לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2173321,733 עוקבים אודות עסקים

פורום עבודה בהיי-טק

ברוכים הבאים לפורום "עבודה בהיי-טק", המקום שבו תוכלו לשאול שאלות במגוון נושאים המעניינים את העובדים בתחום ואת החדשים המעוניינים להיכנס אליו. לדוגמא:- מה שואלים בראיונות עבודה?- מהם תחומי העיסוק וההתמחות בהיי-טק?- כמה אני שווה בשוק?- מה ההבדל בין מסלולי הלימוד והתארים השונים?- עזרה בהכנת קורות-חיים- ייעוץ כללי - האם באמת בהיי-טק כולם אוכלים סושי?מותר לפרסם בפורום גם הצעות עבודה רלוונטיות לתחום, אולם אנא קחו בחשבון שהודעות בנוגע למשחקי פירמידה ו/או לשיווק רב שכבתי (שר"ש, MLM) לא מקובלות בפורום וימחקו ללא אזהרה מוקדמת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום עבודה בהיי-טק

ברוכים הבאים לפורום "עבודה בהיי-טק", המקום שבו תוכלו לשאול שאלות במגוון נושאים המעניינים את העובדים בתחום ואת החדשים המעוניינים להיכנס אליו. לדוגמא:- מה שואלים בראיונות עבודה?- מהם תחומי העיסוק וההתמחות בהיי-טק?- כמה אני שווה בשוק?- מה ההבדל בין מסלולי הלימוד והתארים השונים?- עזרה בהכנת קורות-חיים- ייעוץ כללי - האם באמת בהיי-טק כולם אוכלים סושי?מותר לפרסם בפורום גם הצעות עבודה רלוונטיות לתחום, אולם אנא קחו בחשבון שהודעות בנוגע למשחקי פירמידה ו/או לשיווק רב שכבתי (שר"ש, MLM) לא מקובלות בפורום וימחקו ללא אזהרה מוקדמת.

לצפיה ב-'איך להתנהל בפוליטיקה ארגונית - עשרת הדיברות'
איך להתנהל בפוליטיקה ארגונית - עשרת הדיברות
<< ההודעה הנוכחית
04/03/2010 | 10:01
18
3024
מנהלים: אשמח אם תצרפו להודעות נבחרות.

בבקשה:

למרות שאני יכול לכתוב על זה ספר (וכבר נכתבו אינספור ספרים בנושא) אני אתמצת את התובנות שלי לנקודות קצרות.
להיות עובד מקצועי זה הכרחי אבל לא מספיק כדי להצליח. החצי השני של ההצלחה תלויה בהתנהלות הארגונית במיוחד בחברות בינוניות וגדולות. העצות שאני נותן מתאימות לחברה שמעסיקה לפחות 10 מפתחים ולא בטוח שזה יעבוד בסטארטאפ של 2 עובדים שהמנכ"ל הוא גם הבעלים, המתכנת, הQA ומנהל המוצר...
כמו כן, בארגונים שעובדים בAGILE למשל בSCRUM בצורה מלאה יכול להיות שזה לא מתאים.
קודם כל צריך לשנות את דפוס החשיבה. אתה צריך להפסיק לראות את עצמך כעובד שמקבל הוראות ולחשוב על עצמך כספק של שירותים שמספק שירות ללקוח. הדבר הראשון שצריך להגדיר הוא מי הלקוח שלך? זה יכול להיות ראש הצוות, מנהל פיתוח, הבעלים של החברה, לקוחות החברה או כולם ביחד. הדבר השני שצריך לעשות והוא הכי קריטי זה להסתכל על עצמך בעיניים של הלקוח. להבין מה רוצים ממך? במה המנהלים שלך נמדדים? איך אתה יוכל לעזור להם להצליח ולעמוד ביעדים? מה המטרות של הלקוח ומה סדרי העדיפויות שלו. את המידע הזה בדרך כלל אפשר לקחת ממקורות גלויים בדרך כלל ע"י שיחות עם המנהלים (הלקוחות שלך), ישיבות צוות, מפגשי חברה, מיילים וכו'. הרובד השני הוא הנסתר ופה צריך לנסות לקרוא בין השורות, להבין רמזים, לראות לאן הרוח נושבת ולקרוא את השטח. זה בדרך כלל משהו שנרכש עם הניסיון.
המטרה של התנהלות ארגונית נכונה היא לשפר את מצבך בארגון:
* לבנות לעצמך תדמית של מומחה או עובד מאוד מוצלח
* לשפר את התנאים או הקידום שלך בחברה
* לדעתי מאוד חשוב: לדאוג לך לאיכות חיים שמתבטא בעבודה רגועה בשעות נוחות בלי לעבוד קשה מדי

אז הנה הטיפים:
1. תעד הכל במיילים. מה שלא נכתב במייל לא קיים. יש לך תלונה? שלח מייל וכתב את מי שצריך. זיהית משהו שיגרום לבעיות? שלח מייל ופרט את הנסיבות. נכון, קוראים לזה כסת"ח אבל ככה בכל משבר תמיד יראו שהתרעת אבל לא עשו עם זה שום דבר. אגב, לא הכוונה להפציץ במיילים מטופשים אלא כשאתה באמת מזהה בעיה. דוגמא: מייל קצר שאומר: "כפי שביקשת, עשיתי את המשתנה Hard coded. הוספתי הערה בקוד שממליצה להחליף את זה".

2. ניהול נכון של זמן. לעולם אל תתחייב לזמנים שנראים לך לא הגיוניים. אם אתה רואה שהמשימות רבות מדי תגיד למנהל שלדעתך הזמן לא יספיק. עדיף בהרבה לוותר על משימות, לבזבז כסף על גיוס יותר עובדים או להאריך את הלו"ז מאשר להתחייב למשימה ובסוף לא לעמוד בה או לא פחות גרוע: לעבוד לילות לבנים. אם המנהל לא מסכים לדעתך: חזור לסעיף מס' 1 ותדאג לכתב עוד אנשים.

3. ניהול הזמן צריך להתבצע לפי הנוסחה הבאה:
* קח את הערכת הזמנים שנראית לך הגיונית.
* תוסיף 10%
* תבצע את המשימה בפחות מהזמן המקורי שהקצבת לעצמך. בזמן שנותר, תעשה דברים של Added value: בדיקות, unit testing, תיעוד וכו'.
* השתדל תמיד למסור את הפתרון לפני הזמן שהוגדר
* במידה ואתה רואה שהולך להיות איחור: יידע בהקדם האפשרי את האחראים ופרט מדוע אתה צופה איחור.

4. הקולגות שלך הם השגרירים הכי טובים שלך. יום אחד חלקם יהיו המנהלים שלך, אחרים יהיו הממליצים שלך בחברות אחרות (חבר מביא חבר), ובלי קשר הדעה שלהם היא חלק מהתדמית שלך בחברה.

5. לכן מומלץ: לא ללכלכך על מנהלים, על החברה ולא להגיד דברים שאח"כ ישמשו נגדך. נסה לעזור בנושאים טכניים כשאתה יכול. גלה "ראש גדול". אם מישהו בא אליך עם בעיה ושאתה לא יודע את התשובה נסה לחקור בעצמך ולמצוא את הפתרון גם אם זה יגזול כמה דקות. באופן כללי אתה צריך להגיע למצב שאנשים מעדיפים לפנות אליך לקבל עצה טובה ולא אתה לאחרים.

6. כשאתה צריך לפנות בבקשת עזרה לאחרים, בין אם זה ראש צוות או קולגה וודא שאתה מגיע לאחר שמיצית את כל האפשרויות. הצג את הנסיונות שלך והדגם מה עשית כדי לפתור את הבעיה ("מחקתי את הפונקציה, עשית איתחול לשרת, לא מצאתי כלום בגוגל, ועדיין השגיאה מופיעה").

7. מנהלים מאוד אוהבים להיות בשליטה ולדעת מה קורה עם העובדים שלהם. לעולם אל תגיע למצב בו מנהל מגיע ושואל "מה המצב" או "איך הולך". דאג להכניס אותו תמיד לתמונה אם זה בעל פה, או במייל עדכון או מסר בIM. זה הדבר שהכי מעריכים אצל עובד: לא צריך לרדוף אחריו ולנהל אותו הוא עושה את המשימות בעצמו ודואג לשתף אותך בהתקדמות השוטפת.

8. ספק מידע למנהלך. היתה ישיבה? שעה דסקסתם משהו שקשור לפיצ'ר שלך וחוץ ממך אף אחד לא יזכור מה נאמר? סכם את הישיבה ב5 שורות. כתוב את היתרונות/חסרונות שלך הפתרון והמסקנה שהגעתם אליה ושלח ליושבי הישיבה.
יישמת פתרון כלשהו? אם יש לכם מערכת ניהול ידע כמו פורטל ארגוני, וויקי או שרת מסמכים – כתוב מסמך קצר שמתאר את הפתרון, תעלה אותו ושלח לינק לאנשים הרלוונטים. רוב המתכנתים שונאים לעשות את זה אבל זה דורש חצי שעה וחוסך המון זמן ולא פחות חשוב – עושה רושם מעולה.

9. שלח סיכומים שבועיים במייל. מייל קצר שמתאר מה הספקת, איפה יש בעיות, מה נשאר לעשות וכמה זמן לדעתך זה יקח.
חפש דברים קטנים שקל לעשות אותם אבל משפרות את איכות חייהם של האנשים סביבך. זה יכול להיות כתיבה של TOOL או סקריפט קטן שעושה משהו בצורה אוטומטית.

10. התנהל בשקיפות ובהוגנות. אם אתה מתכוון לפנות למנהל בכיר, יידע את מנהלך הישיר או כתב אותו במייל. אל "תשחק מלוכלך" זה יפגע בך בעתיד.
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-' מצוין'
מצוין
04/03/2010 | 10:44
1
56
אני מתנהל בצורה די דומה בלי שידעתי לנסח במילים איך ולמה.
2-3. ה 10% שלך נראה לי אופטימי, המספר הזה דורש התאמות ועם הניסיון יודעים כמה להוסיף לאיזה משימה. 10% טוב למשימות שאתה יכול לחזות בדיוק די טוב ובכך להרויח זמן לשיפורים כמו שהצעת.
5. להיות "מומחה" בארגון טוב לא רק לפוליטיקה אלא גם לזמני פיטורים או לחלופין מגדיל את אפשרויות הבחירה שלך בארגון.
6. אני מכיר את הבעייה מהצד השני, אנשים מתרגלים לעובדה שאתה יודע-כל ומגיעים עם שאלות סבוכות בלי שניסו אפילו לפתור אותן.
7. תת סעיף צריך להיות- בצע משימות קטנות מוקדם ככל האפשר, כך תוכל לדווח שסיימת משימות ולצבור עוד כמה נקודות זכות. כמובן צריך להזהר שמסימות מורכבות לא ייפגעו.
8. סיכומי דיון טובים תמיד בלי קשר לפוליטיקה, לא פעם כל אחד מבין אחרת את המסקנות בדיון או שהן נשכחות עם הזמן.
9. ארגונים שעובדים AGILE או לפחות עם ישיבות סטטוס יומיות פוטרים מהעול הזה.
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-' יפה!'
יפה!
04/03/2010 | 12:41
14
לצפיה ב-' כל הכבוד על ההשקעה טוגלנת '
כל הכבוד על ההשקעה טוגלנת
04/03/2010 | 15:25
18
לצפיה ב-' אחלה פוסט '
אחלה פוסט
04/03/2010 | 16:05
11
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
04/03/2010 | 19:29
10
לצפיה ב-' תודה רבה! פוסט מושקע..'
תודה רבה! פוסט מושקע..
04/03/2010 | 21:03
42
הוספתי למועדפים.. צריך לקרוא את זה מידי פעם..
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'מאד יפה'
מאד יפה
04/03/2010 | 21:14
6
98
אבל,
האמת שזה מה שכתבתי על עצמי, שבחברות עם תרבות ארגונית טובה (כאלה שהעצות שלך זה כל מה שצריך להסתדר בהן) אני מככבת,
אבל מה עושים כשהתרבות הארגונית קלוקלת, ולא מעריכים מישהו שעובד, מעדכן במייל, דואג לעמוד בזמנים , פותר את הבעיות וכל מה שתיארת?
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'כמו בחי"ר: קריאה וניתוח שטח'
כמו בחי"ר: קריאה וניתוח שטח
04/03/2010 | 21:25
5
128
לכל אחד יש את האינטרסים שלו. כל מנהל מנסה להשיג משהו. לפעמים יש מצבים בו ההתנהלות מנוגדת להגיון ואז צריך להבין את מי אתה משרת ולאיזו מטרה. למשל אם למנהל יש אינטרס למרוח את הלו"ז משיקולים כלשהם, או מנהלים שמחפשים לבזבז את התקציב כדי שלא ישאר עודף בסוף השנה, או חברת OS שהאינטרס שלה הוא לבצע את העבודה בקצב לא הכי מהיר כי הפרוייקט משולם פר שעה וכו' וכו'. היו לי מקרים שלקוחות רצו שרק אשב ולא אפריע והם יפעילו אותי רק במקרה שיש בעיה. כשהבנתי שזה המצב הבאתי את הלפטופ הפרטי שלי מהבית ועבדתי על כל מיני מיזמים בזמן העבודה ולאף אחד זה לא הפריע.

צריך לדעת לקרוא את השטח ולהבין מה רוצים ממך. זאת כל החכמה.
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'זה מוביל להתנגשויות עם אינטגריטי מקצועי'
זה מוביל להתנגשויות עם אינטגריטי מקצועי
04/03/2010 | 23:31
3
91

באופן אישי, מעולם לא יכולתי לשאת פוליטיקות מהסוג הזה - ומבחינתי כשהיתה התנגשות בין מה שהמנהלים רצו, לדעתי על פי האינטגריטי המקצועי שלי - העדפתי את האינטגריטי המקצועי שלי - לא במובן של ללכת בכח נגד, אלא של להתווכח על הדברים ואם לא עזר, לבצע תוך כדי מחאה קולנית. בחלק מהמקרים גילו בדיעבד שצדקתי, בחלק מהמקרים התברר שטעיתי, ויש לפחות מקרה אחד בחברה הנוכחית שבו עוד טרם הגענו להכרעה. כמובן - יש להתנהגות הזו מחיר (נפשי לפחות) שלא כל אחד רוצה לשלם, ולא לכל אחד זה יעשה טוב - ולכן אני לא ממליץ על זה לאנשים - אבל גם לא ממליץ ההפך. מי שזה "בדם" שלו ינהג ככה ללא קשר למה שיגידו לו ש"נכון". נתקלתי, אגב, באנשים שלקחו את זה לרמה קיצונית שפוגעת בהם באופן מהותי (בעיני, אגב, האינטגריטי המקצועי שלהם לוקה בחסר, או לפחות השיפוט המקצועי שלהם לוקה בחסר. בעיניהם - המוסר שלי לוקה בחסר).

בסופו של יום, אחד הדברים שבגללו המנהלים שלי מרוצים ממני (גם אם זה עולה להם לפעמים בדם) הוא שאני אומר להם את מה שאני חושב, לא את מה שהם מחפשים לשמוע. מצד שני - אם מישהו אחר יאמר להם את אותם הדברים, הם יתייחסו אליו בתור טרדן נטו - בין אם משום שלא יאמינו לו שהוא באמת חושב ככה, ובין אם יחשבו שהשיפוט המקצועי שלו לוקה יותר מדי (לפעמים בצדק - אבל לפעמים לא בצדק).

אני חושב שכשאתה נותן לאנשים כללי התנהגות - אתה צריך לקחת בחשבון את האופי הבסיסי שלהם - בן אדם צריך להיות נאמן לעצמו, ולנהוג בצורה שהוא מסוגל לחיות איתה. אי לכך, באותה סיטואציה - לאנשים שונים יהיה נכון לנהוג אחרת.
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'אתה מערבב כמה דברים'
אתה מערבב כמה דברים
05/03/2010 | 09:04
2
74
אני מסכים שצריך אינטגריטי מקצועי, לומר את דעתך ולעמוד עליה. גם ציינתי זאת בטיפים בסעיפים הראשונים. אבל אני מסייג זאת לנושאים מקצועיים. למשל אם אני מזהה בעיה בארכיטקטורה או בקוד אני אלחם על דעתי (עד גבול הסביר כמובן) כי בשביל זה משלמים לי.

אבל כשאני נתקל ב"טפשות ארגונית" כמו מנהל שרוצה להאריך את הפרוייקט מסיבה כלשהי, או חברה שמתעקשת לגייס מישהו שהוא אובר קוואליפייד בכמה רמות רק כדי לכסות את עצמם ושיוכלו להגיד ש"גייסנו את הטוב ביותר" אני זהיר מאוד בהתערבות שלי ובדרך כלל מעדיף לזרום. יש המון תרבות ארגונית קלוקלת שלא תמיד כדאי להלחם בה. יש מנהלים שאוהבים לזמן את כל העולם לישיבות ארוכות שמבזבזות זמן ולא תמיד רלוונטיות למשתתפים. יש כאלה שפשוט אוהבים שמקשיבים להם ויש אחרים שרואים חשיבות בישיבות האלה. אני לפעמים מעיר או מבריז אבל לא עושה מזה עניין גם כשאני מגלה ש30% מהזמן שלי מתבזבז על ישיבות. כל עוד לוקחים את זה בחשבון כשמתכננים את הלו"ז, מה אכפת לי?
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'אולי לך לא אכפת - לי אכפת, כי זה מפריע לעבוד'
אולי לך לא אכפת - לי אכפת, כי זה מפריע לעבוד
05/03/2010 | 11:36
1
64

התרבות האירגונית הקלוקלת היא משהו שמשליך ישירות על היכולת לבצע את העבודה בצורה יעילה. להאריך את הלו"ז בגלל התנהלות אירגונית שגויה - זו בעיה. להאריך את הלו"ז בגלל שלא הערכנו נכון את הקשיים ו/או את כמות העבודה - זה הכרחי.

כשניסו לגייס מישהו לתפקיד מסויים והבנתי שמכוונים לא נכון (וכתוצאה מזה לא הצליחו לגייס מועמד) - אמרתי מה דעתי באחת מהפגישות על הנושא, ובסופו של דבר אכן שינו את זה. יכולתי לשתוק ו"לזרום", אבל אז היינו נשארים או בלי בן אדם, או לוקחים בן אדם שהיה נעשה מתוסכל די מהר ובורח. כשבתקופה מסויימת בעבר הרגשנו שכמות הישיבות מפריעה לנו - אנשים (באותו מקרה - לא אני) אמרו את זה, ובוטלו לא מעט ישיבות. לא תמיד מה שאנחנו אומרים משפיע, ולא תמיד הוא בהכרח נכון - אבל ה"זרימה" צריכה להעצר כשאתה יודע שעומדים לבצע טעות מהותית, או כשגילית שצורת העבודה הנוכחית שגויה וצריך לעבוד אחרת. כמובן - צריך לבסס את זה על נסיון קודם שלך, ולא על אינטואיציה נטו - כי בתחום האינטואיציות - אי אפשר לקבוע מה נכון לעשות.

אגב, חוויותינו השונות עשויות גם להיגזר מגודל החברות שאנחנו עובדים בהן, כמו גם מהשווקים שאליהן הם פונות. בחברות קטנות בכלל (וחברות סטארטאפ בפרט) - אין מספיק מקום לטעויות של ההנהלה, ולכן גם אנשים שגויסו למטרות פיתוח צריכים להביע את דעתם בנושאים שאינם פיתוח פרופר - הכל במסגרת הנסיון שלהם. כשהייתי בעל נסיון של שנים ספורות בלבד - לא התערבתי בנושאים הללו. היום - אני בהחלט מתערב גם בנושאים הללו (כולל במדיניות בחירת הלקוחות, אגב - זה משליך ישירות על היכולת לבצע את העבודה המקצועית). אגב, בחברה הנוכחית זו מדיניות מוצהרת של ההנהלה, שהם רוצים לשמוע מהעובדים כל מה שיש להם לאמר - לא רק בתחום המקצועי הישיר. זה מרחיב את שמיכת ה"אינטגריטי המקצועי" שלי לתחומים שאתה מכנה "תרבות אירגונית". כל זמן שאני לא אומר את דעתי רק על מנת לאמר את דעתי (לזה אני מסכים - צריך להתלונן על בעיות משמעותיות, לא על כל דבר קטן ולא רק בשביל להתלונן) - זה נראה לי נכון (מבחינתי האישית) לבצע.
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'בגדול אני מסכים אבל הכל תלוי בפוזיציה'
בגדול אני מסכים אבל הכל תלוי בפוזיציה
05/03/2010 | 11:55
55
בשנים האחרונות אני ממלא תפקידים ונמצא בקשר ישיר עם ההנהלה הבכירה. ברור שבמצבים כאלה אני מתערב אפילו בדברים שהם עסקיים טהורים ושוב זה חלק מהתפקיד שלי כיועץ או מנהל. אבל הדברים שלי היו מכוונים בעיקר לצעירים שבחבורה. אני סבור שמי שלעובדים רבי נסיון ובייחוד כאלה שהתקדמו בתפקידים לא צריכים את העצות האלה כי הם כבר מכירים אותם בעצמם. אם יש משהו שארגונים ומנהלים לא סובלים זה שמגיעים עובדים לא מנוסים ומתיימרים "לתקן" את החברה.

אני קורא פה בפורום עובדים שמספרים אחרי שבוע ראשון בעבודה: "גיליתי שזה לא זה" או ש"החברה מנוהלת על הפנים" וזה כשמדובר במשרה הראשונה שלהם ולאלה אני מכוון את דבריי.

אני כן זוכר את עצמי כמתכנת צעיר ונלהב שמעביר ביקורת על כל העולם ונוטה להתווכח הרבה והיום במחשבה לאחור אני יודע שהיו הרבה דברים שטעיתי בהם כי לא ראיתי את התמונה הגדולה ובעבודות הראשונות שלי גם אם הייתי טוב טכנית נתפסתי בעיני אחרים כ"צעיר" במובן המקצועי בגלל הדברים האלה ובטח לא כאחד שמתאים להתקדם לניהול. היום אני בתפקיד שמאפשר גם לחלוק על המנכ"ל לגבי האסטרגיה של החברה אבל אלה לא דברים שמתאימים לכל אחד.

אגב, אני לא חושב שיש קשר בין גודל החברה לדברים שדיברתי עליהם. בסטארט-אפ הקודם שעבדתי בו היו 8 עובדים ואחד הצעירים שבהם (סטודנט) היה כל הזמן מעיר הערות וביקורת לגמרי לא במקום ואני לא מתכוון בנושאים מקצועיים. אז אולי הוא חשב שיום אחד הוא יהיה ביל גייטס אבל בנתיים היה עדיף שיתעסק בקוד ולא לעלות על העצבים של היזמים ושל מנהל הפיתוח (שזה אני...).
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'אני היית בחיל הים '
אני היית בחיל הים
05/03/2010 | 00:39
20
לצפיה ב-'יפה מאד.'
יפה מאד.
05/03/2010 | 02:24
15
לצפיה ב-'נפלא, תודה! את עניין המיילים אני כבר מיישם..'
נפלא, תודה! את עניין המיילים אני כבר מיישם..
05/03/2010 | 08:45
63
צריך בעיקר לשפר את עניין תכנון הזמנים, יפה ששמרת על אינטגריטי.. לצערנו לא חסרים מקרים שבהם אנשים שלא שומרים על כך מתקדמים על חשבון אנשים אתיים..
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'לפעמים כדאי לבקש עזרה בדברים קטנים'
לפעמים כדאי לבקש עזרה בדברים קטנים
05/03/2010 | 10:59
74
זה מחניף לאגו של אנשים.  
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'חלק מהדברים תלויים במצב ובמנהל הישיר'
חלק מהדברים תלויים במצב ובמנהל הישיר
06/03/2010 | 17:29
78
המנהל שלי למשל לא מעוניין לקבל דיווח שבועי או ישיר - מספיק לו שהוא יודע שאני עסוק ואני יכול לקבל ממנו מטלות שהוא צריך עזרה (לעיתים נדירות) - אני כן דואג לשלוח לו מייל מדי פעם שסיימתי מטלה משמעותית שלא הגיעה ממנו.
המנהל שלי לא מעוניין בשליטה אלא מבין שבמסגרת התפקיד שלי אני עובד עם הרבה אנשים באירגון ולפעמים מגדיל ראש ועושה דברים אחרים שאני לא מאוד עמוס - למשל להשתתף ב-SPRINT של צוותי תוכנה שונים, לעבוד עם ה-QA על בדיקת גרסאות חדשות, לקרוא חלקים של הקוד של המוצר ולשלוח הארות למפתחים או לפתוח בקשות לפיתוח או לדווח על באגים שגיליתי.

לגבי שאר סעיפים - סעיף 10 הוא הכי משמעותי מבחינתי אבל לא רק שאני פונה לאנשים אחרים אלא באופן כללי אני מתנהל בשקיפות מוחלטת.

לגבי בקשת עזרה אני חושב שרוב האנשים (לפחות אני) נוטים לכיוון של לפתור הכל לבד גם שיש בעיות קשות ולוחות זמנים לחוצים. אחד הדברים שלמדתי הוא לתקשר עם מי שיכול לעזור לי למצוא פיתרון מוצלח - אפילו אם מדובר רק ב- 10 דקות של שיעור מוחין שבסופן אני עובד עוד שעתיים - אבל לפחות השעתיים ממוקדות.

עוד דבר הוא לא להתפתתות לקחת יותר מדי מטלות - צריך לדעת לאמר לא לפעמים ולתעדף דברים לפי סדר חשיבות.

דותן
עבודה בהיי-טק >>
לצפיה ב-'עוד דבר שמנהלים אוהבים'
עוד דבר שמנהלים אוהבים
06/03/2010 | 23:50
93
בכל הרמות:
שעובד שיש לו בעייה בא עם הצעות לפתרון או לפחות מציג אופציות לפתרון. מנהלים לא אוהבים עובדים שבאים עם בעיות בלי שהעובד ניסה לחשוב על פתרון או שיש לו פתרון שצריך גיבוי מנהל.
עבודה בהיי-טק >>

הודעות אחרונות

20:45 | 09.02.20 HarmonicWave
17:33 | 08.02.20 wolik
16:21 | 30.01.20 Astroo
17:13 | 24.01.20 rejicom
19:59 | 23.01.20 hopipe
07:39 | 23.01.20 אליהו התשבי6
12:10 | 16.01.20 שמרית211

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ