מפטרים אותי פעם שנייה

hadooper

New member
בייחוד, כשנדרש ממנו לעשות את הדברים האלה באופן עצמאי.

בתפקידים הבכירים יותר, נדרש ממהנדסים להתחשב מראש בכל האספקטים הארכיטקטוניים של מה שהם כותבים. ואם משהו כזה פוספס, ההשלכות יכולות להיות הרסניות מבחינת המוצר ובזבוז המשאבים העתידי, אפילו ברמה העסקית.
&nbsp
מהנדס צריך להיות מודע למה שנדרש ממנו בתפקיד ולדעת להוריד הילוך ולעזוב מקומות לטובת לתפקידים "קלים" יותר ברגע שהוא מזהה חוסר נסיון וביטחון שלו בהצלחת ביצוע המשימות. לא נפוץ כל כך למשל שמתכנת עם נסיון של מתחת ל 12 שנים יהיה מסוגל לחשוב על ארכטיקטורה בצורה מספיק טובה ואני ממש לא מגזים כאן...
 
תלוי מה היקף המשימה. לא תמיד צריך לדעת הכל

נכון שאם מדובר במשימה קטנה - כדאי שהבן אדם יבצע את כולה.

אני באמת התייחסתי למשימות מעט יותר מורכבות. ואז - לא הגיוני שאיש אחד ישלוט בהכל. להיפך, זה בזבוז זמן שבן אדם עכשו יבלה חודש בלימוד משהו שהוא יעשה רק פעם אחת, ועבור מומחה - המשהו הזה לוקח חצי יום.
 

choo

Active member
כשמדברים על מקרים שונים - יוצא שיח חרשים :)

 
ומאחר והשואל המודאג לא חזר לכאן

לעולם לא נדע מהו המקרה
 

S h a r k 1 8

New member
ממה שאתה מתאר אני לא רואה סיבה סבירה שיפטרו אותך

אתה אומר שבמשך שנה שאתה עובד בחברה הכל סבבה, זה אומר שאתה מקבל משימות ועומד בהן. עכשיו המנהלים שלך העלו הילוך ונתנו לך משימה קשה יותר ממה שקיבלת עד עכשיו. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה שהם יבינו שהם קפצו איתך מהר מידי וייתנו לך להמשיך לעשות משימות בסדר גודל שעשית עד עכשיו וה"קפיצה" תידחה לעוד כמה חודשים.
&nbsp
 

ipv6

Member
אין לי סטטיטיקה מדויקת לתת לך

אבל כמו שכתבתי פעם, אני נתקלתי במקרים מאד מאד בודדים של עובד שמפוטר בגלל תפוקה נמוכה. רב סיפורי הפיטורים שאני מכיר הם בגלל רק אישי (כמו המנהלת שלך) אג'נדה שלא מתאימה לחברה ודברים בסגנון הזה ולא חוסר הצלחה במשימות.

דבר שני, הרושם עליך נבנה מהמון פרמטרים במהלך השהות שלך בחברה ולא ממשימה אחת ואם היית בסדר עד עכשיו אין סיבה שיפטרו אותך.

לגבי התאמה למקצוע וכל זה - זה דברים אינדיבדואליים שקשה לענות עליהם ככה.
 

S h a r k 1 8

New member
אם כן, זה עצוב מאד

שמרבית הפיטורים זה על בסיס אישי ולא על בסיס ביצועים.
&nbsp
&nbsp
 

ipv6

Member
אין לי סטטיסטיקה

מדויקת וגם לא תמיד אפשר לדעת.
אבל המרכיב של יחסים אישיים הוא נורא חשוב ויצא לי לראות אנשים עולים ונופלים על הקטע הזה.. עבדתי גם בסוג מסוים של חברות, לא עבדתי בכל השוק.

בחברת סטארטאפ של 8 איש, עובד טוב שבכל הזדמנות אומר כמה ההנהלה לא מבינה עניין \ המוצר לא יתפוס \ החברה חסרת כיוון, כנראה גורם יותר נזק מעובד בינוני מינוס שעושה את העבודה שלו הכי טוב שהוא יכול - ראיתי \ שמעתי על כמה כאלה שפוטרו, כשברור שללא הביקורת המוחצנת, היו נשארים.

צריך להבין שלפטר משהו בגלל ביצועים מלחיץ את האחרים ויוצר אווירה לא נעימה. בנוסף, לא בטוח שימצאו משהו יותר טוב מהר כל כך.
 

Lhuna1

New member
אני חושבת שבסיס אישיותי זה יותר נכון, לא אישי.

אישי זה אומר שאתה לא בא טוב למישהו (מנהל או מישהו עם השפעה עליו), כי הוא מרגיש מאוים ממך או מסיבות של אגו, משחקי כוח וכד'.
לא נתקלתי ביותר מידי פיטורים כאלה ברמת המתכנת, אם בכלל (אני מניחה שזה קיים הרבה יותר בדרגות הניהוליות).
&nbsp
בסיס אישיותי זה כן נפוץ ובד"כ בצדק. אם זה בנאדם שממורמר וממרמר אחרים סביבו, אם זה בעיות אמינות, או שלא יודע לקבל ולתת ביקורת, או שלא מסתדר עם אנשים בצוות מסיבות כאלו ואחרות - אלו דברים שפוגעים בעבודה המקצועית, באווירה ובפרודוקטיביות, וגם בתפוקה.
(עדיין אני לא בטוחה שזה נפוץ יותר מסיבות של יכולת טכנית לא מספקת).
&nbsp
 

Lhuna1

New member
אני הייתי מתמקדת כרגע במשימה הנוכחית

מהתיאור המצומצם שלך מרגיש לי שאתה לא מתנהל נכון.
האם אתה יכול להבין ממה נובעת ההסתבכות?
האם אתה כל פעם נתקע לזמן ממושך מידי על בעיה נקודתית? או שבכלל התכנון כולו היה שגוי וגילית את זה מאוחר? האם יש במשימה הרבה "בורות" של נושאים לא מוכרים שקשה היה להעריך מראש? האם אתה זה שנותן כל פעם את הערכות הזמנים לדד ליינים שעברו?
על סמך תכנון או זריקת מספרים אופטימיים באוויר בשביל להשמע טוב?
&nbsp
והכי חשוב --- עד כמה המנהל/ת הישיר שלך מעודכן בסטטוס המדויק של המשימה כרגע ובכל נקודה?
&nbsp
תראה, יש משימות שמסתבכות, יש בורות שקשה להעריך מראש, יש בעיות נקודתיות שתוקעות, ויש גם, לפעמים, שגיאות בתכנון.
פרט למקרים חריגים, אף אחד מאלו זה לא סיבה לפטר מתכנת.
&nbsp
מה כן סיבה לפטר מתכנת? כשמגלים שאי אפשר לסמוך עליו.
&nbsp
כי נתנו לו משימה ונראה כאילו הכל בסדר והוא שולט בעניינים וכששואלים אותו מתי הוא מסיים הוא אומר "ביום שלישי" ואז מגיע יום שלישי ומסתבר שיש עוד בעיה והוא צריך עוד קצת זמן לפתור אותה, אז "ביום ראשון" ואז מגיע יום ראשון ובעצם צריך עוד שבוע ואחרי חודש שזה נמשך ככה מתחילים להבין שאין לו מושג מה עושה והוא ממש לא בכיוון של לסיים.
&nbsp
הכוונה ב"לסמוך עליך" זה לא שתצליח במשימה, אלא קודם כל אמינות.
להתקשות בבעיה או להתקל בבורות זה לגיטימי.
לייצר מצג שווא זה לא.
&nbsp
אני לא יודעת אם זה המצב אצלך אבל אם כן אז זה הדבר הראשון לשנות בהתנהלות.
&nbsp
אם שגיתי לחלוטין וזה לא המצב - אז תחזור לשאלות ששאלתי בהתחלה - נסה לראות את התמונה הכוללת של המשימה ולהעריך מה באמת נשאר לעשות ומה הדרך הנכונה לצאת מההסתבכות כרגע. דבר על זה עם המנהל שלך ואם צריך בקש עזרה.
&nbsp
 

choo

Active member
על פי שמו - זה טרול. אין משימה נוכחית (למעט הטרלה) :)

 

Lhuna1

New member
אם הוא טרול, הוא די גרוע בזה


גם אם הוא לא אמיתי, אני לא רואה הטרלה בשאלה.
אין בה לא סיפור מופרך במיוחד, ולא הודעות המשך מעצבנות (למעשה לא המשיך להגיב כלל).
בסה"כ הודעה סבירה, שהוציאה תגובות שיכולות להועיל לכמה קוראים.
&nbsp
יוצא לי לקרוא על בסיס קבוע בפורום הזה שרשורים טרוליים בהרבה, ע"י משתתפים שנחשבים קבועים ולגיטימיים פה ואין להם "טרול" בכינוי.
אז מעדיפה לשפוט לפי התוכן, גם אם הסיפור מומצא.
&nbsp
 

rj111

New member
כמה שיטות לביצוע משימות מורכבות וקשות

1. חלוקת המשימה לתת משימות קלות לביצוע.
2. פישוט המשימה למשימת שלד בסיסית, לפני ביצוע המשימה עצמה.
3. בקשת עזרה בפורומים ומחברים לעבודה.
4. ניהול רישום של מפרט הדרישות, הדזיין, ושלבי הביצוע.
5. ניסוי וטעייה בשלבים שלא ברור איך לבצע, עד ההצלחה.
 
למעלה