משהו שהיה לי להגיד

../images/Emo31.gif אפשר להתנסח גם יותר יפה...

ההתלהמויות מסוג אלו הן אלו שגורמות לאנשים להתרחק מהמסר הנכון שאנחנו מנסים להעביר. אני מבין את הכאב והרצון לצרוח ואת זה שלפעמים זה "יוצא" על אנשים. אבל זה לא הופך את זה למוצדק. מספיק עם ההתלהמות המיותרת.
 
סליחה שאני מתפרצת אבל חייבת להגיב

הגעתי אליכם משער תפוז, קראתי את ההודעה הראשית וכמה תשובות ראשונות. אני נשואה 10 שנים לצמחוני. כשהכרנו הוא כבר היה בשיא הצמחונות שלו, שהתחילה בשנות העשרים המאוחרות שלו. אני, מה לעשות, אוהבת לאכול בשר. זה טעים לי. עד שהכרתי את האיש שלי לא חשבתי יותר מדי איך הבשר מגיע לצלחת שלי. מעולם לא אהבתי לאכול בשר שנראה כמו החיה שהוא היה פעם. גם דגים אני לא אוהבת לאכול, בשום צורה. בשנים האחרונות אני ממשיכה לאכול מאכלי בשר אבל עם הרבה ייסורי מצפון. אני מאוד נהנית מהטעם ולא מצאתי מאכלים שיחליפו מאכלים מסויימים העשויים מבשר חי. ייתכן ואם הייתי חיה בתקופה קדמונית, הייתי רודפת אחרי פרות ואולי עוד חיות אחרות כדי לצוד לי אחת ולאכול, אני פשוט אוהבת את הטעם. לעומת זאת, אני מאוד מקפידה להגיש לאיש שלי מטעמים שונים ומגוונים שאין בהם ולו פירור מן החי. אפשר להנות ממטעמים כאלה. האיש שלי לרגע לא חושב ולא טוען שהוא קדוש, צדיק או רחום יותר מכל אדם אחר רק בשל היותו צמחוני. זה ממש לא קשור לעניין. הכרתי בחורה צמחונית שהיתה פשוט אדם מגעיל. אי אפשר היה לקיים איתה שיחה נורמלית כי היא היתה כל כך נבובה ויחד עם זאת היתה בטוחה שהיא מתנת האל לאדם. כמי שמביטה באיש שלי מהצד אני יכולה לומר שהוא מאוד רחום, הן לבעלי חיים והן לבני אדם. הוא מאמין שלכל יצור חי מגיעה הזדמנות שווה לחיות את חייו.
 

jude12

New member
well....

my boyfriend (who i think is very wise indeed living on the streets for many years) says that in general everyone thinks they are better than everyone else, it's a natural inclination , but what's important is not to let people and their silly behaviour get in the middle of good ideas or interesting ones. vegetarianism and even more so veganism are important philosophies of life and nature, and their interest should be first of all to secure the well being of animals and of the planet. so anyway, peace and love to you all, and by the way seeing is not believing, understanding is.
 
יש כאלה ויש כאלה

אני צמחונית, אבל פעם לא הייתי ואחותי וחברות שלי שהיו צמחוניות לא הפסיקו להרצות לי על כמה שאני רוצחת ושאני לא בסדר ושבגלל אנשים כמוני העולם מקום פחות טוב. פעם שרציתי לאכול מרק עוף אחותי באה אלי כזה ואומרת: "את יודעת שאת עומדת לאכול תרנגולת? שמישהו שחט? והיא גם בטח אמא של מישהו" אוך אני שונאת את האנשים האלו! עכשיו אני צמחונית כבר 4 שנים (בגלל מרד התרנגולים, עצוב נכון?) אבל אני לא "מטיפה" לאנשים ומעצבנת אותם, אשכל אחד יעשה מה שהוא רוצה חיה ותן לחיות! מיס חבל
 

dylan

New member
שוב המשפט הזה..

(אפילו בשרשור הזה העירו עליו אם אני לא טועה) זה חיה ותן להרוג, לא חיה ותן לחיות.. אם תראי ילד בועט בגור כלבים ברחוב "תחיי ותתני לו לחיות"? אפשר לטעון שלא טוב להציק (יותר מדי
) כי זה מעורר אנטגוניזם ועושה בדיוק את הפעולה ההפוכה אבל לא להציק מסיבת "חיה ותן לחיות" אני לא מצליח להבין..
 
אני לא חושבת

לא קראתי את התגובות לפני שהגבתי אז אני מצטערת אם חזרתי על משהו שאחרים אמרו. בכל מקרה זאת הדעה שלי. אני מאמינה שאסור להרוג חיות בשביל ניסויים, אופנה או אוכל. אבל מי שכתב צודק- למה צריך להתחיל להרצות לאנשים שלא צמחונים על כמה שאתה חושב שהם טועים. הם יכולים להגיד לך אותו דבר. שזה לא בריא לא לאכול בשר וכאלה. זה לא כל כך קשה לשמור את הדעות שלך לעצמך. אני צמחונית וזהו אבל אם טבעוני יבוא אלי ויגיד שאני פוגעת בבע"ח ע"י העובדה שאני אוכלת גבינות ובייצים, ויתייחס אלי כמו שהכותב דיבר זה לא יגרום לי אושר ולא יהיה לי נעים. כמו שאני לא רוצה שזה יקרה אני בטוחה שאנשים שאוכלים בשר לא רוצים שאני אבוא וארצה להם כמו ילדה סתומה. מיס חבל (גלורק לא קשור..)
 

dylan

New member
אם זה היה משהו שקשור רק בי

הייתי שומר את הדעות שלי לעצמי אבל מדובר בהתעללות והשמדה שיטתית של מאות מיליוני בעלי חיים בשנה רק בארץ.. שאני משמיע את הדעה שלי על אכילת גופות, המטרה שלי היא לא לגרום אושר לאותם קרניבורים אלא להפך, לגרום להם להרגיש רע עם מה שהם עושים.. זה לא אומר אגב שאני בעד להתנפל על אנשים ולצעוק עליהם שהם רוצחים, יש דרכים נעימות יותר להעביר את המסר ובד"כ הן גם יעילות יותר.. אנשים שמודעים לזוועות התעשיות ובכל זאת בוחרים לאכול בשר הם אנשים רעים יותר לבעלי חיים מצמחונים, אני לא מבין מה הבעיה עם זה.. מדובר בעובדה פשוטה.. בעניין זה שיכולים להגיד לי שלא לאכול בשר זה לא בריא.. הם יכולים להגיד אבל כשאני מדבר עם אנשים על נושא כזה אני משתדל לדבוק בעובדות.. צמחונות וטבעונות בריאה יותר מאכילת בשר..
 
אה ועוד משהו

מישהו אמר כאן בהתחלה לזה שכתב שזה שהוא אוכל בשר עושה אותו לאדם רע, כאילו פחות טוב מהצימחונים- זה ממש ממש לא נכון! זה כמו שאני אגיד לך אתה אוכל פרינגלס? אבל הם עושים ניסויים על בעלי חיים, או אתה משתמש בשמפו זה וזה, אז אתה רוצח, נו באמת! צמחונים לא יותר טובים מאנשים שאוכלים בשר- הם בדיוק כמוהם. ולא בקשר לזה היו כאן אנשים שירדו על צמחונים, אני לא מבינה למה. אם אתם רוצים אל תהיו צמחונים אבל למה לצחוק עלינו?זה סתם הכללות. אדם הוא אדם וכולנו שווים, ללא קשר לאוכל שאנחנו אוכלים מיס חבל
 

Guest2112

New member
מישהו אמר כאן פעם -

שלהיות טבעוני זה כמו ללכת בין הטיפות... וזה נכון מאוד. זה קל לא לחפוף בהד אנד שולדרס, או לא להשתמש בליידי ספיד סטיק, וכמובן לא לאכול את מוצרי הבשר, החלב, הביצים והג'לטין... אבל לפעמים יש דברים שאנחנו לא יודעים ומגלים אותם בפתאומיות - כל מיני מרכיבים שלא היינו מצפים שיהיו במקום מסוים (המשפט ההוא נאמר בקשר למרק בטעם עוף שלא מכיל עוף - אבל מסתבר שמכיל רכיב כלשהו מהחי, אפילו שהמרק הוא "פרווה"). אם היינו צריכים לבדוק בכל צעד שלנו איך בדיוק אנחנו עלולים להזיק כאן, סביר להניח שהיינו מתעסקים רק בזה ונמנעים מרוב הדברים - לא? אי אפשר להמנע מהניצול הזה לחלוטין... אם זה היה מסתכם בלא לקנות נעליים מנייקי ולא לאכול מוצרים מהחי (שברור לנו שהם כאלה!) - לכולנו היה הרבה יותר קל.
 

yeled

New member
ועדיין אני

בוחר כמובן בטבעונות. וזה מאד לא נחמד לגלות דרכים חדשות לניצול ולשימוש בבעלי חיים, לארוז אותם בצורה מתוחכמת או בקיצור להכניס בעל חי תמים ובעל נשמה מצד אחד למכונה מתועשת ומשומנת היטב ולהוציא שטר כסף מצד שני.
יחד עם זאת, אני שמח על המודעות הזאת, היא מה שמאפשרת לי את השינוי שמתחיל אצלי ויכול לעבור הלאה לסביבתי הקרובה. ההכרה בזכויות בע"ח ובסבלן משחררת לאוויר כאב גדול מאד על מצבם וגם עוצמה וכוח להמשך הפעילות למענן. התחום כל כך רחב, לצערנו, ועלינו לתרום ככל יכולתינו. זוהי דרכי.
לא חושב על אחרת בשבילי.
 

בלין

New member
עניין של מוסר אני מניח

מוסר הוא לא משהו אולטימטיבי. יש לך את המוסר שלך והחוקים שלך, תחיה לפיהם ותן לי לחיות לפי שלי. לדוגמא, יש בפאפואה ניו גינאי אוכלי אדם (ולפי איזה מצגת יש גם טיוון, אבל אני לא בטוח שזאת לא בדיחה). מי אני ואתה שנרצה להם שהם לא מוסריים? שיחיו לפי המוסר שלהם, ואנחנו נחייה לפי שלנו.
 

דדי שי

New member
לא רק בתרבויות רחוקות

גם בעולם המערבי קיימות תופעות של אכילת אדם, כמו למשל ג'פרי דהאמר, בארצות הברית, שהרג ואכל 12 אנשים.
 

בלין

New member
אבל הוא סתם דפוק

אני מדבר על כאלה שזה בתרבות שלהם, ומקובל אצלם
 

דדי שי

New member
איזה מתנשא אתה

רק בגלל שערכי המוסר שלו שונים משלך, אתה קורא לו "דפוק"? ממש מתנשא. מה קרה ליחסיות המוסרית שבה דגלת עד כה, שעל פיה לכל אחד יש את ערכי המוסר האישיים שלו, ולאף אחד אין זכות לחושב שהדרך שלו יותר טובה משל אחרים?
 

בלין

New member
אתה לא מקשיב.

תחשוב מה שאתה רוצה, תשכנע אותי במה שאתה רוצה, אבל אל תטיף. זה מה שאמרתי. ואל תחלק ציונים. חוץ מזה זה אסור לפי החוקים במדינה שלו.
 

Guest2112

New member
מוסר לא נקבע רק לפי החוקים של המדינ

ה... לכל אחד אמורים להיות האידיאלים שלו שהוא מאמין בהם. לא הדברים שהמדינה קבעה לו להאמין בהם. אנחנו חיים בדמוקרטיה. ואל תביא בבקשה דוגמאות של סטיות שמישהו יכול "להאמין" בהן. אני לא משווה בין מעשים שנעשים כדי לגרום לסבל בין מעשים שנעשים בשביל אוכל. אבל התוצאה אותה תוצאה, וברור לי שאם היינו רוצים - היינו יכולים לפחות להתעלל בבעלי החיים פחות לפני שאנחנו הורגים אותם (אנחנו - בני האדם). בינתיים אנחנו לא עושים את זה. אז הדרך הטובה ביותר היא המנעות לדעתי - אם כי לא אוכל גם בשר "אורגני" כי אין שום חיה שצריכה למות בשבילי, ואחרי שנים שלא אכלתי בשר - רק המראה שלו גורם לי לגועל.
 
למעלה