אירוח בפורום - ד"ר ערן מגון

RSPA

New member
מה עפ"י האיורוודה מחזק את שריר הלב?

מה התיחסות האיורוודה לתוסף מזון coq10? האם ניתן לקבל coq10 ממזון טבעי צמחי?
 

noola2

New member
שלום

פעם ראשונה בפורום הזה... הגעתי לכאן וחשבתי שאוכל לשאול כאן משהו אני לא צמחונית אבל אני רוצה להיות, הבעיה היא שעד עכשיו אמא לא הרשתה, אבל עברו כמה שנים ועכשיו היא תצטרך להסכים... הבעיה היא כזאת- פחד מבדיקות דם... אני לא עושה בדיקות דם, עכשיו האם זה מהווה בעיה משמעותית? שמעתי שצריך להיות בביקורת כל כמה זמן ולבדוק אם אפשר לקחת כדורים של B12 ובשביל זה חייבים לעשות בדיקה... זה הכרחי? כשאתם נהייתם צמחונים גם עשיתם..? ועכשיו אתם עדיין ממשיכים לעשות בשביל לבדוק אם משהו חסר לכם בגוף, ביקורת או משהו כזה? אני באמת לא יודעת ואני ממש נגעלת מבשר אבל אני לא מסכימה לעשות בדיקת דם! אני אשמח אם מישהו יגיד לי אם אפשר בכל זאת... ואם זה כדאי.. תודה!
 

אישעם

New member
תשובות

בדיקות הדם באות מרצוננו, לאחר הצמחונות באה גם התעניינות בתזונה, כך שעלינו לדעת אם חסר לנו משהו בתזונה. להבנתך, אוכלי בשר לא צריכים לבדוק את מצב הבריאות שלהם ? אז אני רוצה להגיד לך שזה בדיוק להפך. מאחר ואכילת בשר אינה בריאה ומקצרת את אורך חיי האדם, דווקא אוכלי בשר צריכים לבדוק את בריאותם ואת דמם. B12, תזונת האדם הקדמון כללה אכילה שאינה סטרילית, כלומר שהוא אכל מהאדמה וכך הוא קיבל B12. עוד על האדמה, צואה של חיות ושאר בני האדם, B12 בתזונת האדם הקדמון כמו B12 אצל כל חיה אחרת, מצואה ומאדמה. כך שלכל בני האדם חסר B12 אם הם אינם אוכלים צואה ואדמה. הרי מאיפה לחיות יש B12 ? גם האדם מיצר B12 בתוך גופו, אף אחד פה לא יכול להראות שחיות סופגות B12 מיצור עצמי, לפיכך הן מקבלות את זה מאכילת צואה, לפעמים את זו של עצמן. אבל אנחנו לא חייבים לאכול צואה, גם מאכילת חיות לא נקבל מספיק B12, רוב החוסרים החמורים (באחוזים) של B12 נמצאים אצל קבוצת אוכלי הבשר, כ 30% ובעולם יש רק 10% צמחונים. יש אפשרות לקבל B12 ללא הריגת חיות וללא אכילת צואה, פשוט לוקחים סוכרית מציצה תת לשונית. ואל תגידי בבקשה שאת נגד תוספים, כי את לוקחת תוספים אם תרצי ואם לא תרצי, יש תוספים בבמבה, בחלב פרה, בקורנפלקס ואפשר להגיד שברוב המוצרים הקיימים בעולם יש תוספים. אפילו אם את אוכלת בשר את אוכלת תוספים, כי את החיות האומללות מאכילים בתוספים שעוברים אח"כ לתזונתך. בדיקות דם לא ממש קשורות ל B12. לא יעזור כלום לאנשים שחושבים אחרת, זה פשוט לא נכון לחשוב כך. בדם יש B12 שיקרי שאפילו קראתי ממקור רפואי שרוב ה B12 בדם שיקרי ולא B12 פעיל. כך שבדיקות הדם לא יכולות להראות את החלק האמתי. אבל זו לא בעיה כי לוקחים סוכרית מציצה שנכנסת ישר לדם ואז בטוח שיש B12 אמתי בגוף ואין צורך לבדוק זאת. כך שאם תפסיקי לאכול בשר, תוכלי לדאוג ל B12 ללא בדיקות דם, אבל לא אוכל לכתוב לך שלא מומלץ לך ולכל אדם ללא קשר לתזונתו לבדוק את מרכיבי הדם שלו, אין שיטה אחרת לדעת על מחלות ועל בעיות, בלי קשר לתזונה. מקווה שעזרתי.
 

אישעם

New member
תשובתי נכתבה בשירשור נפרד

לא הייתי נדחף ועונה לפני הדוקטור. קר רציתי להבהיר את זה.
 

Tinkit16

New member
אז כנראה שגם לי יש שאלה ../images/Emo13.gif

מקווה שלא מאוחר מדי
אני צמחונית כבר....4 וחצי, אולי אפילו 5? שנים :) ועשיתי בערך 3 בדיקות דם, האחרונה הייתה לפני שלושה חדושים בערך...ובאף אחת מהן לא היו חסרים לי ויטמנים, לא B12 ולא שום אחר (ואני לא אוכלת גם כמעט ביצים..) ולשאלתי...בסך הכל, זה סביר? הגיוני? תודה מראש
 
ירקות מורעלים../images/Emo97.gif

מישהו העלה רעיון : לבצע בדיקות של ירקות או פירות מסוימים, ואם מתגלים בהם רעלים, להגיש תביעה יצוגית כנגד המגדלים. מה דעתך? האם היית נותן ידך למבצע כזה?
 

rotemgor

New member
זה לא צריך להיות מבצע זו צריכה

להיות ביקורת שגרתית. רעל ריסוס עד אחוז מסויים נחשב תקני ב"משרד הבריאות" שלנו..
 

rotemgor

New member
יוזמה פרטית, אבל צריך בשגרתיות

לבצע אותה אחרת מה הטעם? חוץ מזה, אם משרד הבריאות מאשר רעלים, מה תעזור לך תביעה? (היא שווה משהו רק אם הם חורגים מהתקן) היתה כתבה על ירקות אורגניים שהתגלו בהם אחוזי רעלים גבוהים מהמותר ב90 אחוזים. אם זה מה שיש באורגני, ...
 

rotemgor

New member
תנסי..

תביעת משרד הבריאות לא נראה תביא לאיזשהו משהו מלבד הרבה בירוקרטיה
 

אישעם

New member
היא כנראה מתכוונת לירקות אורגנים

בדיקה שתמצא שימוש בריסוס תמצא למעשה שהירקות והפירות לא באמת אורגנים. חוץ מזה, גם על פירות וירקות רגילים יש לפקח בריאותית ולהביא את המידע לציבור.
 

rotemgor

New member
גם בירקות אורגניים יש ריסוס כימיקלי

היתה על כך כתבה. בגידול אורגני משתמשים כמעט תמיד בשילוב של ריסוס אורגני עם ריסוס כימי, בטענה שהריסוס האורגני לא מספיק יעיל. אלא שעל פי הכתבה באחד הערוצים, מצאו שאחוזי הרעלים גבוהים לפעמים ב90 אחוזים מהמותר בגידולים אורגניים..
 

barakbl

New member
בגידולים אורגניים אמיתיים, אין שום

שימוש בחומרי הדברה כימיים. הבעיה שהשרלטנוץת ויצר האדם לעשות כסף קל על חשבון אנשים תמימים גורם ליצרנים שונים לשים תווית אורגנית אבל למכור מוצרים שכל קשר בינם לבין אורגניות מקרי בהחלט. הבעיה עם גידולים אורגניים היא בכך שהיבול קטן יותר, ובמקרים קיצוניים אף יכול שלא להיות יבול (ואז ההפסד הכלכלי הוא עצום). בגידול קונווציונלי, משתמשים ברעלים ובחומרים כימיים רבים על מנת להלחם במזיקים ובמחלות. כל מי שגידל אי פעם צמחים בגינה, בגידול ללא חומרי הדברה (ואף בלי שיטות אורגניות, שהן יעילות בצורה חלקית במלחמה במזיקים, אבל עדיין ידידותיות לסביבה) , יודע שהיבול לעיתים נמוך, לעיתים יש כשלונות טוטאליים, ולעיתים, היבול נחמד. אבל תמיד היבול יהיה נמוך יחסית ליבול בגידול קונווציונלי שכולל שימוש בחומרי דישון כימיים ובחומרים כימיים למלחמה במזיקים ומחלות. מהצד השני, היבול בד"כ טעים יותר, והוא בד"כ גם יהיה בריא יותר בצורה משמעותית. שוב, הבעיה עם האורגנים שאפשר להשיג בחנויות הטבע והסופרים הוא שלעיתים מה שנחשב לאורגני ונמכר במחירים לא הגיוניים, הוא לא באמת אורגני.
 
תודה ופרידה (נקווה שזמנית...)

לילה טוב לכולם, נהנייתי להתארח בפורום המקסים והחשוב שלכם, אך... הגיע הזמן לנוח על פי האיורוודה ... :) השתדלתי לענות לכמה שיותר שאלות. בהצלחה לכל הפונים וסליחה מאלו שלא הספקתי לענות להם. ומילה קטנה אך חשובה לסיום: כפי שכתבה כנרת בפורום זה - האיורוודה עדיין אינה מספיק מוכרת . לכן אני ממליץ לכם מכל הלב להתעניין, לקרוא וללמוד אורח חיים איורוודי, ולאוהבי הריפוי והרפואה ללמוד את רפואת האיורוודה המאוד פותנטית וטבעית -הוליסטית לחלוטין. וברוח האיורוודה אני מאחל לכולכם - ברכת בריאות מושלמת ! ! ! ד"ר ערן מגון
 

NightElf

New member
תודה רבה גם לך ../images/Emo140.gif

תודה רבה לך על הזמן והתשובות שנתת לנו
 

RSPA

New member
ממספר דברים

בראש ובראשונה - שהוא לא ענה לכולם על כל השאלות. ולגבי היתר אני מעדיף לא לפרט, אך כל מי שעקב אחר הדינמיקה שהיתה כאן באירוח יכול לבדו להבין.
 
למעלה