פרויקטים עצמאיים בתכנות

פרויקטים עצמאיים בתכנות

שלום לכולם,
אני סטודנט למדעי המחשב (שנה שנייה), מעוניין להתחיל לחפש עבודה בתחום, ברור לי שמאחר ואיני מצטיין, כמוני יש עוד מאות או אלפי סטודנטים שמחפשים עבודה כרגע, לכן אני רוצה ליצור מעט "ניסיון" בעצמי, משהו שאולי יעזור טיפה, דרך כתיבת פרויקטים עצמאיים, השאלה שלי היא, מה נחשב מספיק "גדול ומרשים" כדי להציג? האם לדוגמא עורך טקסט בסיסי מבוסס ממשק משתמש בסיסי (ג'אווה) נחשב, או שזה בזבוז זמן? מחשבון/משחק איקס עיגול? קשה לי להעריך את סדר הגודל של הפרויקט שדרוש.
מצד אחד אני מאוד אוהב לתכנת, מצד שני אני עושה את זה בזמן הפנוי שממש אין לי עכשיו, לכן אני רוצה לדעת לאן לכוון ע"מ שלא אבזבז את זמני.

מקווה שהשאלה מובנת, תשובות, הערות, הארות, הצעות לפרויקטים וכל דעה נוספת יתקבלו בברכה.

תודה ושבת שלום.
 

TrustMeEngineer

New member
לדעתי סתם לכתוב שורות קוד זה נחמד אבל לא יעזור הרבה

תתפקס על התחום שבו תרצה לחפש עבודה. מובייל? צור אפליקציה שתוכל להראות בראיון. אמבדד? תקנה ארדואינו/רספברי פאי ותכתוב מערכת הפעלה מאפס.
אולי תמצא פרויקט open source שתוכל להתעמק בו ולתרום לו.
 

choo

Active member
או משהו מקורי, או משהו גדול

&nbsp
פרוייקט מקורי של 500 שורות קוד - שהקדשת לו הרבה מחשבה, יהיה עדיף מפרוייקט בנאלי קטן.
&nbsp
אם אתה כותב משהו בנאלי - רצוי שהוא יהיה מספיק מרשים כדי שיתייחסו אליו בראיונות בתור משהו רציני - אחרת ספק אם הוא יתפוס את עיניו של מראיין כלשהו ויגרום להזמין אותך לעבודה (הוא יכול לעזור אחרי שכבר הגעת לראיון) אלא אם הוא יהיה מעבר לתכונות הבנאליות של אלפי העורכים הקיימים. אם אתה כותב עורך כזה, חשוב לפחות על תכונה אחת שתמיד חסרה לך בכל העורכים שאתה מכיר - ממש אותה, והדגש אותה בתאור הפרוייקט.
&nbsp
בסופו של דבר, אתה רוצה לבלוט מספיק כדי שיזמנו אותך לראיון. אדם עם ממוצע 90+ הוא מספיק נדיר כדי לבלוט. אדם עם פרוייקט לא סטנדרטי יהיה גם הוא בולט יחסית.
&nbsp
קח את החודשים הקרובים כדי להשקיע בלימודים שלך, לקרוא בעיתונות מקצועית, כדי שיצוץ לך רעיון לא סטנדרטי, שאותו תוכל להפוך לפרוייקט בהמשך השנה. צא מנקודת הנחה שייקח עוד כמה חודשים עד שזה יהיה מוכן - וחכה עם חיפוש העבודה עד אז. זה ישפר גם את ידיעותייך בתיכנות ובמדמ"ח (בסוף שנה ב לרוב יש לך הרבה יותר כלים מאשר בתחילת שנה ב או אפילו באמצעה)
 
נראה לי עדיף להשקיע בלימודים

בפורום הזה נהוג להציע לאנשים לעשות פרויקטים, אבל לא ברורה לי התועלת בהצעה הזאת. למי שממיין קורות חיים יותר קל למיין על פי ממוצע ציונים, ולא על סמך לנסות לקרוא תיאור של הפרויקט שלך, ולנחש האם הפרויקט הזה מספיק מרשים כדי לזמן לראיון.

(באמת מסקרן לשמוע סיפורים של אנשים מנסיון, האם מישהו קיבל סטודנט עם ציונים בינוניים, בזכות פרויקט)
 
לדעתי...

וזה רק ממה שהספקתי לקרוא בנושא, וקצת היגיון, אם מבין 20 קורות חיים, יש אחד או שניים שמספקים קישור לאתר בו מוצגים מספר דברים שהם כתבו, זה לא יכול להועיל יותר מ-5 נקודות בציון הסופי בחדו"א? סתם מקרה לדוגמא...

בסופו של דבר, ציונים טובים לא גוררים שהאדם מולך מתכנת טוב, אך פרויקטים גמורים מעידים על אדם שיש לו תשוקה ורצון לתכנת, וכנראה שיש בסיס סביר להניח שישלו יכולת מינימלית, מה שאי אפשר להגיד על כל אחד שלומד את התחום, ושוב, לא מדובר כאן על הזנחה של כל הסמסטר...
 

choo

Active member
אדם בעל תשוקה אמיתית לתיכנות - לא שואל בפורום מה לתכנת

 
יכול להגיד לך שכבר שנים בא לי לכתוב משחק דו-מימדי

אבל ברור שאין לי את הזמן לזה כרגע, מנסה להבין מה מספיק טוב כדי להראות סוג של ניסיון בקורות חיים, לא פרויקט חיים, סה"כ מחפש הכוונה מאנשים שכבר נמצאים בתעשייה וכנראה יודעים מה נחשב "מרשים" מספיק יחסית לסטודנט שעוד בלימודים.
סה"כ מה שיש לי תשוקה אליו יותר מהכל כרגע (=משחק) לא ריאלי כרגע, אז מנסה למצוא את השילוב בין זמן *יחסית* קצר של השקעה לבין פרויקט *יחסית* מרשים.
 

choo

Active member
לכתוב משחק דמקה בסיסי - דורש שבועות ספורים

&nbsp
אם תקרא על אלגוריתמי מיני-מקס - תראה שלממש משחק דמקה בסיסי לא לוקח הרבה זמן.
מה שכן - למי שנמצא בתחילת/אמצע שנה ב בלימודים - זה עשוי להראות מאוד מסובך, בגלל מחסור בנסיון במימוש אלגוריתמים
 

eveik

New member
אל תעשה מזה יותר מידי סיפור

אתה לא חייב לבנות תוכנית פיתוח של חצי שנה ולהתמיד בה, או לוודא שהפרוייקט שלך מספיק גדול או מספיק מעניין בשביל להתחיל אותו. כמעט כל דבר אפשר להתחיל בצורה יחסית פשוטה ועם הזמן להוסיף עוד דברים (עוד פונקציונליות, עוד אפשרויות וכו') בשביל להפוך אותו למורכב יותר ו"מרשים יותר".
&nbsp
מעסיקים רוצים לראות אנשים שאוהבים את מה שהם עושים, ועבודה על פרוייקטי צד היא דוגמא לא רעה לכך.
&nbsp
מה שאני מנסה להגיד - אם אתה באמת כל כך אוהב לתכנת כמו שאתה טוען, ובאמת כל כך רוצה לכתוב משחק דו-מימדי - פשוט תעשה את זה (בהנחה וזה לא פוגע לך בלימודים כמובן).
 

bismark1

New member
בהרבה מקומות, בשביל שהקו"ח שלך יהיו אותם 1 מ-20

אתה צריך קודם כל להגיע לאיזשהו רף מינימלי מבחינת הממוצע (אחרת סביר להניח שהם יסוננו עוד לפני שינתחתו על השולחן של המנהל המגייס) ככה שבסופו של דבר זה תלוי במצב הנוכחי שלך - ההבדל בין 78 ל-80 יותר גדול מההבדל בין 81 ל-83. במקרה הראשון כדאי חד משמעית לנסות להעלות את הממוצע (וזה נכון לכל ציון סף כמו 85, 90), אחרת זה באמת פלוס נחמד לקורות חיים.
 

GuestOfHonor

New member
ברור שלהשקיע בלמודים ולהעלות ממוצע צריכה להיות עדיפות עליונה

את תשובת ה"תעשה פרוייקט" אני נותן בדרך כלל לחברה שמגיעים לפה עמוק לתוך שנה ג', כשכבר ברור שהם לא יכולים להעלות או להוריד משמעותית את הממוצע שלהם, והחלופה ללעשות פרוייקט היא לשבת בצד ולבכות.

מה שכן, מהפרוייקטים האלה יכולים לצאת סיפורי הצלחה. אני יכול לחשוב על כמה שאני מכיר אישית - למשל, החבר שלמד במכללה בינונית, החליט להתמחות בווב, עשה משחק ומוביל היום קבוצת פרונט-אנד בחברה בינונית. או החבר לספסל הלימודים שבנה פרוייקט לתחרות של גוגל אאל"ט ורדפו אחריו בזכות הידע שהוא צבר בפרוייקט.

ממוצע היא הדרך המיינטסטרימית, הבטוחה והישירה להשיג עבודה. אני לא אומר שלא - זה הנתיב שאני בחרתי. הוא לא הנתיב היחיד.
 
למעלה