לא טבעונית וטבעוני, יכול לקרות?

לא טבעונית וטבעוני, יכול לקרות?

טוב אז: התאהבתי במישהי. היא באמת נראית מקסימה, שקטה, חמודה. המשך הפוסט הזה הולך להיות מגעיל טיפה, וסליחה כי באמת אין לו כוונה להיות כזה, אבל אני לא יודע. אני מרגיש שאני צריך מישהו (או מישהם, רצוי טבעוני\ם) לשתף בזה. דיברנו כמה פעמים, והרגשתי קצת מאוהב. לא דיברנו על טבעונות ומה דעתה (לזה כנראה כבר לא נגיע לעולם), חיפשתי אותה בפייסבוק דרך חבר וגם מצאתי. היא לובשת שם בגדי עור ופרווה, ואני מניח שהיא רחוקה מלהיות טבעונית אי פעם או לחשוב על הסבל והאכזריות שכרוכים בלהפוך את החיה האומללה לפריט "אופנתי". התמונות דווקא הורידו לי מהר. בהתחלה אמרתי לעצמי אולי זה לא באמת ואולי זה פילטרים ונכון שזה לא כמו לראות בחנות, אבל לפרווה קצת אפשר לשים לב, אם היא פיקטיבית או אמיתית.
תגידו שאולי לא באמת אהבתי אותה, ויכול להיות, וגם לא היה בינינו עדיין שום דבר, אבל כל הקטע הזה פשוט הוריד לי ממנה בטירוף. חשוב לי לציין שהסביבה שהכרתי אותה בה היא ההפך הגמור מסביבה טבעונית (היו לי בעבר רק כמה מכרים טבעונים ומעבר לזה לא, גם מעולם לא יצאתי עם בחורה טבעונית).
עכשיו אני מתלבט: האם זה דבר שאפשר לדבר איתה עליו, לפתח את השיחה על טבעונות ולראות מה היא תגיד ותחשוב, לאפשר שיח פתוח ואולי גם קצת לעמת עם תמונות או שפשוט לא לדבר ולא ליזום יותר כי זה לא ישנה את דעתה?
אני לא לגמרי יודע אם זה יהיה יעיל לעשות לה הסברה טבעונית ועוד כשאין בינינו שום יחסים בכלל מעבר להיי וביי מדי פעם ואם זה בכלל יעבוד

האם הייתם יוצאים עם מישהי שלובשת פרווה ועור למרות היותכם טבעונים?
ובכלל, איפה מכירים בחורות טבעוניות או צמחוניות? (אם לא טבעונית אז צמחונית)

עדכון: אני לא לגמרי בטוח אם זה פרווה. אוכל להיעזר כאן במישהו? יש אפשרות לדעת את זה דרך תמונה?
 

Anathema Device

New member
יש פה שני נושאים

האם יעיל לעשות לה הסבר טבעונית?
לדעתי, אחד על אחד זה באמת לא יועיל. היא לא תדע מאיפה נפלת עליה ולמה דוקא אליה אתה מכוון את השיחה. זה שאתה הרגשת קצת מאוהב לפני הגילוי לא מחייב אותה בכלום. אתה יכול לעשות הסברה כללית לכל הסביבה כשהיא כלולה ואולי משהו יחלחל.

האם הייתם יוצאים עם מישהי שלובשת פרווה ועור למרות היותכם טבעונים?
זה כמו השאלה אם לצאת עם אנשים שאוכלים בשר, וזה תלוי בהרגשה האישית שלך. כשהייתי צמחונית יצאתי עם אוכל בשר, ואז עברתי לטבעונות ובאיזשהו שלב דם הוא, אבל במבט לאחור כשאני מסתכלת על איך הרגשתי כשהוא אכל בשר ואיך הרגשתי כשהוא עבר לטבעונות זה שמיים וארץ אז אם יום יגיע ודרכינו יפרדו וגם ארצה זוגיות אחרת, אז ההעדפה בהחלט תהיה. וזה עוד בלי שיש ילדים בסיפור.
אם הייתי רוצה ילדים אז ההעדפה הרגשית היתה בהחלט מתרגמת ליתרון מעשי של חינוך (בכלל לגידול ילדים עדיף שכל הצדדים יגיעו עם קוי מוסר לא סותרים ועם גישה דומה ולא סותרת גם בעניינים פחות קריטיים).
 
תגובה לתגובתך

קודם כל, תודה רבה על המענה

לגבי החלק הראשון: נכון - אבל זה קצת בעייתי לעשות הסברה טבעונית לכל הסביבה, בעיקר כאשר זו סביבה לא בהכרח יציבה (משמע, היא לא תמיד נמצאת שם). לגבי לצאת לא הבנתי: אם (חלילה) תיפרדו את תעדיפי רק בחור טבעוני? (ז"א, לא צמחוני, גם לא קרניסט - אך ורק טבעוני?)
זה קצת קשה למצוא אבל דייטים טבעוניים. בעניין סוגיית הילדים אני מסכים איתך מאוד, אני לא חושב שזה יהיה אפשרי, אם אי פעם נצא, במקרה בו היא לא תסכים להיות לפחות צמחונית(!) לגדל ילדים ביחד... זה סותר אחד את השניה. אני אחנך אותם ללא לגעת במוצרים האלו ולהיות נגד זה והיא תחנך אותם את השטיפת מוח של מועצת הבשר והחלב אז זה קצת באמת לא מסתדר

שוב, מצטער על זה שאני נשמע די מגעיל (אין לי כוונה להיות כזה לא כלפיה ולא כלפי אף אחד) אבל אני חושב שזו סוגיה שעד היום לא דיברתי עליה עם אף אחד (בעיקר בגלל הסביבה האנטי-טבעונית שלי) והתשובות שאני מקבל כאן נורא עוזרות לי לרוב

ואם אפשר: איך אני יכול להבדיל בין פרווה סינטטית לאמיתית על סמך תמונה? זה אפשרי?
 

Anathema Device

New member
המשך

לגבי החלק הראשון
נכון, זה מסובך, אבל אתה לא רוצה ליפול עליה אישית כשמבחינתה היא לא יודעת מאיפה נפלת עליה ולמה היא חייבת לך משהו. אתה יכול ללכת עם סטיקרים, סיכות, חולצות עם מסר כדי לעודד את הסביבה שכוללת אנשים אחרים אבל גם אותה להתחיל בשיחה.

לגבי החלק השני –
מכיוון שאני לא בעניין ילדים אז נשארת רק עם איך אני מרגישה, ולהיות עם טבעוני זה הרבה יותר טוב מלהיות עם אותו אחד לא טבעוני. אני אתייחס לכל אחד אינדיוידואלית אבל כן תהיה העדפה לכיוון מסויים (שלא נגמר מבחינתי בטבעונות, אבל זוהי התחלה טובה). אני גם בגישה שלא צריך בכח זוגיות, ושעדיף להיות לבד מאשר בזוגיות שלא טובה לי.
מבחינת עורות/פרוות זה טורן אוף אבל לא יותר משאר צריכת מוצרים מהחי (ולפעמים אפילו פחות – אם נתקעת עם מוצרים מהעבר/קיבלת בירושה אז לשימוש יש השפעות עקיפות אבל לא ישירות על הרג של עוד בעלי חיים).

עוד דבר - במקרה של ילדים וחינוך, "להסכים להיות לפחות צמחונית" לא היה עובד לי - כי זה לא להסכים עם מטרות משותפות, ערכי מוסר שרוצים להנחיל לילדים ועוד, זהו סוג של "כניעה" שיכול לעבוד כל זמן שאתם ביחד אבל גם יכול להתפוצץ לך בפרצוף ביותר מדרך אחת (למשל, אם תפרדו) ואפילו חלקית שלא עובדת כשאתם ביחד - היא רוצה לקחת את הילדים לגן חיות/פינת חי/להכין להם חביתה עם קוטג' (צמחוני, לא? וזה בלי לדבר על "צמחונים שאוכלים דגים" שגם כשהייתי צמחונית לא הבנתי) ולך תסביר להם אחר כך מה המחיר לבעלי חיים.

לגבי השאלה האחרונה – אין לי מושג. מצטערת.
 

יוספה 51

New member
בטח לדבר איתה. בעדינות, לספר לה מה דעתך

ושהיה לך קשה לראות את התמונה. ולשאול אם יש על מה לדבר. בלי עימות, לפעמים מחשבה כבר עושה שינוי.
 
תודה רבה לכן

עזרתן לי מאוד ובכל אופן, גם אם יהיו לי איתה שיחות על טבעונות, אני לא חושב שאנחנו נהיה ביחד
 
בלי קשר לטבעוני/לא טבעוני

אולי בגלל גילי המתקדם... אם מישהו שלא מכיר אותי או לא חבר שלי בפייסבוק היה פונה אלי ומעיר לי על דברים שמצא עלי בפייסבוק... זה היה די מחרפן אותי!
 
זה תלוי

אין שום חוק שאוסר עליי להסתכל לה בפייסבוק. היא מעלה את התמונות האלו לשם, ואת התכנים האלו, על "פאבליק" - יש לי זכות להביע את דעתי על התכנים שאני רואה. לא אמרתי לה שראיתי את הפייסבוק שלה, גם לא אגיד, אבל אין כאן שום דבר פסול. כשלי היה פייסבוק, כמה קרניסטים איחלו לי למות וחיטטו לי בפרופיל (לפעמים גם הגיבו דרך חברים משותפים). לדעתי זה יותר גרוע (וזה לא משנה למי זה נאמר, נאצה וגסות זה דבר נורא נפוץ בפייסבוק ועשו לי שם לינץ' לא פעם) מלהגיד לה שראיתי אותה בתמונות שם (שהיא, שוב, חשפה לעיני כולם) עם ה"לבוש" שעשוי מפרווה ומעור.

אבל בכל אופן, הגעתי להחלטה שלא אצא איתה. תודה שוב לכל המגיבים בשרשור
 

האלזה

New member
מסכימה לגבי הפייסבוק

וניגשת מייד להעיר דברים בפייסבוק של תמר

(אתה לא מעדיף לנסות לדבר איתה על זה? לא נשמע שיש לך מה להפסיד).
 

Gidi Shemer

New member
אני ממש לא אחד מאלו

אבל אם כבר העלית את עניין הניהול, אז יש לי שאלה-

מדוע קוראים לפורום ״צמחונות וטבעונות״? לא יותר מתאים לקרוא לו ״טבעונות״?
נראה לי שהשם של הפורום מטעה וצמחונים שיגיעו לפה לא ירגישו בנח.
 
למעלה