ויטמין D ?

shahars10

Member
ויטמין D ?

שלום לחברי הפורום,
אני שוקל מעבר לטבעונות, אבל קצת מוטרד מנושא הויטמין הזה, שכמעט ואיננו מופיע (למיטב ידיעתי) בצמחים. מצבי אולי יותר פשוט, כי יש לי עור בהיר. הייתי שמח לשמוע מכמה מכם מה אתם עושים בעניין.
כלום ? משתזפים יותר בשמש ? משזפים פטריות בשמש ? לוקחים תוספים ? ובנוסף, האם אתם עושים מדי פעם בדיקת דם לגבי ויטמין זה, ואם כן איזו ?
סתם של ויטמין D ?
D2 ?
D3 ?
שניהם ?
תודה רבה
 

Gidi Shemer

New member
פשוט לוקחים תוסף אם חסר

יש ויטמין D3 שאפשר לקחת כתוסף. מי שרוצה להקפיד לא לקחת תוסף שהיו מעורבים בייצור שלו בעלי חיים, יכול לקחת תוסף מתאים מאצה. אין בעיה.
 

shahars10

Member
תודה רבה. אשמח גם לשיתופים

כלומר, לא רק מה אפשר, אלא מה אתם עושים.
אני מניח שזה חשוב לא רק לי.
תודה מראש
 
לוקחת תוסף

לפני כשנה וחצי בבדיקת דם ראיתי שיש לי מחסור רציני בויטמין D ומאז התחלתי לקחת תוסף ואני ממשיכה עם זה עד היום לפי המינון שהמליץ לי הרופא.
בזמנו לא היה בארץ ויטמין D טבעוני ולכן הזמנתי מחו"ל. היום ניתן להשיג בארץ ויטמין D טבעוני, אם כי כדאי לבדוק אם זה משתלם כלכלית. (מכיוון שבזמנו הזמנתי כמות גדולה מחו"ל, יש לי בבית עדיין כמה בקבוקים של התוסף כך שעוד לא יצא לי לקנות בארץ).
אגב, הבנתי מרופא המשפחה שלי שרוצים להפסיק לבדוק את הויטמין בקופות החולים. כך שבכל אופן אני מתכוונת להמשיך לקחת את התוסף במינון סביר כדי למנוע חוסר ולא להסתמך על בדיקות דם שאולי בקרוב כבר אי אפשר יהיה לעשות..
 
ויטמין D זה ויטמין D

הסיווג ל-2 ו-3 זה לא בויטמין D שנמצא בדם אלא במקורות החיצוניים. D2 הוא לרוב ויטמין D שנמצא בצומח (ונחשב כפחות יעיל לספיגה בדם) ו-D3 הוא לרוב ממקורות מהחי, למעט תוספים מיוחדים שפותחו כ-D3 טבעוני (מה שקיים היום זה רק של אקוסאפ שנמכר בארץ וויטהשיין שנמכר בחו"ל.
 
למעלה