משהו שהיה לי להגיד

בלין

New member
זה לא קשור

אמרתי שאם מקובל אצלם קניבליזם, מי אנחנו שנטיף להם שזה לא בסדר?
 

NightElf

New member
אני לא חושב שההשוואה הזאת נכונה

בניגוד לקניבלים, אתה לא חי איתם. אבל אנחנו הצמחונים\טבעונים כן חיים עם קרניבורים, ולכן הזכות להעיר אותם מבועת חוסר הידיעה על מה שקורה לחיות בעולם החי, ולספר להם ולהראות מה שבאמת קורה שם. באופן תיאורטי, אם היית קניבל בעל חוש מוסר מפותח, והיית חושב שזה לא נכון לאכול בני-אדם אחרים, האם לא היה מגיע שלב שהיית מפסיק לאכול בני-אדם אחרים, ולאחר מכן היית מנסה לשכנע אחרים בצדקת דרכך? שכן אם אתה לא בטוח בדרך שלך, אז אתה בעצמך לא תלך בה.
 

בלין

New member
הייתי מנסה

אבל לא הייתי חושב שאני בן אדם טוב יותר כי הם קניבלים ואני לא. ואני לא אוהב את המשפט "להעיר אותם מבועת חוסר הידיעה על מה שקורה לחיות בעולם החי". אני חושב שהרבה יודעים, ואני אישית יודע.
 

NightElf

New member
לא אמרתי שכולם לא יודעים

אבל רובם אכן לא יודעים על כל הסבל שעובר על בע"ח בתעשיות הניצול השונות. אפילו אני שמתעמק שנושא ולומד אותו כל הזמן, גם אני מגלה כל הזמן דברים חדשים. אז קל וחומר אנשים שחיים בבועה שהם רגילים אלייה, לדעתי רמת הידע וההבנה שלהם על הסבל שעובר על בע"ח בתעשייות המזון, העור וכו' היא מאוד מאוד מאוד מזערית. ועוד משהו, ידיעה של משהו היא לא בהכרח הבנה שלו, או הכרה במהות האמיתית שלו. בחירה בדרך חיים שנוחה, למרות הבנת הסבל שעובר על יצורים אחרים, היא פשוט קהות חושים לסבל של האחר בגלל נוחות, או סאדיזם. רוב האנשים אבל ממשיכים בדרך החיים שהם, רגילים אלייה, למרות המודעות, פשוט בגלל הנוחות שבעניין, לחץ מהסביבה, בורות בגלל עניין התזונה, ופשוט חוסר אמפתיה לסבל של יצורים שאינם שייכים לגזע האנושי.
 

בלין

New member
אז את נורא מוסרית

ורגישה לכל סבל. מרוצה? עכשיו, לדדי. אמרתי שאני מתחשב במוסר שלי ובחוקים של המדינה. עד כמה אני שיודע, להכות נשים זה נגד החוק של המדינה. לאכול פרות לא.
 

NightElf

New member
אני מוסרי לא מוסרית ../images/Emo66.gif

ולא ענית לי משהו שאני אוכל להגיב עליו בכלל...
 

NightElf

New member
אז חזרנו לנקודת ההתחלה ../images/Emo13.gif

בעיניך אין משהו לא מוסרי בגרימת סבל לבע"ח להפקת מזון, ביגוד וכו', ובעיניי הדבר מאוד לא מוסרי. הכל עניין של השקפה בסוף. וכמו שאמרו כאן לפניי, חייה ותן להרוג...
 

בלין

New member
אז סגור

רוצה סטייק?
 

NightElf

New member
לא

ואם זאת התשובה שלך אז כנראה שבאמת אין לך מה לומר, ואתה מנסה כל-כך לשכנע את עצמך בצדקת דרכך, שאתה ממש נותר ללא מילים. העיקר שאתה מרגיש טוב עם עצמך...
 

dylan

New member
אבל ההשוואה לא נכונה מסיבה אחרת..

אתה לא מתאר כאן מצב של כפיה ושל פגיעה במישהו אחר.. אם לאנשים אין בעיה שיאכלו אותם אחרי שהם מתים גם לי אין בעיה עם זה.. אני לא מבין מה לא מוסרי בזה.. מהטענה של אלון התחמקת..
 

דדי שי

New member
בטח קשור

אמרת קודם גם שזה לא בסדר להטיף נגד בעל מכה, או נגד מישהו שפוגע בבעלי-חיים, למרות שזה בהחלט לא מתבצע בהסכמה של האישה המוכה או בעל-החיים המעונה. אם אתה טוען שהגבול לקבלה מוסרית של מעשה, הוא כל עוד הוא מקובל על שני הצדדים (ואני אסכים איתך על זה)- אז עליך להסתייג מההצהרות הקודמות הללו, שמנסות להצדיק דברים שנעשים לאחרים *בניגוד לרצונם*.
 

gimelgimel

New member
שוב פעם, למה זה חשוב????

למה, לשיטתך, אני אמורה לחוות באופן ויזואלי שיטות שונות של התעללות כדי לדעת שהן לא בסדר? "ראית פעם איך דם של פרה משפריץ"? לא, תודה, באמת כל הכבוד לך שראית, אז מה???
 

fnord0

New member
אין לזה תחליף../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

אפילו ד"ר גיורא מרטינוביץ' (קצין רפואה ראשי) וד"ר אבי ריבקינד מביה"ח 'הדסה' טענו לא מזמן בבג"ץ שאין ולא יהיה תחליף לתחושת הדם המשפריץ מן הגוף החי. לי זה דווקא הזכיר דברים שכתב מארק טוויין לפני כמעט מאה שנה על מלחמות הפרים בספרד: ספורט כל כך אצילי, כל כך מסעיר ומרגש, עד שאפילו שריפת כושונים לא מתקרבת אליו בעוצמת החווייה.
 
שימפנזים הורגים. דבר זה הוכח

לאחרונה, ואף תועד בסרט שראיתי בטלויזיה. קבוצת שימפנזים יוצאים לצוד גור של קוף ממין אחר ואוכלים אותו. הדבר הדהים את כל הביולוגים, שסברו עד אז שהקופים מתקיימים על דיאטה צימחונית טהורה. הדבר לא בא, כמובן, להצדיק אכילת בשר ע"י בני אדם.
 
שימפנזות וגורילות

לא אוכלות פרות. בניגוד לבני אדם. אין מנוס מיצירת תנאים "לא אנושיים" (הם בכל זאת חיות אבל הכוונה ברורה) לחיות על מנת "לייצר בשר" בכמות תעשייתית. הרי זהו סוג מזון נפוץ כל כך, ובחברה שעל כל אחד מחלקיה לספק את צרכי כל החברה בתחום מסויים (כל חברה אנושית), על החוואים לגדל כמות היסטרית של חיות על מנת "להשביע" את תאוות הכלל. ואם אנשים היו צדים חיות כל אחד לעצמו? זה היה בסדר? אתם לא יכולים להגיד שלא. הרי זו תהיה שטות גמורה מפני שביולוגית בני אדם מתוכננים בעצמם לאכול ג-ם צמחים וג-ם בשר. (אפשר לראות את זה ע"פ מבנה השיניים). האכזריות היא אכן נוראה. אבל החישוב של "ככה נגדל וככה נייצר" בלי חשיבה על צרכי החיות הוא בלתי נמנע. תפקידם של החוואים והלולנים וכו' הוא לגדל את החיות. לא לדאוג לרווחתם, עד כמה שזה נשמע נורא. אמיר.
 
שאלונת קטנה...

מה הקשר בין המבנה הפיזיולוגי שלנו לבין החלטות מוסריות? ויותר מכך - הטיעון לגבי שחייבים לגדל בשר כדי לספק את צרכי המזון של החברה האנושית הוא מגוכח. מלבד מקומות בהם אין גידולים כלל וכלל וחייבים להסתמך על מזון מן הים - לגדל בעלי-חיים לצורך הריגה ואכילה של גוויותיהם זה יותר בזבזני ממזון מאשר לגדל מזון צמחי. ולגבי החתימה שלך, אכילס אכן יעקוף את הצב - פשוט צריך חשבון אינפינטסימלי כדי לפתור את הבעיה. זה הכל.
 
למעלה