כמה שאלות

Renat Zeitune

New member
כמה שאלות

כל בוקר אני אוהבת לאכול קוואקר עם חלב וקוטג', יש לזה תחליף לקוטג'? ואיזה משקה חלב מתאים? ניסיתי עם מים והטעם היה מגעיל.

שנית למה אין גלידות טבעוניות שניתן לקנות(לא גלידרייה) כמו קופסאות משפחתיות? מצאתי רק אחת בטעם וניל בחיפוש באפליקציה של שופרסל. גלידת טופו וניל נקרא אם אני זוכרת נכון.

התחלתי לשתות נס קפה עם חלב אגוזי לוז רק אצל אמא שלי בחולון ואצל השותפות יש רק חלב פרה. אני עדיין לא נכנסתי לטבעונות לגמרי אבל התייעצתי עם טבעונית. בהתחלה זה היה מסיבות בריאתיות ועכשיו זה מסיבות אידיאלוגיות בגלל הצצות מקירות שקופים. ואני לגמרי אוהבת בע"ח אבל תמיד התעלמתי מהסבל שלהם כי רק לאחרונה התחלתי לאהוב חיות, מאז שאחי הביא ארנבון אני נמנעת ממוצרי טיפוח והגיינה שנוסה על בעלי חיים. הבעיה שאמרו לי שאצל הטבעונים זה עסק יקר כי אני היחידה מהשותפות בדירה שמנסה טבעונות. אז הכל נופל עליי ואני לא מרוויחה הרבה וגם לפעמים עוזרת לאמא שלי כלכלית שהיא די במצוקה.
 

shahars10

Member
כמה תשובות...

גם אני בראשית הדרך, אז אני יכול לעזור רק במעט, אבל:
1. לגבי חלב, יש הרבה תחליפים: משקה סויה, אורז, שקדים, אגוזים, קוקוס, שבולת שועל. יש גם הרבה שילובים שלהם יחד. אני פחות אוהב שבולת שועל, אבל זה עניין של טעם. אם חשוב לך גם העניין הבריאותי, כדאי שתסתכלי על רשימת הרכיבים.
2. לגבי קוט'ג, אני לא מכיר, אבל יש תחליפים לגבינה שמכילים טופו. שוב, תצטרכי לטעום כדי להחליט.
3. לגבי המחיר, אני לא לגמרי מסכים איתך. נכון שחלק מהמוצרים לא זולים, אבל מצד שני את מפסיקה לאכול בשר, ובשר בד"כ עולה יותר מירקות ופירות.
בהצלחה
 

motior

Member
עוד קצת תשובות

יש מבחר גדול של משקאות "חלב" - אישית אני מעדיף את "משקה סויה במתיקות מופחתת" של תנובה.
יש מבחר לא קטן של גלידות טבעוניות - רוב גלידות פרווה הן טבעוניות. רק צריך לוודא שאין במרכיבים ביצים (חלב בוודאות אין בהן וגם בשר לא...). אני עדיין לא נתקלתי בסופר בגלידה המכילה ביצים.

טבעונות יכולה להיות יקרה אם קונים את כל ה"תחליפים" (המבורגרים, שניצלים, גבינות, משקאות "חלב" וכו') אבל גם זולה אם מסתפקים בדברים הבסיסיים כמו קטניות, פירות וירקות, טחינה וכו'
מבחינתי מומלץ איפשהו באמצע - לקנות קצת מוצרים יקרים והרבה מהזולים.

בהצלחה
 

נטעליג

New member
לקוטג' לדעתי אין תחליף, אבל אם בא לך דיסה אחרת בכיוון המלוח

אולי לקנות קוואקר\שיבולת שועל מסוג אחר?
חמותי מכינה דיסה "של עניים" עם מים ומלח בלבד, אבל סוג השב"ש שהיא משתמשת בו הוא יותר איכותי (ויקר,לצערי). אפשר לבשל אותו (המון זמן) ולקבל דיסה סמיכה וטעימה ,או לקלות בסגנון גרנולה\מוזלי שטעים לנשנש גם בלי תוספת פרות וכל מיני תחליפי סוכר, ממש כמו פיצוחים.
 

Renat Zeitune

New member
אני קונה את הקוואקר מסוג הזה

איזה סוגים יש?

 

נטעליג

New member
מה שחשבתי. יש סוגים בטחינה יותר גסה (לא להכנה מהירה)

ואולי גם יותר בזול (שקית או לפי משקל ,אם יש חנות כזו קרובה לבית).
 

נטעליג

New member
נל"ש: בישול דיסות בתחליפים צמחיים

בדיסה אמיתית, שמתבשלת לאורך זמן, האם נשאר משהו בתחליף הצמחי (במקרה הזה לרוב- חל"ס ללא תוספת סוכר), או שבעצם התוצאה זהה,תזונתית, לבישול במים?
 

ימימה

New member
גלידת פרווה של לה קרמריה

ככל שהצלחתי לבדוק טבעונית לחלוטין, לפחות זו בטעם שוקו-וניל פליק. לא בדקתי אחרות, אבל לא רואה סיבה שיהיו לא טבעוניות, ויש את גלידות הסורבה כמובן
גם בן אנד ג'ריז הוציאו גלידות טבעוניות מעולות אך יקרות...
 

נטעליג

New member
נצל"ש גלידה טבעונית - אשמח לצומי מהמנהלות


אם לא ראיתן ולא שמעתן- מסתובב בפייסבוק פוסט קורע לב של עסק שנקלע לקשיים עקב קריסה של אחת המכונות. הציעו להם פרויקט למימון המונים וכרגע לא מתאים להם..
מה שהם מבקשים כרגע זה שאנשים יילכו ויקנו את הגלידה.
השאלה היא אם מותר לצרף כאן קישור\העתיקי והדביקי של כל תוכן ההודעה, או יותר פרטים, או שזה נחשב לפרסום בתפוז,שלהבנתי זה קטע בעייתי?
 

kmiki

New member
מדובר בגלידת אילו Ilo

לא חובה לשים פה קישור אלא רק לאמר שזו גלידה מושלמת, המפעל כרגע בצרות כלכליות והם צריכים שעוד אנשים ילכו ויקנו את המוצר המושלם שלהם (פיסטוק בעיקר) כדי שיוכלו להתגבר על הקשיים הכלכליים שלהם.
 

kmiki

New member
תיקון קל

לפעמים (נדיר בארץ אבל קורה) גלידות פרווה מכילות ביצים ואינן טבעוניות.
חובה לבדוק תמיד.
לפעמים בגלידה פרווה יש סוכריות גומי שמכילות ג'לטין מדגים, בקיצור, לקרוא תמיד
 

ימימה

New member
צודק

באמת לא בדקתי סוגים אחרים, אבל זו שהזכרתי טבעונית לשמחתי...
 

kmiki

New member
קוטג' של טבע האדם

בחנויות מסויימות, לא בסופר, יש את הקוטג' של טבע האדם, הוא אמנם יקר אבל טעים ממש ושווה עבור מי שרוצה מדי פעם מעט קוטג'.
לגבי גלידות, שוב, יש גלידות של טופוטי בחלק מהחנויות, יש גלידות של אילו (מדהימות, במיודח הפיסטוק) ויש את טבעונלה, חלק בניצת הדובדבן, או בטבע בכפר, כפר שמריהו, באוטופיה בראשל"צ ועוד מקומות, פשוט לחקור ולגלות מי מוכר ומה.
לגבי המצב הכלכלי דירה, כמה שיורת תכיני לבד ותבשלי, יהיה לך יורת זול.
אם לא תסתמכי על מוצרים מוכנים ומעובדים, תקפידי על פירות, ירקות (כולם אוכלים) קטניות, עדשים, כוסמת, קינואה אורז, ותקני אותם על משקל בחנויות טבע או בשוק, יהיה לך יותר זול מאשר לשאר הבנות בדירה :) חוצמזה שבטח תסחפי אחריך עוד אנשים, כי יש מתכונים נפלאים, טעימים ובריאים :)
בהצלחה
&nbsp
 
למעלה