הסיכויי למציאת עבודה עם שעות שפויות (8-9)לאחר מס שנות ניסיון

giller120

New member
הסיכויי למציאת עבודה עם שעות שפויות (8-9)לאחר מס שנות ניסיון

הי,

אניי בוגרת תואר ראשון בביולוגיה וכעת עושה הסבה לפיתוח תוכנה (קורס מקצועי מאד אינטנסיבי).

בהנחה שאתשלב כמפתחת תוכנה בתעשייה וארכוש ניסיון של כשנתיים שלוש.. האם אוכל משם להמשיך למקומות שבהם יש שעות עבודה נורמליות (כתשע שעות ביום) או שאין חיה כזו? מה הסיכויים שלי בתור אחת ללא תואר רלוונטי אך עם ניסיון למצוא עבודה כזו?

חשוב לי לאהוב את העבודה ולהשקיע, אך גם חשובות לי שעות הפנאי.. האם יש מקום לאנשים כמוני בתעשיית ההיטק?

תודה מראש לעונים ולעונות.
 

vinney

Well-known member
המם...

אני מניח שהבסיס לשאלה בא מתוך הנחה שיש איזושהי תקופת ״התמחות״ בה את מתחייבת לעבוד לפחות 20 שעות ביום במרחק של לפחות שעתיים מהבית, אבל אין כזה דבר.
&nbsp
אם חשוב לך לעבוד שעות סבירות - בראיון תבררי כמה עובדים במקום, ותלכי למקומות שעובדים שעות סבירות. אם חשוב לך להרגיש ״הייטק״, לכי למקומות שעובדים מצעת החמה עד צאת הנשמה רק כי זה מה ש״צריך״.
&nbsp
מה שיותר סביר שיקרה הוא שלא תמצאי שום עבודה, כי הלוקשים שמכרו לך כשמכרו לך את ה״קורס מקצועי מאוד אינטנסיבי״ קשורים למציאות בדיוק כמו ההנחה שלך שלא יכול להיות שלהייטקיסטים יש שעות פנאי.
&nbsp
&nbsp
 

TotalCommnader

New member
שעות שפויות היו בכל מקום שעבדתי בו. ככה אני מתרשם שגם הרבה מ

קומות אבל זה כמובן זה רושם. שפויות בעיני זה עד 10 שעות ב*ממוצע*. כיום זה נע בין 9 שעות בעונת המלפפונים (סוף יוני עד סוף חגי תשרי) ל18 שעות כשבוע בשנה בשחרור גרסא.

אגב איפה את עושה את ההסבה, למה וכמה היא עולה? בתחום הזה יש הרבה הבטחות ומעט מקיימים ויהיה מעניין לשמוע עדות מכלי ראשון ממך ועל מי שלומד לצידך.

מה הבטיחו אגב? איזה שכר/תפקיד/חברות? מחזירים כסף למי שלא נקלט?
 
הפוסט שלך מאוד מוזר
קודם כל, נשמע שאת בטוחה שבסיום הקורס תמצאי עבודה. אולי כן, אולי לא - הקורסים האלו, למרות ההבטחות של אנשי המכירות שמוכרים אותם (סליחה, "יועצי הלימודים" שמוכרים אותם), לא באמת יכולים להבטיח את זה.
&nbsp
דבר שני, נשמע שאת בטוחה ששנתיים-שלוש ראשונות אחרי שתמצאי את העבודה שמצאת בהנחה הקודמת, תעבדי שעות לא נורמליות.
&nbsp
דבר שלישי, נשמע את בטוחה שהסיבה שתעבדי שעות לא שפויות היא כי אין לך תואר אקדמי בתחום אלא "רק" קורס הסבה "מקצועי ואינטנסיבי".
&nbsp
ובסיום כל ההנחות האלו את שואלת מה לעשות. ובכן, בהנחה שהשאלה שלך רצינית: יש הרבה משרות עם שעות שפויות בהיי-טק, גם לבוגרי קורסים וגם לבוגרי תארים. אם תצליחי או לא למצוא אחת כזו תלוי מאוד בך ובמזל שלך למצוא עבודה בכלל בתחום עם רקע כפי שתיארת. יש כאלו שמצליחים, אבל מעדויות ששמענו פה בפורום, הרושם המתקבל הוא שאלו כמה בודדים מכל מחזור קורס. שוק העבודה כרגע הוא טוב, זה אולי ישחק לטובתך. אולי תחזרי אחר כך לספר לנו איך באמת היה, שנוכל להחכים גם.
&nbsp
 

TrustMeEngineer

New member
את אוהבת את מה שאת עושה? כי נשמע שלא כלכך...

מהפוסט שלך אפשר להבין שאת בתחום בלית ברירה. לעניות דעתי, זה לא מתכון טוב להידחף לתחום שאתה סובל בו גם אם הוא לכאורה יותר מתגמל.
&nbsp
אם התשובה היא כן, אני בטוח שלא יהיה לך אכפת לתת לפעמים את האקסטרה שעתיים כדי לשבת עם מישהו או טיפה עבודה בסוף השבוע כדי לסגור איזה באג או פיצ'ר שלא סיימת.
יש בהחלט משרות שבהן לא מצופה ממך להשאר כל יום עד עשר בערב (תכווני בעיקר לחברות גדולות ולא לסטארטאפים) אך שימי לב שלצאת כל יום בחמש יכול להיתפס כחוסר רצינות (אולי בצדק, אולי לא), ואת גם ככה בעמדת נחיתות בגלל התואר.
&nbsp
ולבסוף רציתי להגיד אל תתייאשי. אם את באמת מתעניינת ורוצה להיכנס לתחום, וכל גופך בוער בתשוקה לתוכנה, תוכלי להשתלב בעבודה נורמאלית אחרי הקורס. אני כמובן לא כלכך אובייקטיבי (כי אני רואה רק את אלו שהצליחו ולא את אלו שלא) אבל יש לנו כמה וכמה בוגרי הסבות כאלו או אחרים וחלקם גם די טובים במה שהם עושים.
&nbsp
שיהיה בהצלחה!
 

hadooper

New member
הבעיה היא דווקא לא השעות אלא הפקקים.

אני נוסע כל יום בערך 16 ק"מ לכל כיוון וזה לוקח לא פחות מ 55 דק' בממוצע בשעות השיא (שבע וחצי בבוקר ושש וחצי בערב) ולא פחות מ 45 דקות בשעות המאוחרות (תשע וחצי בבוקר ושמונה וחצי בערב).
 

hadooper

New member
ואגב, לא רוצה לבאס אבל

אני יכול להעיד שאני מכיר לא מעט בעלי 10 שנות נסיון ויותר שעובדים 10 וחצי שעות ביום בממוצע.
&nbsp
אני עצמי מהנדס בכיר ועובד 10 שעות בממוצע אפילו אחרי שבע שנות נסיון, וזה עוד לא כולל הפקקים שאני חווה על בסיס יומיומי והעובדה שאני אף פעם לא נוהג לעבוד מהבית כי זה אף פעם לא מתאפשר (לא מעשי וגם לא נוח).
&nbsp
צריך הרבה קשרים כדי למצוא לכך תחליף לאורך זמן. ישנם פה ושם גם משרות לאמאות שמאפשרות עבודה במשרה חלקית של 4-5 שעות ביום (מה שיכול גם לחסוך עמידה בפקקים). הבעיה שהן כמעט ואינן קיימות.
 

Asaf David

New member
רק מניסיוני האישי...

שמעתי על כל סיפורי ה"עובדים עד צאת הנשמה...", קשה לי להאמין שאמצא את עצמי עובד במקום כזה.
לשמחתי גם בעבודה הראשונה שלי בחברת פרויקטים השעות היו מאוד גמישות וכמעט ללא שעות נוספות, וגם עכשיו באחת החברות המוכרות והצומחות בארץ השעות סבירות לחלוטין + יום קצר בשבוע בהגדרה.

אני בטוח שלעובדה שהשוק הוא שוק של עובדים יש לכך השפעה מאוד גדולה. כלומר הביקוש לעובדים גדל בקצב גבוה מההיצע ולכן החברות נדרשות להציע תנאים יותר אטרקטיביים, ולא רק בשכר.

דבר אחרון, בניגוד לכמה תגובות אחרות שעשויות לרפות את ידייך בנוגע למציאת עבודה, אם תאמיני בעצמך + תקרעי את התחת בהתחלה + קצת מזל (כן, בחיים צריך גם מזה), אז את תמצאי משהו. אם זה עוזר אז אני לא למדתי בשום מוסד באשר הוא, למדתי הכל לבד, והצלחתי למצוא עבודה ולהיכנס לעולם ההייטק. מאז אני משתדל לעזור לאנשים שרוצים לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בתחום, מוזמנת לקרוא - www.mecoder.co.il
 

hadooper

New member
אין ביקוש לעובדים מעל ההיצע. יש סטגנציה ולעתים אפילו ירידה.

 

hadooper

New member
לא רואה כל קשר לשכר הממוצע.

ואני בספק אם השכר הממוצע מעיד על משהו (כי הוא רק ממוצע).
 

user32

Well-known member
מנהל
דווקא כן מעיד

אם הכוונה לשכר הממוצע שמשתקף בטבלאות שכר ומפולח לפי תפקידים ונסיון. בטבלאות האלה אין מצב שאיזה מתכנת מרוויח 4 מליון שקל לחודש ומעלה לכולם את הממוצע. מקסימום סטיות קטנות פה ושם אבל יש להניח שההתפלגות קרובה לנורמלית.
 

selalerer

New member
יש לי 10 שנות נסיון ומעולם לא עבדתי הרבה שעות

יש פה ושם אולי ימים שצריך אבל לא לעתים קרובות
 

nocgod

New member
רוב הזמן אני עובד כ9 שעות

זה נע בין קצת פחות מ 9 ועד 9:30 בממוצע.
לפעמים יש מקרים שאני נשאר מעבר לזה, לרוב זה לתת עוד שעה-שעתיים. במקרים מאוד נדירים נשארתי (פעמיים) כ16-17 שעות כדי לסגור דברים.

בסופו של דבר - את כמות השעות שאת עובדת קובע בעיקר כמה את מוכנה לתת.
שמתי לב שלרוב אם את מגיעה למקום של "מצאת החמה ועד צאת הנשמה" את תתני מעצמך יותר כי כולם עושים ככה.
טעות מאוד גדולה שאנשים עושים היא שלוקחים על עצמם יותר ממה שהם יכולים לסיים בפרק זמן שהקציבו, וכדי לעמוד ביעדים נשארים 150% משרה במקום ללמוד לקחת ולקחת פחות נפח עבודה, או לחליפין לתת זמנים ריאליים למשימות.

בהצלחה.
 

zaske

New member
כן, באוסטרליה, עובד ברוטו 8 שעות ביום

היום הגעתי ב9:05, הפסקת צהריים של שעה, יצאתי ב4:55.

אבל לא מאמין בקורסי ההסבה האלה , מצטער.
 
למעלה