עבודה מהבית

  • פותח הנושא jgut
  • פורסם בתאריך
לא, זה לא קשור

מה לעשות שהלידה שלה נפלה על התקופה שבה היא התחילה לעבוד ביאהו? אתה רוצה שהיא תדחה את הלידה?

טוב תקשיב, אני חושב שהדיון הזה די מיצה את עצמו. אני לא יכול להתווכח עם הדמיון הפורה שלך. אתה קושר על דעת עצמך את הביטול של הנוהג הפסול לעבוד מהבית עם קיצור חופשת הלידה שלה, אתה קושר את הלגיטימציה שסטיב ג'ובס קיבל (מהתקשורת כן? לא מעובדי החברה) להגיע חולה לעבודה עם יחסי האנוש הגרועים שלו, אתה מחליט שמאריסה מאייר רוצה לראות אמהות מקדישות פחות זמן למשפחות שלהן ותאמין לי כבר אין לי כח להמשיך להתעמק בשאר הספקולציות והקשרים שאתה מדמיין. לי אישית זה די ברור למה דווקא את מאריסה מאייר אתם מבקרים על חייה האישיים בעוד למנכ"לים אחרים לא נכנסים בכלל לעניינים האלה.
 
אה ולגבי עניין נשים/גברים

דווקא השותפה שלי לחדר, שעכשיו היא בחופשת לידה עם ילד שני, הייתה זו שהגנה על ההחלטה של מאריסה מאייר כשכל הנושא הזה היה בתקשורת.
 

p o o p i

New member
אז היא באמת צבועה

למה היא בחופשת לידה? שתחזור לעבוד
 

rachelushka

New member
^^

הטיעון על "ילד צריך את אמא שלו" נכונים כשמדובר בשליחת הילד למסגרת שבה הוא תריך להתחלק בתשומת לב עם עוד ילדים (מה שממש לא מפריע לרוב הנשים בישראל לעשות בדיוק את זה כשהילד בן חצי שנה...). כשמדובר במטפלת פרטית קבועה עם זמינות גבוהה (שזה מה שאני מניחה שיש למאיירס את הכסף לקנות) - היא טובה בדיוק כמו אמא, ויש מצב שגם יותר (כנראה לא תטפל בילד תוך צפיה בטלויזיה או דיבור בטלפון עם חברות כמו שעושות הרבה הנשים בחופשת לידה...).
 

vinney

Well-known member
הכל טוב במידה

אני אישית עבדתי מהבית תקופה די ארוכה, וזה עבד מצוין עבורי. אבל כמו שאמרו - זה תלוי בהרבה גורמים, וטענות גורפות לכאן או לכאן לא ממש תואמות את המציאות.

מה שהיה בYAHOO היה במסגרת "הטבה", והצימצום של ההטבה אמור לגרום לאנשים לעזוב. זה הרבה יותר טוב מסתם סבב פיטורים, כפי שכבר קרה שם איזה פעמיים-שלושה בשנים האחרונות. היא פשוט מהדקת את החגורה, ומי שלא טוב לו - שילך, היא רק תשמח.
 

rachelushka

New member
לא יודעת לגבי קומברס, אבל יאהו נמצאת בקשיים

(למעשה, מפתיע אותי שהיא עדיין שורדת בכלל)
כשחברה נמצאת בקשיים, הגיוני שהיא תעשה צעדים קיצוניים כמו זה. גם אם במצב רגיל עובדים הם יותר אפקטיביים כשהם עובדים מהבית, במצב של חברה בקשיים שצריכה להיכנס לmode חירום ולעשות בדק בית נראה לי הגיוני שדווקא נוכחות במשרד תהיה יותר יעילה.
בחברה שלי מאוד מקובל לעבוד מהבית פעם-פעמיים בחודש במקרים מיוחדים (כשהעובד או הילדים שלו לא בקו הבריאות, מזג אויר מזעזע, טילים על תל אביב וכו') אבל מאוד קשה לקבל אישור קבוע לעבודה מהבית.
לגבי ספציפית - אני כנראה הורסת את הסטטיסטיקה היפה של החלוקה לגברים ונשים שמישהו בנה פה למעלה, בהיותי אישה שגרועה בלעבוד מהבית. אני צריכה את האוירה של המשרד, בבית אני הולכת לאיבוד.
אבל אני מודעת מאוד לזה שזאת רק אני, ולא מנסה להסיק לגבי אחרים.
 

user32

Well-known member
מנהל
שתי החברות נמצאות במצב מאוד דומה

שתיהן היו מצליחות מאוד בעבר וימי הזוהר מאחוריהן. שתיהן לא מצליחות ממש לחדש או לפרוץ עם מוצרים/שרותים חדשים אבל ממשיכות לייצר מזומנים ולהסחר בבורסה על בסיס מה שיש להן. הקשיים שאת מדברת עליהם הם בעיקר ירידה בהכנסות וברווחים וחוסר יכולת להציג צמיחה וגידול וכל זאת לאורך זמן. אז מה שעושים זה צעדי התייעלות מדי כמה שנים, סבבי פיטורין, מחליפים מנכ"לים ומנסים לשרוד. הסוף די ידוע: אחד הענקים בולע את החברה ומרוקן אותה מתוכן עד שהיא הופכת לזיכרון ישן.
 

choo

Active member
די ידוע - אבל יש יוצאים מהכלל

למשל, חברת אפל ;)
 

user32

Well-known member
מנהל
אגב, זה מזכיר לי סיפור טוב שקרה לי לא מזמן

לקוח וותיק שלי ביקש שאמצע סטודנט או מתכנת מתחיל בשביל עבודה של כמה ימים. מדובר בעבודת נמלים סזיפית של המרת כמה מאות דפי HTML מפורמט אחד למשנהו. לפתח סקריפט אוטומטי היה לוקח יותר מזמן מלעשות את זה ידני אז זה ירד מהפרק. הוא הקציב לזה כמה אלפי שקלים ואמרתי לו שאחד האנשים הפנויים שלי יעשה את זה. הוצאתי את זה לoDesk ואיזה בנגלדשי עשה יופי של עבודה בשביל 130 דולר (וקיבלתי בערך 30 הצעות של אנשים שרצו את הפרוייקט). כמו בקומדיה אמריקאית, כמה ימים אחר כך הלקוח בא אליי ואמר שהקבצים נראים מצויין ושהוא רוצה שהמתכנת יגיע למשרד לכמה שבועות לעוד רשימה של משימות קטנות... היה קצת מביך אבל סיפרתי לו את האמת למה זו תהיה בעיה להביא את המתכנת. זה די הצחיק אותו והוא אפילו החמיא לי על ה"קומבינה".
 

izackv

New member
עובד מהבית, ועבדתי מהבית הרבה מאוד

יש הפרדה מוחלטת.
המשרד בבית הוא מחוץ לתחום עבור בני הבית וכשאני בעבודה, אני לא זמין.
פעם בשנתיים כשמגיע טכנאי שגם ככה הייתי לוקח יום חופש כדי לקבל אותו, אז אני "יוצא מהעבודה" במשרד הביתי בדיוק בשניה שהטכנאי מצלצל בדלת וחוזר לעבודה כשהוא מסיים.

--
צריך בשביל זה משמעת ברזל.
אבל סך הכל מה שבאמת משנה זה התפוקות והיעילות.
--
אגב, עבדתי ככה בארה"ב במשך שנתיים כשהבוס שלי ישב בבוסטון ואני עבדתי מהמשרד הביתי בלונג אילנד.
למשרד האמיתי הגעתי פעם ב 3-4 שבועות.
וזה היה לפני הרבה שנים. היום אפילו נוח יותר לעשות דברים כאלה (מבחינה טכנולוגית)

--
חלקים גדולים מעולם הקוד הפתוח עובדים בצורה כזאת.
אנשים מפתחים מוצר, כל אחד בביתו ואיכשהו התוצאה הסופית עשויה להיות מעולה.
גם בפרויקטים שמפותחים כביכול בחברות מסודרות RH למשל, יש הרבה קוד ש"נתרם" ממפתחים שעבדו מהבית.

המאה ה 19 נגמרה מזמן. גם המאה ה 20.
 

0 אור 0

New member
אין לי מושג לאן נעלמה התגובה המושקעת שעניתי

בתחילתו של השרשור,
בכל אופן, מכיוון שיצא לי לעבוד מהבית בשנים האחרונות, וגם עכשיו אחת העבודות שלי היא בסוג של פרילנס מול לקוחות מרוחקים ביותר, אז:
יתרונות:
* נוח מאד ויעיל מאד - מאפשר להתרכז בעבודה בשעות שנוח לך, להתאים לסגנון חיים גמיש, ולהגיע לתפוקות גבוהות
(האמור למעלה דורש יכולת התעלמות מכל מה שקורה בבית, ולא בטוח שאפשרי כשיש ילדים ממש קטנים)
* לא מבזבזים זמן על פקקים, נסיעות, ישיבות סרק, ושאר גוזלי זמן - זמן העבודה הוא נטו
* בתיאוריה אפשר לחיות הרבה יותר בריא (התעמלות, אוכל בריא וטרי וכאלה ) - משום מה אצלי התיאוריה הזאת לא ממש עבדה.
חסרונות:
* דורש יכולת ריכוז גבוהה
* רחוק מהעין רחוק מהלב - רואים את התפוקות שלך , אבל קשה מאד להעריך כמה מאמץ/הברקה/כשרון הושקע בהן.
* קשיי תקשורת ותיאום מול אנשים שאתך בצוות ובוודאי מול לקוחות - הסקייפ והאמי/טיםויאר הופכים את הכל לאפשרי עם אנשים שהם לא טכנופובים, אבל עד רמה מסויימת.
בנוסף חסר מאד המידע שמגיע רק מעצם זה שאתה נמצא באותה סביבת עבודה עם אנשים נוספים, חצי אוזן שמועת מה קורה, שאלה קטנה באותו רגע שהיא עולה, או בדרך לקפה ...
* אצלי אחרי שנה של עבודה מלאה מהבית, כבר הרגשתי מורעבת לקשר אנושי (ואני עוד נשואה + ילדים + גרה בישוב קטן + עוסקת בתחומים הוליסטיים כך שלא ממש הייתי מנותקת מהעולם)
* השעון עלול להתנתק מהמקובל בעולם - אני התחלתי לחיות לפי השעון הביולוגי שלי מהצהרים עד לפנות בוקר. שזה נחמד אבל שוב, מנתק אותך מהעולם הסובב.
בגלל הדברים האחרונים, בסופו של דבר דרשתי ממקום העבודה העיקרי שלי שיארגנו לי מקום במשרד - ואפילו כשעבדתי שם בחצי משרה , התחלתי לבוא לשבת שם כל יום גם בזמן שעבדתי על פרויקטים אחרים, רק בגלל הקטע של היום המסודר, ושל הקשר החברתי יותר עם האנשים מסביב.
 
יכול לעבוד לפרקי זמן קצרים

ובתנאי שהארגון מנוהל היטב
ויש תקשורת פתוחה ויעילה.

הבעיה העיקרית שאני רואה
זה שבמשרד נוצרים יחסי אנוש
והם משמשים ככלי ניהולי.

סתם דוגמה
כשרואים שמישהו
מסתובב עם פרצוף חמוץ
אפשר להבין שיש בעיה
גם אם הבן אדם לא דיווח
ואולי בכלל לא מודע לבעיה
רק מרגיש שמשהו לא בסדר.

מעניין אם השינוי ב-יאהו
היה עושה כל כך הרבה רעש
אם הבוסית לא הייתה חוזרת
שבועיים אחרי לידה.
אם היא לא הייתה בלונדינית.
אם היא לא הייתה אשה.
 

meshigene1

New member
גם אני עובדת מהבית

ומספיקה הרבה יותר - אני עונה רק לטלפונים שמיועדים לי (לא כמו במשרד שיש כל היום טלפונים וכל היום מעבירים משלוחה לשלוחה)...
אין לי עם מי לפטפט סתם ככה באמצע היום ואני לא יוצאת להפסקות צהריים ארוכות מדי כי אני לבד...בקיצור - תפוקה מוגברת בפחות שעות.
גם אם אני מפעילה מדיח או מכונת כביסה במהלך היום, הרי זה לדקה/ שתיים ומיד חוזרת לעבוד. מה שכן זה באמת לא מתאים לכל אחד, צריך משמעות לא נורמלית וגם את היכולת לשבת בבית כל יום...
 
למעלה