שוקלת מעבר לטבעונות

שוקלת מעבר לטבעונות

היי
אני בת 22 שוקלת מעבר לטבעונות בעיקר מטעמי בריאות (כמובן,יש את הפאן המוסרי, אבל המניע העיקרי שלי הוא תפיסה שזה עשוי להיות יותר בריא).

אני לא מצליחה להביא את עצמי לעשות את הצעד. כן, אני מכירה את אתגר 22 שעוזר למתעניינים לעבור לטבעונות, אי עדיין לא מצליחה להביא את עצמי להירשם לאתגר.

אני יודעת שיש המון מה להכין ולאכל, אבל קשה לי לחשוב על לא לאכל דברים שאני אהבת, קשה לי לחשוב על לבדוק כל דבר שאני אכלת,וכמובן, שזה יאלץ אותי לבשל לעצמי יותר (כרגע ההורים שולחים לי ללימודים אכל לצהרים כל שבוע...). כן, זה תירוצים, אני יודעת, לא יודעת מה הסיבה ה"אמיתית" שמסתתרת מאוחרי זה ובגלל זה אני פונה אליכם
אשמח לשמוע על סיפורי המעבר שלכם ואם גם לכם היה קשה לעשות את הצעד...
 

Gidi Shemer

New member
הדרכים הן שונות. אני רוצה להמליץ על דרך אחת

אם קשה לך המעבר, אל תעשי אותו כרגע, אלא פשוט תגדילי במקביל לצריכת מוצרי החי הקיימת את המגוון הצמחי שמלווה אותו. במילים אחרות, תחשפי למגוון גדול של אוכל צמחי- ירקות, פירות, קטניות ותלמדי לבשל אותם בדרכים שונות שטעימות לך (ו/או שתבקשי מההורים שיעשו את זה).
כשהארסנל הצמחי יגדל ויהיה חזק ותתחברי אליו יהיה לך קל להוריד (בהדרגה או בבת אחת) את החלק של המוצרים מהחי
 
היי טוויטי

מצטרפת לעצה שנתן לך גידי. כמו כל שינוי, גם שינוי תזונתי יכול אולי להיות מאיים בהתחלה, כשעוד לא יודעים איך זה להיות בצד השני. לכן מעבר הדרגתי יכול מאוד לסייע. את יכולה להתחיל בחיפוש חומר שקיים היום בשפע באינטרנט, מתכונים, מידע תזונתי ועוד ולאט לאט להוסיף מזונות צמחיים שעם הזמן יתפסו את מקומם של המזונות מהחי, המוכרים. בהצלחה :)
 

eietmo

New member
סיפור המעבר שלי

אישית, עברתי לטבעונות מסיבות מוסריות. הייתי צמחונית מגיל 14 (תמיד ידעתי שזה לא נכון לאכול חיות...ובגיל הזה היה לי מספיק כוח לעשות את ההחלטה).
בגיל 20 גיליתי שאני אלרגית לחלב וחיפשתי אלטרנטיבות. מהר מאוד נתקלתי במידע על בעיתיות במוצרי חלב וכל מה שמעורב ב"ייצור שלהם" (הריון שוב ושוב של הפרה, הפרדת העגל מאימו ושליחתו לשחיטה) וזה מאוד הטריד אותי. אבל היה לי ממש קל לעשות את המעבר ממוצרי חלב למוצרים צמחיים, ואפילו אהבתי את הטעם של חלב סויה (זה היה לפני 7 שנים ובזמנו הבחירה היתה הרבה יותר מוגבלת מבחינת מוצרים קיימים בשוק. לדעתי היום אפשר לעשות מעבר ממש חלק כי יש באמת הכל - גלידות, גבינות, מעדנים, יוגורטים...).
&nbsp
לאט לאט התחלתי להחשף לעוד דברים מזעזעים שקורים בתעשיות מן החי. ידעתי שאני לא יכולה לאכול ביצים יותר אם הם גורמים לכך שגורסים אפרוחים למוות, אבל ממש פחדתי להגיד שאני טבעונית והייתי בטוחה שלא יהיה לי מה לאכול לארוחת בוקר.
בזמנו גרתי באוניברסיטה והייתי בתוכנית מאוד מאתגרת, אז למעשה כל הנושא של האוכל היה ממש מסובך כי לא היה לי מה לאכול רוב הזמן גם ככה. אבל למרות שלא הגדרתי את עצמי כטבעונית, פשוט לא אכלתי מוצרים מהחי - הייתי לוקחת שייקים וירקות לכיתות או קונה דייסת שיבולת שועל, ובכלל לא שמתי לב.
כשסיימתי את האוניברסיטה עברתי לגור חזרה עם ההורים. בהתחלה אמרתי "נו אני לא אשגע אותם" ולא אמרתי להם כלום על הטבעונות.לכבוד בואי אמא שלי הכינה לי עוגה עם המון ביצים...אכלתי פרוסה ולא יכולתי לחיות עם עצמי ככה. החלטתי שעדיף שאני אבשל לעצמי מאשר שאבגוד בערכים שלי. ברגע הזה קראתי לעצמי טבעונית. חזרו לי כל הדאגות בקשר לארוחת בוקר, אבל זה היה כל כך פשוט ופתאום היה לי כזה גיוון בתזונה שממש כעסתי על עצמי שלא הפכתי לטבעונית קודם.
זהו :) יצא יותר ארוך משחשבתי.
&nbsp
 
מעניין

נחשפתי גם המון לנזקי החלב בעקבות חשד לאי סבילות ללקטוז
אשמח אם תכלי לשתף איך גילית שאת אלרגית?
&nbsp
אני יודעת שזה פחות נפוץ בגיל בוגר...
כמובן, אם זה לא אישי מדי
 

eietmo

New member
זה גם סיפור בפני עצמו

בעקרון היו לי כאבי בטן כרונים הרבה שנים. זה התחיל בערך בגיל 11 אז ישר יחסו את זה לגיל ההתבגרות, וגם לאמא וסבתא שלי היו כאבי בטן (מענין למה
) אז אף אחד לא ממש התרגש.
בכל מקרה זה הלך ונעשה חמור יותר ויותר. מכאבי בטן מדי פעם, זה הגיע למצב שאחרי כמעט כל ארוחה היו לי כאבי בטן כל כך חמורים שלא יכולתי לזוז. התחלתי לחשוב שכל מוצרי החלב שאכלתי מקולקלים (עד היום יש למוצרי חלב ריח מקולקל...זה ממש מזעזע).
&nbsp
באותו זמן, ידידה שלי גילתה שהיא אלרגית ללקטוז. למרות שהסימפטומים היו שונים זה גרם לי לחשוב שאולי זה קשור. הפסקתי לאכול מוצרי חלב לשבועים והרגשתי כל כך הרבה יותר טוב. אין לך מושג איזה הבדל זה עשה לחיים שלי. אני כמעט ולא יכולה לתאר את זה. את כנראה יכולה לדמיין איזו הקלה הרגשתי כשכאבי הבטן שיו לי כמעט כל החיים הפסיקו.
כמובן שלא היה סיכוי שאני חוזרת לאכול מוצרי חלב אחרי שידעתי שאני לא צריכה להרגיש ככה :)
&nbsp
עוד כמה דברים שקרו מאז - הפסיקו לי האלרגיות. באביב היו לי אלרגיות ממש נוראיות (אני אחסוך לך את הפרטים :) ) והם השתפרו כל שנה שלא אכלתי מוצרי חלב. בנוסף לזה, עלה לי הברזל בבדיקות דם (סידן חוסם ספיגת ברזל ).
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
אני התחלתי בצמחונות ומשם עברתי לטבעונות

בהשפעת אישם הזכור לטוב ויתר חברי פורום טבעונות
 

big asses

New member
אל תעשי משהו שאת לא אוהבת זו דעתי.

להיכנס לעולם הטבעוני מטעמי בריאות זה צעד לא נכון, גם לא מדוייק.
כי להגיד שבשר זה לא בריא זו שגיאה, או דגים או ביצים, או כל דבר כזה או אחר הקשור לחיות.
זה כמו להגיד שאוכל לא כשר הוא אוכל לא בריא, כי חלב ובשר נכנסים ביחד לא עושים טוב לגוף, זה לא נכון.
הכל שאלה של מיתון, את יכולה לאכול בשר, להפחית בשומן שבו, את יכולה לאכול דגים, רק להפחית במלח, את יכולה הכל.
את צריכה להיכנס לעולם הטבעונות כי את רוצה בכך.
זו דעתי, בהצלחה.
 
למעלה