אירוח בפורום - ד"ר ערן מגון

כולסטרול - כשאין בתזונה מוצרים מן

החי והגוף מייצר יותר מידי כולסטרול ( 250-300 ) מה צריך לעשות לדעתך ?
 

katam

New member
אני פונה לתזונאית

אם תרצה אני אספר לך מה היא אמרה.
 
שבת שלום ד"ר

אני צימחונית כבר 11 שנים. אני לפני כניסה להריון (בת 31). נוטלת מזה כשלשה חודשים חומצה פולית 400 מ"ג. ועכשיו התחלתי לקחת חומצה פולית 800 מ"ג. רציתי לציין כי התזונה שלי לאחרונה ירודה ורזיתי המון. לא במכוון.
 

מ נ ו ר ה

New member
ואולי עוד שאלה?../images/Emo66.gif

לו פתחת מסעדה בתל אביב, או נתבקשת ליעץ לכזו, מה היית מגיש שיתאים לרוב הפציינטים שלך?
 
עדיין אפשר לשאול שאלות?

אני בת 13 וחצי, צמחונית קצת יותר משנה וחצי, ומעולם לא אכלתי דגים. מידי פעם לוקחת ברזל וB12, אבל עדיין אין לי בעיה ממשית כי לא קיבלתי עדיין מחזור [אני אומרת זאת על סמך מה שאימי אומרת, והיא בעלת ידע רב כיוון שהיא רוקחת וגם יצא לה לדון עם רופאת ילדים על כך]. לאחרונה, אני סובלת הרבה מהרדמות מקומות בגוף [נימולים, אם אני לא טועה]. האם לדעתך זה קשור? אם כן, כיצד אפשר לטפל? תודה.
 

אישעם

New member
אני לא יודע אם הוא יחזור ואני לא רו

רוצה שתישארי בלי תשובה כלשהי. שמעתי בעבר על נימולים כתוצאה ממה שהזכרת. אני לא מוסמך כמובן לקבוע לכאן או לכאן. את צריכה להתיעץ עם רופא. אני מקווה שאת לוקחת מספיק B12, ולפחות אוכלת מספיק ברזל. אם תצטרכי מידע על ברזל תוכלי למצא זאת באנונימוס או להעזר בי או בכל אחד אחר מהפורום. חשוב לי שתדעי, התלונות כלפי צמחונים שצורכים סויה למשל, היא לגבי הקדמת המחזור אצל נערות צעירות, לא על עיקוב המחזור. גם את הנושא הזה כדאי שתבדקי אצל רופא.
 
תודה רבה.

בקשר למחזור - אני לא דואגת. זה פחות או יותר תורשתי, וכל המשפחה שלי קיבלה בסביבות גיל 15. ולא לקבל מחזור בגיל 13 וחצי זה עדיין הגיוני. אני חושבת שאתייעץ עם רופא, רק כדי להיות בטוחה. תודה. ובקשר לברזל, אני משתדלת לקחת כל יום כדור, וB12 פעם בשבוע, אבל זה לא ממש יוצא. יש איזה מאכלים חוץ מסויה שאני יכולה לאזן איתם את התפריט שלי? ושוב, תודה רבה.
 
למעלה