאונליין. אבל אפליקציה שמציגה וידאו, ומשדרת ומשדרת המון מידע, ומשתמשת ב-BT, ונפתחת אוטומטית עם הדלקת הטלפון ומשתמשת ב-SERVICES מורכבים, שימוש ב-NDK ועוד אלף ואחד דברים תגרום לך להכיר את הקרביים של מערכת ההפעלה טוב.
 
למעלה