אירוח בפורום - ד"ר ערן מגון

lightflake

New member
ראית כמה שאלות? ../images/Emo12.gif

הוא לא יכול לבלות כאן את כל הלילה...
 

barakbl

New member
אני לא יודע ממה התאכזבת, אבל לי

האירוח נראה כמו פרסומת חינם לאיזה עסק מסחרי. אין לי בעיה עם זה, להיפך, אני אשמח לראות גורמים מסחריים (למשל, יבואני טופוטי) שמגיעים ועונים כאן על שאלות, אבל אם זה המצב, אז רצוי שהדברים יהיו ברורים מראש ולא יעשו כאילו בצורה מתוחכמת.
 

lightflake

New member
../images/Emo12.gif וואו איזה גועלללל!

הבן אדם נענה לבקשותינו ובא להתארח ונפלו עליו מאה שאלות! אז מה אם בסוף הוא גם נתן קישור לאתר שלו? לזה אתה קורא פרסומת מתוחכמת?
לפעמים אנשים יכולים להיות ממש מגעילים.
 

einav2h

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo119.gif

ואחרי זה מאשים אחרים בקונספריטיביות
הבנאדם בסה"כ רוצה להפיץ את מה שהוא מאמין בו ואת מה שהוא עוסק בו. זה לא מה שאנחנו - כטבעונים - עושים גם?
 

barakbl

New member
אה?

האשמה בקונספירטיביות זה לא אני. הקונספירטורים זה אנשים אחרים ב-"תנועה". אני עומד מאחורי מה שרשמת. יש פה בשרשור אי אילו דברים מאוד מביכים. בגלל כבודם של האנשים הכותבים כאן, אני לא אביא דוגמאות, מי שלא שם לב לזה, כנראה משדר על גלים שונים לגמרי משלי. הבעיה שלי עם אירוח כמו האירוח שהיה כאן, הוא שהוא מציג את הטבעונות כאיזה משהו הזוי ומשונה. אני בטוח שזו התחושה שאופפת אנשים שמגיעים מחוץ לפורום ורואים את השרשור (שקודם על ידי תפוז). אפשר לחשוב שצמחונים הם איזה כת מוזרה שמאמינה בכל מיני דברים שלא הוכחו מדעית. אין לי בעיה עם הדוקטור, אני מאמין, באמת ובתמים, ובלי שמץ של ציניות, שהוא עושה את דבריו מתוך הרגשת שליחות ואמונה מלאה בצדקת דרכו ובתחום הזה של הרפואה ההודית או מה שזה לא יהיה שהוא עוסק בו, יש לי בעיה עם האופן בו הצמחונות מצטיירת כתוצאה משרשור כזה. לדעתי, הוא מזיק לנושא הרבה יותר ממועיל. יש מספיק סטיגמות (רובן ללא אחיזה במציאות) כלפי האוכלוסיה הצמחוטבעונית והזב"חניקית, ואני לא חושב שאנחנו צריכים לעודד אותן. אני יודע שאלו לא דברים נוחים שאני אומר, וצפיתי שאלו שיקפצו עליי יהיו אלו שקפצו עליי. אני מכיר את השקפותיהם ולא מופתע, אבל תאמת, זה לא ממש מטריד אותי. את האמת שלי אני תמיד אומר, נוחה יותר או פחות עם השומעים/קוראים.
 

einav2h

New member
באמת לא משדרים על אותו גל../images/Emo119.gif

קודם כל, בקשר לקונספירטורים, הבנת אותו לא נכון. לא התכוונתי שאתה קונספירטור, אלא שאתה "מאשים" אחרים בכך שהם נוטים לקונספירטיביות. אבל עזוב, זו סתם בדיחה. מה שהיה חשוב לי להגיד הוא, שזה שאתה רואה את התורות הלא מערביות ולא קונבנציונליות כמשהו אפוף ומוזר, ושופט לפי השקפתך זו איך אנחנו נראים מבחוץ, ממש לא אומר שאנשים אחרים "מבחוץ" רואים אותנו ככה. אני מנסיוני לא רואה עין בעין עם הרפואה המערבית. ויש גם אנשים אחרים - לאו דווקא כאלה שחיים במדבר או במושבים בגליל, אלא בערים במרכז - שעובדים בעבודות רגילות ומקובלות, נראים רגיל ולא חריג, ובכלליות מנהלים חיים "רגילים", ובכל זאת חיים מבחינה בריאותית לא לפי השיטות המערביות - כל אחד ונסיונו המר שלו עם הרפואה המערבית, והפתרון שהוא מצא בתורות אחרות. למעשה, הרבה מהתורות האלה תפסו כזו תאוצה, וכזו קבלה בציבור ובממסד, שאפילו בקופות החולים הכניסו טיפולים כאלה, נטורופתים, הומאופתים ושר סוגים של טיפולים. אז אני פשוט לא מבינה מאיפה הזלזול הזה שלך בכל מה שהוא לא רפואה מערבית, ולמה אתה מתייחס לכל דבר כזה כאל "וודו שבטי", כאילו מדובר בכשפים ולחשים.
 

barakbl

New member
אני לא יודע מה זה אומר מבחינתך שאני

מאשים אחרים שהם נוטים לקונספירטיביות. כמו שאמרתי, אני ממש לא מאמין בקונספירציות בד"כ. קונספירציות זו בד"כ המצאה של אנשים משועממים ותו לא (למרות שבאופן כללי עדיף לבחון גם תיאוריות כאלה, שכן, לעיתים יתכן וישנה קשירת קשר לביצוע מזימה, או אם תרצי קונספירציה, שמשרתת אנשים שונים, ועדיף לבחון כל מקרה לגופו). ככלל, אני האחרון שמאמין בקונספירציות.. דווקא אחרים ב"תנועה" מאמינים מאוד בקונספירציות וממציאים כאלה על ימין ועל שמאל. שיהיו בריאים, זו זכותם. בקשר לרפואה מערבית מול רפואה אלטרנטיבית (כל מה שאינו חלק מהרפואה המערבית). לי אישית אין ספק שהרפואה המערבית מוכיחה את עצמה כרפואה מאוד מועילה וחשובה לאנושות. נכון שהיא גם גורמת ללא מעט נזקים, אבל נכון להיום במאזן שבין הטוב לרע הכף מבחינתי נוטת לזכותה. זכותם של אנשים לחשוב שרפואה מערבית היא אם כל חטא ומשהו מזיק, אבל ברגע שההתייחסות אל הרפואה המערבית כאל משו שלילי מגיע מצד אוכלוסית הצמחוטבעוניים, ברגע שאנחנו מציירים את הצמחונות כאל מתנגדת לרפואה מערבית, אנחנו מזיקים מאוד לתנועה שלנו, ומשדרים מסר שאינו מעודד צמחונות, אלא מעודד סטיגמות שליליות שגם ככה קיימת כנגדנו. אני לא יודע באיזה סביבה את מסתובבת, אבל איפה שאני לא הולך, רוב מכריע של האנשים מאמין שהרפואה המערבית היא דבר מאוד חשוב ומציל חיים. רוב האנשים שאני מכיר בוחרים כן להיות מטופלים במסגרת הרפואה המערבית. זה לא פוסל את הרפואה האלטרנטיבית. אני אישית מאוד דוגל בשיטות אלטרנטיביות לריפוי במקרים רבים. אני האחרון שאמליץ לאנשים לקחת תרוףות על כל שטות. אני האחרון שאקח בעצמי תרופות, כל עוד אני יכול להסתדר אחרת (כן, גם כשיש לי כאבים רציניים אחרי טיפול שיניים ובמצבים אחרים, אני משתדל ככל האפשר להמנע מנטילת משככי כאבים). אני בהחלט דוגל בשימוש ב "תרופות סבתא", לטיפול בבעיות שלהן הן מועילות, אבל כבוד יש לי, והרבה, לרפואה המערבית. במו עיניי ראיתי אותה מצילה לא מעט אנשים מסבל וממוות (וגם בעלי חיים אגב, אם נתעלם לרגע מהניסוים בבעלי חיים, שזה דיון אחר). אם את חושבת ששרשור שמתייחס לאורח שתומך ברפואה אלטרנטיבית, מכובד ככל שיהיה, כאל איזה גורו ("היינו פה כעיוור המוליך את הסומא"), הוא שרשור שמועיל לצמחונות וטבעונות, אז אפשר לסכם את הויכוח מבחינתנו בכך שאנחנו מאוד חלוקים.
 

einav2h

New member
חלילה לא גורו../images/Emo119.gif

אני דוגלת בשיטת "למד כמה שיותר והפעל שיקול דעת". כלומר, שכל אחד צריך לקחת אחריות וללמוד לבדו מכמה שיותר מקורות, ואז להחליט ע"ס שיקול דעתו מה מתאים לו. וזאת משום שכיום אנו מוצפים בשפע של מידע סותר - מערבי ולא מערבי - ואין מקור אחד שהוא מוחלט ומוסכם על כולם. אז מבחינתי הבחור שהיה כאן, פשוט הציג עוד גישה. למה לא. ממש לא ראיתי שמיהשו התייחס איו כאל איזה גורו, מלבד כנרת שטופלה על-ידו אישית, והיא זו שכתבה את המשפט על הסומא והעיוור. אז לא מבינה למה להכליל שרשור שלם בגלל כותבת אחת? ולמה לתת כל כך הרבה קרדיט לכותבת אחת, כאילו מי שייכנס לשרשור הזה ויקרא אותו, יבין - רק ע"ס אותה כותבת - שכולם חושבים כמוה? למה שמישהו יחשוב ככה? ובקשר לרפואה אלטרניטיבית, אני לא יודעת למה את מייחס אותה לטבעונים דווקא. אין שום קשר. רפואה אלטרנטיבית היום נפוצה כל כך, ואף מקובלת, שדי ברור שרוב המטופלים והמטפלים הם לא טבעונים. אתה יודע כמה זמן מראש צריך לקבוע תור בשביל טיפול במרפאות רפואה משלימה של קופות החולים? מה, כל המטופלים הם טבעונים? ממש לא. אלה אנשים "רגילים". רובם אוכלי בשר ואוכלי כל. ולמה ללכת רחוק? אפשר להכנס פה בתפוז לפורומים של רפואה משלימה וארומתרפיה (ומן הסתם יש עוד כמה פורומים של טיפולים אלטרנטיביים), ולעשות סקר קטן לראות כמה טבעונים יש שם (הניחוש שלי - מעט מאוד אם בכלל). וספציפית על נטורופתים: נועה חול היא הסטודנטית הראשונה שאני נתקלת בה לנטורפתיה, שהיא טבעונית. כל הנטורופתים שפגשתי היו פרו אכילת בשר, מתוך מחשבה שזה חיוני. אז לא ברור לי למה אתה מייחס את השיטות האלה דווקא לטבעונים, ולמה אתה מחזיק במחשבה שמי שייכנס ויראה שרשור כזה יקשר אותו דווקא לטבעונים, וגם יראה בו משהו שלילי. תן קצת קרדיט לאנשים. אנשים יודעים שמדובר באינטרנט, ופה כל אחד רשאי להביע את דעתו - ויש הרבה דעות. טבעונים זה לא מקשה אחת של אותן מחשבות ואותן החלטות, בדיוק כמו שאוכלי בשר הם לא. בקשר לקונספירטיביות: כל מה שכתבת על עצמך, זה מה שאני התכוונתי להגיד. רק שהמלים שבהן השתמשתי לא העבירו את זה נכון. אני יודעת יפה מה עמדתך לגבי קונספירציות.
 

אישעם

New member
סליחה, אבל אפילו האמת שלך צריכה להי

להיות מבוססת על משהו. כרגע אתה מבסס את זה על כך שהארוח מדבר על טבעונות או סוג של טבעונות. זה פשוט לא נכון, הטעות אצלך. הארוח לא מיצג שום טבעונות, אפילו לא צמחונות, מדובר על זרם של סוג של רפואה, במסגרת המדוברת אפשר אפילו לאכול בשר, כך שאין שום קשר לתנועה וכנראה שגם לא לפורום הזה. היה אירוח, מסתבר שהוא אינו קשור לחיים שלנו, לפחות לא לשלי, אנחנו הזמננו, אנחנו שאלנו, אם יש לנו תלונות אז יש לכוון אותן למי שיזם אירוח שלא קשור לטבעונות ולא לבא בתלונות כלפי הדוקטור שבסה"כ סיפר לנו במה הוא עוסק ובמה הוא שהוא מאמין.
 

RSPA

New member
בגדול אתה צודק

אבל דווקא כאן ציפיתי ורציתי - למרות הבולטות של מה שאתה תיארת - באמת לשמוע משהו שמסקרן אותי מאוד. במיוחד, רציתי מאוד לשמוע משהו שאינו קשור לדברים השגרתיים שעולים על הפרק אלא יותר בדקויות ובדברים הלא טריוויאליים. ולצערי, התאכזבתי.
 

rotemgor

New member
זה לא לעניין להתבטא ככה

כלפי אורח שהקדיש 1:45 מזמנו הפנוי. אף אחד לא אמר שהוא יענה על כל השאלות.
 

RSPA

New member
סליחה אבל מה לא בסדר ?

איחלתי לו בריאות והבעתי את אכזבתי. מה יותר כן מזה. אה, ששכחתי לומר לו תודה ? בסדר. תודה ד"ר שהתארחת כאן והקדשת לנו מזמנך. ולא רק לנו.......
 

אישעם

New member
אתה יכול להתאכזב בלב, בלי להיות לא

מנומס. אין לי הרבה מה לקחת מהדיון, אני לא מתכוון להתחיל מדיטציות ולתבל יתר על המידה את המאכלים או לאכול גינגר עם כל דבר, אבל יש כאלה שמאמינים בדרך הזו ועלינו לכבד אותם. גם הביקורת של ברק מגעילה, לא שאני לא מסכים איתו, אלא שאין בה כבוד לאנשים. אף אחד לא מכריח אתכם לעשות דברים שהוא אומר. הזמננו אותו, שאלנו אותו, והוא ענה לנו לפי הדרך בה הוא מאמין, דרך שאותה הוא למד. זה לא מחייב אותי להאמין לו או לבצע את מה שהוא אמר. על שיקול דעת אישי שמעתם ? בכלל, כל הרעיון הזה שאם יש לנו צמחונות כדרך משותפת אז אנחנו צריכים להאמין באותה הפוליטיקה או בתרומת אברים, או בלא יודע מה, בסיאנסים וחיים אחרי המוות, אנערף , הרעיון מגוחך מיסודו. אני יכול להיות צמחוני ולא להסכים עם 100% משאר הדברים שאחרים רואים כקשורים לצמחונות. יש אנשים שקושרים צמחוניות עם רוחניות, לי מספיק שזה עושה אותי מאושר לא להרוג, ולא אחפש לכך עוד פרשנות. די להניח שכולם צריכים לחשוב אותו הדבר. תרשו אחד לשני לחשוב קצת אחרת וזה גם אומר לכבד דעות שונות . במסגרת זו, חכו קצת שהארוח ישכח לפני שאתם יוצאים בקטילות. אני לא לוקח הרבה מהארוח ואני עדין מאוד מכבד את הכותב, את מה שנאמר, את דרכו וכו'. ואין בכך להגיד ששוכנעתי במשהו או שאני מסכים עם משהו, אבל אנחנו ביקשנו את דעתו ואני מאוד מודה לו עליה.
 

lightflake

New member
עזוב אני בהלם מהחוצפה שיש לאנשים.

מקווה שערן ידע לקחת את הדברים האלה בפרופורציה הנכונה ופשוט להתעלם.
 

אישעם

New member
עזוב נו, ראית את הקישורים על חלב ?

על האסטרוגן ? http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=301&msgid=92618883 ואת זה ראית ? מהאיגוד הארופאי לרפואה. NHP = קופים, אלה שהכי דומים לנו, קל וחומר שאר החיות. NHP research to be irrelevant, unnecessary, even hazardous to human health and to have little or no predictive value or application to human medicine. http://www.curedisease.net/reports/index.shtml וכתבה http://www.guardian.co.uk/animalrights/story/0,,1972659,00.html
 

DanaDuck

New member
על פגיעה בהתפתחות

שלום, ד"ר מגון, אני בחורה בת 24, צמחונית מזה 15 שנים, דהיינו, מתחילת גיל ההתבגרות פחות או יותר. האם יתכן שהפיכתי לצמחונית בגיל כל-כך צעיר וצריכת "ג'אנק פוד" כל שנות התבגרותי יכלו לפגוע בהתפתחות הפיזית שלי ואולי גם המנטלית? אשמח לקבל תשובה.
 
אל תחשבי כך.

כמובן שעדיף להתחיל ממצב אופטימלי, אבל זה לא נתון בידינו. בכל תקופה בחיים את עושה את הטוב ביותר בשבילך, בהתחשב בנתונים הסביבתיים וגם האישיים, רמת התודעה שלך באותו זמן. עכשיו את יכולה רק ללכת קדימה, בדרך שאת בוחרת בה להתפחות, ואל תסתכלי אחורה. יש כל כך הרבה שאת יכולה לעשות למען עצמך... ותהני מן העשיה הנכונה.
 
למעלה