אנזימים בפיתות ובלחמים

אנזימים בפיתות ובלחמים

היי לכם
בד"כ אני קונה פיתות בשופרסל ועד עכשיו לא ידעתי שיש בפיתות אנזימים. גם לא זכור לי שקודם לכן ראיתי שהשתמשו באנזימים בפיתות, אבל עכשיו אני רואה שיש. קודם לכן ראיתי שבלחם של ברמן יש אנזימים. גיגלתי ולא היו הרבה תוצאות אבל הסתבר לי שבחלק מן המקרים אכן מדובר באנזימים מן החי...
מבלי להגעיל, פשוט הקאתי את מה שאכלתי.

את הפיתות של שופרסל כנראה לא אוכל עוד אחרי התגלית הדוחה הזו אבל כבר לא נשאר לי כל כך מה לאכול כי בלחמניות יש ביצים ובלחם בחלק מהמקרים גם כן, ועד שנשאר לי פיתות - גם זה לא ממש... אני לא איש של להכין הכל לבד בבית אבל אם לא תהיה לי ברירה אתחיל. אבל עד שיהיה לי הכוח והזמן, איפה אפשר למצוא בית מאפה טבעוני לגמרי באזור נס ציונה?

עזרו לי בבקשה... תודה
 

Gidi Shemer

New member
מבלי רצון לבאס

קח בחשבון שאם אתה קונה אוכל מוכן, קשה להגיע למצב שבו אין שום מקור מהחי במזון שלך. בכלל, החיים שלך, החל מהרכב בו אתה נוסע וכלה בכביש עליו אתה נוסע, די מלאים בדוגמאות דומות.
אני לא כותב את זה כדי להטיף. אני חושב שכל אחד שם את הקו שלו במקום מסויים, וזו החלטה לגמרי שלך היכן להניח את הקו. רק מסב את תשומת הלב לעובדה שמוצרים מהחי נמצאים כמעט בכל מקום.
 

gs1234

New member
האנזימים בלחם בדרך כלל מהצומח

התפקיד של האנזימים הוא לשפר את הבצק כדי לקבל מוצר אחיד. בדרך כלל משתמשים באלפא עמילאז או אנזימים דומים. בעבר חשבתי שמפיקים אותם מהחי, בגלל שיש אלפא עמילאז ברוק של בעלי חיים (וגם של בני אדם). אבל קראתי על זה עוד וגיליתי שהמפעלים שמייצרים אנזימים למאפיות כמעט תמיד מפיקים אותם על ידי חיידקים על מצע מן הצומח. לא שמרתי את הפרטים ואני לא זוכר בדיוק מה זה היה, אבל נדיר שהם מן החי.

חוץ מזה, למה הקאת? זאת נראית לי תגובה מוגזמת.
 
קודם כל תודה לשניכם

לשאלתך למה הקאתי - אתה בעצמך אמרת: "בעבר חשבתי שמפיקים אותם מהחי, בגלל שיש אלפא עמילאז ברוק של בעלי חיים". אני גם הבנתי שאפשר לגדל אנזימים כאלו על ביצים או על דגים. לא ביררתי אם במוצרים של ברמן או בשל שופרסל האנזימים מופקים מן הצומח אבל רק המחשבה שאולי הרגע אכלתי משהו שגדל על הפרשה או על רוק של יצור חי אחר הגעילו אותי מאוד.

אני טבעוני מסיבה אידיאולוגית וגם מהעובדה שזה מגעיל אותי מאוד להתקרב לתוצרי בעלי החיים (ולאכול אנזים שהופק על ביצה, ובכן, זה קצת כמו לאכול אנזים שהיה על ביצית) אז עצם המחשבה על כך שאולי (כי לא כתוב במפורש איך האנזימים האלו הופקו) אכלתי לחם או פיתה שמכילים בתוכם גם אם אחוז מאוד מזערי של הפרשה של יצור חי... זה מעורר אצלי את הגועל באופן מיידי
 

דייהטסו

New member
כמה דברים

ביצים בלחם? נדיר. פתחו עכשיו מדף טבעוני במאפיה ברחובות - לחם תושייה הרצל פינת בית הפועלים. לא ניסיתי.
 

eluam

New member
למיטב ידיעתי במאפיות הפרטיות .

במאפיות הפרטיות (במיוחד במגזרהערבי) אין תוספים מן החי לפיתות,
אבל כן מוספים שמרים שאני לא יודע מה מקורם .
בקלות אפשר לברר זאת עם המוכר .
 
למעלה