שאלה לגבי הדרך הפרקטית לצמצום סבל של בע"ח

שאלה לגבי הדרך הפרקטית לצמצום סבל של בע"ח

יצא לי במקרה לראות עכשיו ב- Youtube הרצאה של זוכת כוכב נולד הטבעונית (ביחד עם עוד בחור) כנגד אכילת בשר. בהרצאה הם דיברו על הסבל הרב שגורמת תעשיית הבשר לבעלי חיים. הם סיפקו ראיות מזעזעות להתעללות שעוברים בע"ח בגידולם ובהריגתם, וגרסו שהדרך היחידה להפסיק את זה, היא לא ע"י תביעות משפטיות כנגד המגדלים והמשחטות, אלא רק אם כל עם ישראל יעברו לתפריט טבעוני, ויפה שעה אחת קודם. הם לא הסכימו לשקול שום פתרון אחר, פרט למעבר מיידי לתפריט טבעוני.

השאלה שלי היא, אם המטרה היא לצמצם את הסבל של בעלי החיים בצורה המהירה ביותר, האם הדרך החכמה ביותר להשיג מטרה זו, היא להגיד שפרט לתפריט טבעוני, אין מה לעשות?

הרי, בואו נהיה מציאותיים. מיליוני ישראלים גדלו מגיל אפס על מוצרי בשר, ביצים וחלב. מרביתם, לא יסכימו לאמץ תפריט טבעוני. מצד שני, אני מניח שלמרביתם כן כואב לראות את המחזות הקשים של התעללות שעוברים בעלי חיים בדרך לצלחת. אני בהחלט חושב שהרבה אנשים, גם אם לא מוכנים לעבור היום לתפריט טבעוני, בהחלט היו מוכנים לעשות יותר כדי לצמצם את הסבל של בעלי החיים, אם רק היו נותנים להם אלטרנטיבות. אבל ברגע שאותה זוכת כוכב נולד מכריזה כי פרט לתפריט טבעוני, אין שום פתרון אחר שימנע את מראות הזוועה שהיא מציגה במצגותיה, היא למעשה יורה לעצמה ברגל, כי זה לא נכון מה שהיא אומרת, גם אדם בתפריט לא טבעוני יכול לצמצם את סבל בעלי החיים, ואפילו באופן ניכר.

אילו דברים למשל אפשר לעשות כדי לצמצם סבל בעלי חיים:
1. להתרגל לאכול בעלי חיים בעלי מערכת עצבים מפותחת פחות. ליונקים מערכת העצבים המפותחת ביותר, לאחר מכן תרנגולות, ולאחר מכן דגים. ככל שמערכת העצבים מפותחת פחות, כך היכולת לחוש סבל (לא כאב, סבל), פוחתת. זה הכלל, דרך אגב, שמיושם בניסויים בבעלי חיים - חובה לבצע את הניסוי בבעל החיים בעל מערכת העצבים הכי פחות מפותחת (כמובן שעדיין עונה על צרכי הניסוי).

2. להשתדל לאכול מוצרים אורגניים. בחוות גידול אורגניות, תרנגולות מקבלות תנאי מחייה שונים באופן קיצוני מאשר הכלובים הנוראיים של הגידול הרגיל. אין צפיפות מטורפת, לא קוטמים להם את המקור, אין אנטיביוטיקה והורמוני גדילה, אין הליכה על רשתות אלא על אדמה. למעשה, בחוות גידול אורגניות, זוכת כוכב נולד לא היתה יכולה לצלם שום דבר שהיה מזעזע ברמה של הדברים שקורים בחוות הגידול הרגילות.

אז מה יוצא? שאם הציבור היה נחשף לאפשרויות שציינתי מעלה, והיה מתחיל ליישם אותן (שזה הרבה יותר קל ליישום, כשלב ראשון, מאשר תפריט טבעוני מלא), הסבל של בעלי החיים היה יורד באופן דראסטי. אבל באמירה שרק תפריט טבעוני יכול להוות פתרון סביר, זוכת כוכב נולד גוזרת על בעלי החיים המשך סבל, כי מרבית עם ישראל פשוט לא יעבור לטבעונות.
 

Lhuna1

New member
אני בעד צמצום הדרגתי ובעד לעודד אנשים לעשות את זה

אני חושבת כמוך שזו דרך ריאלית, שיתכן אפילו שתביא "את הגאולה" לבעלי החיים מהר יותר בסופו של דבר.
נראה לי שרוב הטבעונים לא חושבים ככה, אבל בטח יש דיעות לכאן ולכאן.
&nbsp
&nbsp
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
הסיבה היחידה שאני בעד צמצום הדרגתי

וליתר דיוק שלב של צמחונות לפני טבעונות היא שאם יש נפילה לא אוכלים בשר אלא נעשים צמחונים עד שמתגברים שוב
 
למעלה