עבודה בתכנות real time כדאי ?

duduunreal

New member
עבודה בתכנות real time כדאי ?

אני בא מתחום של הנסת אלק' עדיין ללא ניסיון בתעשייה
יצרו איתי קשר מחברת תוכנה והציעו לי לבדוק התאמה לעבודה כמתכנת
הם מציעים הכשרה שתארך כמה חודשים (מספר הקורסים בהכשרה תלוי בידע המוקדם ב C ) ועלותה לא מבוטלת בכלל
ובסופה עבודה כמתכנת
הופתעתי האמת שהם לא מאוד בררניים (יצרו קשר למרות שלא סיימתי עדיין את התואר ולא דרשו ציונים )
מישהו יכול לומר משהו על התחום של RT , כדאי למהדס חשמל להיכנס לזה ? איך התנאים ? האם זו עבודה יותר שוחקת וכו
 

rj111

New member
יש הרבה בוגרי חשמל שעושים הסבה לתוכנה

הביקוש לתוכנה גדול בהרבה מחומרה.
במידה ואתה רוצה לעשות הסבה לתוכנה, עדיף להשלים את קורסי הבסיס בתוכנה באוניברסיטה.
תכנות RT זמן אמת, בד"כ נעשה על כרטיסי חומרה יעודיים (embedded) וכולל תכנות מעל מערכת הפעלה לזמן אמת כמו VxWorks או לינוקס וטיפול בנתונים / עיבוד דגימות בזמן חסום..
 

duduunreal

New member
לא ממש לא

איזה משלמים ? אני צריך לשלם להם על ההכשרה
אני חשש שהם ככ להוטים כי הם רוצים למלא כיתות ואח"כ יזרקו אותך לכלבים
 

vinney

Well-known member
נו אלא מה

גם אתה משלם להם הון תועפות וגם הם לא מתחייבים על כלום - מה יש לך לחפש שם?
 

vinney

Well-known member
לא אמרת שכן. אל תניח הנחות.

תזכור שמה שלא כתוב - לא קיים, ומה שכתוב אפשר להפר. כשתראה על מה אתה חותם, אתה תגלה שמצדם לא תהיה שום התחייבות של ממש, גם אם הם ״מתחייבים״ להעסיק אותך. כי איך יתחייבו? זה משרה שתהיה לעוד שנה, מי יודע איזה פרוייקטים יהיו להם וכמה אנשים יידרשו? זה פשוט לא סביר.

אתה גם הזכרת ששכר הלימוד הוא ״מסובסד״. דהיינו, לא רק שאתה משלם להם, אלא שגם אם תתחיל לעבוד דרכם - לא תוכל לעזוב תקופה מסויימת (שנה-שנתיים) בלי לשלם להם כופר.
 
אתה שואל את כל השאלות הלא נכונות
קודם כל נתחיל מזה שהתחום ה RT הוא תחום טוב, מעניין, ומבוקש כיום בתעשייה (גילוי נאות: עבדתי כ 15 שנה בפיתוח תוכנה RT/Embedded). בטח בהשוואה להנדסת חשמל שהוא תחום דועך והביקוש לו הולך ומצטמצם.
&nbsp
אבל אלו לא השאלות הנכונות. השאלות הנכונות הן האם הוא מתאים עבורך, והאם התוכנית הזו טובה עבורך. לא הסברת שום דבר לגבי הסיבות שהחלטת לא ללכת לכיוון של עבודה בהנדסת חשמל - שזה המקצוע שלמדת - וללכת להסבה מקצועית עוד לפני שסיימת את הלימודים. אני יוצא מנקודת הנחה שמי שנרשם להנדסת חשמל וסיים בזה תואר עשה את זה כי רצה לעבוד בזה, אז מה השתנה? מהן האלטרנטיבות הנוספות שאתה שוקל?
&nbsp
שאלה שניה זו ההכשרה הספציפית הזו. לא הסברת מה בדיוק היא כוללת, מי משלם על ההכשרה ומה ההתחייבות של המעסיק הזה בסופה. האם הם מתחייבים להעסיק אותך בעצמם, או רק לעזור לך למצוא עבודה אצל אחרים? אם הם מתחייבים בעצמם, אז לכמה זמן הם מתחייבים ובאיזה שכר? אם זה רק הבטחה להשמה, מה קורה במקרה שהם לא מצליחים?
 

duduunreal

New member
לפי הסדר

אם זה מתאים עבורי אני עדיין לא יודע , אני אמור להפגש איתם ולשמוע עוד פרטים
מבחינתי ברור שאם הם לא מתחייבים להשמה אין מה לדבר
הבנתי שזה בית תוכנה שמקיים הכשרות (לטענתם במחיר סובסד ) לכן אין היגיון שיכשירו אותי ואז לא יעסיקו אותי

למה לעבור הסבה - האמת היא שהייתי מעדיף לעבוד בחומרה אבל ,התואר שלי לא מאוד איכותי (ציונים ומקום הלימודים) ,בשנים האחרונות עבדתי בהוראה , למעשה את הלימודים התחלתי לפני 8 שנים ובשנים האחרונות פשוט עבדתי בהוראה בלי להשלים את התואר
אני שומע את החוויות שעוברים בוגרים אחרים של המכללה שלי חלקם עם נתונים טובים בהרבה (פשוט לא סופרים את המכללה הזאת ) ואני מבין שהשתלבות בתעשיה ללא ניסיון או קשרים תהיה כמעט בלתי אפשרית , למעשה אני גם עכשיו די בטוח שבסוף אחזור להוראה ( אני קצת מבואס בגלל השכר הנמוך אבל למעט זה אני דווקא אוהב ללמד )

אותי מעניין כמה זה שונה מהתעסקות בחומרה , הרי גם בתכנון חומרה אתה בדר"כ יושב מול מחשב רוב היום ומתכנן או כותב שורות קוד (כמו VHDL )
לכן אני לא בטוח שאופי העבודה מאוד שונה, אני צודק ?

אם עבדת בזה אשמח לשמוע מהן נורמות העבודה מבחינת שעות
(אומרים שבתכנות עובדים המון שעות וזה משעבד לך את החיים )

האם יש כל הזמן לחץ להספיק או שהעבודה יותר רגועה ואוורירית
האם עובדים כל הזמן לבד מול מחשב או שיש הרבה אינטראקציה עם העובדים האחרים (התייעצויות , עבודה משותפת וכו )
 
אוקיי, עכשיו התמונה קצת יותר ברורה
טוב, נתחיל בזה שאתה צודק: עם תואר ממכללה סוג ב', שגם אותו לא השלמת עד הסוף, שהציונים שלך בו אינם מצטיינים, וכאשר עבר זמן מאז הלימודים שבו לא עבדת בתעשיית ההיי-טק, סיכוייך להיכנס לענף (בכל תפקיד שהוא) נמוכים.
&nbsp
החשש הוא שכאן אתה נכנס לקטגורית "טרף קל" לכל מיני מכוני קורסים שמציעים הבטחות שווא. יש מקומות שינצלו את המצוקה שלך ואת חוסר הברירה על מנת פשוט לקבל ממך שכר לימוד לקורסים מיותרים שלא יועילו לך בסוף.
&nbsp
אינני יודע אם זה באמת מה שקורה במקרה של הקורס הספציפי שהוצע לך, אני רק מציע להיזהר. קרא היטב את האותיות הקטנות. בקש לדבר עם אנשים שסיימו במחזורים קודמים. שאל אותם כמה אנשים מתוך כל מחזור לימוד באמת השתלבו בהיי-טק בסוף הקורס, ובאיזה תפקידים.
&nbsp
לעניין הספציפי של פיתוח תוכנה: אני לא יודע מאיפה שמעת את השמועות על "משעבד לך את החיים". יש מקומות עבודה לחוצים יותר, ויש כאלו שפחות. בכל מקום עבודה, יש תקופות שבהן יש לחץ, ויש תקופות שפחות. בסופו של דבר, לעניות דעתי, מדובר על עבודה מעניינת, מאתגרת, מתגמלת, ונדרשת בשוק. מבחינת לחץ והשקעה של שעות היא (ברוב הגדול של המקרים) לא יותר עמוסה ולחוצה מאשר תפקידים אחרים במשק הישראלי.
&nbsp
לגבי אופי העבודה בתוכנה לעומת VHDL - כן, יש דמיון. בשני המקרים יושבים מול מחשב, כותבים קוד ופותרים בעיות. בדרך כלל (ושוב, תלוי במקום העבודה הספציפי), יש גם התייעצויות ועבודה משותפת עם עובדים אחרים במשרד.
&nbsp
 
למעלה