הערה להנהלה

joblist

New member
הערה להנהלה

תגידו, זה רק לי מציק שתפוז מנגנים וידאו באופן אוטומטי כשפותחים את השרשור, ועוד עם סאונד ?
 

Grosseto

New member
יש לתפוז מודל הכנסות

אתה לא צריך לשלם משכורות ולחלק דיווידנדים
 

vinney

Well-known member
עוד לא התקנת adblock?

מי שחושב שעוד ועוד פרסומות אגרסיביות יביאו לעוד ועוד הכנסות - מקבל בסוף את התוצאה ההפוכה...
 

user32

Well-known member
מנהל
אנחנו יורים לעצמנו ברגל

כשהאינטרנט התחיל היה מקובל לגבות תשלום על כל מני אתרים. עם הזמן התקבע מודל שעבד לטובת כולם: הכל חינם, התוכן, המיילים, השירותים, הכל ובתמורה אנחנו מסכימים שיופיעו פרסומות. מי שאומר שהוא אף פעם לא קנה מפרסומת באינטרנט שיבושם לו. עובדה שהפרסומות האלה רווחיות ביותר ומגלגלות סכומי עתק. לי בעצמי יוצא מדי פעם לרכוש דברים כשמופיע לי משהו שהוא בדיוק מתאים.

נכון, אין בעיה להתקין adblock. עם הזמן מה שיקרה הוא שהאתרים שגם כך מנהלים מלחמת חורמה ימצאו דרכים הרבה יותר מטרידות להרוויח. למשל להכניס פרסום סמוי לתוך מאמרי תוכן בצורה כזו שאף פלאגין לא יצליח לסנן. זה כבר קורה במידה כזו או אחרת אבל עם הזמן זה יהיה כל כך אגרסיבי שעיתונאים יצטרכו לכתוב כל מאמר כך שיכלול מראש התייחסות למפרסם כזה או אחר.
אני מאמין שזכותם של האתרים להרוויח. אני לא הייתי משלם דמי מנוי לאתר כמו תפוז אבל מוכן לסבול את הבאנרים והפרסומות כדי שהפורום הזה ואחרים ימשיכו להיות בחינם.
אני כן מסכים שנגן הווידיאו האוטומטי הוא מוגזם לגמרי מה גם שבמערכות הפעלה ודפדפנים מסויימים הוא טוחן את הCPU משום מה. אבל באופן כללי מי שמסנן את כל הפרסומות מכל המקומות פוגע בסוף בעצמו.
חומר למחשבה.
 

bismark1

New member
יש כל מיני מודלים

אבל יש הבדל מהותי בין אתר כמו תפוז לאתר של עיתון כמו הניו יורק טיימס שמשלמים לו דמי מנוי בשביל התוכן. בתפוז (כמו גם באתרים אחרים, כמו רדיט) התוכן באתר מיוצר באופן אקסקלוסיבי ע"י המשתמשים, ש"עובדים" למעשה חינם ולכן באתר כזה צריך להיות גבול לרמת הפולשנות של הפרסומות.
 

user32

Well-known member
מנהל
אני לא חושב שזה משנה

לפי ויקיפדיה תפוז הפסידה 2.5 מליון ש"ח ב2015. חיפוש בגוגל "רווח אתר תפוז" לא מעלה נתונים מחמיאים ונראה שכמו כל אתרי התוכן הוא נלחם בשביל להשאר רלוונטי מול פייסבוק ודומיו.
אני לא יודע כמה עולה לתחזק אתר כזה אבל לכל אחד ברור שאף אתר כזה לא יישאר בהפסדים לאורך זמן. יכול להיות שהם מגזימים עם הפרסומות ואפילו מרחיקים גולשים אבל הפתרון הוא לא להכריז עליהם מלחמה בצורה של חסימת פרסומות כי מי שיפסיד בסוף זה גם האתר (שייסגר) וגם אנחנו.
 

bismark1

New member
אף אחד לא מכריז מלחמה

אם פירסומת הופכת את חווית השימוש באתר לבלתי נסבלת אנשים באופן טבעי ינסו להיפטר ממנה. אם תפוז, בתור אתר שמתקיים באופן בלעדי בזכות תוכן גולשים, לא מצליח לייצר רווח בלי להידרש לאמצעים האלה אז כנראה שבאמת אין לו זכות קיום במתכונת הנוכחית.
 

user32

Well-known member
מנהל
אני יכול להציע הצעה חלופית

לשלוח מכתב לתפוז, לכתוב בפורום משוב (נדמה לי שיש משהו כזה), אם מספיק אנשים יתלוננו אני מאמין שזה ישפיע. בסוף הם רוצים שגולשים יישארו.
 

bismark1

New member
the path of least resistance

Adblock כבר מותקן ועובד בלי שאני אצטרך לעשות שום פעולה אקטיבית. אתרים חפצי חיים נוהגים לזהות את השימוש בו ולתת הודעה בסגנון "היי, אנחנו מבינים שאתם שונאים פרסומות אבל מזה אנחנו חיים, אם תסירו את החסימה אנחנו מבטיחים לא להציק" וזה אפילו עובד. ליצור לחץ ע"י זה שמספיק אנשים יכתבו בפורום משוב (אני כבר רץ לחפש אותו...) זה נחמד בתאוריה אבל לא באמת ריאלי.
 

Grosseto

New member
תסלח לי , אבל זה ממש חוצפה

מחר גם תגיש לתפוז חשבונית בגלל שאתה מואיל לכתוב פה את ההגיגים שלך
 

bismark1

New member
זה בכלל לא מופרך

יוטיוב משלם למי שמושך הרבה צפיות, ההאפינגטון פוסט נתבע ע"י בלוגרים שעבדו בחינם (והפסידו) ולא חסרות עוד דוגמאות. אתר שלא מייצר שום תוכן בעצמו ותלוי לחלוטין בתוכן גולשים בשביל לייצר תנועה יכול להעמיד פנים שלא צריך להתחשב בהם ("שיגידו תודה שאנחנו נותנים להם מקום לפרסם את השטויות שלהם וישתקו") אבל זה לא נכון - אפילו בפייסבוק מבטלים פיצ'רים שמעוררים יותר מדי מחאות שלא לדבר על מה שקורה באתרים יותר פרועים כמו רדיט שם המשתמשים כבר הביאו להתפטרות של מנכ"לית. אני לא יודע אם לתפוז במתכונתו הנוכחית יש יכולת להמשיך להתקיים אבל מה שבטוח זה שבלי גולשים אין אתר. לא טוב להם? שימצאו דרך אחרת לייצר תנועה.
 

Grosseto

New member
אז למה אנחנו בעצם פה למרות מבול הפרסומות?

מה יש בתפוז שאין במקומות אחרים ?
&nbsp
חייב להיות איזה ערך מוסף
 

bismark1

New member
יש ערך מוסף

נוצרה פה, בעיקר מסיבות היסטוריות לדעתי, קהילה (רוב האנשים קוראים/כותבים באופן קבוע באותם 1-3 פורומים) ולכן אנשים מגיעים לכאן שוב ושוב למרות הפלטפורמה הדפוקה. בלי זה באמת אין סיבה להכנס לתפוז, זה הנכס היחידי של האתר.
 

user32

Well-known member
מנהל
זה נכון

הערך המוסף של הפורומים זו הקהילה שכבר נוצרה. אני עוד הייתי חלק ממלחמות IOL וואלה שבעקבותיה משתמשים רבים נדדו לתפוז וכך הגענו עד הלום.

כך או כך, נראה לי שתפוז די קשובים למשתמשים. לפחות כמנהל קהילה אני מקבל פניות ושאלות מנציג שאחראי על התחום שלנו, אפילו בטלפון לפעמים וסה"כ נראה שיש נכונות לשמוע. אני אעלה את הנושא ונראה מה יגידו.
 

grishab

New member
אין מישהו בפורום הזה שירים את הכפפה ?

יש לדוגמה את CARFORUMS וגם גיפולוג שהם מערכות פורומים פרטית לכל הקשור ברכבים.
 

TakeCtrl

New member
אחד הפורמים היחידים שיש לו מבנה של עץ...

הוא וynet, (היה נחמד אם היו מיישמים את זה גם בטוקבקים שלהם במקום "אני מגיב לתגובה שהגיבה לתגובה לפני.", כמה קשה זה יכול להיות כבר?)
 
למעלה