האם עלי לקחת תוסף B12?

blondi2212

New member
האם עלי לקחת תוסף B12?

הי התחלתי לשמור על אורח חיים טבעוני לפני כשבועיים, בינתיים הולך בסדר ואני לא מרגישה סימנים של עייפות או חולשה. האם צריך לקחת תוסף ברזל B12 בגלל שהורדתי בשר? תודה מראש לעונים/ עונות
 

big asses

New member
לא. אין צורך בכך

זו שגיאה מאוד לא בריאה לחשוב שרק בגלל שהפסקת לאכול בשר או דגים ביצים וחלב, אז את מרגישה מחסור בגוף. אל תתחילי לקנות סליחה על הביטוי בולשיט מבית המרקחת ולהעשיר את החברות שלא אכפת מכלום.
נשמה, זה כמו מסטיק ללא סוכר, סבבה? כשאת כותבת על מוצר שמעולם לא היה בו סוכר, ללא סוכר זה מותר, אבל להוציא סוכר ממוצר, המילה הנכונה היא נטול.

המחסור היחידי שאת מרגישה היא בהרגל שלך שהשתנה פתאום.
זה כמו סגיריות, אם בנאדם יפסיק לעשן אז מה הוא צריך מדבקות או מסטיקים למיניהם בשביל התחליף.
בני האדם מתמכרים לתחושה בלבד, וגוף מתרגל לאוכל מסויים, ומרגיל את עצמו.
יש הרבה ברזל בעולם שבו אנו חיים והוא לא רק נמצא בחיות שאנחנו אוכלים.
אז הנה כמה:
תרד. פטרוזיליה. תפוח אדמה. סלק. משמש. ענבים. בננה. שעועית.

בקיצור תאכלי רגיל, את לא הולכת למות כי את לא אוכל בשר, את לא הולכת להתעלף חלילה וחס.
באופן כללי, אם הייתי חבר טוב שלך, שתי סתירות וכרוב ניצנים ואת חוזרת לעצמך.
 

l coyote l

New member
כן. לקחת B12. לא לחכות למחסור.

B12 מיוצר ע"י חידקים שאמורים להיות מצויים באדמה.
מאחר שאנחנו לא אוכלים ישירות מהאדמה, ומאחר שריסוסים והיגיינה חיסלו פחות או יותר את אוכלוסיות החידקים יצרני ה-B12, הוא חסר במזון ויש לקחת אותו בתוסף.

ה-B12 בתוסף מיוצר ע"י חידקים שמגודלים על מצע במעבדה, וגם חיות המשק מקבלות אותו בתוסף (רוב הייצור הולך לחיות המשק).

כן, לקחת B12.
במצב רגיל, כשאין מחסור, פעמיים-שלוש בשבוע.
========================================
ברזל הוא משהו אחר (מינרל, לא ויטמין), אכן נמצא בשפע בצומח, בעיקר בעלים ירוקים, זרעים וקטניות.
יש לצמד אכילה שלו למזונות עם ויטמין C (עגבניות, גמבה, הדרים) ,כדי להגביר ספיגתו בגוף, ולהרחיק מצריכת קפה, תה, שוקולד, קולה, שמעכבים ספיגה.
 

Gidi Shemer

New member
חד משמעית כן ביחס לבי-12

נכון, יש לך מאגרים וגם אם לא תיקח כרגע הם לא ייעלמו בחודשים הקרובים, אבל כל יום אתה מאבד קצת וכשזה קצת יותר מדי, ההשפעה היא לעיתים בלתי הפיכה. הכנס לך את זה להרגל. טבלית פעמיים בשבוע.
מה שזמין וזול. אין צורך בגרסאות מיוחדות או חברות מסויימות.
לגבי ברזל, התשובה שלילית. צריך להיות על יד יותר צמודה לדופק בתזונה טבעונית ביחס לברזל, היות ובאמת יש פחות בצומח והספיגה היא פחות טובה מהחי. עם זאת, עם קצת תשומת לב, רוב הטבעונים מסתדרים יפה עם הברזל. קויוטי כבר כתבה לך את הדברים העקרוניים. אחרי תקפות מה, תעשה בדיקת דם למאגרי ברזל (בדיקה לרמות פריטין). אם יש לך בעיה בספיגת ברזל אפשר לחשוב על תוסף, אבל לא מומלץ להתחיל עם תוסף
 

Gidi Shemer

New member
ותתמקד בתשובה של קויוטי

התשובה הראשונה, מעבר להמלצה הלא אחראית ולא מציאותית לא לקחת בי 12, מוסיפה עם מקורות לברזל שחלקם דווקא עני מאד בברזל
 

big asses

New member
אני לא חושב שבני אדם הם קרניבורים,

או איך שלא קוראים לזה סבבה?
גוף האדם, הוא יחסי, ולא הכל מתקבל על הדעת...

התשובה שלי נשמעת לא אחראית, אבל היא אובייקטיבית בכל מה שקשור לצורך, והגוף אין בו צורך בתוספים כי יש אותם בשפע בצומח, ובמקורות טבעיים לחלוטין.

אם הייתי רוצה לאכול עוף, לא הייתי הולך לקנות בסופר, אם הייתי רוצה לעשן הייתי מגלגל לעצמי סיגקייה ולא קונה מוכנה כי אני יודע על תוספות שמוסיפים שלא באים לי טוב...

האדם מתרגל לצריכת הבשר והדגים, הוא מקבל עוף ברזל, עודף מלח, הבדיקות דם שיש בקופות החולים מחשבים את המחסור רק על פי הצריכה הכללית של האוכלוסייה בעולם, ולכן זה מטעה מאוד.
 

Gidi Shemer

New member
אף אחד לא חושב שבני האדם קרניבורים

בחייאת, אתמול כתבת שאתה נמשך לטבעונות. באותו יום אתה מסביר למישהו שהוא לא צריך לקחת בי-12.תשאל לפני שאתה נותן המלצות מסוכנות.
אין בצומח בי-12, לא בשפע ולא בצמצום. לא צריך להמליץ על דברים שלא יודעים
 

big asses

New member
המשיכה שלי לטבעונות אינה עיוורת

אני לא נמשך לטבעונות כי אכפת לי מחיות ורצח חיות וכל זה. אני לא נמשך לטבעונות כי רוב החברים שלי הם כאלה, העיניים שלי פתוחות ואני דואג לצורך שלי, ולעניין שלי.

אני מסביר שאין צורך לקחת בי12, נכון שהוא נחוץ מאוד ובלעדיו הגוף פשוט לא יתפקד טוב, כדי לאזן את הגוף צריך להוריד מהחומצה הפולית שבמוצרים טבעיים וצמחיים יש בו שפע רב מידי, מה שמקלקל את הפיגה של הויטמין זה. לטבעונים כדאי להשתמש בטמפה. זו ההמלצה היחידה שלי בכל הקשור למחסור בגוף.
בשמרים יש למשל, שמרים עשויים מחיידקים שאין לי מושג איך קוראים להם אבל יש בהם שפע של ויטמין בי12, הגוף אינו רגיל לסוג הזה, אבל הוא יכול להתרגל, מבחינה אובולוציאונית זה אפשרי.

אני לא בנאדם בעל אגו, ואולי אני משתמש במה שאני יודע, אבל אני עדיין משתמש בדעתי שלי האישית, ולכן הדיעה שלי לא נחרצת ולא אמורה לפגוע באגו אחר.

בסופו של יום, שתיקח תויטמין הזה ותאכל אותו כמו טיק טאק מצידי, לא ממש אכפת לי.
 

Gidi Shemer

New member
אין בשמרים בי-12

ואין קשר בין חומצה פולית לספיגה של בי-12. אין בי 12 במזון צמחי ולכן אין קשר בכלל לספיגה.
שמרים לא עשויים מחיידקים, הם אורגניזם שונה לגמרי, למעשה ממלכות של עולם החי שונות לגמרי.
זה לא נורא לא לדעת, אבל להמליץ על משהו מסוכן כשלא יודעים זה לא טוב
 

big asses

New member
אנחנו מנסים להכניס אחד לשני

ולהוכיח מי צודק ומי טועה.
אלו דברים שהם לא חשובים לי בכלל, כי אני מתעניין בדברים אחרים.
כדאי לך להכיר אנשים שלא משתמשים בתוספי מזון בי12, אנשים מסקרנים.
בכללי כדאי לאנשים לעשות יותר מחקרים על שמרים, אורגניזם מאוד מעניין.

טבעונים לא צריכים שום דבר חוץ מדברים טבעיים. זה כולל להימנע מכל אורגניזם חי, כן מסתבר שלאכול לחמים העשויים ממחמצת זו בעיה.
 

Gidi Shemer

New member
אני בהחלט מנסה להסביר שאתה טועה

אין לי בעיה אישית עם זה שאתה חושב שלא צריך לקחת תוסף ויטמין. גם אין לי בעיה אישית עם אנשים שלא יודעים ביולוגיה. יש המון דברים שאני בור ועם הארץ ביחס אליהם.
יש לי כן בעיה כי מישהו פה פתח שרשור עם שאלה, ולתשובות יש השלכות רפואיות ואתה, שלא יודע מה זה שמרים, לא יודע מה זה חיידקים, לא מבין איך אבולוציה עובדת, לא מבין את הקשר בין ספיגה של בי 12 לחומצה פולית, ולא מכיר את הנזקים שאי לקיחת תוסף גורמים לטבעונים, מרשה לעצמך לתת לו עזרה מסוכנת.
לא היה מפריע לי אם היית כותב- ״היי, אני לא מכיר ולא יודע יותר מדי על הנושא, אבל אני מעדיף לא לקחת כי אני מאמין שאנשים לא צריכים תוספים״. אם היית כותב את זה, אז היה פה לפחות דיסקליימר על אי הכרת הנושא מצידך. כשאתה כותב את מה שאתה כותב בלי דיסקליימר ומנסה להסיק מסקנות ולתת המלצות בלי להבין, זה מפריע לי.
ולכן אני כותב.
 

big asses

New member
מה שאני מנסה להסביר לך ואתה לא קולט זה שבשמרים

יש כמות של ויטמין B12, מספיק טובה כדי להשלים את החסר, במקום לקבל אותו מן החי, הכדורים שמייצרים משרד הבריאות הם מן החי שטבעונים מבחינה עקרונית לא אמורים לקחת.
יש מוצר בשם מרמייט העשוי משמרים, והוא עשיר בויטמין B12.

גם שמעתי שאצות נורי זה אחלה תחליף אבל לגבי זה איני בטוח.

ההמלצות שלי טובות, הן שונות משלך, אבל טובות.
ואל תגזים, מסוכן זה לא.
 

Gidi Shemer

New member
אתה ממשיך לטעות ולהטעות

התוספים הם לא מהחי
הכדורים הם לא ממשרד הבריאות
במרמייט אין בי 12 אם לא מוסיפים לו בי 12, ואז זה....תוסף
ההמלצות שלך הן לא טובות, כי הן מוטעות. אתה לא מבין מה זה שמרים ומה זה חיידקים ואתה מקשקש (מצטער על הביטוי, אבל זה באמת מה שאתה עושה).
ובמקרה שלך זה אכן המלצות מסוכנות.
לכתוב שבבננה יש הרבה ברזל זו שטות, אבל סביר להניח שאדם לא יסתמך רק על בננה, אז לא הצבת פה סיכון. להמליץ להימנע מקבלת בי 12 לטבעוני שמתעניין בנושא זה מסוכן בגלל הסכנות שיש בחוסרים בי-12.

זה אמנם נחמד שסוף סוף יש קצת כתיבה בפורום כי מזמן פייסבוק נגס בתפוז והפורום די מת, אבל בשביל הבודדים שעוד קוראים את זה, חשוב לי להדגיש עד כמה ההמלצות שלך מופרכות ועד כמה הן מסוכנות
 

big asses

New member
אתה לוקח את המילה תוסף רחוק מידי

בצומח יש מספיק מקורות ברזל, לא רק בננה, ציינתי חלק מהדברים, אין לי טעם לציין אחרים כי אפשר למצוא את זה בגוגל, ולי לא היה כוח לנמק את כולם, כי לא התחשק לי, לא הרגשתי גם חייב, אין צורך להיתפס ולהתחכם בגלל בננה. זה לא שהחלקתי עליה או משהו.

בכל מקרה, היא תעשה מה שהיא רוצה כבר ציינתי את זה, תיקח תוסף או לא תיקח, לי זה לא משנה. אני ממליץ לא לקחת, אפשר לחיות בלי. יש טבעונים שנולדים טבעונים ולא לוקחים תוספים בכלל, אפילו נמנעים מאכילת שמרים, והם בסדר גמור.
יש אנשיםפ שימותו מסרטן ריאות מרק להיות קרובים לאנשים שמעשנים, ויש אנשים שיעשנו עד גיל 90 ומשהו והכל יהיה בסדר איתם. כמו שציינתי כל גוף הוא יחסי. זה לא מסוכן לא לקחת תוסף או להימנע, כי אם במיקרה הגוף לא יחזיק מעמד או יתחיל לקרוס הסימפטומים יחלו לאט ולא מיידית ואז ניתן לטפל בזה ולהשלים את החסר עם תוספים, כשלא תהיה ברירה.
בכל מקרה אפשר לגלות את זה בעזרת בדיקה אצל רופאים או תזונאים, שהם יכולים להמליץ האם הגוף מתאים לוותר על הויטמין הזה.
 

RSPA

New member


 

mom4L

New member
better safe then sorry - מחסור ב-B12 הוא הרסני בטווח הארוך

מאחר ואין ספק שהמקור הטוב ביותר לויטמין B12 הוא במוצרים מן החי והזמינות הביולוגית שלו במוצרים מן הצומח לא מתקרבת לזה, צריך לגלות אחריות! הדרך הקלה והבטוחה ביותר להבטיח שהגוף שלנו מקבל את הכמות שהוא צריך, היא באמצעות תוסף. זה מגיע בצורה של טבליות מציצה כיוון שנספג דרך הרירית בפה, אני לוקחת את אלה של סולגאר שהם מעולות ועושה בדיקות תקופתיות כדי לוודא שאני מצליחה לשמור על רמה טובה.
לדעתי הסיכון באי לקיחת התוסף עולה על הסיכון בלקיחתו שהוא למעשה אפסי - הרי מדובר בויטמין שמסיס במים, ככה שעודפים הגוף מפנה החוצה.
 

l coyote l

New member
"אין ספק שהמקור הטוב ל-B12 הוא מהחי"?

אפשר לתהות: מאיפה הפרה (בע"ח צמחוני) מקבלת B12?
&nbsp
נתח תעשיית תוספי ה-B12 בציבור האנושי מבוסס בעיקרו על האוכלוסיה הקרניסטית (הנתון הנפוץ הוא שכ-30% מהאוכלוסיה הכללית מגלה מחסור בו).
השאר - החלק העיקרי של הרווחים בתעשיית ה-B12 - מגיע מהמשקים המתועשים, שם בעלי החיים מקבלים אותו כתוסף במזון.
&nbsp
"זמינות ביולוגית" (?) אולי לא קשורה דווקא למהחי או מהצומח, אלא להיות הויטמין מיוצר ע"י חידקים, ואי זמינות של החידקים האלה בעולם המערבי מחוץ למעבדות (כאמור קודם, היגיינה וריסוסים).
&nbsp
&nbsp
המשפט שלך נכון לברזל, שנספג יותר בקלות מהחי (הם בחי לעומת נון הם בצומח).
כדי להעלות ספיגה שלו מהצומח (עולה בצורה משמעותית כשעושים זאת), יש לשלב אותו בצורה נכונה בתזונה, כאמור בהודעה הראשונה שכתבתי.
 

ron1222

New member
אני נקרעת מצחוק פה

אתה מנסה להסביר לגידי שמר על שמרים ומחקרים?

אדיר!!!
 

big asses

New member
שכל אחד ואחת יחיו איך שהם רוצים

זה מה שאני מנסה להביר.
בנאדם אומר לי למה בי12 חשוב, ואני מסביר שהויטמין כלל לא חשוב,
הוא חשוב ויש בו תועלת רק כתוצאה מהאוכלוסייה העולמית, קרניבורים, אני מסרב להאמין שאנחנו טורפים ולא יכולים לחיות בלי בשר או דגים וכד'...
כיצד חיות צימחוניות חיות? הן אינן ניזנות מהחי? לאף אחד אין תשובה, כי התשובה לא תהיה טובה לכל התעשייה הזו שאנו חיים בה. אף אחד לא אוהב להפסיד כסף, אף אדם שהשכיל את עצמו בעזרת ידע שמכרו לו בשקל לא אוהב להיות טועה וכד'...
 

Anathema Device

New member
ניסו להסביר בשרשור הזה ממש

כיצד חיות צמחוניות בתנאים המקוריים קיבלו את הויטמין (בקיצור - כשאין הגיינה אז יש אותו במים מזוהמים ובקרקע שלא נשטפה מהירקות או מהידיים. להגיינה יש הרבה יתרונות אבל היא חדשה יחסית וזה מחיר שלה)
&nbsp
https://veg.anonymous.org.il/art7.html
&nbsp
 
למעלה