משהו שהיה לי להגיד

בלין

New member
אבל זאת לא אמת

ותהיהי החלטית. אם את קוראת לי בחורצ'יק, דברי אליי בלשון זכר. אמרתי שלא מתעללים בהם? לא אמרתי.
 

Veganiny J

New member
מצטערת, זה כנראה וירוס של דו מיניות

שמסתובב כאן בפורום. אמרת שאמרת שלא מתעללים בהם? לא אמרתי. מה שכן אמרתי, או יותר נכון שאלתי, זה מדוע אתה רואה תעשייה כזו כמוסרית.
 

eshzam

New member
אנשים אינם יודעים את העובדות

או אינם רוצים לדעת או אינם רוצים להתעמת עם ההשלכות המוסריות והמעשיות. בעולם בו אנו חיים יש ערך גדול להטפה מושכלת בזכות שחרור בעלי-החיים, ובכלל זה מסירת מידע בסיסי והצגת הצד המוסרי גם יחד. האם "הצמחונית השקטה" ("הטבעונית השקטה") היא נחותה מבחינה מוסרית בהשוואה לצמחונית (הטבעונית) "הפטפטנית" או "הפעילה"? לדעתי, כן. אני מתבייש להודות שאני קרוב הרבה יותר לראשונה.
 

eshzam

New member
אגב, לא התייחסתי אלייך באופן אישי.

מקווה שלא פירשת את זה כהתקפה.
 

cat19

New member
אני מסכימה שצריך להראות או להגיד את

העובדות על מה שקורה. כמובן יש כמה דרכים לעשות זאת. זה לא חייב לבוא בצורה של הטפה. ובקשר ל"נחות מוסרית" מוסר זה אישי.. אני גם לא מסכימה בלקרוא למישהוא נחות רק כי ריגשותיו או אמונותיו שונים משלי.. מכאן מתחילה גזענות אם תשאלו אותי.
 

veganium

New member
ממאבק בהרג תתחיל גזענות../images/Emo35.gif הכיצד../images/Emo35.gif

האם כל פמיניסטית שמביעה סלידה מבעל מכה היא גזענית? האם גבר כמוני שמרגיש רחום יותר מגבר המכה את אשתו, טועה? סלידה מאלימות היא לא גזענות, להפך. אני לא מושלם, אבל אני גאה בהחלטותי המוסריות, ואני אכן מרגיש כמפותח מוסרית יותר מכל בעל מכה, גנב, רוצח, פדופיל, רמאי, או אוכל בשר. זה פשוט ענין של דרוג, ציון במוסריות. אם מישהו קיבל 90 במבחן במתמטיקה הוא לא רשאי להגיד שהוא יותר טוב במתמטיקה ממישהו שקיבל 50 ?
 

בלין

New member
לזה סדיוק התכוונתי

מי קבע שאתה יותר "מוסרי"? אני מביא שוב את הדוגמא של אוכלי האדם. מי קבע שאתה ואני יותר "מוסריים" מהם? מי קבע שאתה קבלת 90 במוסריות? אתה לא טוב יותר מאף בן אדם אחר, ותזכור את זה. מכאן מתחילה הגזענות. מהרגשת "אני טוב יותר". לא מהסלידה מבעלים מכים, אלה מהמחשבה שאתה טוב יותר מהבעלים המכים. אני שונא להגיד את זה, אבל גם הגזענות של הלבנים התחילה כי הם היו בטוחים שהם טובים יותר מהכושים.
 

veganium

New member
כן../images/Emo70.gif אתה כן יותר טוב מבעל מכה../images/Emo70.gif

ואתה גם יותר טוב מפידופיל. אין מה לעשות, מוסריות זה דבר שכן אפשר לדרג. יש בך רמה של טוב ומוסריות מסוימת. אני קיבלתי 90. אתה קיבלת 50. פדופיל קיבל 10. והיטלר קיבל 0. אם אתה לא יודע לעשות את החישוב, יש אחרים שכן. אם אתה מתקשה, לך תוציא תואר באתיקה ופילוסופיה, כמו פיטר סינגר (מחבר "שחרור החיות").
 

בלין

New member
מה?!

סליחה? משהו מינה אותך לאלוהים ואני לא ידעתי מזה? או שאולי הוא בחופשה והוא מינה אותך למחליף שלו? עשה לי טובה, אתה יכול לתת לי את הטלפון שלו? יש לי על מה לדבר עם הבחור. וברצינות, מי אתה חושב שאתה שתעניק ציונים לאנשים?!
 
לא צריך להעניק ציונים לאף אחד...

אבל אין ספק שאדם שבוחר להכות את אישתו, להעסיק עבד שחור, לרצוח יהודים, או לאכול בעלי-חיים (ולרגע לא אמרתי שכל המעשים שווים בחומרתם) הוא אינו מוסרי. לא אמרתי שהוא לא רגיש. ייתכן שהוא רגיש וסובל מעיוורון מוסרי מותנה. אמרתי שהוא לא מוסרי. לא צריך להיות אלוהים בשביל להבין שכל אחד מהמעשים הנ"ל הללו, בהנחה ואין להם תועלת כלשהי אלא נעשים רק בשם אינטרס זניח כמו הנאה קולינרית, נוחות בעבודה בשדה, כיף בזוגיות, שיפור בכלכלה הגרמנית - הם אינם מוסרים בעליל.
 

בלין

New member
לפי המוסר שלך

אבל מצטער בן אדם, אני לא חיי לפיו. באותה מידה, מי אתה ואני שנגיד לקניבלים בפאפואה ניו גאיני שהם לא מוסריים? זאת התרבות שלהם והמוסר שלהם.
 
אני בהחלט מתכוון להגיד להם את זה!

בדיוק כמו שאני מתכוון להגיד לסוחר עבדים שהוא לא מוסרי. ולפטריארך שהוא לא מוסרי. ולנאצי שהוא לא מוסרי. ולפדופיל שהוא לא מוסרי. הטיעון לפיו מה שמוסרי נקבע רק לפי מה שהחברה נוהגת הוא טיעון שהיה מונע את כל מאבקי השחרור הקודמים ועד היום היינו חיים בחברה מלוכנית, אם הוא היה נכון. עד עכשיו לא הסברת איך אתה יכול להצדיק מוסרית אכילת בשר. וגם לא הצלחת לסתור את טיעוני מדוע אכילת בשר אינה מוסרית.
 

בלין

New member
אתה יודע איך הלכו המאבקים החברתיים?

אנשים באו ואמרו "המוסר שלכם לא מוצא חן בעיננו. תשנו אותו". אנשים השתכנעו לשנות את המוסר שלהם (במקרה הטוב) או הוכרחו לשנות אותו (במקרה הפחות טוב)
 
אבל לאנשים השתנו התפיסות...

מעצם זה שהם היו מוכנים לבדוק את המוסר שלהם. ולא אמרו "זה המוסר שלי, אלו חוקי המדינה, תעזוב אותי". ולהזכירך, זה בדיוק מה שאתה עושה...
 

בלין

New member
היי!!

קראתי מאמרים, חשבתי לעצמי ועדיין לא הגעתי למסקנה שזה לא מוסרי לאכול בשר. בדקתי את המוסר שלי, והוא בסדר גמור. תודה לא יודע, אולי אתה בן אדם יותר טוב.
 

veganium

New member
אם אתה מתיר קניבליזם ונאציזם..

אז באמת אתה חי לפי ערכים שונים לגמרי, ואין טעם להמשיך איתך בדיון. תודה ושלום.
 

בלין

New member
אמרתי את זה?

מה שאמרתי הוא כזה: בחברה שלהם מקובל לאכול אדם, וזה סבבה מבחינתי. הם לא הולכים בערים וצדים להם בני אדם. הוא אוכלים רק מתים במלחמות, וכול םמסכימים על זה. לעומת זאת, על היהודים לא היה מקובל שהנאצים רצחו אותם. אם זה היה מקובל ומוסכם, לא הייתה לי בעיה עם זה.
 

דדי שי

New member
ועל אשה מוכה, מקובל שבעלה מכה אותה?

ועל בעלי-החיים במשקים, מקובל שהמגדלים שלהם מתעללים בהם?
 
למעלה