אירוח בפורום - ד"ר ערן מגון

אני מניח שהד"ר כבר לא יענה

אבל בדיקות הדם שלי (מסקנה אישית בלבד) מראות שאין שום צורך במוצרי חלב כדי לשמור על רמה גבוהה של סידן.
 
שומשום לסוגיו

כמו שהוא, בטחינה, בחלבה. מוצרי סויה - בערך ארוחה ביום / יומיים. ירוקים לסוגיהם (מגדל באדנית
), קטניות.
 

katam

New member
ויטמינים מקבוצת B ?

כמו שכתבה כינרת מדברים כאן המון על ויטמין B 12 . השאלה האם רצוי לקחת עוד וימינים מקבוצה זאת. אני יכולה לספר שהיתה תקופה שאמר לי רופא המשפחה לקחת תוסף של ויטמין B 6 ו B 3 בתודה
 
שלום.

שאלה רלוונטית מתמיד עבור כמה מהטבעונים הכותבים פה. כיצד תמליץ להתמודד עם סימפטומים כדוגמת חום גבוה, כאבי ראש, גרון וחולשה גופנית כללית, כאשר ההעדפה והשאיפה היא להימנע משימוש בתרופות קונבנציונאליות.
 

בגית

New member
מה דעתך על חיסונים לתינוק?

ואם כן אז מאיזה גיל אתה חושב שלמערכת החיסון של התינוק יהיה נוח להתמודד עם החיסון? קראתי שהיפנים מתחילים לחסן בגיל שנתיים. מה הגישה האיורוודית לחיסונים? אני שוקלת כרגע אם לחסן טטנוס ופוליו ואם כן באיזה גיל.
 

Neta558

New member
שלום לד"ר ערן מגון

תודה שהסכמת להתארח אצלנו
מה דעתך על שמרי בירה? האם ניתן להסתמך עליהם כמקור לברזל\חלבון\רכיבים אחרים? האם יש צורך להגביל את כמותם בתפריט? ו*מופתעת שלא שאלו את זה עדיין* האם יש לך עצה תזונתית (טבעונית כמובן) שעשויה להקל על כאבי מחזור? (בטווח הקצר ו\או הארוך)
 

LullaBelle

New member
סי אף ותזונה צמחונית

שלום ד"ר מגון, אני בת 24, חולה בסיסטיק פיברוזיס עם מחלת ריאות בינונית עד קשה [תפקודי ריאות FEV1 45 לרוב], בנוסף על כך הלבלב לא מתפקד [נוטלת אנזימים CREON 25.000 בכל ארוחה] וסוכרת קלה. מטופלת באנטיביוטיקה דרך הפה [לפעמים גם בעירויים, במצב של דלקת ריאתית והחמרה כללית], פיזיוטרפיה נשימתית ומדי פעם גם אינהלציות [לא מתמידה]. מצויה בתת משקל קל. אני צמחונית מזה שנה וחצי - לא אוכלת בשר ודגים, אך כן אוכלת מוצרי חלב וביצים. למיטב ידיעתי, שום ובצל משמשים כאנטיביוטיקה טבעית ומחזקים את המערכת החיסונית. אילו עוד דברים כדאי לי לאכול כדי להתחזק? בתודה, לויס.
 

lightflake

New member
../images/Emo140.gif הרבה בריאות..

באמת מעניין איך האיור-ודה מתייחסת בעניין הזה לשום ובצל כי שמעתי שהיוגיסטים נמנעים לחלוטין מלאכול אותם.
 

לקשמי

New member
כן, אלה

ואגב, לא כל היוגים נמנעים לחלוטין מבצל ושום. יש כאלה שמקצינים ונמנעים מכך לחלוטין, יש כאלה שמעדיפים לא לנהוג בקיצוניות ומדי פעם כן לאכול בצל/שום כדי להינות מהערכים התזונתיים שלהם. ההמנעות אגב, היא בגלל אמונה (שיש בה הרבה הגיון) שהמזונות האלה יוצרים אי שקט מנטלי וחוסר מנוחה.
 

lightflake

New member
זה לא רק לעשות

זה דרך חיים שלמה עם מדיטציות ותזונה ותרגול וכתבים קדושים...
 
למעלה