האם יש בארץ המבורגרים צמחוניים ללא גלוטן ?

Ccyclist

Well-known member
האם יש בארץ המבורגרים צמחוניים ללא גלוטן ?

בביקור האחרון שלי בארץ לפני כמה חודשים המוצר ה"מתאים" היחיד בסופרמרקטים היה שניצל התירס של טבעול ללא גלוטן אבל אין בו חלבונים. באירופה יש מספר יצרנים שונים של המבורגרים צמחוניים על בסיס מיקרו-פטריות, סויה, וכו' שאין בהם גלוטן. הייתי גם בחנות טבע אבל לא היו בה מוצרים מהסוג הזה עבורי.

אני צליאקי, טבעול הרגילה מיוצרת מחלבון חיטה (גלוטן טהור) שאינני יכול לאכול בלי לסבול. גם סייטן למיניו הינו חלבון חיטה ואינו אופציה עבורי.

האם ישנם מוצרים רלבנטים עבורי ברשתות הטבע ואם כן של אילו חברות ומותגים ובאילו רשתות ? תודה.

הלינק לפורום זה בעמוד הראשי היה "צמחונות וטבעונות". הכותרת בפורום עצמו היא "טבעונות" ובמשפט השלישי כתוב "טבעונות וצמחונות". אני עצמי צמחוני בלבד ואין לי בעיות עם המלצות למוצרים צמחוניים שאינם טבעוניים. אני מקווה שזה לא נוגד את מדיניות הפורום.
 
ממליצה לבדוק בקבוצות השונות בפייסבוק..

יש קבוצה שנקראת טבעונים ללא גלוטן ואני ממליצה לשאול גם בקבוצה טבעונים אוכלים בחוץ- הם ידעו להפנות אותך וגן יוכלו להמליץ עך מסעדות שיש להם מנות לל"ג....
&nbsp
ממליצה לבדוק גם במנדי טבעונות עד הבית וגם בויטופיה בראשון לציון. אני דיי בטוחה שיש להם מורים ללא גלוטן.
&nbsp
אם אני לא טועה, הסדרה החדשה של זוגלובג כוללת כמה מוצרים ללא גלוטן.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
הזוגלובק מעניין וללא גלוטן, באילו סופרים? הטבע דלי זה גלוטן

אני יודע שגלוטן זה לא נושא הפורום אבל ציינתי שאינני יכול לאכול סייטן וטבע דלי הם על בסיס סייטן.
&nbsp
הזוגלובק בהחלט אופציה ואפילו כתוב עליו במפורש "ללא גלוטן". באיזה סופרים אפשר למצוא אותו? האם שופרסל בגודל בינוני זה סוג המקום שאפשר למצוא מוצר כזה או שממש חייבים לאתר סופר גדול?
&nbsp
האם יש לזוגלובק מבחר שלם של מוצרים - נקניקיות וכו' על בסיס סויה דומה ?
&nbsp
ותודה כי השניצל טבעול שהצלחתי למצוא בפעם שעברה זה לא חלבון.
 

Anathema Device

New member
לטבע דלי יש מוצרים ללא גלוטן

יש כאלו על בסיס קטניות (למשל קציצות אזוקי), ויש כאלו על בסיס אוקרה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
בקשר לסיפא שלך בהודעה הפותחת, תסתכל גם על המשפט הראשון "הפורום הינו אידיאולוגי במהותו. " ועל המשפט השני "אין לפרסם המלצות ומתכונים הנוגדים את רוח הפורום ומכילים רכיבים מן החי. נא המנעו מבקשה או מתן עצות ומידע על צריכה בפועל של מוצרים מן החי."
 

Ccyclist

Well-known member
אילו מוצרים של טבע דלי ואיפה? להבהיר- אינני גר בארץ.

הביקור שעבר היה בן כשבוע והדבר היחיד שמצאתי היה השניצלים ללא גלוטן של טבעול. תמונות (בייחוד כשהעיצוב כושל כמו העיצוב החום של זוגלו'ס ולא הייתי מעלה על דעתי שלא מדובר בבשר) ושמות סופרים ורשתות טבע מאד יעזרו.
&nbsp
לגבי הסיפא: הגעתי דרך לינק בעמוד הראשי שאמר "צמחונות וטבעונות". המצב שלי הוא כזה שאינני יכול לאכול את רובם המכריע של המוצרים המיועדים לציבור הצמחוני/טבעוני ולכן אני מבקש החרגה מסויימת במידת האפשר, בין אם זה בפורום או בפרטי. לצערי אין פורום צמחונות נפרד ואין לי כוונה לחיות עוד פעם על שניצלי טבעול אם יש אופציות אחרות.
 

Anathema Device

New member
כבר נתתי שתי דוגמאות - מגוון קציצות אוקרה, קציצות אזוקי

נדמה לי שהיה גם משהו עם עדשים וזה בלי לעבור על כל המדף של המוצרים. המדף שאני בדקתי היה בסניף של רשת "ניצת הדובדבן".
אישית אין לי צליאק אז לא אוכל לתת לך מידע על האם המוצרים בטוחים לצליאקים (לא ברור לי אם יש בפורום הזה אנשים עם המידע הספציפי הזה, שווה לך לבדוק בפורום תזונה צמחית - 1618), אבל ההמלצה הלא מקצועית שלי היא ללכת על מוצרים כמו דגנים וקטניות בצורתם הלא קציצתית (ומקסימום להכין מהם קציצות שאתה יודע מה נכנס ומה לא נכנס). גם בלי צליאק התזונה שלי יכולה לא להכיל גלוטן למעט פרוסת לחם פעם ב, ויכולה להיות גם מהירה למדי - כי לבשל עדשים אדומות בעשר דקות או להשרות קוואקר במים רותחים למשך חמש דקות (רק תמצא את הסוג שבטוח לצליאקים) זה לא לעבוד קשה או לחכות הרבה זמן לארוחה, ואפשר גם לבשל כמות לשבוע ולהקפיא במנות, או לקנות את הקפואים ורק לחמם, או לקנות בשימורים - לפתוח ולאכול. המלצה מסוייגת כי כנראה הטעם שלי שונה משל אנשים אחרים - טופו בזיליקום של תנובה עובר אצלי כחטיף (הקופאי בסופר שאל אותי מה אני עושה עם זה, ואצלי זה פשוט לפתוח, לשטוף קצת כי זה קצת מלוח לי, ולאכול. אבל הוא אפילו לא הרגיש שזה מלוח בכלל, ולכן ההסתייגות).
&nbsp
ואחזר שוב כדי שזה לא יאבד בסוגריים - שווה לך לבדוק בפורום תזונה צמחית מספר 1618 - נדמה לי שיש שם מישהי שיש לה נסיון עם צליאק שיכולה לעזור לך יותר מהאנשים כאן.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה, אבדוק בפורום ההוא. זה ביקור אז אין זמן לבשל הרבה.

 
למעלה