אירוח בפורום - ד"ר ערן מגון

RSPA

New member
אז איך זה שלפעמים מציעים מרק עוף

ראיתי פעם באיזה אתר שעסק באיורוודה לטפל במשהו גם עם מרק עוף. איך זה ?
 

לקשמי

New member
האיורוודה לא בהכרח ממליצה

על תזונה צמחונית. ד"ר מגון התייחס בתשובה שלו לקשר שבין מזון ורוחניות. לאנשים שעוסקים ומתעניינים ברוחניות, מומלץ להיות צמחונים על פי האיורוודה. אבל לא את כולם מעניינת רוחניות ולעיתים באמת ימליצו על מאכלים בשריים למטופלים מסוימים.
 

RSPA

New member
מה משמעות רוחניות לדעתך ?

והאם את לא רואה סתירה בין מה שאמר הדוקטור לגבי התפיסה הכוללת של האיורוודה שמדברת על אי שימוש בחיות לצרכים כלשהם, לבין זה שיש מי שממליצים בשם האיורוודה לאכול מרק עוף ?
 

לקשמי

New member
שוב

התפיסה הכוללת של האיורוודה היא לא בהכרח לצמחונות. היא מתאימה את התזונה לכל אדם באופן ספציפי. אם אוכל בשר יילך לרופא איורוודי, אותו רופא לא בהכרח ימליץ לו להיות צמחוני (תלוי במקרה). אני עצמי הייתי לפני כמה זמן בהרצאה של ד"ר ערן מגון שבה שאלו על צמחונות. הוא אמר שם במפורש שבאיורוודה אוכלים הכל... ושוב, הדוקטור כתב את מה שכתב בהתייחס לעיסוק ברוחניות. לא את כולם מעניין להיות רוחניים ועם כל הצער שבזה גם לא את כולם מעניין זכויות בעלי חיים. לכן אין פה סתירה. כל מה שהדוקטור כתב הוא שלמי שמתעסק ברוחניות ורוצה לבחור באורח חיים רוחני מומלץ להיות צמחוני. אבל שוב, לא את כולם זה מעניין.
 
יש זרמים שונים באיור ודה.

למשל, מהרישי איור ודה מקפידים מאד לא להכניס שום דבר מן החי. פרט לחלב אורגני, לא מהונדס, לא מהומגן. בכמויות קטנות.
 

barakbl

New member
אני מקווה שלא נשתמש בטיעוני הקארמות

ועצמתן של בעלי החיים ובני האדם בדוכנים, כדי לשכנע אנשים לא לאכול בשר...
 
תתפלא../images/Emo8.gif

כבר התקשר אלי אוכל בשר תאוותני, והודיע לי שהרעיון הזה כנראה ישפיע עליו להתרחק מן הבשר. אני בספק, כי הדחף שלו חזק מאד, אבל נראה....
 
שאלות דגים חלב וביצים

מה יחס הרפואה ההודית (והרפואה בכלל) למזונות מהחי ? כיצד מתיחסים לנושא ההודים עצמם בתזונתם ? מה המאפיינים של רפואה הודית בהשואה לזרמים אחרים ברפואה ? ושאלה ספציפית לגבי דגים, הזרם הצמחוני בהודו שולל דגים כמזון ? לאחרונה נתקלתי בטענה שאומגה 3 מהצומח שונה מאומגה 3 משמן דגים, בצומח מדובר על ALA שהגוף ממיר ל EPA ו DHA, נטענה הטענה שההמרה של DHA לא איכותית ושזו הסיבה שלדגים (מסויימים) יש יתרון שמחייב לאכול אותם, האם זה נכון ? תודה.
 
דגים ועוד...

כאשר האיורוודה שוללת אכילת בעלי חיים היא מתכוונת ל כ ו ל ם! מכיוון שלצערי לא כל ההודים הם גם איורוודיים הרי שחלקם כן אוכלים עוף ודגים. רובם לא אוכלים בקר. האיור-ודה כן ממליצה במקרים רבים על חלב אך בתנאי שהפרה/כבשה וכו' מטופלות כראוי והחלב גם הוא טופל כראוי.על פי האיורוודה לא חייבים לאכול גם דגים. זוהי בחירה רוחנית בעיקר.
 
../images/Emo105.gifדגים זה לא צמחוני

ועד כמה שאני יודעת, יש באיור ודה קצת הסתייגות מדגים. בשונה מן היהדות. היהדות רואה בהם בעל חיים נקי ורחוץ, ואילו ההודים רואים בהם משהו שכביכול לא נושם בסדירות. התפישה של האיור ודה היא שאנחנו אוכלים על מנת ליצור סדר בגוף. וסדר יש ברמה הגבוהה ביותר בצומח טרי ורענן. הבישול הקל הופך את המזון לזמין ונגיש יותר למערכת העיכול, אבל בישול ממושך פוגע בסדר הזה. נכון, ד"ר מגון?
 

tombenarye1234

New member
לחם עם חומוס- חלבון מלא?

רציתי לדעת אם לחם (מקמח מלא) עם חומוס צבר נותן חלבון מלא בצורה יעילה. ואחת ולתמיד... במבה וויטמינצ'יק- בריא לאכול אותם או לא? תודה, תום
 
לחם עם חומוס

לחם אכותי - רצוי קלוי, וחומוס איכותי - בסך הכל השילוב טוב. אך קיטניות מומלץ בד"כ לבשל ולאכול חם, ובעיקר בצהריים כאשר עוצמת העיכול חזקה יותר. בד"כ האיורוודה לא ממליצה על מזון תעשייתי.
 

katam

New member
הישמוטו

האם מצבי לחץ יכולים לגרום להפרצות המחלה לעליה וירדה ברמות TSH ? האם יש מאבחני אישיות לאנשים שלוקים במחלות אוטואמנולגיות ? בתודה
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gif שלום../images/Emo9.gif

שאלה לי
- ילדים טיבעונים מלידה- יש חיה כזאת? אפשר להזין ילדים רק בתזונה צמחית? זה מומלץ? לא מומלץ? אם כן, איך עושים את זה נכון? תודה
ה -דנה-
 

einav2h

New member
תשובה רק לשאלתך הראשונה../images/Emo119.gif

יש ילדים טבעונים מלידה. הקהילה המפורסמת ביותר בכך היא קהילת בני ישראל מדימונה ("הכושים העבריים")
 
למעלה