קלוגס - טבעוני?

קלוגס - טבעוני?

בהמשך לשרשור שנפתח כאן אי שם ב2011, אני מאמין שמאז השתנתה רשימת הרכיבים של קלוגס (כפי שגם מאז אני השתניתי מהקרניסט המטורף שצועק על צמחונים וטבעונים כל מיני סיסמאות עלובות כמו "בשר זה טעים רצח" שהייתי לטבעוני מוחלט - מהפך שלא צפיתי מעולם שאעשה) ובכל מקרה, רשימת הרכיבים בקורנפלקס של קלוגס נראית ידידותית אבל אני לא יודע אם בין כל השמות המדעיים של הרכיבים מסתתרות שם במילים נרדפות חלקי והפרשות בעלי חיים או חיידקים ו\או ויטמינים למיניהם שהופקו בסיוע בע"ח.

והנה רשימת הרכיבים כפי שמופיעה על גבי האריזה:
תירס, סוכר, "חומר טעם וריח לתת שעורה", מלח, ניאצין, ברזל, ויטמין B6, ויטמין B2 (ריבופלאבין), ויטמין B1 (תיאמין), חומצה פולית, ויטמין D, ויטמין B12

המסומנים בסגול מודגש: האם הם טבעוניים?

תודה על כל עזרה!
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
השאלה היחידה בעיני היא ויטמין D

יש מהחי בדרך כלל מצמר כבשים ויש מהצומח.
תשאל את החברה!
 
משיחה עם נציגת החברה מוקדם יותר היום,

נוצר לי הרושם שאין לה ממש מושג האם המוצר אכן טבעוני או לא. התשובה שלה לגבי הויטמינים למיניהם: "זה כמו ויטמינים שלוקחים בכדורים" או איזה משהו בסגנון. בכל מקרה, התקשרתי שוב והשארתי פניה, אני ממתין שבנתיים יחזרו אליי כדי שאוכל לוודא שאכן זה טבעוני כמו שהיא טוענת שזה או, שגרוע מכך - זה לא טבעוני
&nbsp
עוד הערה:
לצד האריזה יש סימון של "מתאים לצמחונים" (אך לא לטבעונים), שמסומן באות V - אמנם לא בסגנון של הלוגו VEGAN, אבל V מספיק מבלבל שאם אין לך את האפשרות לקרוא את האותיות הקטנות אתה עלול להיות מוטעה במידה מסוימת. האם הבלבול הזה עלול להיות הטעיה-לכאורה?
 

gs1234

New member
קורנפלקס קלוגס לא טבעוני, בגלל הוויטמין D

כל הרכיבים מתאימים לטבעונים חוץ מוויטמין D. אם כתוב ברכיבים ויטמין D אז זה בדרך כלל ויטמין D3 שמופק מן החי, משומן כבשים. במקרה של קלוגס, שאלו אותם (כאן) והם אישרו שמדובר בוויטמין D3 מן החי.

גם באתר של קלוגס, בדף שבו מוצג מוצר הקורנפלקס, אם מסמנים בצד את המשבצת "vegan" אז פתאום הוא מודיע "לא נמצאו מוצרים מתאימים."

יש קורנפלקס של חברות אחרות שמתאימים לטבעונים, וגם לחברת קלוגס יש דגני בוקר אחרים שלא מכילים ויטמין D.
 
למעלה