עבודה מהבית

  • פותח הנושא jgut
  • פורסם בתאריך

choo

Active member
צריך לעשות מה שאפקטיבי לכל מקרה ואדם לגופו

א. כשמריצים בדיקות ארוכות, אם לא יאפשרו לאנשים לעבוד מהבית, יבזבזו יום בכל פעם שהבדיקות נפלו שעתיים אחרי שמישהו הלך הביתה. עדיף שאותו אדם יהיה במשרד פחות שעות, ויבדוק את מצב הבדיקות בבית בלילה (ויריץ מחדש אם היתה תקלה) - מאשר לבזבז לילה.

זה קיים בעיקר אצל אנשי בדיקות - אבל גם אצל אנשי פיתוח.

ב. במשרדים יש הרבה מאוד הפרעות. יש הרבה משימות שדורשות ריכוז של מספר שעות רצוף. משימות כאלו לוקחות יותר זמן כשנעשות במשרד, ומתבצעות באיכות נמוכה יותר (יותר באגים). לפעמים הפתרון להגיע למשרד מוקדם לפני שמגיעים המפריעים. לפעמים הפתרון הוא להגיע מאוחר ולהישאר אחרי שרוב האנשים הולכים. ולפעמים הפתרון הוא לעבוד מהבית בשעות השקטות האישיות (תלוי מי איתך בבית, ואם אתה טיפוס של בוקר, צהריים או ערב).

ג. צריך לשמור על איזון שעות. אם מישהו "הופעל" מהבית בעקבות תקלה שדורשת טיפול מיידי - הוא למעשה עובד מהבית. הגיוני שלמחרת הוא יגיע מאוחר יותר למשרד, או יצא מוקדם יותר, כדי להימנע משחיקה, אם זה לא ארוע חד-פעמי. זה נכון במיוחד לאנשי תמיכה - אבל גם לאנשים אחרים שמעורבים בטיפול בתקלות כאלו, כולל אנשי בדיקות ופיתוח.

איסור גורף על עבודה מהבית - הוא מעשה דבילי, על פי רוב. ספציפית ביאהו אין לי מושג מה קורה. אם במקום עבודה שאני נמצא בו תועבר החלטה כזו - אני אעבור למקום אחר, משום שהפרודוקטיביות שלי (ותרומתי הכוללת לחברה) *נפגעת משמעותית* כשאין גמישות שעות וגמישות עבודה מהבית.
 

ni5ni

New member
אני מסכים בתנאי שזה תקף גם בלילות ובסופי שבוע

 

jgut

New member
לא הבנתי למה אתה מסכים

אני אישית לא רואה קשר בין עבודה מהבית לבין לילות וסופ"ש. אני חושבת שצריכה להיות הפרדה (חוץ ממקרי חירום).
 
מהניסיון שלי ואפילו מהתגובות פה בפורום

יש הבדל עצום בעניין הזה בין גברים לנשים.

גברים מעדיפים לעבוד במשרד, וגם עובדים יותר טוב ככה.
ונשים מעדיפות לעבוד מהבית, וגם עובדות יותר טוב ככה.

כמובן שיש יוצאי דופן, אבל זאת המגמה.

בנוסף, ממה שאני רואה ביומיום, אפשר יותר לסמוך על נשים כשהן עובדות מהבית מאשר על גברים.
 
מה גודל המדגם ממנו אתה מסיק?

כמה הגיבו כאן? 20? כמה אתה מכיר - עוד 20?
ומכך אתה מנסה להשליך על קבוצות של מליוני פרטים?

איך אתה יכול לטעון, על סמך מה שאתה יודע, שכל מה שאתה מכיר וראית כאן אינו יוצא הדופן בנושא?
 

selalerer

New member
זה בד"כ המידע שיש לנו.

לא צריך להסיק מסקנות מרחיקות לכת בעקבות המידע הזה, אבל זו רמת המידע בד"כ בדיון בפורום.
 
כל האחרים כתבו על עצמם ועל מה שמכירים

אישנר זאף היה היחיד שטען למגמות כלליות.
יחי ההבדל הקטן.
 

tamarhp

New member
אני עובדת טוב יותר במשרד

אבל לפעמים - כמו במקרה של טכנאי וכדו' - יעיל יותר להישאר בבית מאשר לבזבז זמן נסיעה.
 

p o o p i

New member
אני מעדיפה לעבוד במשרד גם

לראות אנשים, להיות בחברה לאכול יחד בצהריים.
לא כל החיים סובבים סביב הילדים.
יש את הימים שהאבא שלוקח אותם מהגן ואני נשארת בעבודה( וזה גם כיף, זה סוג של מנוחה, כי תאכלס עבודה מול מחשב=מנוחה) ויש את הימים שאני לוקחת.
אבל באופן כללי אתה צודק- אפשר לסמוך יותר על נשים
 

itaystud

New member
בתור אחד שעבד בחברה שדגלה בעבודה מהבית

אני יכול לומר שזה פשוט נהדר.
אנחנו נמצאים בעידן טכנולוגי מתקדם שמאפשר לנו לעבוד מהבית או מכל מקום אחר.
הבעיה מתחילה כשאין משמעת עצמית, כשמתחילים לזרוק, ואין עין מפקחת. אם העובד מספיק בוגר - התפוקה שלו תהיה אפילו טובה יותר, אם לא - בעיה.
אגב, לי אישית תמיד הפריע, בחברות מסויימות, שהיו מסתכלים בעיקר על השעות שהייתי נותן ופחות על התפוקה. לדעתי זה צריך להיות בדיוק להיפך.
 
להסתכל על תפוקה במקום על שעות זה מיתוס

זה לא באמת קיים. תמיד יש עוד מה לעשות, מי שעושה משימה מסויימת בחצי מהזמן של אדם ממוצע פשוט יתנו לו עוד משימה בשאר הזמן, וזה גם הגיוני, מקום העבודה הרי משלם לו על השעות האלו אז למה לא לנצל אותן? התגמול לאנשים כאלה צריך לבוא דרך תנאים - משכורת/בונוסים וכו', אבל לא דרך הפחתה בשעות עבודה.
 

itaystud

New member
לא מסכים איתך

נדירים מקומות העבודה שמסתכלים על תפוקה ולא על שעות - אבל הם קיימים. אני עבדתי באחד מהם.
 
מעניין

מניסיוני בכמה חברות זה אף פעם לא היה כך, אבל כפי שאתה אומר כנראה שהם פשוט נדירים. בכל מקרה נראה לי שאם נפלת על מקום כזה אז סבבה, אבל ככלל לא הייתי בונה על זה שלא יסתכלו על שעות העבודה שלך.
 

zaske

New member
לא מסכים איתך

אני עובד בחברה שחלק מהמפתחים שלה עובדים ב Remote , ויש כמה rock star developers שעובדים עבורנו שמאוד מפורסמים אגב בהתמחות שלהם, והם עובדים מהבית. אתה רוצה להגיד לי שגם כלפי אותם rock stars יושבים עם היד על הסטופר? אני בספק.
 
טוב נו זה גם מקרה מיוחד

אם יש מישהו שמסיים עבודה מהר ובשאר הזמן לא עושה כלום והמנהלים שלו לא יודעים מזה, ומן הסתם קל יותר לעשות את זה כשאתה עובד מהבית (הנה סיבה למה לא כדאי למקום עבודה לאפשר עבודה מהבית), אז ברור שלא יתנו לו עוד משימות כי לא יודעים מזה. אבל לטווח ארוך אי-אפשר להסתיר דברים כאלה, מנהלים לא פראיירים והם מכירים טוב את העובדים שלהם ויודעים בדיוק מי מסוגל למה. לגבי rock stars אני לא יודע, לא נתקלתי ב-rock stars שעובדים מהבית, אבל אם לוקחים מישהו עם התמחות מסויימת למשימה מיוחדת אני מניח שמדובר באנשים ששווים מספיק לארגון בשביל שלא יתקטננו איתם על דברים כאלה. עבור רוב העובדים זה לא המצב.

בשורה התחתונה, כשאתה חותם על חוזה עם מקום עבודה אתה לא מתחייב להספק, אתה מתחייב לשעות.
 
בשורה התחתונה אתה לדעתי טועה ומטעה

כשחותמים על חוזה מול מקום עבודה, מחוייבים למה שכתוב בחוזה - וזה נכון לשני הצדדים.

חוזה עבודה לא חייב לכלול "שעות". חוזה יכול להיות פרוייקטלי עם תקציב ידוע - ואולי אפילו בונוס לסיום מהיר.

אם יש מישהו שמסיים עבודה מהר, בוס חכם ייתן לו כמה תנאים שייגרמו לו להשאר במקום העבודה, במקום לברוח כי הוא מרגיש ש"סוחטים" אותו.
 

jgut

New member
אני חושבת שגם כשחותמים חוזה

מבוסס על שעות - יש ציפיה לתפוקה מסויימת מינימלית.
לא שוכרים אותנו כדי לשבת בכיסא את הX שעות שלנו. מצפים שנספיק מינימום דברים בזמן הזה. לכן אין בעיה לפטר עובד כשלא מרוצים מההספק שלו.
 
אני חושב שמי שמטעה זה אתם

ברור שחוזה לא חייב לכלול שעות, וברור שיש חוזים פרוייקטלים (שאגב מהניסיון שלי דווקא עובדי קבלן שהובאו במיוחד לפרוייקט מסויים היו אלו שהכי ספרו להם שעות כי הם קיבלו משכורת לפי שעה), וברור שיש מקומות יוצאי דופן שהם נדירים, אבל כל אלו זה היוצאים מהכלל שמעידים על הכלל. תכלס באחוזים, כמה עובדים בחברה חתומים על חוזה פרוייקטלי? כמה עובדים הם rock stars שעושים מה שבא להם ולא בודקים להם שעות? בודדים אם בכלל. רוב העובדים חתומים על חוזים סטנדטיים, עובדים שעות סטנדרטיות, מעבירים שעון נוכחות ואלו שמתבלטים לטובה זה לא אלו שמסיימים משימות מוקדם וחותכים לים בצהריים אלא בדיוק ההיפך, אלו שנותנים מעבר לנדרש מבחינת השקעה, עבודה מהבית ועבודה בסופי שבוע.

מי שמסיים לעבוד מהר יתאימו לו את עומס העבודה ליכולת האישית שלו (זה ממש לא 'סחיטה') ובתמורה יצ'פרו אותו בתנאים ובונוסים.
 

jgut

New member
שוב, ההתרשמות שלי היא ממש שונה

היתה תקופה בחיי שבה שפטו אותי לפי שעות. זה היה בימים שבהם הבועה התפוצצה.
היה מקום נוסף בימי התפוצצות הבועה השניה שניסה לעשות זאת. כמעט כל מי שאני מכירה משם עזב (וזו היתה הסיבה העיקרית).

ההתרשמות שלי היא שהשוק התבגר מאז, יש חברות שעדיין מנסות לעבוד לפי קודים ישנים. אבל כמות המהנדסים שמוכנים לספוג זאת הולכת ומצטמצמת. במיוחד כשמדובר במהנדסים עם הרבה שנות נסיון ונחשבים מבוקשים בשוק.

יכול להיות שההתרשמות שלי ושלך שונות בגלל שכל אחד מאיתנו מכיר חברות בעלות אופי שונה ומהנדסים שונים. אבל חשוב לי שתדע שיש גם כאלה שהעבודה שלהם לא נספרת לפי שעות. זה בטוח לא בודדים, כי רק אני לבד מכירה יותר מבודדים. כניראה שיחד עם דלית, זסקה ואיתי יש מספר לא קטן של אנשים כאלה.
 
למעלה