משהו שהיה לי להגיד

בלין

New member
בורות?

הילדים האלה לא ממש רצו להקשיב כשאמרו להם איך צריך להחזיק ארנבת, ולא רק זה. כשהם התעללו יותר מדיי, והיינו צריכים לקחת להם את הארנבת, ההורים שלהם צעקו עלינו שניתן לילדים שלהם "לשחק".
 
אין כאן תחרות....

קיבוצניקים וכמו כן עירוניים לומדים במהלך חייהם בחברה הסוגנית שלנו לא להתחשב בצרכיהם של בעלי-חיים שאינם בני אדם. חלקם יותר, חלקם פחות. ההבדל הגדול ביותר הוא שבניגוד לכך שהעירוניים "לומדים" שבשר, ביצים וחלב גדלים בסופר או שבעלי-החיים פשוט נותנים לנו אותם מרצונם החופשי. הקיבוצניקים יודעים טוב מאוד על הזוועות שמתרחשות בתעשיות המזון מן החי.
 

cat19

New member
אני גדלתי בקיבוץ עד גיל 11

אצלנו לא הייתה רפת.. והלולים היו די רחוקים מהקיבוץ כך שלא יצא לי ליראות שום דבר.. הדבר היחיד שהיינו עושים זה עוזרים להאכיל ולנקות את החיות בפינת החי ואני לא זוכרת שהיה שם משהו נוראי חוץ מהארנבים שהיו בכלובים קטנים יחסית ואני זוכרת שזה הפריע לי... אז קשה לי להגיד שזה גרם לי להיות אדישה.. ההיפך זה גרם לי לאהוב חיות וטבע. אולי בקיבוצים אחרים זה אחרת...
 

ronelalala

New member
אני גדלתי בקיבוץ

ופשוט גדלים לתוך זה. אבל זה לא קשור, ההתעללות בקיבוץ היא גדולה כמו בכל מקום אחר, הפרות גדלות בשטח קטן וצפוף ובתוך הזוהמה של עצמם ותרנגולי ההודו... הם בכלל חיים בתנאים נוראיים, צפיפות איומה מתקן זוועתי. אני זוכר שהיינו עוברים ליד ושומעים אותם צווחים. וכל השאר לא גידלו בקיבוץ שלי לעומת זאת יש את פינת החי שבה מגדלים חיות שלא להרג... לא יודע זה פשוט מוזר לי שלא קישרתי זה מדהים כמה השטיפת מוח הזאת לאכול בשר גדולה.
 

Guest2112

New member
יש משהו במה שהוא אמר.

גדלתי במושב. ממש מול לול של תרנגולות. ולמדתי לא להתייחס אליהן ממש... גם לפרות... זו הסביבה שגדלתי בה. אבל מתי שהוא הבנתי שמשהו פה קצת מסריח וזה לא נכון. אז אני לא פורצת בבכי כשאני רואה תרנגולות מובלות לשחיטה... אני לא מסוגלת לזה. התרנגולות האלה תמיד היו לי מול העיניים בדרך לגן ולבית הספר. כן, כנראה שכן פיתחתי הגנה כלשהי נגד זה. אבל זה לא מונע ממני להבין שזה לא בסדר ולא נכון - לכן בחרתי להיות צמחונית וטבעונית. תודה בזה - אתה לא תגיב לתרנגולת גוססת כמו עירוני. התרגלנו לראות דברים כאלה.
 

דדי שי

New member
אם מחפשים ממה להתרגז, מתרגזים

למה אתה אומר שהוא לא היה ילד בקיבוץ? הוא מספר שהוא עבר לכפר הירוק בכיתה ח', עדיין בגיל צעיר למדי. ולמה אתה רואה את המראיין כמתנשא ושיפוטי? אני לא ראיתי אותו נוקט כלפי המרואיין שלו גישה שיפוטית באופן קיצוני. להפך, המרואיין עצמו הוא זה שמביע רגשות אשם וחרטה על המעשים שלו בעבר- בדיוק כמו שגם אני הייתי עושה אם הייתי קוצץ במו ידי לאפרוחים איברים מגופם בעודם בחיים. בקשר לזה שפיתוח של "שכבת פלדה" של ניכור לסבל של בעלי-החיים- שים לב לדברים של עצמך- *אתה בעצמך אמרת שכל מי שהולך לעבוד בלול, גם אם הוא רגיש, הופך להיות סאדיסט (אני דווקא לא הסכמתי, להזכירך!) *אתה אמרת ששחטת בעלי-חיים במו ידיך, שאתה מודע לכך שזו אכזריות, ובכל זאת זה היה לך נורא כל-כך. לא הייתי קורא לזה בהכרח סאדיזם, אבל יש בכך בהחלט מידה רבה של אטימות רגשית. אני לא מכיר אף עירוני שהיה מדבר באותה צורה. קיימת תופעה של הקהיית רגשות החמלה לנוכח חשיפה שגרתית לאלימות והתאכזרות. אתה לא יכול להכחיש שמי שמרגל לראות כחלק משגרת היום-יום שלו התעללות בבעלי-חיים ולהתיחס לזה כ"רק עוד חלק מהעבודה" לא יגדל להיות קצת פחות רגיש.
 

lilithmm

New member
שכחתם אותי../images/Emo70.gif

מכוון שאני מבינה בדגים קצת יותר מהממוצע, ומכירה חוות לגידל, החוות המסחריות הגדולות בהן הדגים מאוכסנים בבריכות (גיגיות גדולות מאוד, או איגלוים קטנים) מקורות צפופות מאוד. תעשה סיבוב בעצמך, ותחליט לא ע"ס כתבת אנונימוס. ד.א. לא מיצאים דגים חולים כי על דגים חולים לא מקבלים אישור מהוטרינר...תוקעים להם לפעמים זריקות אנטיביוטיקה (תלוי מה יש להם) או שעושים להם טיפול אחר, אם לא מדובר במחלה שקשה לריפוי. אבל אפשר למכור בארץ לחנויות או לשוק אם מדובר בדגי מאכל. בקשר לדגי מאכל, בפעם האחרונה שהייתי במסעדה של נחל דן הלכתי לראות את הדגים, והם באמת היו מאוד צפופים.
 

ronelalala

New member
דומה למחזירים בתשובה????

הדת היא אמונה. בעלי חיים סובלים זאת עובדה. לא משנה כיצד תציג את זה וכמה התנאים בקיבוץ שלך הומניים, הם סובלים מכיוון שאתה לא יכול לספק את התנאים שהם צריכים בשביל לחיות כמו שהם אמורים לחיות. שרשרת המזון???? זה מזכיר לי תמיד את הקטע הזה בסימפסוןז שהם מדברים על נקניקיות והם אומרים שרשרת המזון ורואים את האדם באמצע, ואת כל החיות מסביבו עם חצים כלפיו. זאת לא שרשרת המזון. ואין דבר כזה בשר חיה המוגש לשולחנך ללא סבל. וכאדם מוסרי אם אתה מגדיר את עצמך ככזה, כל אדם צריך להתנגד לדבר הזה, לגרימת הסבל ומוות ליצורים המסכנים הללו שלא עשו כלום לך ולאף אחד אחר.
 

בלין

New member
תגידי, קראת מה שאמרתי?

כתבתי שהם סובלים ואני לא מכחיש. כתבתי שאין קשר בין זה לשרשרת המזון, ולא אמרתי שאני מוסרי. את רוצה, תהי מוסרית. אני לא כזה.
 

yeled

New member
מודעות עצמית ../images/Emo13.gif

לא פותרת אותך מהתמודדות עם השאלה המוסרית, במידה ואתה רציני לגבי 3 המלים האחרונות בהודעה, השינוי הוא בסך הכל השלב הבא אם תתמיד בשלב הזה. הכל שאלה של גבולות והליכה אחר הלב, וראיית המציאות כפי שהיא. אסוציאציות מתעשיית הבשר, הביצים והחלב - ניצול, התעללות, סבל, הרג, רצח, רווח, העדר ראייה מרחבית, פגיעה אקולוגית, הכחשה, הרגל, פחד, קפיאה במקום, כימיקלים, הורמונים, ברירה מלאכותית, הנדסה גנטית, תרופות מאיצות גדילה, מחלות, כולסטרול, שומן רווי, אוסטיאופורוזיס, בעיות עיכול, עודפי חלבון. אסוציאציות צמחיות - בריאות, טבע, הרגשה טובה, כוח, עוצמה, מניעת סבל, התאמה, יעילות, ויטמינים, מינרלים, אורך רוח, מחשבה לטווח הארוך, ראייה למרחוק. להמשיך
ל-ב-ר-י-א-ו-ת.
 

dylan

New member
אממממ..

אני לא לא קופץ על אנשים ברחוב וצועק עליהם שהם השטן, אתה מכיר את התעשיה ואפילו לוקח בה חלק, לא נראה שיש לך כוונות להצטמחן בקרוב או בכלל.. סה"כ ציינתי עובדה, אתה אדם רע ונורא כלפי בעלי חיים שהם לא בני אדם (את החלק שהדגשתי משומה השמטת קודם). אתה תקבל בהבנה בנאדם שבועט בגור כלבים להנאתו?
 

dylan

New member
צודק, סליחה. אתה לא חלק מהתעשיה.

התכוונתי לזה ששחטת בע"ח. שאתה לא רק צרכן שמנותק יחסית מהזוועות ושלא היה מסוגל לשחוט בעל חיים בעצמו.
 

yeled

New member
../images/Emo45.gif

אני=אנו. אכן צרכנות היא חלק מתעשיית הניצול וההרג.
 

ronelalala

New member
יש דרך אחרת להסתכל על זה???

אתה תורם באופן ישיר למימונה של התעשיה הזאת. ולא רק זה אתה גם מבצע בעצמך.
 

Neta558

New member
לגבי מקורות מידע

על הסבל של חיות במשקים מתועשים אפשר ללמוד לא רק מפרסומי אנונימוס, אלא גם מפרסומי משרד החקלאות. למעשה, חלק מהמאמרים באנונימוס מתבססים על פרסומי המשרד. את משרד החקלאות קשה להאשים בניסיון להראות אכזריות מופרזת בתחומי אחריותו, ובכל זאת ניתן ללמוד על שכזאת מפרסומיו. אנחנו לא בולעים את המאמרים של אנונימוס כמו שהם, אבל גם לא מתעלמים מכולם רק בגלל שמצאנו מקום אחד שבו הדברים נעשים קצת אחרת, או אפילו הרבה אחרת.
 
למעלה