התייעצות לגבי בחירת מקום עבודה

Sagilevi22

New member
התייעצות לגבי בחירת מקום עבודה

היי,

יש לי כמה התלבטויות לגבי בחירת מקום עבודה:

1. כמה משקל כדאי לתת למיקום החברה, לעומת עולם התוכן והטכנולוגיה? אני יודע שזה די אינדיוידואלי אבל אולי בכל זאת יהיו כמה תובנות מעניינות.

2. מבחינת ההליך עצמו - איך כדאי להגיע למצב שבו יש בחירה? כמה זמן נהוג לבקש לשקול הצעה מרגע שיש חוזה?

3. הנסיון שלי עד היום הוא בעולם ה-PHP. יש לי כמה אפשרויות ב-Ruby/C#/Java וגם בתחום ה-Front End. איזה קריטריונים הייתם בוחנים בהקשר של האם להשאר באותה שפה / תחום או לעבור? האם זה "מגביל" אותי לחזור לעולם ה-Open Source בעתיד, במידה וארצה?

תודה.
 

choo

Active member
כמה מחשבות בנושא:

&nbsp
א. מרחק - לכל אחד יש קו אדום, שמעבר לו הוא לא יוכל להחזיק מעמד במקום העבודה. יש אחד שבשבילו ליסוע יותר מחצי שעה לכל כיוון זה קו אדום. אחר יאמר יותר משעה. שלישי יאמר יותר משעה וחצי, ורביעי יסתדר גם עם שעתיים.
&nbsp
הקו האדום שלך צריך להיות "המרחק המקסימלי שאיתו תוכל להחזיק מעמד במקום העבודה לפחות X זמן (X יכול להיות שנה, או שנתיים, או לטווח רחוק - וגם הוא אינדיווידואלי).
&nbsp
מתחת לקו האדום, עדיין יש העדפות. יכול להיות שהקו האדום שלי הוא שלושת רבעי שעה לכל כיוון, אבל אם יש מקום עבודה שנמצא במרחק 5 דקות מהבית, אני אעדיף אותו גם אם הטכנולוגיה בו קצת פחות מלהיבה אותי או קצת פחות מדברת אלי ממקום אחר שנמצא במרחק נסיעה של 40 דקות לכל כיוון.
&nbsp
ב. משך הזמן המקובל למתן תשובה על הצעת עבודה הוא עד שבוע. יש מקומות שילחצו על פחות מזה, ויש מקומות שיסכימו גם ליותר מזה (זה מאוד משתנה גאוגרפית - באזור המרכז הדברים זזים לרוב מהר יותר והזמנים קצרים יותר, מאשר באזור הצפון או הדרום - שבהם יש פחות מחפשי עבודה ופחות מקומות עבודה).
&nbsp
באופן עקרוני, צריך להשתדל "למתוח" קצת תהליכי ראיון בחברות זריזות, ולהפעיל עלחץ על החברות המהירות יותר, כדי להגיע ל"קו הגמר" (מתן הצעת עבודה) בזמנים דומים. קח בחשבון שכשאתה מתראיין הרבה, בכל רגע נתון תהינה עוד חברות שתהיה איתן רק בתחילת התהליך, אין לזה סוף, ותמיד מקום שעוד לא התראיינת בו נשמע יותר מפתה ומלהיב ממקום שכבר ראית את המשרדים שלו ועברת את תהליכי הראיון. אתה צריך לחתוך כשאתה חושב שיש לך הצעה שעומדת בכל הקוים האדומים שלך ובמרבית הרצונות שלך, גם אם ייתכן שיש דברים טובים עוד יותר שטרם הגעת אליהם. כמובן, אם אתה מחפש את "משרת החלומות" על אש קטנה כשאתה בפועל עובד במקום שאתה מרגיש בו טוב ולא מחפש "לברוח ממנו כמה שיותר מהר" - הכללים משתנים, אבל קח בחשבון שבמצב כזה יש מעט מאוד מקביליות בהצעות עבודה קונקרטיות, ואתה צריך לבחון כל מקרה לגופו.
&nbsp
ג. הבחירה לעבור לטכנולוגיות אחרות צריכה להתבסס על כמה קריטריונים. אם הטכנולוגיה החדשה מבוקשת יותר בשוק, והאסטרטגיה שלך היא לפנות להיכן שמצוי רוב השוק - לך לשם. אם האסטרטגיה שלך היא לפתח מומחיות מיוחדת בנישה ספציפית, עדיף שתשאר עם אותה טכנולוגיה, תוך שימת לב שאתה לא נשאר עם "ספינה שטובעת". אם אתה מחפש שליטה רוחבית על יותר טכנולוגיות - אין בעיה שתלך למקום שעוסק בטכנולוגיה אחרת למשך 2-3 שנים, ולאחר מכן תעבור שוב (או תחזור לטכנולוגיה הקודמת) - בתנאי שתיקח בחשבון שטכנולוגיה שלא משתמשים בה כמה זמן - צוברים בה חלודה, וכדי לחזור לעבודות בה, צריך להשקיע זמן בהורדת החלודה. מעבר לזה, יש טכנולוגיות שמשתנות מהר יותר, ויש כאלו שפחות. בטכנולוגיה שמשתנה לאט - תוכל לעזוב אותה למשך מספר שנים ואז לחזור אליה אחרי הסדרת חלודה בקלות. בטכנולוגיה שמשתנה מאוד מהר - ייתכן שאחרי 2-3 שנים תגלה שאתה צריך לבצע השלמה מאסיבית לפני שאתה מתראיין שוב לתפקידים שעובדים עם הטכנולוגיה הזו, וייתכן שיהיו מעסיקים שלא יראיינו מישהו שלא עבד עם אותה טכנולוגיה לאחרונה. ככל שמדובר בתחום יותר נישתי - עשויה להיות לזה השלכה גדולה יותר. בתחום פחות נישתי, סביר שיהיו מספיק מעסיקים שיראיינו גם מישהו שעבד עם אותה טכנולוגיה רק לפני מספר שנים.
 

rj111

New member
לגבי שפת שרת

אני לא איש שרתים - הרושם שלי שפייתון הכי מבוקשת ו-PHP יורדת.
לגבי פרונטאנד - אנגולאר.
בדוק בגוגל טרנדס.
 

Sagilevi22

New member
איך אתה בודק את זה?

מה הכוונה הכי מבוקשת? כמות חיפושים? כמות משרות פנויות?
&nbsp
מה לגבי AngularJS 2 מול React? והאחרים?
&nbsp
ספציפית לגבי צד שרת - יש הרבה חברות שעושות הסבה ל-Ruby, ומעניין גם לדעת אם זו עדיין שפה שמתפתחת או דועכת. אגב, אם php/ruby דועכות, זה מעניין לדעת על חשבון מה, כי הרושם שלי הוא שעדיין הרבה פרויקטים חדשים נעשים ב-PHP. אמנם JS מאוד צומחת אבל זה לא נראה במימדים גדולים עדיין. אבל שוב, רק רושם אישי.
&nbsp
 

N i X

New member
הרושם שלי ש JS מתפוצצת

גם קליינט וגם סרבר, יש ביקוש עצום.
&nbsp
אם תסתכל על SO Survey 2016:
http://stackoverflow.com/research/developer-survey-2016#technology
&nbsp
מה שכן, מעניין מה יקרה אחרי webassembly (אם זה בכלל יתפוס).
&nbsp
ruby ו php (קצת) בדעיכה, אבל לא הייתי קובר אף אחת מהן בעתיד הקרוב,
רובי בארץ תמיד הרגישה לי יותר נישתית.
&nbsp
C# מאוד פופלארית בארץ מהרושם שלי יחסית לחו״ל. המהלכים האחרונים של ms בתחום, כמו שחרור ה .net core וכו׳ היו נשמעים לי דמיונים לפני כמה שנים, והנה זה קרה, אז לך תדע.
לדעתי זה נותן פייט לג׳אווה, שם לא ברור מה אורקל תעשה עם J2EE ומתי.
&nbsp
לסיכום לדעתי בנתיים יש יתרון ברור להתמקצע ב JS, עד שלא נפתרים ממנה בלקוח זה רק הגיוני שכל הסטאק יהיה באותה שפה.
אם וכאשר web assembly תתפוס, לדעתי MS יהיו הראשונים לבנות לזה טולינג מתאים אם הם ממשיכים ברוח העכשווית, אז זה גם שחקן שכדאי לשים עליו עין.
&nbsp
בנקודת זמן הזאת, הייתי מוותר על php/ruby/python.
&nbsp
לגבי אנגולר2 מול ריאקט, אין מנצח ברור לדעתי ואולי גם לא יהיה ואולי מחר יהיה MosheJS הדבר החם הבא. צריך בסיס טוב ב es5+es6+es7 + נסיון במערכות גדולות, לא חושב שזה יהיה issue.
 

choo

Active member
נקודה למחשבה - חברות שפותחות קוד - עושות מתוך חולשה לרוב

&nbsp
אם תסתכל על ההסטוריה של "חברה עם מוצר קוד סגור שהחליטה לפתוח את הקוד" - זה היה לרוב סוג של "שירת ברבור" של החברה שפתחה את הקוד. זה נכון לפתיחת הקוד של נטסקייפ (פתיחת הקוד הראשונה שזכתה לפירסום נרחב בכלי התקשורת, ככל שזכור לי) - נטסקייפ הובסה על ידי מיקרוסופט ונעלמה. לקח המון שנים עד שגוף עצמאי לחלוטין הצליחה לייצר את מוזילה מתוך הקוד הזה, ועוד הרבה זמן עד שפיירפוקס נולד מתוך זה ושם סוף להגמוניה של מיקרוסופט בשוק הדפדפנים.
&nbsp
כנ"ל אם תסתכל על אקליפס - זה התחיל מפרוייקט קוד-סגור של איי בי אם בשם visual age for java - מוצר מסחרי כושל, שאיי בי אם החליטה לשחרר לקהל הרחב. לקח המון שנים עד שזה הפך למה שמוכר היום בתור אקליפס, וזכה להיות כלי פיתוח סטנדרטי של סביבות קוד פתוח, כמו גם כלי סטנדרטי למוצרים מסחריים בתחום המערכות המשובצות (עיין ערך workbench של חברת VxWorks)
&nbsp
או ראה את פתיחת הקוד המאסיבית של חברת סאן - בין אם בפתיחה של ה-jvm, פתיחת הקוד של star office תחת המותג open office (עוד מוצר שלקח לו שנים להפוך למשהו שנמצא בשימוש נרחב - והוא עדיין מוצר נישתי בקטגוריה שלו), ועד לפתיחת הקוד של מערכת ההפעלה solaris, שהיה אחד הפעולות האחרונות שסאן עשתה בתור חברה עצמאית.
&nbsp
נחיה ונראה אם מיקרוסופט עשתה את מה שעשתה בתור אקט של יאוש, או שיש לזה עדיין ויאביליות עסקית כדי להגן על מוצרים יותר בסיסים שלה (מערכות ההפעלה וmsoffice)
 

N i X

New member
אתה צודק שמוקדם מדי לדעת מה יהיה עם זה

אז נחיה ונראה.
אבל ההצעה של .net core לעומת java במיוחד כשאתה לא צריך לעשות דיפלוי על שרתי וינדוז מאוד טובה.
 

choo

Active member
טרול - הקוד של גוגל ברובו לא פתוח, ומה שפתוח - היה פתוח מראש

 

vinney

Well-known member
המם... אני חושב שקריאת המציאות שלך קצת עקומה

אני יודע שאתה טרול, ולא בדיוק איכפת לך מהמצב האמיתי, אבל הגדלת הרווחים של מייקרוסופט באה משירותי הענן, לא מכלי פיתוח או אופיס.
&nbsp
בשוק עליו צ'ו מדבר מייקרוסופט מקרטעת, וההכנסות שלהם בתחום הזה היו מתחת לציפיות האנליסטים הלא הכי אופטימיות גם כך. שים לב שבתחום המחשוב האישי ההנכסות של מייקרוסופט יורדות, משנה לשנה. דהיינו - אכן מייקרוסופט מצטמצמת בשוק הזה.
&nbsp
אבל בסדר, תמשיך לקשקש.
 

יבגני34

New member
אל תספיד זו חברה ים רווחים מוטריפים

והם יודעים במה להשקיע ולחדש,
 

vinney

Well-known member
אף אחד לא מספיד אותה

היא נהייתה ענק טכנולוגי אפור כמו IBM או אורקל, ולא מוציאה שום דבר חדשני במיוחד כבר הרבה זמן. היאוש שצ'ו מדבר עליו הוא בדיוק זה - חוסר יכולת לחדש ולצאת מהנישה שלהם. זה קורה להם בתחום כלי הפיתוח בדיוק כמו שזה קרה להם בתחום החיפוש, או האופיס, ומערכות הפעלה - ברגע שהקהל אינו שבוי שלהם, הקהל בורח להם.
 
למעלה