מה לענות לגבי ציפיות שכר?

ליליxx

New member
מה לענות לגבי ציפיות שכר?

הרי ברור שאני אוצה עמה שיותר. אם הגיד סכום שלי הוא ניראה סביר (סכום המשכורת שלי כרגע) אבל לפי טבלאות שכר הוא בקצה התחתון בקריטריון שלי, האם אני גורמת לעצמי נזק? האם זה אומר שלמרות שהמשכורות במקום החדש גבועות יותר והם לא היו מהססים לתת לי יותר, הם "יבאו לקראתי" לסכום שביקשתי? איך למנוע דבר כזה? אפשר לציין מעל XX או XX פלוס, אבל זה לא ניראה משכנע.
 

havalina

New member
גם אני נתקלתי בבעיה כזו..

שלום, אני אספר קצת על הלבטים שעברתי בנושא שהעלית. זו לא ממש תשובה חד-משמעית, אבל אולי היא תעזור. אשמח אם עוד ממשתתפי הפורום יוסיפו דעתם בנושא
מצד אחד אם תאמרי סכום נמוך אז הם עלולים "להסכים אתך", אפילו שתכננו לתת יותר, הרי אמרת שבזה את מסתפקת. אני מכירה מישהי שזה קרה לה (פתרון: לבקש העלאה משמעותית כעבור כשנה). ומצד שני אם תאמרי סכום גבוה אני מניחה שהם עלולים לחשב שאת חוצפנית ושעדיף להם לקחת מישהו שיסתפק בפחות. מה שאני עשיתי זה אמרתי שאני מבינה שהמצב בשוק השתנה מאז שקיבלתי את הצעת השכר הקודמת שלי, ולכן אני לא בטוחה איזה סכום יתאים. לפעמים הרחבתי ונקבתי בסכום שקיבלתי בעבר ואמרתי בעדינות שאני מצפה ליותר, ושזה גם תלוי בתנאים (רכב, בונוסים, וכו'). טוב, אני הועסקתי כסטודנטית, ובמשרה מלאה אני מצפה ליותר. יש לי האופציה (אני מקווה..) להמשיך לתואר נוסף ולעבוד כסטודנטית בתנאים הקודמים, אז למה לי להסתפק בפחות? שמתי לב שבמקומות שהשכר יחסית נמוך, הם אומרים את זה מראש. במקומות שלא אומרים, נראה לי שתעשי בחכמה אם תנסי קצת להעלות את הרף. תראי גמישות - תשאירי הכל פתוח ותשקלי את הצעתם לכשיתנו אותה - אבל אל תתני להם את הרושם שאת תסתפקי בפחות ממה שאת תסתפקי בו. זה כמובן תלוי במידת הנואשות שלך למצא עבודה מייד, במס' הצעות העבודה שלדעתך תקבלי, במידת התאמתך לתפקיד וכו'.
 

ophir7

New member
כמה לבקש ?

גם אני הייתי ממפוטרי ההייטק. עבדתי באחת מהחברות הגדולות (ספינת הדגל...). מתוך נסיוני בחיפוש ממושך של עבודה.(עכשיו אני עובד שוב בהייטק...בלי כוונה) רציתי לציין שחוץ מחברות שעוד לפני שהזמינו לראיון, כבר שואלות על שכר מבוקש. בקשת שכר סביר (עד %30-40%) מעבר למה שהיה בכוונתן לשלם לא תפגע בסיכויים של המועמד להתקבל. די ברור שאם עברנו את ויה דולורוזה (ראיונות,מבחנים, המלצות וכו') ועכשיו מדברים על כסף . צריך לקרות משהוא באמת מאד יוצא דופן בכדי שהנושא יפול. אני אוסיף ואומר שבמו"מ כמו במו"מ המעסיק מנסה להודיד ואנחנו להעלות. לא צריך לקבל את סכום הפתיחה של המעביד מיד ואסור להעלב מהסכום הראשוני המוצע. אני הצלחתי לשמור על סכום משכורתי כמו שהיה. בהצלחה לכולם.
 

cganir

New member
המצב באמת סבוך.

אפשר באמת לבקש הרבה, ולצפות לקבל את זה, אבל יכול להיות שמעסיק ייבהל ויוריד אותך מהרשימה, לא רק בגלל שהוא לא יכול להציע לך סכום גבוה אותו את רוצה, אלא בגלל שהוא יחשוש שגם אם תסכימי להתפשר, את תברחי משם בהזדמנות הראשונה, בלי סנטימנטים, וזה יפגע בו. מצד שני את יכולה לבקש מעט. זה יכול להצליח, ואז המעסיק יכול גם לתת לך טיפה יותר ממה שביקשת, ואז תופתעי לטובה. אבל ייתכן שזה גם לא יעבוד, מאחר וכשמעסיק יראה שאת מבקשת מעט מדי, הוא יכול לחשוב בטעות שאת לא מעריכה את עצמך מספיק, או שאת לא חושבת שאת שווה מספיק. אין עצה חד משמעית פה. את יכולה לנסות, ולראות. זה הכל תלוי בסיטואציה ובמעסיק הפוטנציאלי. בהצלחה
 

ליליxx

New member
לי כבר קרה שנתנו לי יותר

ממה שציפיתי. דרך אגב, הציג את עצמי: פוטרתי מעבודתי הנוכחית אבל נתנו לי עוד חודשיים כך שאני לא מספרת שפוטרתי כי רשמית אני עדיין עובדת מין המיניין. כפי שאמרתי, במקום עבודתי הנוכחי, המראיין עצמו אמר לי שהסכום נמוך והציע לי לרשום סכום גבוע יותר. לגבי מה שאתם אומרים, הדברים נכונים כשהנושא עולה על הפרק בראיון, אבל כשרושמים בתופס, אתה חייב לכתוב מספר ללא דיבורים. אני גם רוצה להוסיף שאני גרועה מאוד בכל הנושא הזה של מו"מ על כסף, לבקש תוספת וכ'.
 

cganir

New member
אני קצת חושש לרשום דברים כאלה בטופס

אני הייתי רושם להם בטופס, במקום שבו היית אמור לרשום את הסכום, משפט כמו - לדיון במעמד הראיון, או במעמד המתאים. לדעתי, אם את גמישה בנושא, זה לא אמור להיות עוד נתון לסינון.
 
כמה משכורת לבקש!

שלום ליליXX, גם בזמנים טובים יותר, דרישת משכורת אינה מלמדת טובות עליך. רצוי לאמר מה הייתה משכורתך האחרונה, אבל רק אם ישאלוך והמשכורת הייתה טובה. התשובה האידיאלית לשאלה מה דרישותיך (ביחוד כיום) אתחיל לעבוד, תראו רמת עבודתי, אראה מה נדרש ממני בתפקיד, נדבר על המשכורת והתנאים הסוציאליים (שאינם פחות חשובים מהמשכורת), כעבור שבוע שבועיים! שיהיה לך צלחה
 
שכר זה יומי משכורת היא חדשי.+בדיחה

שלום, מה המשכורת שתבקש יותר מדי או מעט מדי. לרב פנתה אשה ושאלה: נולד לי בן בכור, איך לרשום צעיר בשנה או מבוגר בשנה. שאלה הרב מה הבעיה. ענתה ארשום צעיר ילך לצבא בגיל 17 ארשום מבוגר יותר אכניסו לחופה בגיל 19 ואצלנו נהוג לחתן הבנים בגיל 18. חשב וחשב הרב ואמר: מה דעתך לרשמו בגיל האמתי!! ענתה האישה: על זה לא חשבתי. בברכה
 

aviran6

New member
דרושים עובדים:

צעירים עד גיל 55 לעבודות אבטחה ונקיון. רובאי 03 ומעלה שכר גבוה מאוד. המודעה מיוחסת לנשים וגברים כ"א. 056936882
 

R750-Girl

New member
הנה מה שאני עשיתי

(עדיין לא יודעת כמה נבון זה היה, ובכל זאת). קצת רקע - אני ב5 שנים האחרונות עבדתי במשרות QA שונות (שבשנה וחצי האחרונות הייתי SYSADMIN - וזה היה גם מקצועי בשנת הקבע למשך שנה). בקיצור - ב2 מקומות העבודה האחרונים השכר לי עמד על 13K ברוטו. עם המצב העגום היום במשק - לא העזתי לבקש שכר כזה (עד השבוע שחתמתי, הייתי מובטלת חצי שנה). בכל מקרה - אני הבהרתי להם את המשכורת הקודמת שלי, וביקשתי בין 9-10 ברוטו. לא יודעת אם תמחרתי עצמי בזול או לא - אבל הם הציעו לי 10500. הסכמתי בשמחה - והחל מעוד שבוע אני מתחילה (סופסופ) לעבוד. אז תחזיקו מעמד כולכם... בסוף זה מגיע.
 
למעלה