אירוח בפורום - ד"ר ערן מגון

טופו

יש חשש שהטופו בשימוש אינטנסיבי מכניס לגוף חומרים פיטואסטרוגנים (אסטרוגנים צמחיים). לדעתי במינון קטן ומידי פעם זה בסדר. אבל, כעיקרון, האיורוודה ממליצה על קטניות מבושלות כמו שהן, ולא מעובדות.
 

tafustafus

New member
זה לא כל כך עניין של "החשבות"

כאשר המוצר אינו בצורה בה הוא מופיע בטבע, אלא תוצאה של תהליך כלשהו, הוא "מעובד". בדרך כלל לא מתייחסים למעיכה או לבישול כאל 'עיבוד'. אבל הפקה של חומרים עם תכונות שונות משל המרכיבים הם 'עיבוד' לכל הדעות, שבמהלכו לפעמים אובדות תכונות רצויות ולפעמים נוספים מרכיבים לא רצויים. במיוחד במקרה של עיבוד תעשייתי, לעתים קרובות ישנו גם זיהום מיותר של הסביבה, המצטמצם למינימום כאשר אוכלים מזון בצורה הקרובה למופע הטבעי של מרכיביו (מבחינה זו רצוי גם לאכול ממקורות מקומיים ככל האפשר. הסעה של מזון למרחקים ארוכים כרוכה בהרבה זיהום מיותר).
 

rotemgor

New member
הריון וטבעונות

(אני האחרון שצריך לשאול את זה..אבל..) שלום, נשאלה כאן שאלה לאחרונה על איך לשמור על העובר בריא בתזונה טבעונית. האם יש לך המלצות, נקודות שכדאי להקפיד עליהן בתקופת ההריון כדי להבטיח לילד התפתחות תקינה כבר בשלב ההריון?
 
הריון

כדאי ללמוד את אורח החיים האיורודי ההגיוני והנכון כל כך! תזונת האיורוודה היא בריאה - שילוב נכון של דגנים, קטניות, פרות, תבלינים, חלב (ולא מוצריו!). וכן הקפדה על ספיגת המזון (מערכת עיכול ראויה). והכי חשוב בהריון (ובכלל...) זו.... השמחה ! בברכת בריאות מושלמת, ד"ר ערן מגון
 

rotemgor

New member
אתה ממליץ על חלב למרות שהוא מכיל אס

אתה ממליץ על חלב למרות שהוא מכיל אסטרוגן? אם כך לא עדיף כבר סויה..?
 

lightflake

New member
החלב שהוא ממליץ עליו לא מכיל אסטרוג

הוא אמר למעלה שהוא ממליץ על חלב כאשר הפרה מטופלת יפה ובאופן טבעי, זה בודאי לא כולל הזרקת הורמונים או כל תהליך מלאכותי כמו שנעשה ברפתות התעשיתיות.
 

lightflake

New member
הנה:

http://www.nrg.co.il/online/43/ART1/439/515.html הטענה היא שבחלב יש הורמונים שמוזרקים לו ובנוסף אסטרוגן שנמצא בכמות גבוהה כשהפרה בהריון, אז לא אמורים לחלוב אותה, כמובן שבשביל לעשות עוד כסף כן חולבים אותם בזמן הריון, אבל זה לא אמור להיות ככה.
 
זה מסביר את היחס המיוחד לפרות../images/Emo47.gif

בהודו. אנשים אשר בתום לב מבינים שמי שחולבים אותו , חייבים להתייחס אליו בכבוד וברגישות....
 

lightflake

New member
טוב בואי לא נגזים לגבי ההודים בכלל

תעשיית העור שם היא אחת הגדולות והנוראות. הפרה נחשבת לקדושה אבל כמו בכל מקום כנראה שגם בהודו הכסף קדוש יותר מהכל.
 

אישעם

New member
פרות מפיקות הורמון נשי בעצמן

כי הן כל הזמן בהריון. ולהגברת פוריותן והריונן, הן גם מוזרקות בהורמון האסטרוגן וכנראה שעוד. בגלל שהן כל הזמן (ומקבלות את החומר גם מהזריקות) אז זה עובד להן לחלב, בדיוק כמו שאימא מניקה ששותה קפה תעביר את החומר לתינוק שלה דרך החלב. הנה מחקר שמצאתי. הוא נמחק מפורום מדעי התזונה, כנראה ששם לא רוצים לדעת על מדע אמתי. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17177502&query_hl=6&itool=pubmed_docsum The daily intake of total investigated estrogens through milk is 372 ng, which is dramatically more than currently recognized. והנה עוד מחקר שאומר שאם אכן רמות האסטרוגן גבוה אז יש סכנה ממשית לציבור ,ספציפית פה מדובר על סרטן הערמונית. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=14729019&dopt=Abstract לא בעיה למצא עוד, רק צריך לרשום 2 מילים ולמצא בינהם את הקשר. אני רשמתי אסטרוגן וחלב, יש המון תוצאות נוספות למי שיש כח לחקור. כפי שכבר אמרתי, זה לא עזר לי הרבה כי מחקו לי את המחקרים האלה מפורום מדעי התזונה, פורום 23, אם מישהו מוכן לפרסם את המחקרים שם כי אני חסום.
 
במהרישי איור ודה מטפלים בפרות ../images/Emo140.gif

בצורה שאינה פוגעת בהן. להפך, הן מפונקות מאד בתזונה, בטיפול, במוסיקה המיוחדת המושמעת להן. ועכשיו אני מתחילה להבין את הערך של זה לחלב שהן נותנות.
 

אישעם

New member
יכול מאוד להיות, נשמה טהורה ../images/Emo140.gif

אבל במציאות שקיימת בשאר העולם, הפרות מאוד לא מטופלות יפה. ומה לעשות שאנחנו חיים במציאות האחרת ? אני נמנע מלבקר יותר מידי את האירוח ומודה עליו. אבל בתור עירוני שחייב לחיות תחת לחצים של עירוני, אין לי מה לקחת מהארוח, גם לא על חלב פרה מהמהרישי, ועמכם הסליחה.
 

einav2h

New member
אבל זה לא הגיוני../images/Emo119.gif

לא הגיוני לצרוך חלב של חיה אחרת, כאשר תפקידו של החלב הוא ברור ומוגדר: להזין את הולד של אותה חיה, וגם זה רק עד גיל מסוים.
 
למעלה