קיטורים של מנהל בכיר בחברה קטנה

קיטורים של מנהל בכיר בחברה קטנה

אני מצטער מראש שלא אכנס לפרטים אלא אדבר בצורה כללית, כדי למנוע זיהוי.

אני עובד בתפקיד בכיר בחברה קטנה, ולאחרונה התרחש מקרה שהשאיר אותי עם טעם רע, ואני לא יודע איך להתמודד איתו.
מה שקרה זה שהבוס שלי (שהוא גם אחד משני הבעלים) ביצע פעולה מסויימת שהיא לחלוטין בתחום אחריותי. הוא ביצע אותה ללא ידיעתי, מבלי להתייעץ איתי לגביה ומבלי שהייתי נוכח וזמין באותו זמן.
כמובן שהפעולה לא עברה בצורה חלקה ומאז אני מקדיש את הזמן לתיקונים וכיבוי שרפות.

מעבר לכך שככה לא עובדים בחברה מסודרת, ושצורת העבודה הזאת משפיעה לרעה על שאר העובדים שרואים שאפשר לבצע פעולות פזיזות בלי דיונים והכנה מראש, מה שבעצם אני חושב שמפריע לי זו ההתעלמות המוחלטת מנוכחותי. יש לי ניסיון רב שנים בתחום הזה ואפילו העברתי הדרכה לעובדים בנושא (שאותו בוס לא השתתף בה למרות שהזמנתי אותו), ואילו הבוס לא מבין בתחום הזה כלום, ונחשף אליו רק באותו יום בו ביצע את הפעולה.

מפריע לי שלמרות שיש בחברה מקור ידע מוסמך בתחום, הבוס בחר להתעלם לחלוטין מהמשאב הזה. מפריע לי שנתנו לי טייטל מפוצץ, אבל בפועל מסתבר שלא עומד מאחוריו כלום כי בשעת אמת הבוס עושה מה שהוא רוצה בלי אפילו ליידע אותי. מפריע לי שהתדמית שלי נפגעת בחברה כי העובדים האחרים שיודעים שהתחום הזה הוא באחריותי רואים את כמות הבעיות שהפעולה הזאת גרמה, ולא מבינים שהיא התבצעה ללא מעורבותי. ואלה שכן מבינים, מבינים שהבוס לא סופר אותי ועוקף אותי בסיבוב.

כיצד עלי לנהוג? האם להתעמת עם הבוס הזה? מה להגיד לו? האם לדבר עם הבעלים השני? או שאולי פשוט להחליק ולעבור לסדר היום עד המחדל הבא, כי אחרי הכל הוא הבעלים ומותר לו לעשות מה שהוא רוצה?
 

selalerer

New member
לגמרי תלוי בך, במה שאתה רוצה להשיג ומה המחיר שאתה מוכן לשלם.

יש לך טווח גדול של פעולות שאתה יכול לנקוט, בין לא לעשות כלום ובין לדרוש לשלול מהמנהל הזה את היכולת לעשות פעולות כאלו בעתיד (אולי אפילו באמצעים פיזיים, נעילה, סיסמא וכו').
&nbsp
אתה יכול לדרוש שלא יעשה דבר כזה שוב ולאיים בהתפטרות.
אתה יכול להיכנס לשיחה איתו ולבקש בנימוס.
אתה יכול להתעלם ולהמשיך לעשות את העבודה שלך הכי טוב שאתה יכול בתנאים האלו.
אתה יכול לעשות שיחה משולשת, אתה ושני הבעלים, ולהעלות את הנושא ולראות לאן הרוח נושבת.
 

user32

Well-known member
מנהל
אין לך יחסי חברות ואמון עם הבוס?

אם אתה לא יכול לדבר בחופשיות עם המנהל הישיר שלך ועוד בחברה קטנה אז זו בעיה בפני עצמי. אני הייתי נכנס אליו ופשוט זורק לו בחיוך "בוא'נה אתה לא מבין איזה בלאגן עשית. למה אתה מסבך אותנו סתם? פעם הבאה תגיד לי ואני אדאג לעשות את זה מסודר. חבל, אתם משלמים לי טונה כסף ובסוף אתם זורקים הכל בגלל פזיזות. בחייאת תרים טלפון פעם הבאה".

זה בדרך כלל יספיק. היו לי בוסים שפחדו לעשות דברים "כי יוזר32 יהרוג אותי אחר כך". אם הבוס שלך הוא נפוח אגו ומלא חשיבות אז לא משנה מה תעשה תצטרך כנראה לבלוע את הכבוד שלך (כי בכל מקרה הוא יגלגל את האשמה על מישהו אחר וכנראה עליך).
 

BravoMan

Active member
משהו מוזר לי בסיפור הזה:

דברים כמו "טייטל מפוצץ" או "עבודה מסודרת" לרוב אינם נחלה של חברות קטנות, לפחות לא כלפי פנים, ולא בתחום התוכנה (זה התחום היחיד שאני מכיר).
&nbsp
כמה עובדים כבר יש, ולמה שלא כולם ידעו מה קורה?
&nbsp
האם יכול להיות שמשהו היה דחוף, ולא יכלו להשיג אותך?
&nbsp
די קשה לשפוט בלי לדעת באמת מה המצב ומה היחסים בחברה שלכם, אבל קצת מריח לי העניין מאגו שלך.
תעשה מה שנראה לך לנכון, רק תחשוב פעמיים האם באמת יש כאן בעיה של התנהלות שפוגעת בעבודה, או רק עניין של אגו "נגעו בדברים שלי בלי לשאול"...
 
תודה לעונים, תשובות

ראשית אני מודה לך שבחרת לשקף לי את זווית הראיה של הצד השני. זאת הסיבה שפניתי לפורום.

עבודה מסודרת היא לגמרי לא ב-DNA של החברה שלנו. בפרוייקטים שאני מוביל אני משתדל לדחוף קדימה גם במישור הזה, אבל במוצרי ה-Legacy הבלאגן חוגג. לגבי תואר מפוצץ אני חושב שאני היחיד בחברה עם תואר כזה, מה שגורם לי לחשוב (בנוסף להתנהלות שתיארתי בפוסט הקודם) שהוא פיקטיבי בלבד.

כן, היה מקרה דחוף, אולם הפעולה שהבוס נקט לא נתנה מענה לבעיה הדחופה, אלא יצרה בעיות משנה. אגב אותו בוס לא מאשים את הפעולה שנקט בבעיות שנוצרו, אלא מייחס אותן לגורמים אחרים. הוא טוען שלא היה ניתן לחזות את הבעיות האלה מבעוד מועד (כנראה כדי להצדיק את הפעולה שלו), למרות שאם היתה ניתנת לי ההזדמנות בהחלט הייתי מתריע עליהן, כי כאמור יש לי ניסיון של מספר שנים בתחום וכבר נתקלתי בהן בעברי, ואילו הבוס נחשף לנושא רק באותו יום.

אני יודע בוודאות שההתנהלות הזאת פוגעת בעבודה כי היא יצרה בעיות חדשות ושיתקה לי את העבודה השוטפת, אבל יחד עם זאת אני מסכים שכנראה יש פה עניין של אגו שלי. אני עוד לא בטוח אם זה עניין של "נגעו בדברים שלי" או שפשוט אני מרגיש שהתעלמו מהידע והיכולות שלי, וכשבאמת הם היו יכולים לבוא לידי ביטוי פשוט פסחו עליהם. בהנחה שמדובר באגו שלי, כיצד להתמודד עם התחושה הזאת? ליידע את הבוסים או לעבור לסדר היום?

לגבי תקשורת עם הבוס (נשאל ע"י user32), עם הבוס הזה קצת קשה לי לתקשר כי הוא לא מאפשר לי להשלים משפטים. אני יוצא משיחות איתו מותש ולא מסופק. לשמחתי ניתן לתקשר במיילים והודעות, אבל זה לא מתאים לכל המצבים, בטח לא לשיחות עדכון וכו'.
 

eveik

New member
יוזר דיי סיכם את כל הסיפור בכמה משפטים

אני אתן לך את הגירסא הטיפה יותר ארוכה.

קודם כל - רד מהתואר המפוצץ שלך. לאף אחד לא אכפת. אתה בחברה קטנה, כל מה שמעניין זה מה אתה עושה בתאכלס, ואנשים מסתכלים על המעשים שלך, לא עם איזה טייטל הצטרפת לחברה. למרות שיש לך ניסיון - אתה עדיין צריך להוכיח את עצמך, בין אם זה בפני הבוס שלך, ובין אם זה בפני שאר העובדים. אל תסתכל על זה ממקום של ״הגעתי עם טייטל מפוצץ ועכשיו כולם צריכים להקשיב לי״. זה לא מעניין, move on. ברגע שתוכיח את עצמך - אתה תראה שיכבדו ויעריכו אותך - בלי שום קשר לטייטל שלך.

לגבי המקרה הספציפי - אני משער שלפני שהגעת הבוס שלך היה אחראי על החלק הזה, או לפחות מעורב במידה כזאת או אחרת אז טבעי שאם יש בעיה דחופה הוא יהיה מעורב בה. יכול להיות שהוא היה מקבל החלטה טובה (ועדיין היית מרגיש לא בנוח שלא התייעצו איתך) ובמקרה הזה ההחלטה אולי הייתה לא נכונה. הנקודה היא שהוא לא עשה את זה ממקום של לפגוע בך, או להראות שהוא לא סופר אותך, או תרחיש קונספירציה אחר שאפשר לחשוב עליו - הוא בסך הכל רצה לתת מענה לבעיה הדחופה. זה לא סובב סביבך, זה סובב סביב החברה, ומה טוב ונכון לחברה, ואתה צריך להתחיל לחשוב בצורה הזאת.

פשוט דבר איתו. אל תכנס למשחקי האשמות, זה לא מעניין. תסתכל על זה מזוית פרודוקטיבית בלבד - איך לקבל את הפיתרון הטוב ביותר. זה לא עניין של אגו, זה מה טוב לחברה. הוא טוען שלא ניתן היה לראות את הבעיות שייוצרו - תסביר לו למה אתה חושב שכן יכלת לראות את הבעיות האלו - ואיזה פיתרון היית נותן במקום. שוב, בלי להאשים אותו שקיבל החלטה לא טובה, או שהוא לא מספיק טוב בלזהות בעיות - אל תקח את זה לשם כי תכנס למשחקי אגו. פשוט תסביר למה אתה חושב שכן היית יכול לעזור בפיתרון, ותבקש ממנו להשתדל לערב אותך במקרים כאלו. כמו שיוזר אמר - בסופו של דבר זה למה הם הביאו אותך, אז חבל שלא ישתמשו בך.

״מפריע לי שהתדמית שלי נפגעת בחברה כי העובדים האחרים שיודעים שהתחום הזה הוא באחריותי רואים את כמות הבעיות שהפעולה הזאת גרמה, ולא מבינים שהיא התבצעה ללא מעורבותי. ואלה שכן מבינים, מבינים שהבוס לא סופר אותי ועוקף אותי בסיבוב.״ - dude, צא מהסרטים האלה. אלא אם כן יש לך סיבה ממש טובה לחשוב שאנשים ממש מדברים על זה ומתעסקים עם זה (ההימור שלי יהיה שזה לא המצב) - זה הכל בראש שלך. לאף אחד לא אכפת, זזים מהר, יש בעיות - מתקנים, וממשיכים הלאה. זה כמו ילד בבית ספר שהייתה לו פאדיחה ועכשיו הוא חושב שכל הילדים כל החיים יזכרו את זה, ויום אחר לילד אחר הייתה פאדיחה אחרת ואף אחד כבר לא זוכר את המקרה הקודם.

קיצר מה שאני מנסה להגיד - זה לא מעניין, אל תתעסק יותר מידי במחשבות האלה, זה לא פרודוקטיבי ולא יוביל אותך לשום מקום. תחשוב איך מתקדמים האלה מפה. תדאג לעשות עבודה טובה ותקבל את ההערכה התואמת לטייטל שלך.
 
תודה

מרגיע אותי לחשוב שישנה אפשרות שהמעשה לא נעשה בשביל לפגוע בי. גם אם זו לא האמת, אני אאמץ את הגישה הזאת, כי זו הדרך הטובה ביותר שאוכל להמשיך לעבוד איתו.

נ.ב. תודה על ההתייחסות העניינית למרות שהמקרה תואר בצורה אבסטרקטית.
 

eveik

New member
העולם לא סובב סביבך ידידי :)

זה לא שישנה אפשרות שזה לא נעשה בשביל לפגוע בך - התרחיש הסביר ביותר הוא שזה לא נעשה בשביל לפגוע בך.
&nbsp
אני לא אומר את זה כדי לגרום לך להרגיש טוב, אני אומר את זה כי אני באמת מאמין בזה (מהניסיון שלי בחברות קטנות ומנהלים שפועלים באופן דומה).
&nbsp
בהצלחה.
 

BravoMan

Active member
הנה שוב דבר שנראה לי מוזר:

כבר בכותרת של ההודעה הפותחת כתבת שאתה "מנהל בכיר".
מי שמגיע לתפקיד כזה אמור להיות אסרטיבי מספיק כדי לא לתת למנהל הישיר שלו, ועוד בחברה קטנה בה לא אמור להתקיים איזה "דיסטנס צבאי", למנוע ממנו לסיים משפטים.
&nbsp
יש לך מה לומר?
תהיה מספיק אסרטיבי כדי להוציא את זה החוצה!
זה לא מבטיח שהבוס שלך יקשיב לך, אין לי מושג איזה סוג מנהל הוא, אבל לפחות תצא עם בטחון שעשית את המוטל עליך, והעברת את הנקודות שהיית צריך להעביר.
&nbsp
מכאן, זו כבר בעיה של המנהל שלך.
&nbsp
באשר לבעיות שהפתרון יצר:
אני שוב מדבר מתחום התוכנה, אבל רגרסיות קורות.
לפעמים מקבלים החלטה דחופה להיפתר מבאג שיותר מידי מפריע, והתיקון הפשוט לכאורה גורר 10 באגים חדשים.
&nbsp
תמיד כשמחליפים גרסה מצפים לבאגים, אבל כמעת אף פעם לא יודעים מה בדיוק יצוץ, והם המצב באמת ישתפר או יחמיר. ככה זה כשעובדים תחת לחץ.
&nbsp
זכור שכולנו בני אדם, וגם מנהל מנוסה יכול לקבל החלטה לא נכונה. זה יפה שאתה בטוח בדיעבד שהיית פותר הכל בצורה הכי טובה, אולי אתה אפילו צודק וזה באמת היה מצב שהיית מסדר מתוך שינה.
&nbsp
אבל באמת שטעות כזו אינה סוף העולם, וגם אם זה יצר לך עוד עבודה, כל עוד לא סגרו את החברה, בסופו של יום, באמת שלא קרה כלום...
 
למעלה