עצות לעבודה ראשונה

Wakarimsu

New member
עצות לעבודה ראשונה

שלום לכולם,
אני בוגר טרי מאחת האוניברסיטאות בארץ.
כחלק מהתהליך של מציאת עבודה ראשונה, אשמח אם תוכלו לסייע מנסיונכם האישי בתשובות על השאלות שמעסיקות אותי.
השאלה המרכזית שאני שואל את עצמי נוגעת לטכנולוגיה בה אני רוצה להתמקד. אמנם נחשפתי לכל מיני תחומים באקדמיה, אך אני בטוח שההיצע בתעשייה מגוון בהרבה. לכן הייתי רוצה לצייר קווי מתאר כלליים לאפשרויות הקיימות בתעשייה, כדי שאוכל לדעת במידה מסוימת של וודאות איזה כיוון מושך אותי יותר.
אם כן, מה היא הדרך הטובה ביותר למצוא את הידע הזה? כיצד הייתם ממליצים לבוגר שבא מעולם האקדמיה לרכוש את ההכרות המיטבית במסגרת תהליך החיפוש עם עולם התעשייה?
אני מבין שהאפשרויות כמעט אינסופיות, אבל אני מקווה שישנה חלוקה (גסה ככל שתהיה) שיכולה לעזור לי בקבלת ההחלטה.

מעבר לכך, אשמח לקבל עצות כלליות בנוגע לעבודה הראשונה. במבט לאחור, מהן השאלות שחשוב לשאול את עצמך במהלך התהליך הזה? כיצד מומלץ להיערך לראיונות?
אלו שאלות שאני מניח שאנשים בעלי נסיון יכולים לספק להן תשובות מועילות.

אשמח להתייחסות כלשהי,
רוב תודות
 

Lhuna1

New member
לקראת ראיונות מומלץ להתכונן היטב

זה אומר לפתור כמה שיותר שאלות, לא חסרים מאגרי שאלות ראיונות באינטרנט. ככל שתפתור יותר יהיה לך קל יותר במבחני הקבלה.
כדאי גם לחזור על חומר מהלימודים, בעיקר לשלוט היטב במבני נתונים, קצת ממערכות הפעלה, עקרונות של תכנות אובג'קט-אוריינטד... בתור בוגר טרי מצפים ממך להראות שהבנת מה שלמדת.
&nbsp
בחלק האישיותי של הראיונות - פשוט תהיה נורמלי (לא תאמין כמה נופלים בקטע הזה).
תהיה נחמד ולא שחצן או יהיר.
&nbsp
&nbsp
לרכוש היכרות עם עולם התעשיה? האמת שאני לא רואה איך זה אפשרי בתהליך של חיפוש עבודה ראשונה.
גם לדעת איזה תחום ימשוך אותך באמת זה לדעתי די קשה עד שנכנסים פנימה.
מה שכדאי בתפקיד הראשון לעבוד בצוות תחת/עם אנשים מנוסים, חזקים (וידידותיים), שתוכל ללמוד מהם כמה שיותר.
&nbsp
את האפשרויות הקיימות בתעשיה אפשר לחלק בכל מיני דרכים: אפליקטיבי מול תשתיתי, קליינט מול סרבר (מול full stack), לפי שפות תכנות, לפי דומיינים (למשל תקשורת, עיבוד תמונה, ביג דאטא, אבטחת מידע, UI, ועוד מלא), לפי פלטרפורמות (WIN, UNIX, MAC, ios, android, web, embedded) וכמובן יש עוד הרבה אפשרויות (כולל דרכים אחרות לחלק את הדברים שכתבתי פה).
&nbsp
אם יש לך העדפות זה יכול להיות נחמד, אבל לדעתי לא כדאי להנעל מראש על דברים מאוד ספציפיים. לך לכל הראיונות שיזמינו אותך, ושם תשמע ותנסה להבין עד כמה מעניין אותך המוצר והתפקיד.
&nbsp
 

בן100

New member
ה-2 סנט שלי בנוגע לעבודה ראשונה

לדעתי בעבודה ראשונה כדאי ללכת לעבור בחברת ענק. של 1,000 עובדים ומעלה.
&nbsp
 

ipv6

Member
גם גוגל וגם אמדוקס

נופלות לקטגוריה הזאת ויש הבדל תהומי.
 

choo

Active member
השאר פתח לעולם להפתיע אותך - ממילא הרבה מהמסלול יהיה מקרי

&nbsp
התמקד בלבחור עבודה שמשתמשת, לפחות בחלקה, בטכנולוגיות גנריות יחסית (להבדיל מעבודה שעובדים בה עם כלים בעלי שימוש איזוטרי בתעשיה)
&nbsp
התמקד בלבחור עבודה שיש בה ממי ללמוד (שהאנשים שיהיו איתך, לפחות בחלקם יהיו בעלי נסיון של מספר שנים בתעשיה בכלל ובחברה שתעבוד בה בפרט, ושיראו כמו אנשים ששמחים להסביר לך על דברים שמטרידים אותך בכלל, ועל החברה, מוצריה וצורת העבודה בה בפרט)
&nbsp
והתמקד בלבחור עבודה על מוצר שאתה מסוגל להתחבר אליו - תחום שנשמע לך מעניין, מוצר שמלהיב אותך, אנשים שאתה מרגיש שתהיה מסוגל להתחבר אליהם ולעבוד איתם 9 שעות ביום במשך שנתיים או יותר.
&nbsp
לגבי החלוקה לתחומים - אין טעם להתמקד בזה כרגע. אם זה באמת מעניין אותך - התחל לקרוא בויקיפדיה במאמר על תחום טכנולוגי כלשהו ששמעת עליו בלימודים, והתחל לטייל על הקישורים ממנו למאמרים אחרים. תן לעצמך לטייל, ובכל פעם שיתקשרו אליך מחברה כלשהי, קרא על החברה, ברר באילו טכנולוגיות היא משתמשת, והשתמש בהן בתור מילים לחיפוש בויקיפדיה להמשך קריאה.
 

ipv6

Member
לשאול אילו אפשרויות יש בתעשיה

זה קצת כמו לשאול "איזה מכוניות קיימות בשוק".

הדרך הכי טובה ואובייקטיבית לדעת איך זה לעבוד במקום עבודה מסוים זה להכיר משהו שעובד שם, שאתה סומך על הדעה שלו.

בראיונות עבודה מדברים איתך אנשים שמייצגים את המקום והם מערכתיים מספיק בשביל לראיין ולייצג את המקום בפני עובדים. אתה בד"כ תשמע את היתרונות מוצגים בצורה מודגשת אם לא לומר מוגזמת ואת החסרונות מוצנעים כי בד"כ כל מקום ירצה ליצור רושם חיובי וכי האנשים שבאים איתך במגע בראיון הם היותר מרוצים.
גם מבחינה אישית, זאת סיטואציה מאולצת שכולם משתדלים להתנהג בנימוס וקשה לדעת איך האנשים האלה יהיו ביום-יום ועם מי מהם תעבוד בכלל.
לדעתי הפרמטר הכי חשוב מבחינתך זה איכות כח האדם בחברה שתעבוד בה.
זה ישפיע על הפרקטיקות שתלמד ועל הקשרים שתיצור. כנראה שהרבה לא יסכימו איתי אבל מניסיוני יש קורלציה מאד גבוהה בין היוקרה\מוניטין של החברה והיכולת שלה לשלם טוב לבין איכות האנשים שעובדים בה.

בקשר לתחום: הייתי חושב איזה דברים בתואר עניינו אותך (דיזיין \ מערכות הפעלה \ אלגוריתמים) ומנסה להגיע לחברה שליבת העיסוק שלה היא בתחומים האלה.
למרות שכל חברה תגיד שיש להם "אלגוריתמיקה מעניינת", ככה שקצת קשה לדעת.
 

apelt111

New member
הכנה לראיון הכי חשובה

חפש בגוגל BeTheOne. יש מספר גדול של שאלות מראיונות
 
למעלה