איך ניתן לזרז חברה להגיע להחלטה לגביי?

darkman5

New member
איך ניתן לזרז חברה להגיע להחלטה לגביי?

היי חברים,
רציתי להתייעץ איתכם במשהו בקשר לחיפוש העבודה שלי.

בקצרה- עשיתי ראיון עבודה בחברה X, הלך לי מעולה וגם הרגשתי שהתרשמו ממני. המתאמת השמה ששלחה אותי לשם אמרה לי שהם אכן התרשמו ממני לחיוב אבל עדיין מתלבטים בין כמה מועמדים.
נכון להיום, עבר שבוע וחצי מאז הראיון והחברה X עדיין לא החזירה לי תשובה לגבי האם ממשיכים איתי או לא.

ממה שההיגיון אומר לי, אם אני אחכה יותר מדי *בלי לעשות כלום*, הם ימשיכו לשים אותי ב-HOLD ולראיין אנשים בלי סוף, ומתישהו הם כנראה ימצאו מישהו יותר מתאים ממני ויגידו לי "ביי ביי".
הייתי רוצה לנסות לקדם את עצמי שם ולזרז את ההחלטה שלהם, לטוב ולרע. אני אחכה עוד יומיים-שלוש, ואם לא אקבל תשובה אז אתחיל לפעול. חשבתי על כמה אופציות:

1. לומר להם שהגעתי במקום אחר לשלבים מאוד מתקדמים (או אפילו שכבר קיבלתי הצעת חוזה), אבל שאני מעוניין יותר לעבוד אצלם ב-X ולכן אשמח לשמוע מה קורה איתי.
2. אולי לומר להם שאני מוכן לרדת בציפיות השכר שלי (בערך 2-3K בברוטו כמובן). השאלה היא איך זה נראה לדעתכם? האם הצהרה שכזו תגרום להם לחשוב שאולי אני נואש מדי (או לא מעריך את עצמי מספיק) ואז יגרום להם לא להמשיך איתי, או שזה יהווה איזשהו פתח בשבילם "לחסוך עליי" ואז הם אולי "יקפצו" על ההזדמנות וכן ירצו לקחת אותי?
3. כל אופציה אחרת שנראית לכם הגיונית.

אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע לאופציות. תודה רבה!
 

user32

Well-known member
מנהל
תשובות

1. זו ההמלצה שלי לפחות. מקובל ומוכר אצל המעסיקים. לא תמיד עוזר כמובן אבל שווה לנסות.
2. רעיון רע אלא אם כן יש בעיית תקציב. כדאי לשאול "האם יש משהו שאני יכול לעשות כדי שנוכל לסגור?" או משהו כזה. אם יענו לך שהתפשרות בדרישות תעזור אז תוכל להציע לרדת. העניין הוא שהרבה פעמים זה לא עניין של תקציב בכלל אלא סתם התלבטות בין כמה מועמדים או התלבטות בכלל ואז עם תציע לרדת זה גם משדר נואשות וגם אם כן יחליטו לסגור איתך כבר הכרזת שאתה מוכן לוותר מראש על התנאים האלה ותהיה בטוח שישתמשו בזה.
 

GuestOfHonor

New member


 

choo

Active member
השתמש באופציה מספר אחד *אם זו האמת*

&nbsp
לשקר כדי לקבל הצעה ממקום עבודה - זה רעיון רע באופן כללי
 

ipv6

Member
זה אומנם לא האמת

אבל זאת טקטיקה לגיטימי בניהול מו"מ. זה מסוכן והוא עלול להדפק מזה, אבל אין פה שום בעיה מוסרית \ חוקית ובפועל אנשים מתנהלים ככה.
זה שונה מהותית מלשקר לגבי נסיון או כישורים.
זה גם קצת זועק "תחזיקו אותי תחזיקו אותי.."


אני לא הייתי יוצר קשר. אם ירצו שיתקשרו לבד, צריך להמשיך להתראיין ולייצר אופציות אמיתיות.
אלא אם כן הציפיות שכר נורא גבוהות, מקומות &טובים& לא יתפשרו על מועמד בגלל 2-3 אלף בחודש. זה עלול לעלות בהרבה יותר מזה.
 

choo

Active member
שקר - הוא שקר. זה גם לא מוסרי, וגם מסוכן

&nbsp
לגבי חוקיות במקרה כמו זה - אין לי מושג. באופן עקרוני ישנם שקרים שאמירתם מהווה עבירה על החוק (חלק מהם גם עבירה פלילית). השקר המסוים הזה? אינני יודע.
 

ipv6

Member
לא שמעת אף פעם

שאומרים למועמד שמאד התרשמו ממנו אבל כרגע מראיינים עוד מועמדים כשבפועל שומרים את הבן אדם ל-backup למקרה שמועמד אחר, שכבר נבחר, לא ירצה לחתום?
או שאומרים למועמד ברגע האחרון שהמשרה נסגרה כשסתם לא רצו אותו?
או שיש שתי הצעות זהו ומודיעים לחברה שרוצים יותר להגיע אליה, ששברו את ההצעה שלהם ומבקשים להשוות? גם טקטיקה לגיטימית עם סיכון.

זה בסוף חלק מההתנהלות של מועמדים-חברות \ טקטיקות במו"מ.
 

choo

Active member
לא שמעתי שאמרו דברים כאלו בצורה שקרית

&nbsp
ואם מישהו יציע לשקר בצורה כזו למועמדים - אני אצא גם נגד זה.
 

ipv6

Member
אז אני שמעתי. זה practice נפוץ לשני הצדדים

כמו בכל סוג של מו"מ.
לא שמעת שאומרים למועמד שהלך לו רע בסוף הראיון ש"אנחנו בוחנים עוד מועמדים ונחזור אליך עם תשובה" גם זה חצי שקר כי הוא מקבל את ההרגשה שיש לו סיכוי למרות שההחלטה לפסול אותו נפלה.

בסוף הדברים האלה זה חלק מהדינמיקה. אם אתה מוכן לקחת את הסיכון בלהגיד שיש לך הצעה מתחרה, תגיד להם שהציעו לך להיות מנכ"ל נאס"א. הסיכון עליך.
 

choo

Active member
הבדל בין משפט אמת שנועד למנוע העלבה, לנסיון להוציא דבר במרמה

&nbsp
לאמר למרואין ש"נחזור אליו עם תשובה" זה לא שקר - אם בכוונתנו אכן לחזור אליו עם תשובה. כנ"ל העובדה שאנחנו בוחנים עוד מועמדים - אנחנו אכן בוחנים עוד מועמדים.
&nbsp
אין מה להשוות את זה, לנסיון לשקר לחברה ש"יש לך הצעה אחרת" כשאין לך הצעה אחרת. לעומת זאת, אם אתה אכן מצוי בתהליכים בחברות אחרות, לאמר שאתה נמצא בתהליכים בעוד חברות איננו שקר.
&nbsp
מו"מ הוא לא תרוץ לשקרים ועברות - לא כל דבר לגיטימי במו"מ, ובוודאי לא כל דבר חוקי במו"מ
&nbsp
 

ipv6

Member
אם ההחלטה של חברה X לתת למועמד הצעה

מסתמכת בצורה חזקה על כמות ההצעות האחרות שיש לאותו מועמד - אז שיבדקו את זה. אני לא מכיר תקדים שמשהו נתבע בגלל שאמר לחברה שיש לו הצעה אחרת כשבפועל לא הייתה לו.

יש אנשים שלא מתלבטים לגביהם אלא מחכים לחתום עם מי שלפניהם לפני שמודיעים להם שלא. עדיין התשובה שהם מקבלים היא בדרך כלל כזאת שמשדרת שיש להם סיכוי סביר להתקבל למשרה. לא שמעתי אף פעם על משהו שאמרו לו "אתה במקום ה3 אם ה2 הראשונים לא ירצו אז ניקח אותך" אבל שמעתי לא פעם שעושים ככה. זה נפוץ.

יש חברות שלא מוכנות לדון בכל מה שקשור לשכר לפני שעברת X שלבים בתהליך (שוב - טקטיקה של מו"מ - כדי שלא כל מועמד שמגיע ידע כמה החברה יכולה \ מתכוונת לשלם למשהו עם פרופיל כמו שלו) ומשחררות אמירות כלליות "אם משהו לא עובד אצלנו, זה לא בגלל השכר". ברור שיש אנשים שהדרישות שלהם גבוהות ולא יגיעו בסוף בדיוק בגלל השכר. "רימו" את אותם אנשים? לא..זה חלק.מהמשחק, זה חלק מהדינמיקה, תיקח את הסיכון עליך ותחליט מה לעשות.

בדיוק כמו שאם אני שומע בראיון "אצלנו הפיתוח הוא ברמה הכי גבוהה שקיימת" אני מבין שזה משפט שיווקי ולא מניח אוטוטמטית שהמראיין הלך ובדק את כל השוק לפני שהוא אמר לי את זה.
 

ipv6

Member
אגב,

כששואלים ציפיות שכר, הרי הכוונה לשכר הכי נמוך שעבורו אהיה לעבוד עבור החברה. ואם ביקשתי 30 אבל בת'כלס החברה מצא חן בעניי ואהיה מוכן לסגור שם גם ב27. אז לבקש 30 זה לא מוסרי? זה פסול? הרי אני "משקר להם".

או לכיוון השני, חברה ששמעה ציפיות שכר ובסוף מציעה שכר נמוך יותר. אז גם הם רמאים? הרי עשיתי את כל התהליך בהנחה שיש הסכמה על ציפיות השכר שהצגתי.
 

choo

Active member
זה נקרא "ציפיות שכר" ולא "השכר הכי נמוך שתסכים לעבוד עבורו"

&nbsp
כששואלים אותך מה ציפיות השכר שלך - אתה אמור לאמר מה ציפיות השכר שלך, ולא מה השכר הכי נמוך שעבורו תהיה מוכן לעבוד.
&nbsp
אתה ממשיך לחפש את השקרים מתחת למדרכה - אבל הענין יותר פשוט מזה - האם מישהו אומר משהו מתוך ידיעה ברורה שהדבר הזה הוא שקר, וכדי להשיג משהו שהוא לא יכול היה להשיג אם לא היה משקר. באמת שאין טעם לנסות להוביל את זה עד אבסורד כדי לנסות להראות שכולם משקרים - זה לא הופך את זה לנכון בפועל.
 

ipv6

Member
לדעתי

שכשחברה שואלת "ציפיות שכר" הכוונה בדיוק לשכר הנמוך ביותר שתסכים לעבודו עבורו, אני אניח פה הנחה מטורפת שאין לי סטסטיקה עבורה, אבל לכל ציפיות שכר X העובד יגיע גם עבור כל Y >=X. וגם פעולה לגיטימית כמו לנסות להוציא שכר יותר גבוה מהדרישה המנמלית שלך, אפשר לקטלג תחת
"מישהו אומר משהו מתוך ידיעה ברורה שהדבר הזה הוא שקר, וכדי להשיג משהו שהוא לא יכול היה להשיג אם לא היה משקר"
כי רב הסיכויים שלא תקבל יותר ממה שבקשת בגלל רצונם הטוב.

לגבי הדוגמאות מהצד של המעסיק, אני עומד על מה שכתבתי כולל היכרות עם אנשים קרו להם מקרים המסוג שספרתי. קיבלו את ההרגשה שיש תיאום בנושא השכר והופתעו בסוף התהליך.

אבל, אמרת את שלך, אני את שלי. איש בדעתו יחיה.
 

choo

Active member
לתומי חשבתי שחידוש השפה העברית שמור לאקדמיה ללשון העברית ;)

 

ipv6

Member
אני מעריך מאד את ידיעותיך ותרומתך לפורום

אבל בנושא הזה אנחנו נישאר חלוקים.
 

yMaster

New member
ולאחר ראיונות וקבלה להגיד שאין תקן?

מקרה אמיתי מחבר, התראיין ואמרו לו בטלפון שהוא התקבל לאחר כל השלבים.
לאחר מכן התברר כי אין תקן לתפקיד... (שעדיין מפורסם באתר החברה)
האם מישהו שמע על מקרה כזה? מרגיש כמו זלזול במועמד, שבין היתר גם השקיע מזמנו לראיונות ובסוף "ליפול" על נושא שכזה...
 

ipv6

Member
אני מכיר מקרים כאלה

בגלל זה לא הסכמתי עם choo.
זה חלק מהדינמיקה. מה שאתה מציג הוא הצדדים היותר מכוערים מצד החברות.

אני אישית לא רואה בעיה להגיד לחברה שהציעו להיות מנכל גוגל ואתה דורש שישוו לך את התנאים אם לא, תלך לנהל את גוגל. הסיכון עליך, בסוף זאת לא מערכת יחסים עם אישתך, זה מו"מ.
 
למעלה