משהו שהיה לי להגיד

בלין

New member
משהו שהיה לי להגיד

יוצא לי בזמן האחרון לדבר עם הרבה צמחונים, ואחד הדברים הכי מרגיזים בשיחות האלה, שחלק מהצמחונים (אני מדגיש, חלק, לא כולם) בטוחים שהעובדה שהם צמחונים הופכת אותם לקדושים. הם מרצים לי על כמה שאני אדם רע ונורא, ואיך שבגללי נרצחות בדם קר אלפי חיות תמימות. מילא אם זה היה מסתכם בזה, אבל אותם אנשים גם מטיפים לי על כמה שאני בור, ועל כמה שאני לא יודע על העולם. הדבר הכי מרגיז, שכשאני שואל אותם אם הם ראו אפילו אחד מהדברים שהם מה"התעללויות" האלה בעיינים שלהם, אומרים לי "לא, אבל קראנו/ראינו סרט/ שמענו הרצאה" (אני קיבוצניק, ואת כל מה שאני מדבר עליו, בריכות דגים, לולים ורפתות ראיתי במו עיני). לסיכום, ברור שלא כל הצמחונים כאלה, אבל באמת, הגישה הזאת של "אני צמחוני אז אני קדוש" ממש מרגיזה.
 

veganium

New member
צימחונים אינם קדושים!

הם פשוט אנשים יותר רחומים ועושי-טוב ממך. אין לך סיבה לקנא או להתעצבן, כי גם אתה יכול בקלות להיות כזה - פשוט לא לאכול יצורים בעלי נשמה אחרים. מי שדיבר איתך לא ניסה להעליב אותך כשאמר שאתה בור, כיוון שאכילת בשר נובאת או מבורות (חוסר ידע) או מאנוכיות פושעת, הם פשוט נתנו לך להנות מהספק ובחרו באופציה הפחות משפילה, זו לא אשמתם שהם טעו.
 
חולקת עליך, וגאניום ../images/Emo4.gif

צמחונים אינם בהכרח יותר רחומים ועושי-טוב מבלין או מכל אחד אחר. ישנן דרכים רבות להביע רחמים ולעשות מעשים טובים, חוץ מצמחונות. צמחונים הם לא יותר מאף אחד. גם לא פחות. אכילת בשר לא נובעת רק מבורות או מאנוכיות פושעת, היא נובעת בדרך-כלל מהרגלים מובנים (בילט-אין) ומחוסר רגישות או אכפתיות. לפעמים גם מסיבות כלכליות - אל תשכח שעשרות אלפי בני-אדם בארץ טרודים בהישרדות לשמה, וגם לכך יש השפעה גדולה על רגישותם ומודעותם לנושא זכויות בעלי-חיים ולנושא בריאותם עצמם. הגישה המתנשאת של צמחונים רבים אינה תופעה חדשה, היא קיימת מאז ומעולם והיא מקוממת (אותי לפחות) מאז ומעולם. אני מבינה את מורת הרוח שמביע בלין ומצרה על כך מאוד. אולי כדאי שהחברים כאן בפורום, אלה שיודעים על מה בלין מלין, יקחו את הדברים לתשומת ליבם ויעשו חשבון-נפש מחודש בשאלה כמה טוב הם עושים לבעלי-החיים בכך שהם נותנים לאחרים הרגשה שהם מתנשאים עליהם.
 

veganium

New member
ענת, תבורכי על סבלנותך וסובלנותך

אבל כאנשים שלא משלמים למען הרג ועינוי חיות לטובת הנאה של אוכל/לבוש, מתנגדים לפגיעה בזכויות אדם ועיקר ילדים, בודקים שבעתיים כל מוצר שהם צורכים, מפגינים, פונים שוב ושוב לבית ממשפט על מנת שיאכוף ישום של חוקי מדינת ישראל (ואת הרי אחת היקרות שבינינו), הרוחנו את הזכות לחטוא מעט לפעמים בחוסר סובלנות או גאווה, מעט. זו הרגשה אישית שלא פוגעת באף אחד, והרי בכל זאת אנו בני-אנוש. אנשים כמו בלין הם שמצפים מאיתנו להיות קדושים-מושלמים ולא לחטוא במעט גאווה על פועלנו. בלין יקר, אנא התחל באיש שבמראה, ומגרעותיו, לפני מגרעותיהם של אחרים. כשתוותר על אנוכיותך הפושעת - אוותר על גאוותי ברצון.
 

דנההההה

New member
לא כל הצמחונימ...

מתנגדימ לפגיעה בזכויות אדמ. וגמ לא כל הטבעונימ. "אפילו" לא כל חברי הפורומ הזה.
 

lilithmm

New member
עוד על הרגלים

אני מכירה לא מעט אנשים שרגילים לאכול על בסיס קבוע כבד אווז ועגל חלב, ולא מוכנים לותר על זה כי הם התרגלו. גם זה תופש?
 

shakra

New member
אני בהלם שאת צימחונית!!!

אנחנו אלו שצריכים לעשות חשבון נפש??אנחנו??!!!אני לא מאמינה שכתבת את זה?עם היחס המדהים הזה שלך למה את לא מחלקת סוכריות לכל אחד שאכל סטייק? ובפעם האלף: לא צריך להיות רחום או בן אדם מקסים ונפלא כדי לדעת שזה לא בסדר לרצוח אחרים.זה מאוד פשוט.אז אם ההרגל של בן אדם הוא לאכול 100 גרם נבלה(חיה מתה- נבלה) אז הוא צריך להיפטר מההרגל הזה ומהר. אם את עצמך מתעצבנת על כך שאנחנו "מציקים" לאוכלי בשר , יותר משאת מתעצבנת מהריגתם של כל כך הרבה נשמות, אז משהו כנראה לא בסדר איתך!! תעשי טובה לכולנו ואל תספרי שאת צימחונית - זה עושה שם רע לכל אלו שבאמת אכפת להם!!
 

בלין

New member
להפך

אנשים כמו ענת יוצרים רושם שצמחונים הם אנשים טובים, ושאולי יש משהו בצמחונות. שאולי זאת דרך טובה יותר. אנשים כמוך יוצרים רושם שצמחונים הם סתם ילדים מתלהבים שנגעלים מקצת דם. אני מבטיח לך, בזכות ענת נצלו הרבה הרבה הרבה יותר בעליי חיים מאשר בזכותיך. אז בבקשה, אל תדברי.
 

shakra

New member
נתחיל מזה שאני ממש לא צריכה את

הרשות שלך לדבר. שנית , בוודאי שאתה מסכים איתה ,הרי היא מצדיקה את מה שאתה עושה וגורמת לך להרגיש טוב בקשר לזה.שלישית - אני מזמן כבר לא ילדה ,בת 23 ועצם זה שנראה לך שצימחונות זה פשוט "להיגעל מדם" מראה כמה שאתה ילד קטן. מה אתה בכלל עושה בפורום של צימחונים?? לך לאכול איזה פרה , הרי ממש לא מעניין אותך אם יש לה חיים ונשמה,אז די -לך הבייתה.
 

בלין

New member
היא הצדיקה אותי?

את לא מקשיבה למה שאני אומר, אבל אני אחזור על זה פעם אחרונה. צמחונות זה לא "להיגעל מדם" אבל את גורמת לזה להיראות כאילו כן. מה שאני עושה פה זה אומר מה שהיה לי להגיד על צמחונים. ואני מבטיח לך שוב, בזכות ענת נצלו הרבה הרבה הרבה יותר בעלי חיים מבזכותך.
 

shakra

New member
העיקר ששיכנעת את עצמך...

גם אם תחזור על זה עוד 20 פעם זה לא ישנה את העובדה שאתה מנסה איכשהוא בצורה מאוד מעוותת להציג את אלו שרחומים הרבה יותר ממך , שאין להם מגלומניה וחושבים בצורה הרבה יותר הומנית - כאנשים מוזרים. אז שוב - העיקר שאתה מצליח לשכנע את עצמך.
 

veganium

New member
היטלר גם לא היה צימחוני ממצפון

אלא כי לא רצה "ללכלך עצמו באכילת יצורים נחותים". זו לא צמחונות במובן שאני מגדיר או מתכוון.
 

האפי לי

New member
היטלר לא היה פאקינ צמחוני!

תפסיקו עם זה כבר!!!! בכל סרט שבו ראו את היטלר הוסיפו איזה פוזה נחמדה שלו מול צלחת טרף! בגלל ריבוי בעיות בריאות המליצו לו רופאים להפסיק לצרוך בשר, אז כניראה שהוא בכל זאת היה אנושי, אבל הוא לא הצליח להתמיד בצמחונות שבועיים!!! נמאס לי שבכל מקום שיש ויכוח האם הצמחונות צודקת מישהו טיפש מעלה את היטלר נניח שהוא היה צמחוני אז מה? אז זה עושה אותי נאצית? כי אני טבעונית? היטלר האמין בזכויות בע"ח? הוא השתדל למנוע סבל מיותר משכבות חלשות? הוא האמין ששכבות חלשות צריך להשמיד עוד לפני שיתפגרו בצורה טבעית!!!!! לפי הגישה של "היטלר היה צמחוני" כל אחד שנוהג באופל הוא נאצי, כי גם היטלר נסע על מכונית גרמנית! דיי נמאסתם
 
האפי לי אל תתרגשי כל-כך

האזכור של היטלר כצמחוני לא היה כדי להפוך אותך לנאצית בפוטנציה, במיוחד כשהוא בא מטבעוני כמוני. רק רציתי להחזיר את וגאניום לקרקע המציאות, ולהוכיח לו שהכללות מסוג "צמחונים הם רחומים ועושי טוב" לעולם אינן נכונות, מתוקף היותן הכללות, ובגלל נקודת הראות הצרה שלהן, המבקשת לצמצם את מהות האנושיות לשאלת זב"ח. שולם?
 
היטלר לא שייך לכאן

היטלר היה צמחוני מטעמי בריאות, תקופה קצרה בחייו, לפי הוראות רופאו. הוא סבל מגזים...
...
 
למעלה