שבירה יד ועבודה

krambo1

New member
שבירה יד ועבודה

הי

מה הייתם עושים במצב שאני נמצאת בו? זה הסיפור.
לפניי חודש שברתי את כף היד שאני משתמשת בו. גם היד השניה נפגע אבל הכאבים השתפרו ואני יכולה קצת להקליד..כמו עכשיו. על המקלדת של מחשב יותר קשה ממקלדת של טלפון. טוב זה לא העיקר. היד שנשברה עשיתי ניתוח והתחלתי טיפול והשבוע המנתחת והמטפלת ביקשו שבמקום פעם בשבוע אני יגיע לטיפול ...פיזיו וריפוי בעיסוק 3 פעמיים. גם המנתחת אמרה שאני חייבת להעריך את חופשת המחלה לעוד חודש וחצי כי אני חייבת כל זמן פנוי לעשות לעצמי פיזיו ביד כי הוא לא במצב טוב. אם לא יהיה שיפור אז לא יהיה לי שימוש ביד. הזווית במצב חולני. בנוסף יש לי דלקת ביד איפה שחתכו בניתוח..זה משתפר אבל :) לגביי היד השניה שכואבת..היא אמרה שיש פגיעה וכנראה שבר אבל אין מה לעשות. רק לעקוב אחרי זה.
את כל זה הסברתי למנהל שלי.
הוא אמר לי באותו שיחה שהם מגייסים עוד 3 מתכנתנים כי יש הרבה לחץ ...אז לא הבנתי למה פיטרו את המתכנת. הוא ביקש שפעמיים בשבוע אני יבוא לשבת ליד המתכנת להסביר מה עשיתי. הסברתי לו שוב שאני לא יכולה ושבטלפון אני אשמח לעזור. גם מבחינת ביטוח לאומי אסור לי.
גם לא מבין שאסור לי לנהוג.
חשבתי שהבין. יום למחרת הוא והמנכל התקשרו אליי. המנכל התחיל את השיחה שחבר שלו עבר בדיוק מה שאני ואחרי שבוע נהג. אין מצב בעולם אבל לא משנה.
והמשיך שהם יהיו צריכים לקחת מישהו במקומי או שהם יביאו לי מחשב הביתה ואני יעבוד מהבית וירשום את השעות וישלמו לי שאני חוזרת כי אסור עכשיו בגלל ביטוח לאומי.
אמרתי להם שאם אני יעבוד זה בקושי..הם חושבים שאני משחקת פה. הם פשוט לא מבינים שהיד ימין עדיין כואבת..לכתוב עכשיו זה עם הפסקות ושהיד שמאל לא מתקדמת . אבל בגלל שאני לא יודעת לעמוד על שלי הסכמתי.
שניתקתי את הטלפון חשבתי איך אני הסכמתי...ברור שאם יהיה פה מחשב כל הזמן אני יעבוד וזה יזיק לי עם ההתקדמות של היד...ברור שאני יעבוד במקום לעשות לעצמי פזיו והם ילחיצו אותי כי הלקוח מלחיצים אותם. וגם חברים אמרו לי לא לסמוך עליהם. אז שלחתי הודעה שאני מתנצלת אבל פיזית יהיה לי קשה ואני לא יכולה לעבוד.
מה שנכון נכון.
בערב מישהי חמודה שעובדת איתי מתקשרת שהמנהל קיבל את ההודעה וקרה את זה בקול רם ואמר למנכל שהגיעה אחר כך. היא אמרה שהמנכל לא חושב שהיד שלי במצב לא טוב ..אמרתי לה שאם היה בא לבקר היה רואה..ושאני סתם עושה בעיות ופשוט רוצה לנצל את אישור המחלה שלי. אני כל כך כעסתי..אמרתי לה שאני לא מאחלת להם את זה ושכל אחד וקצב ההחלמה שלו !!
בערב המנהל שלח לי הודעה שזה היה אמור להיות בגדר ניסיון ועם היד שפחות כואבת אבל אם לא אז לא.

אני מבינה את הלחץ שלהם למרות שאם כ"כ בלחץ למה פיטרו מתכנת שמכיר את העבודה והוא טוב? ואני אמרתי תמיד שבטלפון ואפילו אם יפתחו לי גישה מרחוק בלי שאני יעבוד אני יענה למתכנת על השאלות.

מה אומרים?
 

Lhuna1

New member
מה אנחנו כבר יכולים להגיד? קיבלת הוראות מפורשות מהרופאה שלך

את רוצה לקחת סיכון של לאבד את השימוש ביד?
אני הייתי עושה מה שהרופאים אומרים לי.
את תצטרכי לחיות עם ההשלכות כל החיים.
&nbsp
 
אם יש לך אישור מחלה, זכותך להישאר בבית.

אבל אפשר להבין למה מהצד זה נראה שאת נהנית מחודש וחצי חופש, ולא רוצה לעזור להם. הם הציעו להביא לך מחשב הביתה? קחי את זה. תעני לכמה שאלות ביום, ותפסיקי ברגע שתראי שזה קשה מדי.
 

user32

Well-known member
מנהל
הפתרון הכי הוגן לכל הצדדים

זה שתגיעי לעבודה, תעזרי לחנוך את המתכנת החדש אבל אל תגעי במקלדת. זה גם יעיל כי מתכנת חדש שיושב ליד וותיק שנותן לו הוראות זה אחלה דבר (בכל תכנות בזוג יש אחד על המקלדת ושני שרק מדבר), זה ערך מוסף אמיתי לחברה ויכול לקדם דברים ומבחינתך לא אמור לפגוע בך רפואית. לא יכולה לנהוג? שאלת אם יש אפשרות לשלוח מונית? אני פעם הבאתי עובד ששבר יד והיה בגבס עם רכבת + מוניות והוא זרם עם זה בסבבה. היו גם ימים שמישהו הקפיץ אותו מהבית בטרמפ.

מבחינת ביטוח לאומי זה נשמע לי מאוד מוזר. ביטוח לאומי לא משלם על מחלה, לא לעובד ולא למעסיק. העלות מתחלקת בין המעסיק שמחוייב לשלם לפי מה שחוק מגדיר עד לתקרה ואז העלות מגולגלת על העובד. ביטוח לאומי נכנס לתמונה רק כשיש קצבאות נכות, אבדן כושר עבודה וכו'. הסיפור שלך בכלל לא מעניין את ביטוח לאומי.
לגבי תשלום ימי מחלה מהמעסיק ומה הוא ישלם ומה לא, אפשר להגיע איתו להסכמה. הרי בלאו הכי הוא מחוייב לשלם לא מעט ימים אז כנראה עדיף לו להמשיך להעסיק אותך במסגרת שציינתי במקום שסתם תשבי בבית. זה שקיבלת ימי מחלה לא אומר שאת חייבת לנצל אותם.
 

krambo1

New member
לגביי ביטוח לאומי הם בתמונה

זה תאונת עבודה. הם אישרו את התביעה.
 

user32

Well-known member
מנהל
אם ככה

ובהנחה שיש לך לא מעט להפסיד, את עושה נכון. תסכימי לסיוע בסקייפ, וובקס, וכו' זה יכול לעזור גם (שיחות ווידיאו + שיתוף מסך).
 

krambo1

New member
אכן הצעתי את זה לפניי מה שהם ביקשו

ואני יראה ככה מה להסביר למתכנת.
הם לא רצו.
 

choo

Active member
שאלה: מותר לך להיפגש עם אותו מתכנת בבית קפה?

&nbsp
נניח שקובעים בבית קפה שנגיש לך בתחבורה ציבורית (אוטובוס או מונית) פעמיים בשבוע. יושבים ליד שולחו בקפה, הוא עובד, את שותה קפה או משהו, וכשיש לו שאלות את עונה.
&nbsp
האם זה מהווה בעיה מבחינת חוקי ביטוח לאומי?
&nbsp
לגבי הבעיות עם המעסיק - אני מציע לבקש מהרופא לדבר עם המנכ"ל ולהבהיר לו את המצב בצורה שתמנע טלפון שבור. הרופא יוכל להסביר את הדברים יותר טוב ממך, כי הוא לא מעורב רגשית והוא (בתקווה) יהווה סמכות מקצועית מספיק רצינית בשביל המנכ"ל.
בהקשר הנוכחי - זה לגמרי לא קשור ללחץ של החברה או לבעיה הרפואית שלך.
 

tenen

New member
מבחינת ביטוח לאומי אסור לה לעבוד

היא יוצאת לבית קפה לפגישת עבודה זו עבודה.
אני לא הייתי הייתי ממלי על זה.
שתסיים לנוח ולעשות פיזיו בבית כמה שהיא צריכה ולא 10 דקות פחות ושתסיים אם לא יהיה לה מקום עבודה יהיה לה קל בהרבה למצוא אחד חדש אם יש לה יד מתפקדת.
&nbsp
כמו כן לא מאמין שזה יעלה לה במקום העבודה, יש להם לחץ, הם פיטרו מתכנת אחד שכנראה לא שש לעזור להם כרגע, וספק שהם רוצים לפטר המתכנתת השניה, לאבד את הניסיון שלה בחברה, וגם להסתבך עם בית משפט על הדרך במקרה והיא תתבע אותם על הפיטורים בזמן שהייתה בחופשת מחלה עקב תאונת עבודה.
 
ביטוח לאומי מעורב כשזה פחות מחודשיים?

נדמה היה לי שעל חודשיים (או אפילו שלושה) של מחלה, המעביד צריך להמשיך לשלם משכורת. כמו כשיש מחלה קצרה. וביטוח לאומי נכנס לתמונה רק כשהתקופה ארוכה יותר.
 

krambo1

New member


 

user32

Well-known member
מנהל
הכל אפשר אבל זה סיכון

אם היא לא יכולה לעבוד אז לא יכולה לעבוד. ביטוח לאומי אוהבים למצוא כל פרצה שתעזור להם לטעון ש"הנה את יכולה לעבוד" (נגיד, להקליד עם האף או משהו כזה). עדיף לא להכנס לפינות האלה.
 

krambo1

New member
דיברתי עם עו"ד...אסור לי!

איזה חדירה לפרטיות שהמנהל קרה בקול רם את ההודעה ששלחתי שמבחינת פיזית אני לא יכולה לעבוד לכולם לשמוע!
 

krambo1

New member
עדכון: המנכ"ל ניזכר בי שוב היום

היי
&nbsp
מאז שביקשו שאני יעבוד מהבית לא שמעתי ממקום העבודה. המנכ"ל לא מצא בחודשיים וחצי זמן לבוא לבקר - רק שרצה להביא לי מחשב והמנהל שלי גם לא היה בקשר.
היום אחותי הלכה לת"א אז ביקשתי ממנה לקחת אותי לצהרים לאכול עם חברים שלי -סוף סוף לצאת קצת מהבית -והם עובדים קרוב למקום עבודה.
בגלל שהיא הייתה לחוצה בזמן אחרי האוכל לא היה לי זמן לעלות לעבודה להגיד שלום וגם לא ממש רציתי אחרי מה ששמעתי שהם אומרים.
מישהו שמכיר אותי ראה אותי ואמר להם. ואז המנכ"ל נזכר להתקשר אליי.
&nbsp
שהוא רוצה שאני יבוא פעמיים בשבוע לשעתיים לשבת עם המנהל על מה שכתבתי.
שהוא רואה שאני יוצאת מהבית (ברור למה לא??).
בהתחלה אמר שהוא רוצה פעמיים בשבוע והבנתי יום מלא. אמרתי שאין מצב מבחינת הטיפול ביד (אולי צריכה שוב ניתוח :( )
אז אמר לכמה שעות ושהם יקחו אותי ויחזירו אותי.
&nbsp
הוא לא הבין שמבחינת תרגילים ליד אני לא יכולה אז הזכרתי לו שמבחינת ביטוח לאומי אסור לי.
הוא התעצבן ..אמר שאף אחד לא עוקב אחרי ומי אדע. ושאני לא עובדת רק יושבת ומסבירה. ושלביטוח לאומי זה לא מזיז. המשיך להגיד לי שהם בבעיה ואני לא רוצה לעזור להם. אמר את זה כמה פעמים ואני הסברתי שזה לא נכון.
אמרתי לו שאני צריכה להתיעץ עם העו"ד והוא הוא המשיך שאני טובעת את כולם ולא מוכנה לעזור להם.
&nbsp
זה כבר עיצבן אותי..אמרתי לו שאני יודעת שהוא חושב שאני משחקת ושהוא הוא לא מאמין לי ושהוא אומר שיש לו חבר שהיה לו בדיוק כמוני ואחרי שבוע חזר לעבודה. אמר לי אחרי 3 ימים. אמרתי יופי לחבר שלך שמחה בשבילו אבל כל אחד והקצב שלו...בנינו אם נכון לא עבר מה שאני עברתי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

doutsh

New member
אני מניח שלא הקלטת את השיחה עם הבוס והמנכ"ל

מעכשיו תתחילי להקליט כל שיחה איתם.
 

liron50

New member
עשית בסדר גמור

אם יש לך אישור מחלה את לא צריכה לעבוד. זה לא תפקידו של מנהל או מנכל להחליט אם את כשירה לעבודה, בשביל זה יש רופא.
מה שכן צריך להבין את המצב שהם צריכים להסתדר בלעדיך ולכן להיות זמינה ולעזור בטלפון כשזה אפשרי.
&nbsp
 
למעלה