4 חודשי טבעונות ואכזבה גדולה

4 חודשי טבעונות ואכזבה גדולה

שנים אני מתלבט בנושא הטבעונות מטעמי מצפון, אבל כשהגיעו בדיקות הדם האחרונות וממדי השומנים בדם היו בשמיים החלטתי שזה הזמן לשלב בין נפש לגוף.
במשך 4 חודשים תמימים הייתי טבעוני אדוק, לא בשר לא דגים לא ביצים ולא מוצרי חלב. עמדתי בזה בגבורה. התעודדתי כל פעם שראיתי סרט תיעודי בנושא שבו מומחים בעלי שם עולמי דיווחו על שיפור בבדיקות דם אחרי שבועיים בלבד.
ובכן 4 חודשים אחרי טבעונות אדוקה- הגיעו תוצאות בדיקות הדם- שום דבר לא זז. ולמרות שלא אכלתי שום שומן מן החיי,הטריגליצרדים בשמיים, ולמרות כל אגוזי המלך והאבוקדו- הכולסטרול הטוב לא עלה.
בריצור מעשיות, חבל
 

ימימה

New member
האם התייעצת עם תזונאית שמבינה בטבעונות?

קודם כל שאפו על הנסיון והרצון. אם החלטת לוותר לגמרי, אז כמובן שזו זכותך. אבל אם יש לך עניין בכל זאת להמשיך בטבעונות, מכיוון שציינת שהתחלת בטבעונות מטעמי מצפון ולא רק מטעמי בריאות, אז אולי כדאי לעשות נסיון נוסף והפעם בליווי מקצועי של דיאטנית תומכת טבעונות, שאולי תוכל לומר לך איך לשפר את מצב השומנים בדם והכולסטרול שלך. תזונה טבעונית היא לא קסם, והיום כבר יודעים שתזונה זהה יכולה להשפיע באופן שונה על אנשים שונים, ויכול להיות שמה שאכלת לא היה טוב עבורך. בעלת מקצוע תוכל אולי לכוון אותך לתזונה טבעונית שתתאים יותר לך ולצרכים שלך. בכל מקרה אם הכולסטרול גבוה והשומנים בדם בשמיים, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע, ואם כבר, אז למה שלא תהיה טבעונית?
 

נטעליג

New member
קראתי פעמיים כדי לוודא: הבעיה היא לא שהכולסטרול עלה במהלך

חודשי הטבעונות אלא פשוט לא ירד?
אם כן אני מסכימה עם ימימה שלא מדובר בתרופת פלא -עובדה שיש טבעונים שסובלים מכולסטרול גבוה- וכדאי לקרוא בעיון ורצוי ביותר ממקור אחד ,על יעילותם של אגוזי מלך ואבוקדו (שהיתרון העיקרי שלהם הוא, לפחות מבחינתי, שהם טעימים מאד!) וכל מיני מוצרים צמחיים אחרים שמומלצים ב'רפואה העממית' בהורדת כולסטרול.
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
לי הכולסטרול דווקא ירד- הבעיה היא הסוכרת

שנגרמת מעודף משקל ותרופה.
עכשיו אני מנסה להגביל יותר כמות פירות ומנסה חילבה ואולי עוד מעט קצח.
אבל חילבה סותמת לי את התיאבון והתחלתי להוריד משקל. כך שאולי הסוכרת
תשתפר
לגבי כולסטרול טוב הוא לא השתנה אצלי מטבעונות. אבל כולסטרול רע ירד
 
למיטב ידיעתי

טריגליצרידים אאל״ט מקורם בפחמימות פשוטות. לכן אם אכלת הרבה לחם/פסטה/אורז/סוכר כנראה שלא תהיה ירידה בכמות הטריגליצרידים, בלי קשר לטבעונות.

כדאי להתייעץ עם דיאטנית שמבינה בנושא https://veg.anonymous.org.il/dietitian/list או להצטרף לאתגר 22+ (בחינם) https://etgar22.co.il/ ששם למיטב ידיעתי יש דיאטנית מלווה.
 
אין קשר לתזונה בכלל ! הגוף שלך מייצר כולסטרול

במצב זה אתה אפילו צריך לאכול קצת כולסטרול .
גש לטיפול רפואי זה לא משהוא שפותרים עם תזונה .
אחרת יהיו לך חסימות בכלי הדם .
אני באותו המצב , כבר עשיתי ניתוח מעקפים ו 2 צינתורים

אם אתה ירושלמי תבקש להגיע להדסה עין כרם ,הם עושים ניסוי בתרופה יקרה
שמורידה כולסטרול למשך חודש בזריקה אחת . הניסוי בחינם .
 
למעלה