ספרי בישול טבעוניים!

נוWה

New member
ספרי בישול טבעוניים!


בעקבות בקשתו של גבי, נפניתי לצלם את ספרי הבישול האהובים שלי, ולכתוב כמה מילים על כל אחד.
מקווה שיעזור לכם/ן בהחלטות הרכישה הבאות!


נלך משמאל לימין, מלמעלה למטה:
Vegan Brunch - ספר שכולו מוקדש לארוחה הכי טעימה ביום- הבראנץ'. יש שם מלא מתכונים למלוחים ומתוקים, במחבת, בסיר, בתנור, ועל קרש החיתוך. מתכונים מעולים אחד אחד, רוב המצרכים מצויים גם בארץ. הספר נותן לי אישית מלא השראה, גם אם אני לא עושה אחד לאחד מה שכתוב במתכון. חובה בכל בית!
||פילVegan Cupcakes Take Over the World - הספר שבזכותו התאהבתי במטבח. מלא מתכונים בכל מיני טעמים למאפינז, למילויים ולציפויים מעולים, שיוצאים תמיד נהדרים. כמעט כל המרכיבים מצויים גם בארץ.חובה בכל בית!
125Best Vegan Recipes - ספר די פשוט, לא לקחתי ממנו יותר מדי למען האמת, למאות שיש בו רעיונות חמודים (קיבלתי מתנה).לא חובה
מחברת המתכונים של נוWה! - אוסף המתכונים שאני שוקדת עליו למעלה מ-3 שנים, ממליצה לכל אחד ואחת פה לעשות כן. כל מתכון שנראה לי נחמד, מהעיתונים, מספרים או מהאינטרנט, אני מעתיקה/ גוזרת ומדביקה למחברת. גם אם אני לא מנסה הכל- אני שומרת, שינוסה או שייתן השראה בעתיד. יש גם מתכונים לא טבעוניים, שאני רושמת עליהם הערות איך אפשר לטבען. מומלץ!
Appetite for Reduction - ספר מצויין למתכונים דיאטתיים- קליליים, עיקריות וקינוחים. רעיונות מקוריים, הסברים ברורים, וטיפים!מומלץ!
Vegan Cookies Invade Your Cookie Jar - מתכוני עוגיות, בכל הטעמים שאפשר לחשוב עליהם... טיפים ספציפיים להכנת עוגיות, הסברים על חומרי הגלם, מתכונים פשוטים וטובים. מומלץ!
Vegan Pie in the Sky - אמנם אין בארץ חלק מהמצרכים שצריך בשביל חלק מהמתכונים שבספר, אבל אותי אישית הוא לימד הרבה על הכנת פאי'ז אנד קיש'ז. ממנו לקחתי את המתכון לבצק לקיש על בסיס שמן זית. אחד הדברים הכי חשובים שלמדתי ממנו הוא השימוש באגר-אגר כמייצב. מומלץ!
Vegan Desserts - הספר האחרון שקניתי (או יותר נכון קיבלתי מאבא, שקיבל הוראות מדוייקות מה לקנות), מכיל המון קינוחים טבעוניים מגוונים, אני עוד לומדת להכיר אותו, אבל ממה שהתנסיתי איתו עד כה- הוא ממש אדיר, מתכונים טעימים, כתובים בפשטות, תמונות מדהימות, בכלל עיצוב מאוד מיוחד. את רוב המרכיבים ניתן למצוא בארץ. חובה בכל בית!
הטופו - הספר היחידי שיש לי בעברית, שכמעט כולו טבעוני (יש איזה שניים שלושה מתכונים עם דבש), מלא במתכונים המבוססים על.. הטופו! תבשילים, מאפים, ממרחים, עוגות וקינוחים. מצויין, מלווה אותי עוד מראשית ימי הטבעונות שלי בנאמנות רבה. חובה בכל בית!
Sweet Vegan - ספר חדש שהזמנתי לי, וכשהגיע די התאכזבתי. באמזון הוא נשמע טוב, קינוחים טבעוניים יפייפיים. בפועל- מלא מלא מלא במרגרינה, שלי אישית יש רתיעה משימוש רב בה. אז אמנם תמונות יפות, אבל אפשר לוותר.
Vegan Feast - עוד אחד מהספרים שקיבלתי, שמדי פעם אני מרפרפת בו להשראה, אבל לא יותר מדי קשורה אליו. לא חובה
Have Your Cake and Vegan Too - ספר עוגות מ-עו-לה! עוגות מכל הסוגים: בחושות, שכבות, קרמיות, אפויות, נאות, עם מילוי כזה ועם ציפוי כזה. כמעט כל המצרכים מצויים גם בארץ. חובה בכל בית!
The Garden of Vegan - ספר חמוד, עם מתכונים פשוטים, המבוססים על מרכיבים פשוטים שיש בכל בית, נותן לי המון השראה. מומלץ!

אז כמו שאפשר לראות- אני די חזקה בקינוחים... אבל אני צופה שהמבחר הזה יגדל עוד מעט בעוד כמה ספרי מנות עיקריות.

ומה יש אצלכם/ן על מדף הספרים?
 

האלזה

New member
איזו אדירה את
טוגלנת בנבחרות


לשאלתך: יש לי רק שניים: את אחד המומלצים שלך (ספר המתכונים של פלזי) ואת אורנה ואלה.
רוב המתכונים מגוגל ומהבלוגים המגניבים והרבים.
 

nukke

New member
ספר הטופו

מכל הרשימה שלך זה הספר היחיד שיש לי, עוד מתחילת המילניום הנוכחי או מסופו של הקודם. לא הכנתי ממנו הרבה דברים בשעתו אבל לפני כמה שבועות פתחתי אותו שוב, ושוב נדהמתי מהמתכונים לג'חנון ולקובנה שמשלבים טופו. עד היום אני לא מבינה את הרציונל מאחורי בחירתה של המחברת לכלול את המתכונים הללו.
כמה פעמים בעבר עמדתי לקנות את ספר העוגיות ואת ספר הקאפקייקס וזה לא קרה.
 

gs1234

New member
המחברת ממוצא תימני

והמשפחה שלה אוהבת ג'חנון וקובנה, אז היא ניסתה לעשות מהם משהו שיהיה קצת יותר מקמח ושמן. הטופו לא רק מזין, הוא גם מאחד את החומרים, ואז צריך פחות שמן במתכון הכולל. זה הרציונל.

לגבי ספר העוגיות וספר הקאפקייקס, נראה לי שהקאפקייקס עדיף.

נתת לי רעיון! אני אנסה להכין ג'חנון-טופו בסוף השבוע. (יש לי את הספר.)
 

nukke

New member
הכותבת ממוצא פולני

ושום סיכוי שבעולם שאכניס טופו לקלופס או לבצק של קרעפלך.
יש דברים שלא מתעסקים איתם.
 

nukke

New member
ולשאלתך:

צמחוניים:
אוכל נשמה צמחוני: ספר יפהפה, ללא תמונות אבל מלא השראה שתורגם לעברית, למרות שחלק מהרכיבים אינם זמינים כאן במיוחד (פלנטיין, לדוגמא). יש רכיבים מהחי, אבל המון מנות טבעוניות.
The Moosewood Cookbook: אחד מהקלאסיקות, אבל לצערי עמוס בביצים וחלב. אני עדיין נהנית להתבונן בו.

טבעוניים:
VEGANOMICON: ספר ענק, מתכונים מכל הסוגים ובטח נטחן כאן בפורום.

The Happy Herbiveore: זכיתי בו באיזו תחרות. מגוון מאוד, עם דגש בריאותי (כמעט ללא שמן, סוכר וכו'), אבל בלי להתפשר על הטעמים. על הכוונת: בראוניז משעועית שחורה ובייקון ביטס.

Good Time Eatin' in Cajun Country: קניתי לפני שנים, אחרי חיפוש של ספר בישול צמחוני או טבעוני של אוכל מניו אורלינס. פשוט ומיושן, אבל המתכונים קלים וכייפיים. הופתעתי לטובה לגלות שהספר עדיין ניתן להשגה. יש כמה מתכונים עם דבש אאל"ט.

Easy Vegan Cooking: ספר הבישול הטבעוני הראשון שלי. לא מלהיב, מתכונים לא מדוייקים ודורשים המון שפצורים, אבל אני עדיין אופה את עוגת השוקולד שמעטרת את העטיפה (מכפילה כמויות)

זה מה שעולה לי בראש. חוץ מאלה - פאנזינים. Please Do Not Feed The Bears, Hot Damn and Hell Yeah וSoy Not Oi!, לדעתי פאנזין הבישול הטבעוני הראשון. ראה אור לראשונה בשנות ה-80 ויש שם מתכון לעוגיות השוקולד צ'יפס הטובות ביותר ביקום. וגם לבירה וחלב סויה.
 

נוWה

New member
פזלתי לעבר הוגאנומיקון


כל השנה האחרונה, בינתיים הזמנתי את כל שאר הספרים שלה (מוסקוביץ'). את ממליצה בחום? שהוא בגדר ה"נחמד"?
 

gs1234

New member
לדעתי וגאנומיקון הוא ספר בעייתי

יש לי אותו בגירסה לא חוקית, ולא התרשמתי ממנו יותר מדי. הוא מעין ספר בישול בסיסי, כמו "מהמטבח באהבה" של פעם. יש בו מיליון מתכונים אבל לדעתי רובם הם מהסוג שטבעונים בדרך כלל מכינים בצורה אינטואיטיבית... אני אנסה להסביר. אני יכול לבוא היום הביתה, לבשל גריסים ולהוסיף להם, נגיד, שעועית ירוקה, רוטב טריאקי וקליפת לימון. נגיד שזה יוצא מדהים. אז השילוב הזה ראוי להיקרא "מתכון מקורי ומיוחד"? אז לדעתי רוב המתכונים בווגאנומיקון הם בסיסיים כמו המתכון הזה.

חוץ מזה יש בו שתי בעיות רציניות, לדעתי האישית. אין בו תמונות בכלל. זה לא כיף לראות ספר בישול בלי תמונות, ובמיוחד לא כיף לראות מתכון בלי להבין איך הוא אמור להיראות בסוף. אבל גרוע מזה, לא בטוח בכלל שהמחברת באמת ניסתה את כל המתכונים אם אין הוכחה מצולמת. וזו הבעיה השניה. יש בו כמה מתכונים בעייתיים, במיוחד המתכון למרשמלו טבעוני. אין "ג'לטין טבעוני", אין דבר כזה, ומי שינסה להכין מרשמלו לפי המתכון ההוא יקלל את הרגע. לדעתי מוסקוביץ' בכלל לא ניסתה להכין את המרשמלו, וסתם הכניסה את המתכון לספר בלי לבדוק אותו, ואולי יש עוד מתכונים לא בדוקים. אני מתייחס לספר הזה בספקנות.
 

nukke

New member
לדעתי הוא ספר מצוין

הוא מקיף מאוד וכמי שנוהגת לצרוך ספרי בישול יותר למטרות פורנוגרפיות מאשר פרקטיות (אני נורא אוהבת לקרוא מתכונים, אבל פחות מבלה במטבח), הוא מהנה ביותר.

מעט המתכונים שניסיתי משם ערבי לחיכי, אבל בן זוגי פחות משתגע עליהם, ומה שבאמת שדרג לי את החיים משם זה טיפים על צלייה :)

גבי כנראה מכיר את ההיבטים המעשיים של הספר טוב יותר. אני מסכימה איתו שזה סוג של "מהמטבח באהבה", אבל בתור "מהמטבח באהבה" הוא עושה את העבודה.

ראית את הספר החדש של טרי הופ רומרו? נראה שיש שם המון מתכונים מזרח תיכוניים/ צפון אפריקאים שהטבעונים כאן מתקתקים בלי לחשוב (או טוחנים בגואטה).

http://www.amazon.com/Vegan-Eats-World-International-Savoring/dp/0738214868

אני חובבת ג'אנק ובישול דרומי ושמה עין על Cookin' Crunk מאז שהוא יצא:
http://www.amazon.com/Cookin-Crunk-...8&qid=1355382661&sr=1-1&keywords=cookin+crunk
 

eietmo

New member
יאללה מצטרפת

Chole's Kitchen:
הספר! מתכונים נהדרים שתמיד סוחטים מחמאות מטבעונים ואוכלי בשר. מתכונים פשוטים, מצרכים פשוטים, אוכל שמתובל בצורה מושלמת המון תמונות שנראות ממש מגרות. מאוד מומלץ לכולם!!!!!


Entertaining in the Raw:

ספר נחמד ויפה, הרבה תמונות, אבל המנות קשות להכנה עם מצרכים דיי הזוים. אפשר לוותר


Great Chefs Cook Vegan:

ספר נחמד, מנות משגעות ואחלה תמונות. המנות קשות יחסית להכנה ויש מתכונים מאוד דומים (עשו לקט של מתכונים טבעונים שנכתבו ע"י שפים). מצרכים יחסית נפוצים לרוב המתכונים. נחמד אבל אפשר לוותר


Have Your Cake and Vegan Too:

לעומת נועה, אני לא מתה על הספר. הרבה תמונות, ומתכונים פשוטים יחסית. היו כמה הצלחות אבל כמה נפילות גם. אהבתי את העוגת תפוחים שמבשלים בסיר איטי. נחמד אבל לדעתי אפשר לוותר

:Spork Fed

הרבה תמונות, מנות מגרות ויחסית קלות. הרבה מצרכים לכל מתכון אבל אפשר למצוא את רוב המצרכים בלי בעיה. יש כמה מנות מפוארות יותר לבשלנים רצינים. מומלץ לכולם

Veg News:

עיתונים שמגיעים פעם בחודשים (אנחנו קונים את שלנו בוול מרט). יחסית מעט מתכונים אבל הם טובים, עם הרבה תמונות. הכנתי גבינה מהגליון הזה שסחטה הרבה מחמאות. מאוד אוהבת את המגזין בכלליות. מומלץ, לאו דווקא למתכונים

The Millennium Cookbook:

ספר מהמסעדה "מילניום", מסעדה טבעונית יוקרתית בסן פרנסיסקו. כמעט אין תמונות, אבל המכונים ממש טובים. מאוד מסובכים אבל טעימים בהחלט. המרכיבים דיי אקזוטים... מומלץ לבשלים מנוסים

The New Scoop:

מדריך להכנת גלידות טבעוניות. אחלה ספר- כמעט אין תמונות אבל המתכונים מאוד קלים ויוצאים טעימים. מרכיבים נפוצים מאוד. מומלץ למי שיש מכונת גלידה


Vegan Desserts:

אחד מהספרים האהובים עי. מתכונים ממש טובים ויחסית פשוטים להכנה. הרבה תמונות. מרכיבים יכולים להיות דיי אקזוטים...
מומלץ

The Joy of Vegan Baking:
עוד ספר מצוין. מתכנים שיוצאים ממש טוב, דומים מאוד ל"מקור" הלא טבעוני. הרבה מהמרכיבים שם "תחליף ביצה" או " תחליף קרם" שזה דיי מעצבן. אחלה תמונות. מומלץ


Vegan Diner:

ספר נחמד. כמות נורמלית של תמונות, חלק מהמתכונים ממש טובים וחלק לא משהו. הכל קל להכנה, וקל להשיג את המרכיבים. נחמד +


Sweet Vegan :

מצטרפת לנועה לחלוטין. דיי מאכזב. פשוט מדי לטעמי, מרכיבים קשה למצוא. תמונו יפות אבל זהו. אפשר לוותר


:The Vegan Slow Cooker

ספר טוב, מתכונים טובים שלא צריך לבשל יותר די לפני ששמים בסיר בישול איטי. אין הרבה תמונות, קל למצוא מרכיבים. נחמד + לאנשים עם סיר בישול איטי


Tofu 1-2-3:

הספר הפתיע אותי לחלוטין. אני לא מתה על טופו (לפחות לא לפני שקניתי את הספר) והוא פתח בפני המון רעיונות חדשים. אין הרבה תמונות, אבל המתכונים יחסית קלים וממש טעימים. מומלץ


Easy Vegan:
קיבלתי במתנה, ספר נחמד עם כמה רעיונות יפים אבל לא שום דבר יוצא מן הכלל. מתכונים קלים, אחלה תמונות ומצרכים בסיסים. נחמד -


Vegan Brunch:
מצטרפת לנועה, אחלה ספר. היא הסבירה למה! מומלץ


Quick Fix Vegan:
מאוד התאכזבתי. אין תמונות, והמתכון היחידי שהכנתי היה לא משהו. כדאי לוותר

גם אני כמו נועה מבשלת בעיקר קינוחים, אבל בן זוגי מכין את המנות העיקריות
 

נוWה

New member
וואי איך עזרת לי


באמת התלבטלתי לגבי The Joy of Vegan Baking, ואני ממש שמחה שגיליתי לפני שהזמנתי אותו שהוא מצריך הרבה "תחליפים"... בארץ אין כזה אג ריפלייסר ולא בא לי לשבור את הראש...
וגם קצת אישרת לי ספרים שעניינו אותי (קלואי, מילניום). נראה לי שאקנה גם את הספר שך candle 79. יצא לך לעיין בו?
 

eietmo

New member
לא יצא לי האמת

קניתי את זה של המילניום כהפתעה לחבר שלי ובפוקס יצא שהוא טוב. אם את קונה אשמח לשמוע המלצה.

ואני באמת חושבת שאשיג אחד מהספרים של vegan pie in the sky or cookies take over your cookie jar. שמעתי המון המלצות דומות לשלך
 

gs1234

New member
הספר של העוגיות נחמד

יש לי אותו, והוא בסדר גמור אבל לא מדהים, לדעתי. הכנתי ממנו 3-4 סוגי עוגיות, אבל לא משהו שלא יכולתי למצוא באחד הבלוגים באינטרנט. עוגיות השוקולד במילוי חמאת בוטנים מדהימות, אבל שאר העוגיות סבירות וזהו.

מחר גם אני אצלם את הספרים שלי ואצטרף לחגיגה
 

merav999

New member
Chloe's Kitchen

קיבלתי אותו לפני מספר ימים ומעיון ראשוני בו יש מתכונים שנראים טעימים ביותר ולא קשים בכלל להכנה.

לסוף שבוע אני מקווה שייצא לי לעשות את ה- Moo Shu Vegetables with Chinese Pancakes.

(יש את המתכון באתר הזה אם מישהו מעוניין)
 

merav999

New member
תודה על ההמלצות!

יש כמה ספרים שנמצאים על הכוונת :)

אני קניתי עכשיו את Chloe's Kitchen, מעיון ראשוני מאוד מומלץ
 
למעלה