כבר הרבה זמן שעוברות לי מחשבות על טבעונות

Renat Zeitune

New member
כבר הרבה זמן שעוברות לי מחשבות על טבעונות

הסיבה העיקרית שלא הצלחתי לעבור לטבעונות היא בגלל אהבה לעוף. מגיל קטן. אני רק לא מזמן בשנים האחרונות התחלתי לאהוב בע"ח. לפני כמה חודשים ראיתי סרטון איך גורסים אפרוחים וזה זיעזע אותי ואפילו זה לא גרם לי לעבור לטבעונות. הבעיה שאני גרה במקום שבו יש מדריכת בישול ועד כמה שידוע לי אין אחד שגר במקום מגוריי שהוא טבעוני(הייתה אחת צמחונית אבל עזבה). כל ערב יש לנו ארוחות ערב מוכנה שמרביתה לא טבעונית. אני באמת שוקלת לעבור לטבעונות אבל איך עושים את זה? כל ימי שלישי אני מבשלת ואני נוטה להכין דגים עם תפו"א(אצטרך לוותר על מנת דגים בשבילי). לצערי בשאר ימים זה בשרי כך שרק בימי שלישי זה נתון בשליטתי(אל תשאלו איפה אני גרה, אני גרה עם שותפים). בסופ"ש אני באה לאמא שלי שגם אצלה אין טבעונים אבל לדעתי זה ניתן לשליטה. אבל שוב איך מתגברים על אהבה לבשר למרות שאני יודעת שחיות מסכנות עוברות התעללות קשה עד מוות לצלחת שלי? איך אתם הצלחתם לעבור לטבעונות אלו שאכלו בשר ופתאום עברו לטבעונות? אם זה בעניין הבריאותי שעדיין לא יודעת אם זה מזיק לי. או בעניין המוסרי.
 

Mידאס

New member
בקלי קלות

זה הרבה יותר קל ממה שנדמה.

אני יכול לכתוב פה פוסט כאורך הגלות על איך וכמה ולמה, אבל הכי פשוט שתשתמשי בשני הקישורים הבאים:

1. אתגר 22 - יעזור לך לצלוח את המעבר לטבעונות בקלות בליווי תזונאים:

https://etgar22.co.il/

2. הרצאה של "קירות שקופים" - אינםורמטיבית ומאלפת. אם תצפי בה במלואה, מובטח לך שלא תצטרכי את אתגר 22, את פשוט לא תוכלי לחזור לאכול שום דבר מהחי. ההרצאה מקיפה גם את נושא ההתעללות בבע"ח בתעשיה וגם את ההיבטים הבריאותיים הכרוכים באכילת מוצרים מו החי.

https://www.youtube.com/watch?v=bV4-tnq1hZY

בהצלחה!
 
אני ראיתי את ההרצאה של קירות שקופים

של טל גלבוע ורועי והרצאה המפורסמת של גארי ועברתי סופית לטבעונות
כמה ימים אחרי נרשמתי לאתגר 22 שהוא אחלה אתגר ואני ממליצה בחום.
נכון שקשה לשנות הרגלים .האוכל הטבעוני הוא מגוון וטעים ולכל עצה כדאי לך מאוד להרשם לאתגר 22 שם יש מדריכות ומדריכים שיעזרו לך בכל שאלה.
נסי להכין משהו טבעוני.
 

האלזה

New member
הי רינת, ברוכה הבאה


סביבה טבעונית מאוד מקלה על התהליך, אבל זה לא הכרחי.
כשאני עברתי לטבעונות, לא היה אף טבעוני/ת בסביבה הקרובה אלי, והטבעונות לא היתה נגישה ונפוצה כמו היום.
מצטרפת להמלצה על אתגר 22, זה פרוייקט של קבוצות סגורות בפייסבוק (אפשר גם במייל, אבל פייס עדיף) שבו מנסים טבעונות ל-22 יום בהדרכה אקטיבית וליווי של מדריכים ותזונאיות ומתנסים חדשים כמוך
.
אני לא מסכימה שזה בהכרח יהיה בקלי קלות. אנחנו אנשים שונים מרקע וסביבה שונה וכל אחד מתמודד עם קשיים אחרים.
אני כן יכולה להבטיח לך שהמסגרת של אתגר 22 מאוד עוזרת ומקלה.
בהמשך תוכלי גם להצטרף לקבוצות טבעוניות באזור המגורים שלך ולגלות שיש טבעונים כמעט בכל מקום.
בהצלחה!
 

Renat Zeitune

New member
אני יודעת שיש קבוצת אתגר 22 והצטרפתי אליה

אבל עדיין לא כתבתי שם. שמעתי שניתן לעבור לטבעוניות באופן הדרגתי כלומר בשלבים. או להתחיל מצמחונות ולאט לעבור לטבעונות.
 

האלזה

New member
כל הכבוד


מוזמנת לכתוב שם, זה מאוד עוזר.
באתגר מנסים טבעונות מלאה למשך 22 יום, ולאחריה אפשר לעבור לקבוצה אחרת שבה אין הדרכות יומיות מסודרות אבל יש תמיכה למי שרוצה לעבור לטבעונות, בכל שלבי התהליך.
&nbsp
 

Renat Zeitune

New member
אגב שמי רנת*

כתבתי בדיוק אתמול. אני עדיין לא התחלתי עם הטבעונות באופן רשמי אבל התחלתי לחפש מוצרים טבעונים בשופרסל באפליקציה.
 

merav999

New member
היי רנת :) בקשר לקבוצת אתגר22 שאת נמצאת בה

ממליצה מאוד לקחת חלק פעיל, לשאול, לשתף, להתייעץ, זה עושה הבדל המון מצפיה פסיבית :) אם יש לך שאלות או דברים שאת מרגישה שקשה לך לשתף את יכולה להעזר במדריך/ה האישי/ת שלך ולבקש שיפרסם באופן אנונימו בקבוצה.

כמובן שאפשר לעשות שוב על האתגר אם מרגישה צורך ויש גם המשך תמיכה גם אחרי האתגרים :) בהצלחה!
 

Tangirl

New member
מעבר לטבעונות

היי,
מהנסיון שלי, אני ממליצה לך לקחת את זה (מאוד) לאט.
יהיה כאן מי שיגיד שהמאוד לאט הזה בא על חשבון בעלי חיים, אבל אני יודעת שעבורי זה לא היה עובד אחרת. לי לקח לעבור לטבעונות מלאה כחמש שנים, אבל היום לא נראה לי שיש סיכוי שאני "אשבר".לא כי ראיתי הרצעות מזעזעות, מפחידות ודמגוגיות, אלא כי לא חסר לי אוכל לא טבעוני. נכון, היה לי תמיד בראש את העניין המוסרי, אבל ידעתי שזה יצליח רק כשאני לא ארגיש שאני מקריבה משהו או נשארת רעבה כי אין לי איפה להשיג אוכל.
למעשה בחמש שנים האלה פשוט למדתי לבשל (ולמדתי שאני מאוד אוהבת לבשל:). כל פעם נחשפתי למרכיבים חדשים שמעולם לא היו במטבח שלי ולמדתי להכין מלא דברים טעימים. היום 95% ממה שאני אוכלת זה דברים שאני מכינה לבד בבית מרכיבים שלא מעובדים, אז גם קיבלתי בונוס של לאכול בריא (אפשר אגב לאכול טבעוני ולא בריא, זה לא שכל מה שטבעוני בהגדרה בריא).
זו לא בהכרח הדרך בשבילך, כל אחד צריך למצוא את הדרך שלו. אני מניחה שיש אנשים שממש שונאים לבשל ועברו לטבעונות ולכן הדרך שלי לא רלוונטית להם. אבל לדעתי לכל שינוי, קטן כגדול, אנחנו צריכים להיות מוכנים פנימית. מה גם ששינוי תזונתי דרסטי גם צריך להעשות בזהירות כדי לא לפגוע בעצמך.
לדעתי שימי לעצמך מטרה להוריד את צריכת המזון מן החי ותתחילי לגלות את עולם התזונה הטבעונית שהוא מאוד עשיר. את תראי שזה פשוט כיף, כי יש המון אפשרויות.

בהצלחה
 

Renat Zeitune

New member
מתחברת לדברייך

אני עדיין לא עברתי לטבעונות לגמרי אבל קניתי משקה סויה אלפרו ובלי קפה שתיתי ככה סתם היה בסדר וקניתי מעדני אלפרו שוקולד מריר ואהבתי. הבעיה היא שקשה למצוא מוצרים טבעוניים הרבה. כשרציתי לקנות פיצה טבעונית בשופרסל כולם עיקמו פרצוף וגם גלידת טופו ובכלל גלידה טבעונית לא מצאתי. לא קניתי טופו גם כי לא ידעתי איפה לחפש וגם כי לא ידעתי מה לעשות איתו.
 

ernent1

New member
כל אחד בדרכו. מהרגע שהבנתי שזה הדבר הנכון לעשות "חתכתי" ללא

היסוס וללא קשיים, והדבר היחידי שהצטערתי עליו היה שלא עשיתי זאת קודם.
יחד עם זאת לרבים, אולי לרוב, יותר קל לעשות את זה בהדרגה.
כל אחד בדרכו, העיקר שמגיעים בסוף לתוצאה הנכונה.
בהצלחה.
 
למעלה